USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:03

MoniqueT schreef:
Als er iets is waar ik niet kom in Amerika is het McDonalds :-) Zónde!! Er is nog veel meer lekkers en gezelligs te vinden, waar dan ook.

Als je in New York in de kleinere restaurantjes eet, kom je zo op 100 dollar p.p. uit hoor. Je betaalt ook nog tax en zo´n 20 procent tip, dus vergis je niet aan wat er nog bij komt als je prijzen ziet op websites of buiten bij het restaurant. Maar dan eet je ook goed over het algemeen. Voor ons is dat toch een stuk van de vakantie.

Maar voor ontbijt heb ik meestal genoeg aan koffie met een cracker of iets lekkers erbij en voor lunch zijn er heel veel deli´s en dat soort zaakjes. Soep, salades en sandwiches hoeven echt geen 40 dollar te kosten. Vaak haal je die zelf aan een balie af en zijn er bankjes of krukken om het op te eten. Dan dus geen tip, want je doet zelf het werk.

En de grotere ketens als Olive Garden en Applebee´s, daar red je het vaak ook wel voor rond de 60 dollar voor diner. Ik ben een stevige eter (helaas), maar in Amerika heb ik vaak genoeg aan een starter met hoofdgerecht of alleen hoofdgerecht met dessert. Of zelfs maar 1 gang, want de porties zijn altijd groot.

Als ik dit zo lees, mag ik wel meer dan 1000,00 mee nemen.. Krijgen 1000,00 zakgeld mee. Gaan 6 dagen heen. Ontbijten in hotel..

Ik heb geloof ik alleen een max van 1000 op creditcard...

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:06

Ik zou me niet teveel zorgen maken. Je hebt het zelf aardig in de hand. Wij zijn inmiddels in de vijftig en gaan anders op vakantie dan de gemiddelde jongeren, hebben ook een ander budget over het algemeen.

Als je niet elke avond uitgebreid uit eten gaat, kan het inderdaad voor stukken minder. Maar nee, het is in elk geval geen goedkope stad, als je ook nog eens wat excursies mee wilt nemen en een keer een taxi of zo.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:07

Yasmine en Berdien - klinkt als geslaagde reisjes/vakanties!

Chicago vind ik ook helemaal geweldig <3

Heb Hamlet ook eens in Londen gezien (met Jude Law) echt indrukwekkend goed!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:08

Als je echt goedkoop eten wilt kun je voor $1 pizza slices halen :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:10

Zonde om alleen maar fastfood te eten! :oo Je kunt zoooo lekker (en niet duur!) eten in Amerika. Houdt inderdaad rekening met de tax en de fooi (20% geef ik zelf alleen als het écht goed was, anders 15-18%). Ik houdt best wel van eten :9 maar heb in Amerika (en Canada) meer genoeg aan een hoofdgerecht. Vaak krijg je er wel broodjes bij, dan hoef ik geen starter. En de porties zijn vaak zo groot dat een dessert niet meer past :)) Wij waren vaak rond de 60-70 dollar kwijt, in totaal (met 2 personen).

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:11

MoniqueT schreef:
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Je hebt het zelf aardig in de hand. Wij zijn inmiddels in de vijftig en gaan anders op vakantie dan de gemiddelde jongeren, hebben ook een ander budget over het algemeen.

Als je niet elke avond uitgebreid uit eten gaat, kan het inderdaad voor stukken minder. Maar nee, het is in elk geval geen goedkope stad, als je ook nog eens wat excursies mee wilt nemen en een keer een taxi of zo.

Haha oeps ik ben 23 hoor! Niet alleen de "oudjes" doen gek met eten :).
Maar je leert op een gegeven moment ook snel genoeg dat je meestal aan een hoofdgerecht genoeg heb en anders kan je nog een toetje(of starbucks) delen na het eten. Scheelt vaak in de kosten en je gooit geen halve gerechten weg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:15

Ha ja, misschien is de leeftijd inderdaad niet het criterium, maar ik schreef het zo omdat er gesproken werd over ´ik krijg 1000 euro zakgeld mee´. Dan denk ik toch aan een jongere, ik krijg namelijk al járen geen zakgeld meer :-)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:18

Hahaha nee ik kreeg ook geen zakgeld, maar voor mij is vakantie niet in je portemonnee kijken. (of niet teveel dan haha)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:20

Precies, dat verschil bedoel ik eigenlijk. Wij stellen onszelf niet echt een budget en 1000 euro in een week New York is gewoon niet echt ruim voor ons samen. Het is een dure stad.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:24

Wij waren voor 20 dagen met z'n 2en zo'n 1600 euro kwijt (Bahamas,Miami,Keys,Orlando en NY). Hierbij zat de huurauto voor een deel in, wat overnachtingen, OV, winkelen, entree Disney en eten en drinken. Maar zoals ik zei zijn wij geen dure eters, houden daar ook gewoon niet van. (Vliegen en de hotels op de Keys / Miami en grootste gedeelte van de cruise en huurauto was al betaald)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:03

Al reizend buiten die echt grote steden, maken wij ook geen 150 euro per dag op, maar in zo´n grote stad als New York gaat het vaak hard voor mijn gevoel. Zeker omdat wij inderdaad wel graag goede restaurantjes opzoeken.

We zijn een keer 4 dagen met vrienden in NYC geweest. Elke avond duur restaurant én zij waren wijnliefhebbers. Mán, dat is duur. Gelukkig drinken wij net zo makkelijk water of een frisje.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:05

MoniqueT schreef:
Al reizend buiten die echt grote steden, maken wij ook geen 150 euro per dag op, maar in zo´n grote stad als New York gaat het vaak hard voor mijn gevoel. Zeker omdat wij inderdaad wel graag goede restaurantjes opzoeken.

We zijn een keer 4 dagen met vrienden in NYC geweest. Elke avond duur restaurant én zij waren wijnliefhebbers. Mán, dat is duur. Gelukkig drinken wij net zo makkelijk water of een frisje.

De wijn/cocktailtjes zijn funest ja!

Avondeten is redelijk te doen zeker als je alleen hoofdgerecht besteld.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:05

Wijn is echt dúúr aan de overkant van de plas ja :oo Wij hebben in Canada alleen maar bier gedronken. Halve liters, dus daar deden we dan ook wel de hele maaltijd mee :)) En alleen maar lokaal gebrouwen. Bier brouwen kunnen die Canadezen wel!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:08

Wij hebben altijd in een camper rondgetrokken en gingen dan na het inleveren van de camper nog een paar dagen in een stad, San Francisco, Denver, New York (2x). En als we bij een grote stad waren met de camper, aten we ook vaak wel duurder. Maar onze reizen bleven wel in evenwicht doordat we vaak buiten de drukte in lokale restaurantjes gingen eten en ook weleens zelf kookten of de BBQ aan staken. Dan blijft de boel aardig beheersbaar.

Volgend jaar combinatie auto en hotels, weer heel anders. Maar zo duur als het eten in Australië was, hoop ik niet dat de USA zal zijn. Man, daar weten ze van prijzen.

Ik ben gelukkig helemaal niet zo van de alcohol op vakantie. Wijn drinken doen we hier in Spanje wel, kost geen drol :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:09

Wijn en Cocktails zijn inderdaad meestal aan de prijs... (maar omgerekend ook weer niet heel veel duurder dan in een beetje prijzige bar in Amsterdam).

Berdien - wat vondt je het grootste verschil tussen Canada en de VS?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 17:11

Alleen maar fastfood eten vind ik ook zonde, je kunt heerlijk (en wat gezonder) eten in de VS! Hoofgerecht is vaak voldoende idd, wij deelden dan soms of een voorgerecht of een toetje.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:16

Heel veel restaurants hebben bij hun ´entree´ (hoofdgerecht, klinkt altijd als voorgerecht vind ik) standaard de keus voor soep of salade. Daar hou ik van, gewoon een klein kopje soep of een frisse salade vooraf en dan een lekker hoofdgerecht.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:20

In een restaurant bestel ik alsnog friet en een hamburger of een pizza :+ Met andere dingen doe je me op vakantie echt geen plezier, dan wil ik geen groenten en (grote) vleesgerechten. Maar ik koop de hele Victoria's Secret winkel leeg, dus dan is de goedkope eet-smaak ook wel handig :z

Heb wel echt zin om weer naar Amerika te gaan, maar we twijfelen nog.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 28-09-15 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:22

Pfoooeeehhhh. Canada is rustiger :)) en leger. Canada is echt... leeg. Kan ook niet anders, zo'n groot land en maar 30 miljoen mensen. In de VS was het leeg, maar zag je hier en daar nog wel een huisje, woonwagen oid. En in Canada rijdt je uren en je hebt er níks. Zelfs geen mobiel bereik meer, twee dagen lang :') Onze reis in Amerika bevatte meer verschillende hoogtepunten. Canada was gewoon aaneengesloten heel erg mooi :)) Amerikanen zijn vriendelijk, maar ik vind Canadezen op een bepaalde manier vriendelijker. Relaxter. Lastig uit te leggen. Canada is wel enorm duur. Echt heel erg duur. Nou hebben wij het helemaal niet bont gemaakt hoor, en we zijn in totaal 2x ergens wezen ontbijten :)) (rest gewoon broodjes/yoghurt/fruit gekocht als ontbijt in de supermarkt). Maar tja, een halve liter simpele yoghurt kost zomaar 6 dollar. Zonder tax.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:31

Cocktails zijn idd duur, maar daarom is er happy hour :D Dan heb je al snel een gin tonic voor $5.

Ja, Berdien, dat vond ik dus ook. Canadezen zijn oprechter en echt warmer dan Amerikanen. Dat heb ik ook pas ontdekt toen ik in Vancouver woonde. Sindsdien erger ik me soms kapot aan Amerikanen :))
Vancouver staat er trouwens om bekend dat het afschuwelijk duur is, het is zelfs één van de duurste steden van Noord-Amerika. Ik betaalde me altijd blauw aan (zelfs de meest goedkope) boodschappen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:34

Moooooojito's voor 5 dollar, oh yeah! En dan een flinke he :)) :9 Of inderdaad een pint bier voor $4.

Wij deden in Vancouver boodschappen bij de Safeway op Robson Street, daar viel het nog wel mee. Maar ja, duur was het er wel. Goedkoopste was een Chinese supermarkt in Victoria, daar was een halve liter yoghurt $4 :)) Ze zijn inderdaad oprechter, net wat minder hysterisch. Sowieso een stuk nuchterder, en dat merk je in álles.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:37

Canada is inderdaad duur en leeg en de mensen zijn super vriendelijk. Eigenlijk een beetje zoals Australië, maar dan anders (en kouder!). En toch trekt de USA weer!

Victoria Secret ... mmm, ja, daar pas ik niets (oef!).

Happy Hour had je op de camping niet, dat gaan we volgend jaar proberen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:39

Oh ja, mij trekt de USA ook wel weer hoor! Maar dan dus wel weer een heel ander deel :j Ik houd van de ruimte, de vriendelijkheid (want dat zijn ze niet alleen als ze een fooi verwachten :)) ), de natuur... Natuurlijk zijn er ook een heleboel dingen waar ik absoluut de kriebels, jeuk en vlekken van krijg maar dat is in elk land wel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:42

Precies, het wordt alleen makkelijker om daarmee om te gaan als je van te voren weet dat het gaat gebeuren :-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:45

En ook daarvoor hebben ze Happy Hour, yay! :Y) :P

Maar is zonder meer waar :j