Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 11:39

Wat mooi dat het toch nog lukt zo Morrie, maar het lijkt me lastig voor je man om te merken dat het niet meer gaat zoals vroeger. En voor jou ook natuurlijk. Hopelijk kunnen jullie toch lekker genieten!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:01

Heftig Morrie, maar ik vind het wel ontzettend stoer dat je dit allemaal zelf hebt gedaan!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 12:12

deksel schreef:
Eind mei hebben mijn vriend en ik 3 weken vakantie. We willen met de auto en tent naar Noorwegen. We willen van te voren een beetje een planning maken. Maar hoe doe je dat nou? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg zelf stress van de vakantie plannen. Dat is niet helemaal de bedoeling.
We willen zo rond de 3 a 4 dagen ergens staan en dan weer verder.

Heeft iemand tips voor hoe je een vakantie plant en de must-see's van (zuid)Noorwegen?

Wil je vrij staan of wil je op campings?

Wil je vooral natuur of wil je dingen te doen hebben?

Naar Noorwegen kun je in principe gewoon gaan rijden en stoppen waar je wilt Nadenken of je helemaal naar het noorden wilt of niet. Of je op de boot gaat of dat je de bruggen doet. De meest toeristische plekjes vind ik zelf het minst interressant. Maar als bijv de trolstigen open is dan is dat wel een mooie weg om iig een keer doorheen te rijden. Ik heb alles van Noorwegen gezien en vind het lekkerst gewoon vrij staan in een bos met uitzicht op bergen. Aan een meer. De National parken zijn ook leuk en dat geeft afwisseling met het bos.

En de route langs de Fjorden is natuurlijk ook mooi om te rijden en daar is het weer fijner om campings aan te doen want lastig een plek vinden maar campings daar zijn druk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:36

Vervelend Morrie dat je man zo hard achteruit gaat. Wel knap dat je alles alleen hebt gedaan. +:)+
Mocht je in de toekomst alleen gaan en weer naar Ter Spegelt, mag je altijd een seintje geven. Ik woon er niet ver van af. Voor gezelligheid maar ook voor eventuele hulp.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:05

En alternatieven voor brood? Of brood wat je zelf bakt op de bbq in een geïmproviseerde oven? Dan heb je het lekker vers.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 21:43

https://www.obelink.nl/tristar-icecool- ... elbox.html

Deze hebben wij (oudere versie) en voor ons fantastisch. Wij gebruiken hem als extra koelkast naast die van de caravan.
Je hoort hem wel als hij aanslaat, maar het valt reuze mee qua lawaai. Ik denk niet dat je er echt last van hebt tijdens het slapen, hooguit als je een hele lichte slaper bent.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:15

Stoer Morrie _/-\o_ maar ook wel lastig om dat zo te beseffen. Ik hoop dat jullie er lekker van genieten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:52

Ach, Morrie, wat naar om te horen. En hoe stoer van je!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 10:27

Het is voor mij 24/7 aan staan en stress. Net als thuis. Dus geen vakantie gevoel voor mij. Het enige is dat ik nu buiten zit (in de schaduw) en thuis in een flatje. Ik moet me op 67 jarige leeftijd over mijn smetvrees heen zien te zetten en eens een keer een huisje huren voor een paar dagen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 15:54

EedihcrO schreef:
Mooie plek wel Morrie, maar jammer dat het voor je man niet meer gaat.

En voor de rest iedereen bedankt voor de reacties.
@psvanlot, welke hebben jullie? Dat hij stil genoeg is? Want wij zijn ook ‘bang’ voor teveel geluid.

@Ikke, dank je wel voor je uitgebreide reactie ook. Wij zijn geen hele avontuurlijke kampeerders. We gaan zo nu en dan een weekend/weekje weg en in de zomer een keer 3 weken. Wel altijd op een camping met voldoende voorzieningen.
Ik wil wel graag iets waar ik wat voorraad in mee kan nemen. Ik heb een koemelk-, soja- en glutenallergie namelijk. En in Frankrijk hebben ze wel wat, maar brood is zeer beperkt helaas. Mijn moeder bakt het voor mij, maar dan moet dan ingevroren kunnen worden. Zijn er alternatieven, naast een compressorkoelbox?

Nog even een aanvulling: de prijs is tot 500,- denk ik? Maar voor meer comfort:betrouwbaarheid ben ik ook best bereid om meer te betalen.

https://www.obelink.nl/tristar-icecool- ... elbox.html zoiets. Je hoort er niks van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 17:29

Morrie
Ik huur nu af en toe ook huisje
Neem eigen beddengoed en kussens mee
Ook een speciaal matrasbeschermer met plastic erin
Daarop eigen onderlaken en beddengoed
Heb Dettol bij mij en maak, keuken douche en toilet schoon
Daarna kan ik genieten
Was wel eerst nog alles af
Maar 67 is niet oud toch

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 21:52

Morrie schreef:
Het is voor mij 24/7 aan staan en stress. Net als thuis. Dus geen vakantie gevoel voor mij. Het enige is dat ik nu buiten zit (in de schaduw) en thuis in een flatje. Ik moet me op 67 jarige leeftijd over mijn smetvrees heen zien te zetten en eens een keer een huisje huren voor een paar dagen.

Is een seizoensplek of een stacaravan op een camping naar keuze misschien een optie voor jullie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 08:31

Als dit zoveel stress geeft zou ik idd voor iets gaan wat al klaar staat, met de tips van Echwel.

Ik vind ook ergens anders zitten kan al ontspanning zijn. Lekker naar de vogeltjes luisteren en een beetje om me heen kijken. En maak het jezelf makkelijk. Zorgen dat je voldoende eten en drinken mee hebt en het jezelf niet te moeilijk maken met koken. Makkelijke kleding mee. Stoelen die lekker zitten.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 12:56

SusanH schreef:
En alternatieven voor brood? Of brood wat je zelf bakt op de bbq in een geïmproviseerde oven? Dan heb je het lekker vers.

Hier even op inhakend.
Vorig jaar heb ik elke ochtend afbakbroodjes klaar gemaakt op de skottel. Na 2 weken lukte het mij eindelijk om er prima broodjes af te halen, maar ik heb geen idee meer hoe ik dat gedaan heb.
Volgens mij met pizzasteen en daarop het BBQ rooster. Iemand tips?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 16:05

Ik heb een oventje. Dus nee geen ervaring mee. Ik bak afbakbroodjes in dat oventje.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 20:27

SusanH schreef:
Ik heb een oventje. Dus nee geen ervaring mee. Ik bak afbakbroodjes in dat oventje.

Ik ook. Gebruik hem heel erg veel. Super fijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 08:00

Ja het is alleen wel opletten. Hij bakt heel snel. Heb ook al wel eens zwarte broodjes gehad :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 19:47

De caravan gaat toch weg helaas. Als er hier iemand interesse heeft hoor ik het graag per pb. TEC travelking 470 van 2010 met alle toebehoren. Ik ben de 2e eigenaar.

Mujn man heeft een kastje in de wc afgezaagd omdat hij zijn benen niet kwijt kon daar 8-)

Voortent, splinternieuwe luifel nog in de doos+stokkenset en nog veel meer.
Hij gaat maandag meteen naar de stalling omdat ik hem bij huis niet kwijt kan.

Ik heb voor begin september een midweek een huisje gehuurd op dezelfde camping waar we al jaren komen om te kijken of ik dat trek met mijn smetvrees

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 20:18

Morrie je mag wel contact met mij
Opnemen
Heb hetzelfde en inmiddels heel veel ervaring dat ik toch huisje huur

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:03

BeFunny schreef:
deksel schreef:
Eind mei hebben mijn vriend en ik 3 weken vakantie. We willen met de auto en tent naar Noorwegen. We willen van te voren een beetje een planning maken. Maar hoe doe je dat nou? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg zelf stress van de vakantie plannen. Dat is niet helemaal de bedoeling.
We willen zo rond de 3 a 4 dagen ergens staan en dan weer verder.

Heeft iemand tips voor hoe je een vakantie plant en de must-see's van (zuid)Noorwegen?

Wil je vrij staan of wil je op campings?

Wil je vooral natuur of wil je dingen te doen hebben?

Naar Noorwegen kun je in principe gewoon gaan rijden en stoppen waar je wilt Nadenken of je helemaal naar het noorden wilt of niet. Of je op de boot gaat of dat je de bruggen doet. De meest toeristische plekjes vind ik zelf het minst interressant. Maar als bijv de trolstigen open is dan is dat wel een mooie weg om iig een keer doorheen te rijden. Ik heb alles van Noorwegen gezien en vind het lekkerst gewoon vrij staan in een bos met uitzicht op bergen. Aan een meer. De National parken zijn ook leuk en dat geeft afwisseling met het bos.

En de route langs de Fjorden is natuurlijk ook mooi om te rijden en daar is het weer fijner om campings aan te doen want lastig een plek vinden maar campings daar zijn druk.

Inmiddels hebben we een route “gepland”. We hebben het Noorwegen boek van Lannoo gekocht, daarin staan 2 routes. We houden route 1 aan. Aanstaande vrijdag gaan we weg, ik kijk er heel erg naar uit!
De Trolstigen is helaas dicht als wij in Noorwegen zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 21:55

Wat jammer Morrie... hopelijk gaat het huisje ook goed!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 09:53

Leuk vooruitzicht Deksel.
Het uitzichtpunt bij Trollstigen is wel open.

Wat is jullie route? Gaan jullie met de boot of via Zweden naar Noorwegen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:06

Hebben jullie tips voor een fijn kookstel? Voor buiten?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:13

Ik kook op een skottelbraai met een los campingstel uit een koffer er naast voor als ik rijst of pasta moet hebben :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 10:14

Wij gebruiken de Cadac safari chef (II). Heel compact (want we hebben beperkte ruimte) maar uitgebreid. Nadeel is de gasfles. We hebben ook altijd zo'n koffertje op kleine flesjes mee als extra en om gewoon het waterketeltje op te zetten.