MoniqueT schreef:Als er iets is waar ik niet kom in Amerika is het McDonaldsZónde!! Er is nog veel meer lekkers en gezelligs te vinden, waar dan ook.
Als je in New York in de kleinere restaurantjes eet, kom je zo op 100 dollar p.p. uit hoor. Je betaalt ook nog tax en zo´n 20 procent tip, dus vergis je niet aan wat er nog bij komt als je prijzen ziet op websites of buiten bij het restaurant. Maar dan eet je ook goed over het algemeen. Voor ons is dat toch een stuk van de vakantie.
Maar voor ontbijt heb ik meestal genoeg aan koffie met een cracker of iets lekkers erbij en voor lunch zijn er heel veel deli´s en dat soort zaakjes. Soep, salades en sandwiches hoeven echt geen 40 dollar te kosten. Vaak haal je die zelf aan een balie af en zijn er bankjes of krukken om het op te eten. Dan dus geen tip, want je doet zelf het werk.
En de grotere ketens als Olive Garden en Applebee´s, daar red je het vaak ook wel voor rond de 60 dollar voor diner. Ik ben een stevige eter (helaas), maar in Amerika heb ik vaak genoeg aan een starter met hoofdgerecht of alleen hoofdgerecht met dessert. Of zelfs maar 1 gang, want de porties zijn altijd groot.
Als ik dit zo lees, mag ik wel meer dan 1000,00 mee nemen.. Krijgen 1000,00 zakgeld mee. Gaan 6 dagen heen. Ontbijten in hotel..
Ik heb geloof ik alleen een max van 1000 op creditcard...