Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 21:48

Wij staan meestal op hele kleine campings die autovrij zijn. Met noodweer vinden ze het vaak echt wel prima als je met een tentje de auto bij de tent zet.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:28

Qua wel of geen auto, vind ik erbij juist wel fijn. Maar dan wel, dat je alleen bepaalde tijden erop en eraf mag. Wil je vroeger of later moet je voor de boom parkeren gewoon.
Ideaal!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:44

wendy1987 schreef:
Qua wel of geen auto, vind ik erbij juist wel fijn. Maar dan wel, dat je alleen bepaalde tijden erop en eraf mag. Wil je vroeger of later moet je voor de boom parkeren gewoon.
Ideaal!

Dit vind ik ook een goede, wij hebben gewoon geen hele grote tent dan is het heel fijn als je de ruimte van je auto kunt gebruiken voor spullen die je dan wel bij je tent gebruikt zoals kookgerei.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-25 22:45

Ja wij hebben wel altijd campings waarbij op een gegeven moment de poort dicht zit. Maar met de onweersbuien die we tot nu toe elk jaar meemaken wil ik hem er echt gewoon het liefst bij dus dan zorgen we er ook voor dat we bij een dagje weg op tijd terug zijn :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:11

Unwritten schreef:
Wij wilden komend weekend gaan, maar ik vind niet echt een camping binnen de eisen waar we naar zoeken en als ik ze vind betaal ik 500 euro voor een weekend standplaats, ben niet gek _O- (In NL, max 45 min van Zoetermeer, in de buurt van een meer :') )

Dus we zetten de tent komend weekend lekker op voor het huis om te kijken hoe hij erbij staat :)) :D vind ik ook niet erg want ik ben geblesseerd geraakt dus ik heb niet eens puf om met mn hele hebben en houwen te tillen _O-

Hier direct in de buurt weet ik zo niets, er zit een camping in Zoetermeer bij de nieuwe driemanspolder maar verder zijn het denk ik vooral boerencampings (ook leuk). Heeft t Geertje geen standplaatsen? Nooit op gelet :D loopafstand van het Noord Aa.
Met de nieuwe weg tussen de A4 en A44 kun je ook richting Wassenaar of bollenstreek zoeken, daar rijd je nu in een klein halfuur naartoe vanuit Zoetermeer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 09:07

Iemand een tip uit ervaring? Vanuit Belgisch Limburg trekken wij naar Zweden via de Sontbrug. Dat willen we in 2 dagen doen. Ik zoek dus nog een overnachtingsplek voorbij Hamburg (maar wel voor Denemarken denk ik) waar honden welkom zijn en waar we bij voorkeur ook vanop de camperplek een fijne wandeling kunnen maken. Ik heb het echt nodig om even de benen te kunnen strekken.

(Edit: ik heb reeds gekeken op Park4N en google maps)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:36

Lukasje schreef:
Iemand een tip uit ervaring? Vanuit Belgisch Limburg trekken wij naar Zweden via de Sontbrug. Dat willen we in 2 dagen doen. Ik zoek dus nog een overnachtingsplek voorbij Hamburg (maar wel voor Denemarken denk ik) waar honden welkom zijn en waar we bij voorkeur ook vanop de camperplek een fijne wandeling kunnen maken. Ik heb het echt nodig om even de benen te kunnen strekken.

(Edit: ik heb reeds gekeken op Park4N en google maps)

Jep, er zit een leuke simpele camping een stukje boven Hamburg, pal aan de snelweg, in het bos.
Borgdorfer see campingplatz

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 15:52

Wij hebben een paar jaar terug op Kruså camping in een hut overnacht.
Ligt wel een stuk boven Hamburg,net over de grens in Denemarken :o
Ik heb met onze hond daar nog heel fijn gewandeld.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 18:29

Die ga ik dadelijk eens opzoeken ! Dankjewel !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:11

@ noordje & ikke: beide interessante tips. Ik noteer ze allebei! Mag ik vragen waar jullie met de hond gewandeld hebben dan? Na een dagje rijden hebben hond en ik wel echt behoefte om een eindje te wandelen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 19:36

Oe oe wij gaan ergens deze weken de keizer weekender tenttrailer lenen van schoonmoeders. Tentje ernaast voor de kinderen. Nu al zin in. Zat te denken aan landgoed borkerheide of huttopia de meinweg. Iemand ervaring met 1 van deze 2? Of een andere tip voor een bossages camping.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 22:00

Oh leuk! Wij hebben ook een tentrailer. Zo'n mooi compact ding en toch de luxe van een lekker bed. Wij hebben alleen zo'n dik topmatras gekocht dat we die altijd in de auto moeten vervoeren, past niet gevouwen op het matras. :=

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:36

Leo schreef:
Unwritten schreef:
Wij wilden komend weekend gaan, maar ik vind niet echt een camping binnen de eisen waar we naar zoeken en als ik ze vind betaal ik 500 euro voor een weekend standplaats, ben niet gek _O- (In NL, max 45 min van Zoetermeer, in de buurt van een meer :') )

Dus we zetten de tent komend weekend lekker op voor het huis om te kijken hoe hij erbij staat :)) :D vind ik ook niet erg want ik ben geblesseerd geraakt dus ik heb niet eens puf om met mn hele hebben en houwen te tillen _O-

Hier direct in de buurt weet ik zo niets, er zit een camping in Zoetermeer bij de nieuwe driemanspolder maar verder zijn het denk ik vooral boerencampings (ook leuk). Heeft t Geertje geen standplaatsen? Nooit op gelet :D loopafstand van het Noord Aa.
Met de nieuwe weg tussen de A4 en A44 kun je ook richting Wassenaar of bollenstreek zoeken, daar rijd je nu in een klein halfuur naartoe vanuit Zoetermeer.

De Drie Morgen in Zoetermeer! Die leek mij leuk :j lekker veel water, en dicht bij Snowworld voor de trainingen :') _O-

We hebben voor nu besloten niet te gaan, ik kan toch niet helpen tillen en opzetten momenteel (tent weegt 42 kilo).. :+

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:25

@ lukasje , wij zijn vanaf de camping gaan wandelen.
's Avonds een rondje en 's ochtends een ander rondje,die zou je aan elkaar kunnen 'plakken' . Verder was er nog een wandeling rond een meertje,maar dat is een stukje van de camping af. Wel een rustig gebied daar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:52

wendy1987 schreef:
Ideaal!

Ja of dit, of de auto ernaast vind ik het fijnst :) Ik zoek ze er absoluut niet op uit hoor, maar ik kampeer vaak in een minitentje waar je niet eens rechtop in kan zitten en waar ik niet echt bagage kwijt kan (of wil, want ik blijf meestal maar een dag). Dus als het dan in de avond koud is of regent ga ik het liefst in mijn auto zitten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 15:13

noordje schreef:
@ lukasje , wij zijn vanaf de camping gaan wandelen.
's Avonds een rondje en 's ochtends een ander rondje,die zou je aan elkaar kunnen 'plakken' . Verder was er nog een wandeling rond een meertje,maar dat is een stukje van de camping af. Wel een rustig gebied daar.

Dankje!