Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deksel schreef:Eind mei hebben mijn vriend en ik 3 weken vakantie. We willen met de auto en tent naar Noorwegen. We willen van te voren een beetje een planning maken. Maar hoe doe je dat nou? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg zelf stress van de vakantie plannen. Dat is niet helemaal de bedoeling.
We willen zo rond de 3 a 4 dagen ergens staan en dan weer verder.
Heeft iemand tips voor hoe je een vakantie plant en de must-see's van (zuid)Noorwegen?
EedihcrO schreef:Mooie plek wel Morrie, maar jammer dat het voor je man niet meer gaat.
En voor de rest iedereen bedankt voor de reacties.
@psvanlot, welke hebben jullie? Dat hij stil genoeg is? Want wij zijn ook ‘bang’ voor teveel geluid.
@Ikke, dank je wel voor je uitgebreide reactie ook. Wij zijn geen hele avontuurlijke kampeerders. We gaan zo nu en dan een weekend/weekje weg en in de zomer een keer 3 weken. Wel altijd op een camping met voldoende voorzieningen.
Ik wil wel graag iets waar ik wat voorraad in mee kan nemen. Ik heb een koemelk-, soja- en glutenallergie namelijk. En in Frankrijk hebben ze wel wat, maar brood is zeer beperkt helaas. Mijn moeder bakt het voor mij, maar dan moet dan ingevroren kunnen worden. Zijn er alternatieven, naast een compressorkoelbox?
Nog even een aanvulling: de prijs is tot 500,- denk ik? Maar voor meer comfort:betrouwbaarheid ben ik ook best bereid om meer te betalen.
Morrie schreef:Het is voor mij 24/7 aan staan en stress. Net als thuis. Dus geen vakantie gevoel voor mij. Het enige is dat ik nu buiten zit (in de schaduw) en thuis in een flatje. Ik moet me op 67 jarige leeftijd over mijn smetvrees heen zien te zetten en eens een keer een huisje huren voor een paar dagen.
SusanH schreef:En alternatieven voor brood? Of brood wat je zelf bakt op de bbq in een geïmproviseerde oven? Dan heb je het lekker vers.
BeFunny schreef:deksel schreef:Eind mei hebben mijn vriend en ik 3 weken vakantie. We willen met de auto en tent naar Noorwegen. We willen van te voren een beetje een planning maken. Maar hoe doe je dat nou? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg zelf stress van de vakantie plannen. Dat is niet helemaal de bedoeling.
We willen zo rond de 3 a 4 dagen ergens staan en dan weer verder.
Heeft iemand tips voor hoe je een vakantie plant en de must-see's van (zuid)Noorwegen?
Wil je vrij staan of wil je op campings?
Wil je vooral natuur of wil je dingen te doen hebben?
Naar Noorwegen kun je in principe gewoon gaan rijden en stoppen waar je wilt Nadenken of je helemaal naar het noorden wilt of niet. Of je op de boot gaat of dat je de bruggen doet. De meest toeristische plekjes vind ik zelf het minst interressant. Maar als bijv de trolstigen open is dan is dat wel een mooie weg om iig een keer doorheen te rijden. Ik heb alles van Noorwegen gezien en vind het lekkerst gewoon vrij staan in een bos met uitzicht op bergen. Aan een meer. De National parken zijn ook leuk en dat geeft afwisseling met het bos.
En de route langs de Fjorden is natuurlijk ook mooi om te rijden en daar is het weer fijner om campings aan te doen want lastig een plek vinden maar campings daar zijn druk.