Suor schreef:Wauw dat ziet er echt super uit Daantjuhhh!
Wij waren vorig jaar op Corfu en hebben best veel gereden, maar er staat mij niks bij van enge wegen. En ik ben echt een bangerik in de auto haha!
Goed om te horen
Fitzroy schreef:Ik ben ook vorig jaar op Corfu geweest. Niets meegekregen van enge wegen inderdaad.
Corfu-stad vind ik wel echt een bezoek waard.
Daantjuh, wat een heerlijk vooruitzicht. Een eigen zwembad is zo fijn!
Thanks, ik hoop ook dat het mij mee valt.
_Lorette_ schreef:Ik lees een beetje mee, gezien onze interesse in Griekenland. Lukt dit jaar niet meer, helaas, maar staat op onze lijst!
Er komen jaloersmakend mooie plekjes/accommodaties voorbij! Wat heerlijk zwemmen zo.

Hoe weet je nou of een auto genoeg vermogen heeft om je mee te redden, als je iets gaat huren? Ik heb daar zelf nog nooit op gelet, maar we hebben ook nog geen steile wegen gehad met een huurauto. We kiezen doorgaans een goedkopere auto. Na jullie berichten ben ik wel benieuwd wat het minimale is waar je normaal mee rond kunt rijden (zonder dat de auto een beroerte krijgt van de inspanning).

Ik wil liever niet meteen voor een 4wd gaan als dat niet echt nodig is.
Wij hebben geloof ik een Ford Focus genomen. Geen 4x4 maar wel meer auto dan een Kia picanto. Is ook wel fijn met koffers, handbagage en 4 volwassenen. Ik vond de prijs best pittig dus de Ford was wel de Max voor ons.
raket schreef:Ik heb even mijn blog teruggelezen.
Als je bij die vlinderbaai komt moet je niet dat smalle weggetje in om te parkeren, naar boven. Maar al eerder parkeren. Het is een doodlopende weg in, dat wil je niet.
Wij zijn met Google maps (die probeerde ons op Kos 2x te vermoorden). Een paar keer op echt enge wegen terecht gekomen. Op waar die auto achteruit ging.
Misschien beter bordjes lezen, blijf je op hoofdwegen. En wij kwamen een paar keer op een wegafsluiting.
Corfu-stad is echt leuk. Mooie burcht ook.
Ik koop altijd praktische souvenirs, op Corfu is veel olijfbomenhout. Dus ik wilde graag van de spatels en lepels voor in de keuken. Kwamen we bij een heel oud winkeltje, ik wilde er een foto van maken, dus ik vroeg of dat mocht. Kreeg ik meteen de hele (familie)geschiedenis en de oudste beeldjes en dergelijke te zien.
Bij paleokastritsi ku je ook bootje huren.
Hahahaha. Ik heb het allemaal genoteerd. Vlinder baai parkeren voordat ik het smalle weggetje omhoog ga.
Ja een bootje huren zit inderdaad in de planning. Lijkt mij super leuk. Vooral aan die kant met die hoge zand kliffen.
We zitten inderdaad heel dichtbij Corfu stad dus daar gaan we zeker een dagje slenteren.
Bedankt voor de tips.
Lotus83 schreef:Daantjuhhh; ziet er heerlijk uit! Lekker genieten

Hahaha. Ik tel al af!
CairnTerrier schreef:Dan is deze vakantie dubbel en dwars verdiend voor jullie allemaal! Fijn zeg!

Dank je
__denise schreef:Genieten hoor! Wij kunnen ook niet wachten!
Qua auto kiezen we de laatste jaren voor een automaat.
We hebben op Skiathos ook zo’n waardeloze auto gehad (Nissan Pulsar die ook 0 vermogen had) dat we het waard vinden de stress van het schakelen op dat soort steile weggetjes niet meer te hebben. En wij kunnen alle drie echt fatsoenlijk autorijden.
Volgens mij hebben wij wel schakel, maar dat ben ik ook gewent. Dus prima. Maar als ik een automaat krijg vind ik het ook prima.
Earth schreef:Ohhh Daantje wat een geweldige plek. Mag ik de naam van de plek in pb ontvangen?
En lekker gaan genieten, het is jullie gegund

Thanks! Gaat zeker lukken.
Ik stuur je wel een PB met een linkje!