Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:02

raket schreef:
Wij hebben naar kefalonia ook een tussenlanding op skiatos.
Eerst was het zakynthos, vond ik logischer.
Maar ik slaap toch, dus voor mij maakt het niet zo uit.

Lijkt me heerlijk om te kunnen slapen in een vliegtuig maar helaas..

Vliegen is voor mij een hel, het ging beter maar door de terugvlucht juni vorig jaar ben ik helaas terug bij af.

raket

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:10

Wat vervelend. Ik heb zodra de motor aan gaat dat ik in slaap val. heerlijk. Ik kom altijd uitgerust aan.

Hopelijk doe je nog wat positievervelend ervaringen op.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 19:22

Ik vond het ook vreselijk maar ik neem tegenwoordig altijd 2 pammetjes en een Primatour. En nog 2 wijntjes :+ Mij hoor je niet meer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:24

Ik vind vliegen op zich prima. Er zijn heel veel eilanden waar je alleen maar zee ziet tot de wielen ongeveer aan de grond zijn. Deze landingsbanen zijn alleen langer maar ja je kan toch niet naar voren kijken.

Ik ben ruim 20 jaar geleden op skiathos geweest. Vond het vervelender toen ik daar toen het vliegtuig weer instapte en toen kreeg je nog een krant. Kreeg de Telegraaf in me handen gedrukt met een mega foto op de voorkant over een vliegtuig dat was neergestort, oeps!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:42

baudyh schreef:
Ik vind vliegen op zich prima. Er zijn heel veel eilanden waar je alleen maar zee ziet tot de wielen ongeveer aan de grond zijn. Deze landingsbanen zijn alleen langer maar ja je kan toch niet naar voren kijken.

Ik ben ruim 20 jaar geleden op skiathos geweest. Vond het vervelender toen ik daar toen het vliegtuig weer instapte en toen kreeg je nog een krant. Kreeg de Telegraaf in me handen gedrukt met een mega foto op de voorkant over een vliegtuig dat was neergestort, oeps!!!

Ik ben iemand die rustig een aflevering van aircrash investagation aan boord kijkt en landen op Skiathos vind juist leuk :D

Maar goed niet leuk als je echt vliegangst hebt maar wel dapper dat je toch er in stapt +:)+
Is een cursus niks voor je dan?

Is iemand hier wel eens in Rethymon , Kreta geweest.?
Ik kwam een leuke aanbieding tegen maar moet wel alleen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:47

Cowgirl schreef:
baudyh schreef:

Ik ben iemand die rustig een aflevering van aircrash investagation aan boord kijkt en landen op Skiathos vind juist leuk :D

Maar goed niet leuk als je echt vliegangst hebt maar wel dapper dat je toch er in stapt +:)+

Ja, ik..... maar dat is wel 15-16 jaar geleden en we waren daar als gezin met puberende kinderen.
Wij hadden een hotel net buiten Rethymon, maar gingen daar vaak 's avonds eten.
Leuke regio, je kan ook naar Chania, vond ik ook erg leuk.
En met een auto naar Matala.
Imbros-kloof gelopen, dagje varen enz.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:49

Rethmynon ben ik ook geweest, maar ik vond het persoonlijk te massaal. Ik ben meer van de kleinere plaatsjes, maar je hebt er uiteraard wel veel voorzieningen. Het strand vond ik zelf niet zo mooi aan deze plaats, maar dat vind ik bijvoorbeeld net zo bij de hoofdstad Kos of Zakynthos etc. Smalle stranden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:52

CairnTerrier schreef:
Rethmynon ben ik ook geweest, maar ik vond het persoonlijk te massaal. Ik ben meer van de kleinere plaatsjes, maar je hebt er uiteraard wel veel voorzieningen. Het strand vond ik zelf niet zo mooi aan deze plaats, maar dat vind ik bijvoorbeeld net zo bij de hoofdstad Kos of Zakynthos etc. Smalle stranden.

Wij zijn een paar keer daar naar het strand van Bali geweest.
Maar wij hadden een dag of 10 een auto.
Dat was een heel leuk strand, in mijn herinnering.
Maar in die tijd, stonden onze vakanties vooral in het teken van vertier voor de kinderen.
Dat is toch anders :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:01

Ik ben geen strandganger. Misschien een halve dag.
Ik ga graag wat dingen ondernemen en de samaria kloof is er 1 van.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:38

Cowgirl schreef:
baudyh schreef:

Mijn vriend ook, die stapt lachend in het vliegtuig en vliegt sowieso voor zijn werk de hele wereld over.

Ik stap in het vliegtuig omdat ik mezelf anders heel erg ga beperken en ik wil per se naar Griekenland.

Cursus/training ben ik naar aan het kijken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:41

Cowgirl schreef:
Ik ben geen strandganger. Misschien een halve dag.
Ik ga graag wat dingen ondernemen en de samaria kloof is er 1 van.

Wij hebben toen, in het hoogseizoen (hitte) de Imbros-kloof gelopen, omdat ik dacht dat de Samaria-kloof te zwaar zou zijn voor mijn kinderen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:28

Cowgirl schreef:
baudyh schreef:

Ik ook, maar ik kan dus niet slapen in het vliegtuig en voor verre vluchten is dat echt killing :') Dus ik ga maar even wat slaappillen vragen aan de huisarts :')

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:57

Rethymnon vind ik in voor- en naseizoen leuk. In het oude centrum kun je door de oude straatjes struinen. De oude haven is heel sfeervol. Het fort moet je natuurlijk gezien hebben. En er is nog veel meer te zien. Maar daar heb je toeristische boekjes voor.
Er is een lang strand voor de liefhebbers.
Als je een auto huurt, dan is er van alles in de buurt te bekijken of te doen.
Wij zijn 20 jaar geleden met de boot vanuit Rethymnon een dag naar Satorini geweest. Ook leuk voor 1 dag, maar toen al heel toeristisch!
En ook wij hebben de Imbroskloof gelopen. Die leek ons wel lang zat, hahaha ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:32

Vakantie is geboekt.. {:}
Met de tussenlanding op Skiathos :=
Nog 72 dagen aftellen nu

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:19

Hoi hoi,

Ik meld me ook. Wij gaan naar corfu deze zomer. Het plaatsje perama
Ontzettend veel horror verhalen al gehoord over ons hotel en plaatsje na boeken.
Maar goed maken er het beste van het eiland schijnt schitterend te zijn.

Paar jaar geleden op kreta geweest weliswaar in chersonnisos. We zijn met de bus diverse omliggende plaatsjes gaan bezoeken.
En naar spinalonga geweest met de boot.
Samaria kloof gelopen echt schitterend was een geweldige ervaring en zou het zo nog eens doen.

Iemand tips voor corfu die niet al overal online te vinden zijn dan hoor ik ze graag heb uiteraard al veel opgezocht

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:47

fabske schreef:
Hoi hoi,

Ik meld me ook. Wij gaan naar corfu deze zomer. Het plaatsje perama
Ontzettend veel horror verhalen al gehoord over ons hotel en plaatsje na boeken.
Maar goed maken er het beste van het eiland schijnt schitterend te zijn.

Paar jaar geleden op kreta geweest weliswaar in chersonnisos. We zijn met de bus diverse omliggende plaatsjes gaan bezoeken.
En naar spinalonga geweest met de boot.
Samaria kloof gelopen echt schitterend was een geweldige ervaring en zou het zo nog eens doen.

Iemand tips voor corfu die niet al overal online te vinden zijn dan hoor ik ze graag heb uiteraard al veel opgezocht

O dat is wel jammer.
Al vind ik sommige recensies ook niet altijd reëel.
Sommigen verwachten in een 3-sterrenhotel zalm bij het ontbijt. :D
Als het hotel niet leuk is, dan slaap je er alleen en ga je lekker op stap.
Je moet er zelf wat van maken.

Ik heb helaas geen tips voor Corfoe.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 06:52

Wij waren vorig jaar op Corfu.
Corfu-stad is erg leuk.
Boottocht naar paxos en antipathie was erg mooi.
We hebben een auto gehuurd, was ook een aanrader.

Toen wij er waren moest je buiten nog een mondmasker dragen, daarom hebben we wat minder gedaan.
Maar er zijn veel mooie baaitjes.
Kasteel van sisi vond ik tegenvallen. Was wel aardig, maar ook veel dicht.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:13

Ja we zitten op 100 meter van dat kasteeltje en ook dichtbij Korfoe stad daar willen we zeker kijken.
Snap wel dat als je overal een mondkapje op moet je minder doet.
Buiten hoeft nu geloof ik niet meer…

En zeker waar. Het hotel is een 4 sterren hotel. Ik verwacht nooit veel van de hotels haha.
Dus hoop dat het meevalt. Na de verhalen over ratten, bloed in lakens en douchegordijnen, en eten wat je je huisdier nog niet wil geven, donkere hokjes die eruit zien als een moordscene kan het echt alleen maar meevallen haha

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:40

Leuk, Corfu! Ik heb niet echt tips, want dat is alweer even geleden.

De verhalen over de hotels ed. let ik wel altijd goed op. Ik pluis Zoover altijd goed uit en dan pas maak ik de keuze. Als ik namelijk meerdere negatieve reacties zie, is het voor mij klaar :P Ik verwacht nooit zo veel van die hotels, maar het moet wel schoon zijn.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:49

Schoon is voor mij het belangrijkst.
Eten doe ik nooit in een hotel. Hooguit een Griekse salade aan het zwembad.
Nu een hotel op kefalonia zonder zwembad omdat we geen zin in kinderen hebben in het hotel.
Vorige keer gingen ze door de geluidsbarriere en we zijn veel op pad. Dus als ik in het hotel ben wil ik rustig een boekje lezen.

Het strand is dichtbij. Dus een duik kan zo even tussendoor ook.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:21

Ik vind dat huis van SIssi juist wel heel mooi.
Maar het is voor mij al een jaar of 10 geleden dat ik er was.
Wij hadden toen wel een leuk hotel. Maar zag laatst dat die helemaal is verbouwd en veel
Groter is geworden. In paleolastritsa. Lag heel
Mooi op een land tong

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:25

Toen wij er waren werd het verbouwd en was het meeste dicht. Er stonden in de tuinen hekken en stellingen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:56

raket schreef:
Toen wij er waren werd het verbouwd en was het meeste dicht. Er stonden in de tuinen hekken en stellingen.

Oh dat het is jammer. Vind het juist leuk om dit te zien na al die sissi films . Ha ha. Mooie tuin.
Was er alleen bloedheet toen wij er waren.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:22

Hahaha ik geef jullie helemaal gelijk.
Nu zijn de meeste reviews wel van voor de verbouwing van het hotel hahaha dus we zien het wel.
Misschien valt het reuze mee.

We gaan zeker naar het sissi paleis zitten er zo dichtbij hopelijk is nu wel weer alles open dan bij het paleis.

Ik heb er alvast zin in haha.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:50

Wij willen in juni naar Zakynthos. De meeste dagen lig ik bij het zwembad, maar 's avonds lopen we graag naar (authentieke) restaurants. We willen niet eerst de auto moeten gaan pakken. Welke plaats kan ik dan het beste heen gaan?

Ik zoek dus geen plek waar ze allemaal Engelse sportcafe's hebben en restaurants met kroket en schnitzel enzo, maar wel waar toeristische gezelligheid is en genoeg aanbod is in gezellige (Griekse) restaurants. Bij voorkeur een beetje idyllische plek.

Ik denk dat ik dan moet wegblijven uit Laganas, maar waar moet ik dan wel heen? :D <3