Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Zware aardbeving nabij Rhodos
Uitgegeven: 15 juli 2008 06:25
Laatst gewijzigd: 15 juli 2008 07:28
ATHENE - In het oosten van de Middellandse Zee heeft zich dinsdagochtend een zware aardbeving voorgedaan met een kracht van 6,3 op de schaal van Richter, aldus seismologen.
Een vrouw kwam om het leven toen ze haar huis uitvluchtte en van de trap viel in het dorpje Archangelos.
Het epicentrum lag ten zuiden van het Griekse eiland Rhodos op een diepte van 68 kilometer. De beving had plaats om half zeven 's ochtends lokale tijd.
Turkse kust
Duizenden toeristen en inwoners renden volgens lokale media de straat op. De trillingen zijn ook aan de Turkse Egeïsche kust gevoeld en op Cyprus en het Griekse eiland Kos. "Iedereen is op straat, ik zie nog geen schade", aldus een radioverslaggever uit Rhodos.
"De aardbeving had de kracht om een kleine tsunami te veroorzaken, maar de kans hierop is kleiner als het epicentrum op grote diepte ligt", aldus een Griekse seismoloog. De helft van de aardbevingen in Europa wordt jaarlijks in Griekenland geregistreerd.
(c) ANP
Dapnik schreef:ja? was het leuk?Ik ben zondag terug gekomen uit Side - Hotel Linda, is erg goed bevallen.
Sterren schreef:Wij gaan 3 aug naar Kusadasi. Hotel Prelude.
Iemand daar al is geweest??
Samy schreef:Manmanman, wat wordt er een ophef gemaakt over die aarbevingen, kan me voorstellen dat die mensen geschokt zijn en weet ik veel wat, maar zoals ik het nu op de tv hoorde van DJ Jean (marmaris) en een toerist (Rhodos) moet het heeel eng en gevaarlijk zijn geweest. Ik heb er 2 jaar geleden ook een stuk of 5 mee gemaakt, maar zo´n ophef als hun er nu van maken, hebben wij nooit gemaakt!