deksel schreef:Eind mei hebben mijn vriend en ik 3 weken vakantie. We willen met de auto en tent naar Noorwegen. We willen van te voren een beetje een planning maken. Maar hoe doe je dat nou? Ik zie door de bomen het bos niet meer en krijg zelf stress van de vakantie plannen. Dat is niet helemaal de bedoeling.
We willen zo rond de 3 a 4 dagen ergens staan en dan weer verder.
Heeft iemand tips voor hoe je een vakantie plant en de must-see's van (zuid)Noorwegen?
Ik ben bezig met een kampeervakantie naar Canada plannen, maar of het Canada is of Noorwegen maakt voor hoe je planned niets uit natuurlijk.
Als eerste ga ik bedenken hoe lang/ver ik wil rijden per dag/ in totaal. Dat bepaalt namelijk hoe ver je in Noorwegen kunt komen.
Vervolgens ga ik googelen welke highlights/ bezienswaardigheden er zijn in de regio's die binnen de afstanden vallen die ik wil rijden.
Dan zet ik een grove route uit, via Google maps zoekend naar campings langs deze route. Dan gelijk controleren of deze campings nog beschikbaarheid hebben.
Ik heb in 2013 met m'n ouders een rondje Noorwegen gedaan en onze route was ongeveer als volgt: dag 1 NL Duits-Deense grens, daar camping gezocht en 1 volle dag geweest. Dag 3 van Duits-Deense grens naar Hirtshals. Dag 4 boot naar Larvik. Daarna via o.a. de Preikestolen richting Odda gereden. Verder dan Odda zijn we niet gegaan, daarna weer afgezakt richting Kristiansand en de boot terug naar Hirtshals. Toen in 1 dag terug naar huis geloof ik.
Wij zijn 3 weken weg geweest toen.