Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MArl0esJuh schreef:Hoi
Vanaf februari tot juli moet ik stage lopen voor school en dat wil ik het liefst in Canada doen. Zijn er grote paardenbedrijven in Canada en zo ja waar zitten die ongeveer?
Het lijkt mij ook erg gaaf om na die stage een rondtoer te maken langs verschillende steden. Ben het nog allemaal een beetje aan het uitzoeken maar als ik die verhalen hier allemaal lees krijg ik er veel zin in.
Sypheron schreef:Hoe lang ga je Yarrah? Ik zou in ieder geval een paar dikke truien en een winterjas meenemen, ook zeker voor als je net uit het vliegtuig komt.
Ik had net geluk toen ik in Banff was, het was toen 'maar' -10. Het kan daar inderdaad behoorlijk koud worden, alhoewel het volgens mij wel alleen in erg extreme gevallen echt onder -25 komt.
Sim0ne schreef:@joyfordogs: waar wij waren (in Vancouver / Kelowna / Vernon) waren de kleren echt veel goedoper dan hier. Bijvoorbeeld Tommy Hilfiger was ongeveer een derde van de prijs die je hier in NL betaald. Inderdaad in de Rockies, op de toeristische plekken is alles schreeuwend duur.
joyfordogs schreef:@ balance
Tja ik vond het een mooi land, maar heb er niet mijn hart aan verknocht. Ik vond het net zo prachtig als bv zwitserland of oostenrijk.
Het viel ons op dat de kleren er niet goedkoper zijn, vaak zelfs duurder, het eten was er wel een stuk goedkoper dan in nederland en de mensen zijn er ontzettend vriendelijk.
Ik vond het een geweldige ervaring die ik niet had willen missen, maar ik hoef niet meer terug er naar toe.
joyfordogs schreef:Sim0ne schreef:@joyfordogs: waar wij waren (in Vancouver / Kelowna / Vernon) waren de kleren echt veel goedoper dan hier. Bijvoorbeeld Tommy Hilfiger was ongeveer een derde van de prijs die je hier in NL betaald. Inderdaad in de Rockies, op de toeristische plekken is alles schreeuwend duur.
oke, tja wij waren idd in een andere omgeving, in de edmonton shopping mall waren de meeste dingen niet goedkoper, soms scheelde het wel hoor, je moet prijsbewust zijn, maar over het algemeen was het niet goedkoper.
Wel hebben we goedkope zadeltassen gevonden in een dorp voorbij calgary.
yarrah schreef:Sypheron schreef:Hoe lang ga je Yarrah? Ik zou in ieder geval een paar dikke truien en een winterjas meenemen, ook zeker voor als je net uit het vliegtuig komt.
Ik had net geluk toen ik in Banff was, het was toen 'maar' -10. Het kan daar inderdaad behoorlijk koud worden, alhoewel het volgens mij wel alleen in erg extreme gevallen echt onder -25 komt.
-25 is zeker niet extreem het komt veel vaker voor dan je (mij) lief is we zouden eerst in januari gaan, maar dan is het echt veel te koud. Gelukkig waait het zelden hard..... dat scheelt behoorlijk.
Ik heb op de web een leuke link gevonden met alle weergegevens van de afgelopen jaren:
http://www.tutiempo.net/en/Climate/Banf ... 711220.htm
Ik heb afgelopen ook een paar leuke Toque's (canadeze muts met oorflappen en touwtjes me bolletjes eraan) gezien en zooooo'n spijt gehad dat ik niet een had gekocht. Nu kan wel!!! joehoee.
We gaan trouwens 14 dagen en maken een soort van rondreis zo ongeveer:
Calgary
Banff
Waterton
Cranbrook
Invermere
Lake louise
Jasper
Banff
Calgary
Ach, we weten het nog niet we zien wel.