Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:04

raket schreef:
daantjuhhh schreef:
Oooh heerlijk.
Dat ziet er ook prachtig uit <3

Meestal kiezen we iets minder luxe en duur uit.
Maar hè, 3 jaar niet weggeweest zoals half Nederland. Dus nu maar een keer extra van nemen.

Ziet er heerlijk uit!
Paleokastritsi is echt heel mooi. En een makkelijke parkeerplaats, wel betaald. Maar zo fijn daar.
Ook heel mooi snorkelen!

Ik kan niet wachten tot wij mogen.
Dan is mijn scriptie af, mijn laatste toets gemaakt en in Griekenland kan ik zonder prednison.

Oeh. Ik noteer het direct. Ik hou daarvan. Thanks :D

Suor

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:18

Wauw dat ziet er echt super uit Daantjuhhh!

Wij waren vorig jaar op Corfu en hebben best veel gereden, maar er staat mij niks bij van enge wegen. En ik ben echt een bangerik in de auto haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 18:22

Ik ben ook vorig jaar op Corfu geweest. Niets meegekregen van enge wegen inderdaad.
Corfu-stad vind ik wel echt een bezoek waard.

Daantjuh, wat een heerlijk vooruitzicht. Een eigen zwembad is zo fijn!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:27

Ik lees een beetje mee, gezien onze interesse in Griekenland. Lukt dit jaar niet meer, helaas, maar staat op onze lijst!

Er komen jaloersmakend mooie plekjes/accommodaties voorbij! Wat heerlijk zwemmen zo. <3

Hoe weet je nou of een auto genoeg vermogen heeft om je mee te redden, als je iets gaat huren? Ik heb daar zelf nog nooit op gelet, maar we hebben ook nog geen steile wegen gehad met een huurauto. We kiezen doorgaans een goedkopere auto. Na jullie berichten ben ik wel benieuwd wat het minimale is waar je normaal mee rond kunt rijden (zonder dat de auto een beroerte krijgt van de inspanning). :P Ik wil liever niet meteen voor een 4wd gaan als dat niet echt nodig is.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:06

Ik heb even mijn blog teruggelezen.
Als je bij die vlinderbaai komt moet je niet dat smalle weggetje in om te parkeren, naar boven. Maar al eerder parkeren. Het is een doodlopende weg in, dat wil je niet.

Wij zijn met Google maps (die probeerde ons op Kos 2x te vermoorden). Een paar keer op echt enge wegen terecht gekomen. Op waar die auto achteruit ging.

Misschien beter bordjes lezen, blijf je op hoofdwegen. En wij kwamen een paar keer op een wegafsluiting.

Corfu-stad is echt leuk. Mooie burcht ook.
Ik koop altijd praktische souvenirs, op Corfu is veel olijfbomenhout. Dus ik wilde graag van de spatels en lepels voor in de keuken. Kwamen we bij een heel oud winkeltje, ik wilde er een foto van maken, dus ik vroeg of dat mocht. Kreeg ik meteen de hele (familie)geschiedenis en de oudste beeldjes en dergelijke te zien.
Bij paleokastritsi ku je ook bootje huren.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:23

Daantjuhhh; ziet er heerlijk uit! Lekker genieten {:}

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:40

daantjuhhh schreef:
CairnTerrier schreef:
Dat is wel echt genieten inderdaad <3 Zou willen dat het hier nu ook zulk lekker weer is :))

Ooh ik ook. Echt!

We zijn er echt aan toe.
Z’n ellendig jaar gehad hier, met een zware ingreep die tot 3 x toe 5 minuten voor de operatie uitgesteld werd.

Gelukkig is dat nu achter de rug en kunnen en mogen we weer naar de toekomst kijken.
Mijn broertje is gehandicapt en dit is wat ik hem ook elke keer voorgehouden heb.
Als je dit achter de rug hebt ligt de wereld weer aan je voeten om te ontdekken.

Dus nadat hij vorige week na de controle weer goed bevonden is zijn we direct gaan kijken.

Dan is deze vakantie dubbel en dwars verdiend voor jullie allemaal! Fijn zeg! <3

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:26

Genieten hoor! Wij kunnen ook niet wachten!

Qua auto kiezen we de laatste jaren voor een automaat.

We hebben op Skiathos ook zo’n waardeloze auto gehad (Nissan Pulsar die ook 0 vermogen had) dat we het waard vinden de stress van het schakelen op dat soort steile weggetjes niet meer te hebben. En wij kunnen alle drie echt fatsoenlijk autorijden.

Voorheen altijd Suzuki Vitara of Jimny’s gehuurd 4x4. Dat ging ook altijd best wel goed.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:36

Ohhh Daantje wat een geweldige plek. Mag ik de naam van de plek in pb ontvangen? O:)
En lekker gaan genieten, het is jullie gegund <3

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 22:20

Suor schreef:
Wauw dat ziet er echt super uit Daantjuhhh!

Wij waren vorig jaar op Corfu en hebben best veel gereden, maar er staat mij niks bij van enge wegen. En ik ben echt een bangerik in de auto haha!

Goed om te horen :j
Fitzroy schreef:
Ik ben ook vorig jaar op Corfu geweest. Niets meegekregen van enge wegen inderdaad.
Corfu-stad vind ik wel echt een bezoek waard.

Daantjuh, wat een heerlijk vooruitzicht. Een eigen zwembad is zo fijn!

Thanks, ik hoop ook dat het mij mee valt.

_Lorette_ schreef:
Ik lees een beetje mee, gezien onze interesse in Griekenland. Lukt dit jaar niet meer, helaas, maar staat op onze lijst!

Er komen jaloersmakend mooie plekjes/accommodaties voorbij! Wat heerlijk zwemmen zo. <3

Hoe weet je nou of een auto genoeg vermogen heeft om je mee te redden, als je iets gaat huren? Ik heb daar zelf nog nooit op gelet, maar we hebben ook nog geen steile wegen gehad met een huurauto. We kiezen doorgaans een goedkopere auto. Na jullie berichten ben ik wel benieuwd wat het minimale is waar je normaal mee rond kunt rijden (zonder dat de auto een beroerte krijgt van de inspanning). :P Ik wil liever niet meteen voor een 4wd gaan als dat niet echt nodig is.

Wij hebben geloof ik een Ford Focus genomen. Geen 4x4 maar wel meer auto dan een Kia picanto. Is ook wel fijn met koffers, handbagage en 4 volwassenen. Ik vond de prijs best pittig dus de Ford was wel de Max voor ons.

raket schreef:
Ik heb even mijn blog teruggelezen.
Als je bij die vlinderbaai komt moet je niet dat smalle weggetje in om te parkeren, naar boven. Maar al eerder parkeren. Het is een doodlopende weg in, dat wil je niet.

Wij zijn met Google maps (die probeerde ons op Kos 2x te vermoorden). Een paar keer op echt enge wegen terecht gekomen. Op waar die auto achteruit ging.

Misschien beter bordjes lezen, blijf je op hoofdwegen. En wij kwamen een paar keer op een wegafsluiting.

Corfu-stad is echt leuk. Mooie burcht ook.
Ik koop altijd praktische souvenirs, op Corfu is veel olijfbomenhout. Dus ik wilde graag van de spatels en lepels voor in de keuken. Kwamen we bij een heel oud winkeltje, ik wilde er een foto van maken, dus ik vroeg of dat mocht. Kreeg ik meteen de hele (familie)geschiedenis en de oudste beeldjes en dergelijke te zien.
Bij paleokastritsi ku je ook bootje huren.

Hahahaha. Ik heb het allemaal genoteerd. Vlinder baai parkeren voordat ik het smalle weggetje omhoog ga.
Ja een bootje huren zit inderdaad in de planning. Lijkt mij super leuk. Vooral aan die kant met die hoge zand kliffen.

We zitten inderdaad heel dichtbij Corfu stad dus daar gaan we zeker een dagje slenteren.
Bedankt voor de tips.

Lotus83 schreef:
Daantjuhhh; ziet er heerlijk uit! Lekker genieten {:}

Hahaha. Ik tel al af! :')

CairnTerrier schreef:
Dan is deze vakantie dubbel en dwars verdiend voor jullie allemaal! Fijn zeg! <3

Dank je :j

__denise schreef:
Genieten hoor! Wij kunnen ook niet wachten!

Qua auto kiezen we de laatste jaren voor een automaat.

We hebben op Skiathos ook zo’n waardeloze auto gehad (Nissan Pulsar die ook 0 vermogen had) dat we het waard vinden de stress van het schakelen op dat soort steile weggetjes niet meer te hebben. En wij kunnen alle drie echt fatsoenlijk autorijden.

Volgens mij hebben wij wel schakel, maar dat ben ik ook gewent. Dus prima. Maar als ik een automaat krijg vind ik het ook prima.

Earth schreef:
Ohhh Daantje wat een geweldige plek. Mag ik de naam van de plek in pb ontvangen? O:)
En lekker gaan genieten, het is jullie gegund <3

Thanks! Gaat zeker lukken.
Ik stuur je wel een PB met een linkje! ;)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 07:08

Wat een gaaf appartement hebben jullie geboekt.
Hoop dat jullie een fantastische vakantie gaan hebben op corfu daantjuhhh

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 13:23

We waren nog aan het nadenken welk hotel, maar gister avond toch echt geboekt van 28 augustus tot en met 4 september! Op naar rhodos!! :D

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 14:16

Las net dat er in Griekenland nog steeds mondkapjes worden gedragen en vaccinatie bewijs nodig is voor cafés enzo.

Iemand al iets mee gekregen of ze daar al aan versoepelen denken, nu veel landen dat al gedaan hebben?

Niet dat ik het heel erg vind, meer dat het net wat vrijer is als je gewoon een winkeltje in kan lopen zeg maar.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:21

kosseh schreef:
Las net dat er in Griekenland nog steeds mondkapjes worden gedragen en vaccinatie bewijs nodig is voor cafés enzo.

Iemand al iets mee gekregen of ze daar al aan versoepelen denken, nu veel landen dat al gedaan hebben?

Niet dat ik het heel erg vind, meer dat het net wat vrijer is als je gewoon een winkeltje in kan lopen zeg maar.

De regels waren verlengd tot in elk geval 11 april.. tegen het einde van april is Grieks Pasen als ik mij niet vergis, dus ik denk dat als ze versoepelen dat pas daarna zal zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:43

Ons hele gezin is geënt. Dus dat scheelt in ieder geval.
En als er tegen die tijd nog mondkapjes plicht is. Naja so be it.

Vandaag de opvang voor de katten ook geregeld. Ze gaan naar een katten hotel.
Wij luxe op vakantie de katten ook luxe op vakantie.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 20:44

fabske schreef:
Wat een gaaf appartement hebben jullie geboekt.
Hoop dat jullie een fantastische vakantie gaan hebben op corfu daantjuhhh

Thanks. Gaat vast helemaal goed komen :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:23

Mijn kat krijgt een nieuwe butler in huis.
Die trekt verplaatsen niet.
Prinses op de erwt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:25

raket schreef:
Mijn kat krijgt een nieuwe butler in huis.
Die trekt verplaatsen niet.
Prinses op de erwt.

Ja heb ik ook gedacht aan buurmeisjes die wel een zakcentje bij willen verdienen. Maar mijn oudje gaat krabben aan de muur als hij veel alleen is.
Ik had ook gekeken bij een pension. Mijn oudje trekt geen vreemde katten. Dan wordt hij echt super gestrest. Nou ze hadden wel een privé kamer. Kom ik daar is het een privé kooi in een kamer. Nou dat ga ik echt niet doen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 06:50

Mijn vorige kat, die 21 is geworden regelde ik altijd logees voor. Wij wonen dichtbij het centrum. Dus dat is wel leuk.
Deze kat kan goed alleen zijn, nou ja, houdt niet zo van mensen. Dus de buurman zorgde voor haar. Nu is de buurman verhuist en komt degene die mijn paard rijdt in huis.
Ben benieuwd hoe ze dat vindt.
Mijn kat is nogal een geval apart. Maar voor mij wel heel lief.

Dieren goed achterlaten is voor mij ook belangrijk. In een kooi zou ik ook niet doen hoor.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 10:28

raket schreef:
Mijn vorige kat, die 21 is geworden regelde ik altijd logees voor. Wij wonen dichtbij het centrum. Dus dat is wel leuk.
Deze kat kan goed alleen zijn, nou ja, houdt niet zo van mensen. Dus de buurman zorgde voor haar. Nu is de buurman verhuist en komt degene die mijn paard rijdt in huis.
Ben benieuwd hoe ze dat vindt.
Mijn kat is nogal een geval apart. Maar voor mij wel heel lief.

Dieren goed achterlaten is voor mij ook belangrijk. In een kooi zou ik ook niet doen hoor.

Nee. Dan zit je toch niet lekker op vakantie?
Ik zou de hele dag met mijn kop bij mijn dieren zijn en niet kunnen genieten van mijn vakantie

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 07:24

Ik ben nu in Griekenland en ik moet zeggen dat er wel echt goed gecontroleerd wordt op de QR-codes. We hebben het in ieder restaurant moeten laten zien en hier in Thessaloniki ook in iedere winkel (behalve supermarkten dan). Vaak inclusief ID. Ook in de hotels gelden de QR-codes en in een van de hotels werd ook bij aankomst en voor het ontbijt onze temperatuur gemeten. En inderdaad in alle winkels een mondkapje. Verder prima te doen hoor, maar wel weer even wennen.

Ik las van de week dat er niet voor mei versoepeld zal worden, maar dat dan de maatregelen mogelijk worden opgeheven.

Ik vlieg vanmiddag weer terug naar Nederland. Dan kan het aftellen voor de zomer beginnen haha!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:09

Suor schreef:
Ik ben nu in Griekenland en ik moet zeggen dat er wel echt goed gecontroleerd wordt op de QR-codes. We hebben het in ieder restaurant moeten laten zien en hier in Thessaloniki ook in iedere winkel (behalve supermarkten dan). Vaak inclusief ID. Ook in de hotels gelden de QR-codes en in een van de hotels werd ook bij aankomst en voor het ontbijt onze temperatuur gemeten. En inderdaad in alle winkels een mondkapje. Verder prima te doen hoor, maar wel weer even wennen.

Ik las van de week dat er niet voor mei versoepeld zal worden, maar dat dan de maatregelen mogelijk worden opgeheven.

Ik vlieg vanmiddag weer terug naar Nederland. Dan kan het aftellen voor de zomer beginnen haha!

Hoop dat het 9 mei wel de versoepelingen hebben plaats gevonden. Afgelopen 2 jaar overal de mondkapjes opgehad. Al vond ik ze op de eilanden verschillend daar mee omgaan.

Wanneer is het precies Grieks pasen? Denk dat ze idd daarna gaan versoepelen. Weet dat je vorig jaar vlak na Pasen niet naar paar eilanden mocht. Dit was toen omdat er heel veel besmetting waren geweest met Grieks Pasen.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:18

Grieks Pasen is 24 april. Dus hopelijk vanaf begin mei dan versoepelingen!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:11

Ik lees even mee. We hebben een vakantie geboekt naar Rhodos en liefst wil ik geen booster halen (ivm eczeem wat enorm opvlamde bij mijn eerste vaccinatie).

Maar ik wil ook niet enorm beperkt worden straks op vakantie... (we gaan eind mei..) lastig.. :\

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:29

Monchou schreef:
Ik lees even mee. We hebben een vakantie geboekt naar Rhodos en liefst wil ik geen booster halen (ivm eczeem wat enorm opvlamde bij mijn eerste vaccinatie).

Maar ik wil ook niet enorm beperkt worden straks op vakantie... (we gaan eind mei..) lastig.. :

Even eind april afwachten :j