Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:09

Ooh ik ook, ziet er uit als een mooie plek! :D Veel plezier!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:39

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:46

Oooeee, die site ga ik even bekijken. Ik heb er nog nooit van gehoord.

Edit; ik ga niet, het heeft voor mij geen waarde. Ik ben tevreden met mijn buscamper zoals die nu is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:07

Marije_jiplover schreef:
https://campervandays.nl/

Gaat er iemand dit weekend nog naar de campervandays aankomend weekend?

Nope, betere versie in GB gevonden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:23

Nou, we hebben recent een tweedehands voortent gekocht voor onze eriba (een van der horn voortent, schijnt wel goed merk te zijn) en die zijn we nu aan het uitproberen nabij Ommen (Camping de boerenzwaluw). Ze hebben 14 plekken, en we staan er met zijn 3en :')

Afbeelding

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:31

Het is echt een heerlijk weekend om te gaan kamperen :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:24

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:41

Wij gaan deze week ook dichtbij huis. Verhuizen 1 paard, dat paard moet ook dagelijks medicatie. Dan is dichter bij huis wel zo fijn.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:05

Wij zitten ook op een half uurtje van huis haha. Maar ben heel blij met de voortent hoor, omdat de eriba heel klein is, is dit gewoon een verdubbeling van de ruimte ongeveer. :D.

En ook meteen onze nieuwe 2e hands skottelbraai met paellapan uitgeprobeerd. Ook die bevalt goed :Y) Afbeelding
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:15

Welk merk en type?
Wij hebben er een originele bij (jonger type) maar die is stuk en het is de vraag of we die laten repareren of een andere kopen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:19

ikke schreef:
Welk merk en type?
Wij hebben er een originele bij (jonger type) maar die is stuk en het is de vraag of we die laten repareren of een andere kopen.

Voortent bedoel je? Type weet ik niet, merk is een van der horn. Maar die bestaat niet meer. Tenten waren zo goed dat mensen nooit meer terug kwamen voor een 2e tent :D. We hebben deze via markplaats gekocht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 20:26

Mariska_28 schreef:
Voortent bedoel je? Type weet ik niet, merk is een van der horn. Maar die bestaat niet meer. Tenten waren zo goed dat mensen nooit meer terug kwamen voor een 2e tent :D. We hebben deze via markplaats gekocht.

Ah, ik zal eens zoeken als ie binnenkort weer op de lokale camping staat. Dat doen we vaker om er wat werk aan te doen. Beetje vakantie maar kost je geen vrije dagen of zo :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 22:15

Lekker plekje met die voortent erbij!

Fijne dagen allemaal!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 01:18

Ik ga maandag ook 4 dagen met mijn dochter en hond een half uurtje van huis kamperen.
Camping de Stamhoeve in Biezenmortel.

Wij hebben een Dorema voortent, maar zie nu vaak opblaasbare, dat lijkt me ook wel wat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 07:39

Wij zitten op 20 minuutjes van huis, lekker midden in de natuur. Gaan zo de caravan erheen brengen.

Mariska echt lekker he zo'n tent erbij.

Sylver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 07:56

Hoi allemaal,
Ik kom me ook melden in dit topic :D Mijn vriend en ik gaan ‘s zomers graag kamperen met de tent. De afgelopen jaren zijn we in Oostenrijk geweest maar dit jaar zullen we waarschijnlijk iets later gaan (midden september), en denken we misschien aan Frankrijk of Italië om iets meer kans op goed weer te hebben. Nu zien we alleen door de bomen het bos niet meer en wellicht hebben jullie nog fijne tips voor bestemmingen/ campings!
We zoeken vooral een mooie omgeving om te wandelen (we zijn dol op de bergen) en een meertje in de buurt om te zwemmen en suppen. Verder gewoon een nette en schone camping, maar dat spreekt voor zich. Mochten jullie aanraders of tips hebben horen we het graag!

Veel plezier aan iedereen die dit weekend lekker gaat kamperen {:}

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 08:27

Afbeelding
Deze.app staan alle campings in

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 08:40

Wij vonden in Piemonte, Italië prachtig om te wandelen! Wij zaten in de buurt van Cuneo. Wij zaten toen niet bij een meer maar wellicht zit daar ook wel iets in de regio.
Je zit daar bij de voet van de alpen.

Afbeelding

Orta meer vonden we ook heel leuk, maar minder bergen/wandelen volgens mij. Is weer even geleden haha.

Lekker al dat kamperen dit weekend!! Wij zitten ook op een camping, maar in een klein huisje *D
Mijn vriend heeft dit al een hele tijd geleden geboekt als verrassing voor m'n verjaardag en durfde niet te gokken dat het zulk lekker weer zou worden! Maar toch beetje campinggevoel *D

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 08:45

Ik heb voor volgend voorjaar Lago Maggiore op het oog, maar nu dus nog geen ervaring met de campings daar. Wij gaan in september kamperen in de Dolomieten, fassatal, maar daar is niet echt een mooi zwem/ submeer in de buurt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 09:35

gaucho schreef:
Ik heb voor volgend voorjaar Lago Maggiore op het oog, maar nu dus nog geen ervaring met de campings daar. Wij gaan in september kamperen in de Dolomieten, fassatal, maar daar is niet echt een mooi zwem/ submeer in de buurt.

Kijk dan ook even rondom het lago di mergozzo voor campings. Klein, maar heerlijk en een van de schoonste meren van Italië, ligt er precies naast. Zeker als je wilt zwemmen echt perfect. Dichtbij stresa, intra, cannobio kan ook nog wel. Andere kant op naar Orta, Milaan is een uurtje rijden. Mijn thuis <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 10:28

Goede tip, thx!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 10:36

SusanH schreef:
Wij zitten op 20 minuutjes van huis, lekker midden in de natuur. Gaan zo de caravan erheen brengen.

Mariska echt lekker he zo'n tent erbij.

Wat heerlijk dat er zoveel mensen gewoon lekker dicht bij huis gaan kamperen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 18:46

Het is een prachtig plekje!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 19:40

De camping is super, alleen 2 dingen die storend zijn:
De douches geven 5 minuten warm water. Daarvan ben je al 1 minuut kwijt om de temperatuur een beetje schappelijk te krijgen (brandend heet of steenkoud). En als je 5 minuten op zijn stopt het hete water gewoon. En daar sta je dan met je crèmespoeling in je haar... Na een paar minuten blauwbekken kun je dan weer 5 minuten (minus 1 minuut temperatuur regelen want je moest beide kranen dicht draaien) opwarmen en uitspoelen.

En ergenis 2: precies rond etenstijd gaan ze het veld maaien met een herriemakende zitmaaier.. >;) Tuurlijk moet er gemaaid worden, maar om dat nou precies om half 7 te gaan doen... ^)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 20:46

Ik ben net heel boos aangesproken door mensen die ervan baalden dat mijn hond 2 meter voor het hek de camping uit moest poepen. Ik vond het ook vervelend heb normaal altijd zakjes bij maar net nu natuurlijk niet. Maar dan hoef je toch niet met een rood hoofd zo boos je caravan uit te stieren nadat ik een rolberoerte kreeg omdat zijn vrouw bijna het raam van hun caravan eruit tikte. Ik ga de rest van de week wel via de hoofdingang het terrein op en af met de hond. Heb het met een stokje de berm in gegooid. Volgens die man moest ik de hond maar optillen als ze ging poepen. Ik denk dat hij niet snapt wat er gebeurt als ik dat zou doen :+ uit ervaring met puppy's opvoeden weet ik dat het er dan alsnog uit komt maar je geen idee hebt waar het precies gaat vallen. Maar verder is het hier heerlijk. Je loopt zo vanaf de camping de natuur in en dan kun je uren wandelen.