Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CathyTBP

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:49

Hallo allemaal! Volgende week ga ik voor het eerst naar Griekenland (heel veel zin in!). Eerst een paar dagen Athene, vervolgens naar vriendinnen in Artemida. We hebben in Athene al wat toeristische trekpleisters die we willen bezoeken, maar als jullie nog tips hebben voor leuke plekken om te bezoeken of activiteiten om te doen in Athene of Artemida, dan hoor ik het graag!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:22

Blue_flower schreef:
Eind mei gaan wij naar Kreta, losse reis geboekt dus krijg geen info van een reis bureau.

Nu dus alleen extra mee nemen mondkapjes voor binnen? En uiteraard de papieren voor vliegtuig en hotel.
Maar geen formulieren, codes etc?

Edit: er staat dat het FFP2 maskers moeten zijn, zijn dat gewoon de simpele blauwe of echt die " eendenbekkies "?

FFP2 zijn inderdaad meestal de eendenbekjes je hebt ze ook in blauw maar dan moet je goed kijken of ze FFP2 zijn.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 17:47

fabske schreef:
Blue_flower schreef:
Eind mei gaan wij naar Kreta, losse reis geboekt dus krijg geen info van een reis bureau.

Nu dus alleen extra mee nemen mondkapjes voor binnen? En uiteraard de papieren voor vliegtuig en hotel.
Maar geen formulieren, codes etc?

Edit: er staat dat het FFP2 maskers moeten zijn, zijn dat gewoon de simpele blauwe of echt die " eendenbekkies "?

FFP2 zijn inderdaad meestal de eendenbekjes je hebt ze ook in blauw maar dan moet je goed kijken of ze FFP2 zijn.

Oke dank. Dan ga ik denk ik toch kijken of ik daar wat van kan scoren, gewoon voor de zekerheid.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:17

Kruidvat verkoopt beide soorten

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:50

CathyTBP schreef:
Hallo allemaal! Volgende week ga ik voor het eerst naar Griekenland (heel veel zin in!). Eerst een paar dagen Athene, vervolgens naar vriendinnen in Artemida. We hebben in Athene al wat toeristische trekpleisters die we willen bezoeken, maar als jullie nog tips hebben voor leuke plekken om te bezoeken of activiteiten om te doen in Athene of Artemida, dan hoor ik het graag!

Wat leuk zeg! Wat ik zelf in Athene altijd doe is de Lycabettus beklimmen. Je hebt vanaf daar een mooi uitzicht over de stad en op de Akropolis. Ook de Areopagus heuvel vind ik een aanrader! Plaka is altijd leuk om rond de struinen en voor een drankje 's avonds is de wijk Psyri leuk! Het wisselen van de wacht bij Syntagma is ook leuk om een keer te zien! Als je wat langer in Athene bent is het ook leuk om vanuit Piraeus de boot naar Aegina te nemen.

In Artemida ben ik niet bekend.
Alvast heel veel plezier!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:01

Suor schreef:
CathyTBP schreef:

Wat leuk zeg! Wat ik zelf in Athene altijd doe is de Lycabettus beklimmen. Je hebt vanaf daar een mooi uitzicht over de stad en op de Akropolis. Ook de Areopagus heuvel vind ik een aanrader! Plaka is altijd leuk om rond de struinen en voor een drankje 's avonds is de wijk Psyri leuk! Het wisselen van de wacht bij Syntagma is ook leuk om een keer te zien! Als je wat langer in Athene bent is het ook leuk om vanuit Piraeus de boot naar Aegina te nemen.

In Artemida ben ik niet bekend.
Alvast heel veel plezier!

En Athene heeft leuke stranden :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:00

Hey bokt! Ik wil met mijn moeder een paar dagen naar Griekenland. Ik zoek een wat kleinschaliger appartementencomplex met het liefst ontbijt inclusief en dichtbij een boulevard, strand, restaurantjes (op loopafstand). Hebben jullie ideeen?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 22:56

Waar in Griekenland? Vasteland, of één van de vele eilanden?

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:02

Autumnn schreef:
Hey bokt! Ik wil met mijn moeder een paar dagen naar Griekenland. Ik zoek een wat kleinschaliger appartementencomplex met het liefst ontbijt inclusief en dichtbij een boulevard, strand, restaurantjes (op loopafstand). Hebben jullie ideeen?

Ik moet bij je berichtje aan Parga denken! Ik heb geen tip voor een appartement (ik kampeer daar altijd), maar iets kleinschaligs is daar zeker wel te vinden!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:55

Albertina71 schreef:
Waar in Griekenland? Vasteland, of één van de vele eilanden?

Geen voorkeur :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:55

Suor schreef:
Autumnn schreef:

Ik moet bij je berichtje aan Parga denken! Ik heb geen tip voor een appartement (ik kampeer daar altijd), maar iets kleinschaligs is daar zeker wel te vinden!

Dank! Ik zal daar gaan kijken

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 09:00

Parga: hotel Angela. Maar in het hoogseizoen erg druk vond ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:26

Er zijn zoveel leuke plaatsen op het vaste land of op één van de eilanden.
Het ligt er vooral aan wat je wil doen tijdens je vakantie.
Strand liggen of actief ? Wil je cultuur ontdekken of lekker shoppen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:37

Onze 1e dag op Zakynthos zit er alweer bijna op *\o/*
Ik heb mijn eerste Caretta caretta gespot met snorkelen. Ik zag ineens voor me iets groots bijna aan de oppervlakte. Ik dacht nog dat het een man was, tot zijn flappers bewogen :oo
Ik ben heel snel terug gezwommen (watje :o ) en heb eerst even gegoogled hoe gevaarlijk ze eigenlijk zijn. Dat bleek wel mee te vallen.
Maar man, wat zijn die dieren GROOT :oo
Vrijdag hopelijk in de herkansing met de boottocht die we gaan maken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 19:40

Klinkt goed. Fijne vakantie!
Ik tel af...

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:36

Wauw wat gaaf Daihyo! Heel veel plezier op Zakynthos!

Wanneer mag jij Raket?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 22:04

Eind juni. Na mijn laatste toets en inleveren scriptie. Ben er nu al aan toe.

Daihyo, die schildpad moet ook verbaasd zijn geweest, normaal worden ze achtervolgd door snorkelaars en jij peert hem haha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:26

Daihyo schreef:
Onze 1e dag op Zakynthos zit er alweer bijna op *\o/*
Ik heb mijn eerste Caretta caretta gespot met snorkelen. Ik zag ineens voor me iets groots bijna aan de oppervlakte. Ik dacht nog dat het een man was, tot zijn flappers bewogen :oo
Ik ben heel snel terug gezwommen (watje :o ) en heb eerst even gegoogled hoe gevaarlijk ze eigenlijk zijn. Dat bleek wel mee te vallen.
Maar man, wat zijn die dieren GROOT :oo
Vrijdag hopelijk in de herkansing met de boottocht die we gaan maken.

Wij hebben er vorig jaar in juni ook veel gezien, gewoon bij het zwemmen voor het hotel.
Maar in september niet, alleen met een boottochtje.

Ik denk, omdat het in mei/juni nog een beetje rustig is in zee.

Heb je een gerenoveerde kamer?
Wij gaan over ruim 2 weken, heerlijk !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 00:04

Oh heerlijk ik moet nog wachten tot half sept voor ik naar Zakynthos ga

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:11

Ja hier ook gewoon voor het hotel :j
Had ik niet verwacht haha.
Vandaag is het stormachtig. Ze gaven regen op, maar dat is alweer over gewaaid. Het waait alleen vrij hard. Ach, ook wel weer leuk. Straks maar even richting stad lopen. We hebben 3 excursies geboekt voor vrijdag, zondag en dinsdag. Ook leuk.
We hebben een gerenoveerde kamer. Helaas wel boven de afzuiging van de keuken :+
Lekkere luchtjes in de kamer, maar ook wel herrie. Maar met het raam dicht is dat ook prima te doen :j
Wel mooie kamers. En super netjes en schoon.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:01

Daihyo schreef:
Ja hier ook gewoon voor het hotel :j
Had ik niet verwacht haha.
Vandaag is het stormachtig. Ze gaven regen op, maar dat is alweer over gewaaid. Het waait alleen vrij hard. Ach, ook wel weer leuk. Straks maar even richting stad lopen. We hebben 3 excursies geboekt voor vrijdag, zondag en dinsdag. Ook leuk.
We hebben een gerenoveerde kamer. Helaas wel boven de afzuiging van de keuken :+
Lekkere luchtjes in de kamer, maar ook wel herrie. Maar met het raam dicht is dat ook prima te doen :j
Wel mooie kamers. En super netjes en schoon.

Klinkt goed !
Nog veel plezier !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:06

Heb je bij Nefis travel je excursies geboekt ? Welke ga je doen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:10

Nee via Sunweb. Vrijdag gaan we een boottocht doen. Schilpadden spotten. Zondag doen we een jeepsafari door het binnenland. En dinsdag een eilandtour met bezienswaardigheden.
Vandaag even een rondje gewandeld. Het verschil tussen arm en rijk is best groot. En corona heeft daar niet bij geholpen. Veel verlaten panden enzo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:07

Is het een beetje druk ?
En zijn alle restaurants open?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:45

Nee valt wel mee. Niet heel druk. Veel is wel open, maar nog niet alles. Langs het strand is alles wel open.