USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:28

Brrrrr, ik zat altijd verstijfd van angst in mijn stoel bij iedere beweging die niet stil was. En ieder geluidje dat ik niet kon plaatsen. :')

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:29

Annash :j mijn angst was kort gezegd dat ik mij opgesloten zou voelen en dat ik dan een soort van hysterisch door het vliegtuig zou rennen roepend dat de deur open moest.
Voor technische defecten/ongelukken of turbulentie was ik niet bang.

Ik wordt wel onrustig als het vliegtuig langer dan nodig op de grond blijft (als we dan toch niet onderweg zijn, dan wil ik buiten zijn). En ook na het landen als iedereen in de paden gaat staan en je dan nog moet wachten.

Wat was er met jouw vlucht aan de hand?

Annash
Blogger

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:33

Die in Amerika? Ik ging storm chasen (tour) en moest naar Oklahoma City. Mijn laatste vlucht was Minneapolis - OKC, maar op de grens Kansas/Oklahoma was behoorlijk zwaar weer toen, dus veel turbulentie gehad. Echt het effect: naar beneden vallen en het water in je bekertje volgt met vertraging. :o Man, ik heb twee dagen spierpijn gehad, zo verkrampt zat ik! Toen we de bui eenmaal door waren werd ik wel getrakteerd op een prachtige lichtshow, dat was het dan wel weer waard. Dus van een beetje turbulentie (waar ik eerder al doodsbang van werd) kijk ik nu niet meer op.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:38

Gelukkig heeft het bij jou dan dit effect gehad, sommige zouden er juist banger van worden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:45

Ik verbaas me er zelf ook over, maar merk dat ik nu echt veel rustiger ben en dat is de enige reden die ik ervoor kan bedenken. Of misschien ben ik nu rustig en de volgende vlucht weer bang. Ik merk het vanzelf, maar zou fijn zijn als het wel geholpen heeft, haha. Inderdaad geen standaard effect denk ik!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:18

Ik durf echt NIET te slapen in een vliegtuig, want stel toch dattie naar beneden knikkert...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:05

Haha HD, ik denk niet dat wakker blijven veel verschil maakt als het vliegtuig uit de lucht valt ;)

Gelukkig geen vliegangst hier :) Heb laatst een artikel gelezen over dat turbulentie een vliegtuig niet neer kan laten storten; zal eens zoeken of ik het terug kan vinden.
Mijn eerste vlucht na de MH17 ramp vond ik wel wat spannend, maar dat had meer te maken met het feit dat ik bevriend was met iemand die op die vlucht zat. Was gewoon een naar idee.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 07:22

Als ie neergaat slaap ik juist liever. :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:59

HorseyDude schreef:
Ik durf echt NIET te slapen in een vliegtuig, want stel toch dattie naar beneden knikkert...

En als je wakker bent, dan......? Flap je met je armen? Heb je in elk geval nog een paniekmoment voordat je sterft? Kun je nog even snel dat boek uitlezen? :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:19

Idd. Wat heeft het voor nut als je Wakker bent en je vliegtuig crasht

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:22

Nou, nog net even dat boek uitlezen is een goed punt! :D :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:16

MacavityL schreef:
Nou, nog net even dat boek uitlezen is een goed punt! :D :D

Waar zit de vind ik leuk knop :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:36

Ok... dit helpt :+

Mijn eerste vlucht wordt dus deze herfst van Schiphol naar Pisa, Italia...
En ja ik ben idd bang dat ik angst blijk te hebben. Ik heb 2 jaar geleden een soort van paniekaanval in een grot gekregen. het idee: als er nu iets gebeurd, zit ik midden in een berg en kan er niet 1-2-3 uit. Dus ik heb idd de angst dat ik in het vliegtuig zo'n paniekgevoel ga krijgen bijv bij turbulentie. Hoewel ik ook bij storm op een boot heb gezeten, al een paar keer, en toen nergens last van had. maar dat was voor mijn paniekaanval en ik geloof dat het gevoel toch wel anders zal zijn haha.

Iemand zei dat dan mijn eerste vlucht naar Italie een pittige gaat worden: hoezo?

Ik ga sowieso van te voren naar de huisarts dit bespreken en kijken of ik iets kalmerends kan krijgen. Verder weet ik heel goed dat er heel veel vliegtuigen de lucht in gaan en heelhuids terug komen. Ik ben dan ook niet echt bang dat er iets gebeurd, maar meer dat ik turbulentie ga krijgen en daardoor in paniek ga schieten. Wat simpelweg alleen al niet kan omdat mijn kinderen dan ook heel erg de paniek in gaan. Oja... ik ga ook al nooit in achtbanen :Y)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:37

Vanillia schreef:
Heb laatst een artikel gelezen over dat turbulentie een vliegtuig niet neer kan laten storten; zal eens zoeken of ik het terug kan vinden.
.

Als je een link kan vinden: graag. Al ben ik zoals gezegd niet zo bang voor neerstorten maar meer voor mezelf dat ik door de heftige bewegingen etc in paniek ga raken. dat wil ik mezelf, mijn kids en andere mensen niet aandoen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:38

Een achtbaan is 1000 keer enger dan een vliegtuig. Ik vlieg regelmatig en heb vaker vluchten zonder turbulentie dan met. Ik vind het leuk!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:10

Ik meld me ook weer. Ondanks 7 x de wereld rond heb ik toch enorme vlieg-angst. Trainingen gevolgd en het mag allemaal niet baten. Ik heb nu de ideale cocktail gevonden: 2 Oxazepam en 1 Primatour. Ik ben de hele vlucht knock-out geweest, ideaal!! Weliswaar maar naar Griekenland maar deze cocktail neem ik volgend jaar naar Florida weer. Als we dan neerstorten ga ik iig relaxed :))

En achtbanen ga ik zo in, geen centje angst.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:11

Achtbanen moet ik dan ook niks van hebben... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:09

Zilfstar, mocht het nou blijken dat je echt heel slecht tegen vliegen kan, kan je altijd nog naar je huisarts om iets aan te vragen dat licht kalmerend is. Ik weet toevallig dat ze in vliegtuigen altijd diazepam hebben liggen voor het geval dat iemand een angstaanval krijgt, maar dan moet er wel iemand als passagier in het vliegtuig aanwezig zijn om dat 'voor te schrijven'. Het cabinepersoneel mag dat niet zomaar weggeven.

Maar echt, als je bang bent, bespreek het gewoon met je huisarts. Vaak kan je dan iets heel licht kalmerends krijgen, of hij/zij kan je tips geven over homeopathische middelen die je misschien wat tot rust brengen. Het zit vaak tussen je oren, als een dokter tegen je zegt dat je 's morgens twee koppen lavendelthee moet drinken en dat je dan rustig blijft, zal dit ook gebeuren :)

En bedenk je maar zo, er vliegen dagelijks ZO veel vliegtuigen over de hele wereld, de kans is groter om een ongeluk te krijgen als je in de auto over de snelweg rijdt :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:35

http://www.cntraveler.com/stories/2014- ... d-injuries

Dit was niet het artikel waar ik op doelde, maar de strekking is hetzelfde :) Kan me goed voorstellen dat je het spannend vind Zilfstar, maar jezelf opfokken omdat je misschien wel een paniekaanval kan krijgen heeft niemand wat aan. Gewoon gaan, het ergste wat kan gebeuren is dat je een uurtje flink zit te panieken in het vliegtuig, vervelend, maar ook niet dodelijk ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:02

Mijn angst was ook om een paniekaanval te krijgen, alleen dan om een andere reden. Maar bij mij is het niet gebeurd en ik ben er nu ook niet meer bang voor. Zolang dat ding maar doet wat die moet doen.
Hetzelfde met een lift, daar durf ik sinds mijn training/therapie ook weer in, gelukkig maar als ik ergens 10 hoog moet zijn.
Maar zodra de lift stil staat en de deur hapert iets, dan slaat mijn hart al over. Beweging is goed, stilstaan is meteen de deur open :+

Toen ik naar Barcelona vloog kreeg ik enorm last van mijn nek en kaken, die verkrampten helemaal. Heel raar, schijnbaar doordat de daling steiler ingezet wordt. Eenmaal op de grond was het weer over.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:38

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:39

Veel plezier in Florida Gowlan!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 16:08

Fijne vakantie!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:22

Fijne vakantie!

Wij zitten weer op het vliegveld, vliegen over twee uur terug. Is zooooo snel gegaan!

Ik vind het niks doen in een vliegtuig niks. Op een gegeven moment ben ik wel uitgekeken, uitgelezen en uitgeslapen. En dan moet ik nog een stuk :') Heb meer de zenuwen voor die tijd, of alles wel goed zal gaan. Valeriaantje van de Etos werkt daar prima tegen :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:39

Fijne vakantie gowlan!