Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:45

Hey LT, kwam jij nou hier in Edmonton aan?
Sypheron: niet echt thanksgiving gevierd. Wel nog trouw Sinterklaas een beetje speciaal maken dus daar richt ik me meer op. Moet zeggen dat Thanksgiving me wel even 'dank je wel' laat zeggen voor alle goede dingen die we zo meemaken en daar is de dag ook voor bedoeld eigenlijk. Nou ja, eigenlijk de goede oogst, smile.
De eerste sneeuw is alweer aan de grond geweest. Her en der zie ik nog wat liggen. Op het moment geeft mijn p.c. -5 aan maar dat gaat weer opwarmen is ons beloofd door het weermannetje.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 16:50

Hoi
Vanaf februari tot juli moet ik stage lopen voor school en dat wil ik het liefst in Canada doen. Zijn er grote paardenbedrijven in Canada en zo ja waar zitten die ongeveer?
Het lijkt mij ook erg gaaf om na die stage een rondtoer te maken langs verschillende steden. Ben het nog allemaal een beetje aan het uitzoeken maar als ik die verhalen hier allemaal lees krijg ik er veel zin in. :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:42

Iemand hier is op een ijslander stoeterij in BC geweest. Ian Millar zit in AB geloof ik. Zo zullen er vast nog wel een aantal zijn. Wel gaaf hoor, als je voor je stage naar Canada kunt!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:12

Nee we gaan weer naar Calgary en komen daar ook aan.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:38

MArl0esJuh schreef:
Hoi
Vanaf februari tot juli moet ik stage lopen voor school en dat wil ik het liefst in Canada doen. Zijn er grote paardenbedrijven in Canada en zo ja waar zitten die ongeveer?
Het lijkt mij ook erg gaaf om na die stage een rondtoer te maken langs verschillende steden. Ben het nog allemaal een beetje aan het uitzoeken maar als ik die verhalen hier allemaal lees krijg ik er veel zin in. :)

Kijk maar eens onderaan in mijn profiel! Mijn zusje gaat er waarschijnlijk ook van april tot en met juni heen voor stage.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 18:18

In maart gaan we waarschijnlijk weer naar Canada (Banff) even kijken hoe het daar in de winter is.
Wie heeft tips omtrent kleding want ik las dat het daar behoorlijk kan vriezen.... ook overdag.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:38

wij zijn nu een paar weken terug, geland in edmonton, daar een dagje geweest, toen naar fort assiniboine, een minidorpje in de buurt van barhead, daar een week op een ranch gereden, de bossen onveilig gemaakt en daarna de rockies in, jasper, banff en via calgary en drumheller terug naar edmonton, we zijn ruim 2 weken in canada geweest.
Inmiddels weer het "gewone" leventje opgepakt.
@yarrah: de mensen op de ranch vertelde dat het daar in de winter 40 graden onder nul was, best frisjes dus. Dus goed voorbereiden kan zeker geen kwaad.
Ik denk dat het daar in de winter wel heel mooi is, zelf zaten we midden in Banff in een hoteltje voor 2 nachten, ik vond Banff niet zo groot en erg toeristisch, daar houd ik zelf niet zo van, de natuur was wel erg mooi.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:28

Yarrah: tip die ik ook aan jfd gaf; als je kleding nodig hebt, kun je die het beste hier kopen. Bovendien hoef je dan op de heenweg 1 koffer minder mee te nemen. Hier zou je dan een nieuwe kunnen kopen en je aankopen mee terug nemen. Althans, ik zou het zo doen.

joyfordogs: dat klinkt super! Wat een land he? Ik heb er in elk geval mijn hart aan verloren. Heb je nog wildlife gezien?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:16

Hoe lang ga je Yarrah? Ik zou in ieder geval een paar dikke truien en een winterjas meenemen, ook zeker voor als je net uit het vliegtuig komt.
Ik had net geluk toen ik in Banff was, het was toen 'maar' -10 ;). Het kan daar inderdaad behoorlijk koud worden, alhoewel het volgens mij wel alleen in erg extreme gevallen echt onder -25 komt.
Zelf ben ik erg blij met een hoodie die ik heb van banketstaaf Lemon (winkel is ook te vinden in Banff), dit is yoga/sport kleding, maar de hoodies zijn echt gigantisch warm en comfortabel! Kost een centje maar dan heb je ook wat! (En vooral met de wisselkoersen op dit moment ben je een stuk goedkoper uit!).
Ik zou trouwens indien mogelijk wel met de gondola Sulphur mountain opgaan en daarna heerlijk relaxen in de hot springs met het geweldige uitzicht over de Rockies! :)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 08:20

@ balance

Tja ik vond het een mooi land, maar heb er niet mijn hart aan verknocht. Ik vond het net zo prachtig als bv zwitserland of oostenrijk.
Het viel ons op dat de kleren er niet goedkoper zijn, vaak zelfs duurder, het eten was er wel een stuk goedkoper dan in nederland en de mensen zijn er ontzettend vriendelijk.
Ik vond het een geweldige ervaring die ik niet had willen missen, maar ik hoef niet meer terug er naar toe.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:33

Sypheron schreef:
Hoe lang ga je Yarrah? Ik zou in ieder geval een paar dikke truien en een winterjas meenemen, ook zeker voor als je net uit het vliegtuig komt.
Ik had net geluk toen ik in Banff was, het was toen 'maar' -10 ;). Het kan daar inderdaad behoorlijk koud worden, alhoewel het volgens mij wel alleen in erg extreme gevallen echt onder -25 komt.

-25 is zeker niet extreem het komt veel vaker voor dan je (mij) lief is we zouden eerst in januari gaan, maar dan is het echt veel te koud. Gelukkig waait het zelden hard..... dat scheelt behoorlijk.
Ik heb op de web een leuke link gevonden met alle weergegevens van de afgelopen jaren:
http://www.tutiempo.net/en/Climate/Banf ... 711220.htm
Ik heb afgelopen ook een paar leuke Toque's (canadeze muts met oorflappen en touwtjes me bolletjes eraan) gezien en zooooo'n spijt gehad dat ik niet een had gekocht. Nu kan wel!!! joehoee.

We gaan trouwens 14 dagen en maken een soort van rondreis zo ongeveer:
Calgary
Banff
Waterton
Cranbrook
Invermere
Lake louise
Jasper
Banff
Calgary

Ach, we weten het nog niet we zien wel.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:48

Wij gaan eind december en begin januari :+ Gok dat wij best een schok krijgen qua kou maar heb er wel erg zin in!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:08

@joyfordogs: waar wij waren (in Vancouver / Kelowna / Vernon) waren de kleren echt veel goedoper dan hier. Bijvoorbeeld Tommy Hilfiger was ongeveer een derde van de prijs die je hier in NL betaald. Inderdaad in de Rockies, op de toeristische plekken is alles schreeuwend duur.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:14

De tommy outlet, daar houden wij nou van :+ Gevolg is dat ik na 4 keer Canada bijna mijn complete kast vol heb hangen met alleen Tommy :+

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:59

Calgary
Banff
Waterton
Cranbrook
Invermere
Lake louise
Jasper
Banff
Calgary

Ach, we weten het nog niet we zien wel.[/quote]

de meeste van die plaatsen zijn wij ook geweest, lake louise is erg klein en ligt dicht bij Banff, dus prima te combineren.
Ik kan je ook aanraden om naar drumheller te gaan, daar zit een dinosaurus museum.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 21:00

Sim0ne schreef:
@joyfordogs: waar wij waren (in Vancouver / Kelowna / Vernon) waren de kleren echt veel goedoper dan hier. Bijvoorbeeld Tommy Hilfiger was ongeveer een derde van de prijs die je hier in NL betaald. Inderdaad in de Rockies, op de toeristische plekken is alles schreeuwend duur.

oke, tja wij waren idd in een andere omgeving, in de edmonton shopping mall waren de meeste dingen niet goedkoper, soms scheelde het wel hoor, je moet prijsbewust zijn, maar over het algemeen was het niet goedkoper.
Wel hebben we goedkope zadeltassen gevonden in een dorp voorbij calgary.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:00

joyfordogs schreef:
@ balance

Tja ik vond het een mooi land, maar heb er niet mijn hart aan verknocht. Ik vond het net zo prachtig als bv zwitserland of oostenrijk.
Het viel ons op dat de kleren er niet goedkoper zijn, vaak zelfs duurder, het eten was er wel een stuk goedkoper dan in nederland en de mensen zijn er ontzettend vriendelijk.
Ik vond het een geweldige ervaring die ik niet had willen missen, maar ik hoef niet meer terug er naar toe.

Zo zie je maar. De ervaring is voor iedereen anders. Ik ben nog nooit in Zwitserland of Oostenrijk geweest maar kan me wel voorstellen dat die landen op elkaar lijken. Nog een verschil is dat ik altijd heb geweten (als kind al) dat ik ooit in Canada terecht zou komen om er te gaan wonen en dat het land mij aantrok.
Niet altijd mee bezig hoor en ik was er nog nooit geweest maar gewoon een 'weten'.
Bij kleding ligt het eraan wat je smaak en portemonee zeggen denk ik. Ik zal niet snel merk kleding kopen, dat scheelt.
Eten is wel goedkoper hier maar toch wel vaak een beetje eenheidsworst vind ik. Dat kan ik wel missen van Europa. De cultuur en de vele verschillende keukens.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:03

joyfordogs schreef:
Sim0ne schreef:

oke, tja wij waren idd in een andere omgeving, in de edmonton shopping mall waren de meeste dingen niet goedkoper, soms scheelde het wel hoor, je moet prijsbewust zijn, maar over het algemeen was het niet goedkoper.
Wel hebben we goedkope zadeltassen gevonden in een dorp voorbij calgary.

Dan weet ik niet hoe duur (goedkoop?) de winkels in brabant zijn ;) Maar in EM hebben wij aardig wat dingen gekocht die flink goedkoper waren dan in nl hoor ;)

Ik koop niets meer in Nederland. Wat ik hier betaal voor een bagger jurkje van de H&M die na een maand uit elkaar valt, koop in in Canada bij de Tommy Hilfiger en dat gaat errug lang mee.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:11

yarrah schreef:
Sypheron schreef:

-25 is zeker niet extreem het komt veel vaker voor dan je (mij) lief is we zouden eerst in januari gaan, maar dan is het echt veel te koud. Gelukkig waait het zelden hard..... dat scheelt behoorlijk.
Ik heb op de web een leuke link gevonden met alle weergegevens van de afgelopen jaren:
http://www.tutiempo.net/en/Climate/Banf ... 711220.htm
Ik heb afgelopen ook een paar leuke Toque's (canadeze muts met oorflappen en touwtjes me bolletjes eraan) gezien en zooooo'n spijt gehad dat ik niet een had gekocht. Nu kan wel!!! joehoee.

Calgary
Banff
Waterton
Cranbrook
Invermere
Lake louise
Jasper
Banff
Calgary

Ach, we weten het nog niet we zien wel.

Heerlijk als je daar nog vrij in bent, in de keuze waar je heen gaat. Was je al vaker hier geweest? Ik hoop dat je nog een beetje redelijke temperaturen hebt maar dat zal vast. Hier in Edmonton is het vaak kouder omdat wij de bescherming van de rockies niet meer hebben. Daarintegen is het op zomer avonden hier vaak warmer om dezelfde reden.
Aan de toque hoeven overigens geen flappen en touwtjes te zitten. Ik ken ze wel, ze zijn erg leuk inderdaad, mijn dochter heeft er ook. Leuk dat je er nu wel een kunt kopen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:32

wat ik miste in canada (ben natuurlijk niet in heel canada geweest) was het stadscentrum, bij edmonton was alles zo groots, brede wegen met restaurants en hotels en het centrum waren allemaal hoge gebouwen, dat trekt mij niet.
Ik ben meer van de kneuterige stadjes.
maar zo zie je hoe smaken verschillen. Ik was trouwens ook heel blij om in nederland weer mijn eigen eten te eten hihi, veel fastfood restaurants, ik kon geen wendy's burger king of sub way meer zien haha.
Maar het was een ervaring die ik niet had willen missen. Een week door de bossen van canada op de rug van een paard, was voor mij het hoogtepunt, die paarden waren het zo gewent, zoals deze over de paden liepen, wow, mijn paarden hadden alleen geen voortanden meer gehad volgens mij haha.
Ik ben als kind veel met vakantie in europa geweest, toen ook veel mooie natuur gezien, bergen, veel groen, water, gletsers, daar stond ik van te kijken in de rockies, dat het zoveel leek op wat ik als kind had gezien, dat had ik niet verwacht.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:57

Gaaffff,... de Rockies te paard verkennen. Wij hebben het eens te voet gedaan rugzakje met tent op de nek en sjouwen maar...... zoooo apart en vooral mooi.

Voor mij is Canada vakantieland No1. Wij zijn er al 6 keer geweest (afgelopen zomer waren we er ook) en gaan met veel plezier nogmaals heen.... errugg he :-). Ik zal er nooit willen wonen we blijven lekker in kneutterig nederland en als we weer zin in Canada hebben gaan we gewoon heen.... (beetje luxeprobleem). En omdat KLM rechtstreeks naar Calgary vliegt valt die 8 uur in de vliegtuig ook super mee.
Je kunt (je moet het alleen weten te vinden) geweldig goed lekker eten in canada en in de meest kleine gekke plaatsjes. In Jasper hebben ze een geweldige goede Koreaan en een pizzatent om je vingers erbij op te eten. In banff zit ook een hele fijne japanner. Wij vragen altijd tips bij de Tourist Information. Banff mag dan wel toeristisch zijn ik voel me daar om een of andere manier altijd goed bij. Wij logeren het liefst in het Bow View hotel. Een heel klein jaren 70 ding, maar die hebben alles 100% voorelkaar en voor 54 euro voor een kamer ook erg goedkoop. En alles is op loopafstand en de Ierse pub is s'avonds wel errug gezellig :-). En de volgende morgen moet je dan gaan voor een lekkere kop koffie bij de Second Cup.... Goh, wat dwaal ik alweer af..... ik heb een beetje heimwee ;( .
Deze week is de beslissing of we echt gaan (waarschijnlijk gaat het gewoon door) mijn vriend moet nog wat schipperen met de vrije dagen.

vrolijke groetjes,

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:32

Wij zijn wel van plan te gaan verhuizen, als we later groot zijn :+ (en mijn oudje er niet meer is ;( want die houdt al niet van trailers, dus Canada is dan echt geen doen).

Wel erg leuk Yarrah, alles wat jij typt komt zoooo bekend voor :+

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:50

gaaf dat jullie het zo leuk vinden daar, tja idd, iedereen is anders.
Ik heb trouwens niet in de rockies paardgereden hoor, maar bij fort assiniboine (hopelijk schrijf ik het zo goed) bij de horse creek ranch.
Heerlijke ervaring.
Banff en Jasper zijn plaatsen die ik leuk vind dat ik deze heb gezien, maar ik hoef er niet naar terug en na 1 dag had ik wel genoeg gezien.
Het vliegen is idd lang, maar prima te doen, het is ook grappig om terug in de tijd te reizen als je er naar toe gaat haha

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 05:01

OH! Canada

TOP REASONS TO LIVE IN BRITISH COLUMBIA
1. Vancouver : 1.5 million people and two bridges. You do the math.
2. Your $400,000 Vancouver home is just 5 hours from downtown.
3. You can throw a rock and hit three Starbucks locations.
4. There's always some sort of deforestation protest going on.
5. Weed.

TOP REASONS TO LIVE IN ALBERTA
1. Big rock between you and B.C.
2. Ottawa who?
3. Tax is 5% instead of the approximately 200% it is for the rest of the country.
4. You can exploit almost any natural resource you can think of.
5. You live in the only province that could actually afford to be its own country.
6. The Americans below you are all in anti-government militia groups.

TOP REASONS TO LIVE IN SASKATCHEWAN
1. You never run out of wheat.
2. Your province is really easy to draw.
3. You can watch the dog run away from home for hours.
4. People will assume you live on a farm.
5. Daylight savings time? Who the hell needs that!

TOP REASONS TO LIVE IN MANITOBA
1. You wake up one morning to find that you suddenly have a beachfront property.
2. Hundreds of huge, horribly frigid lakes.
3. Nothing compares to a wicked Winnipeg winter.
4. You can be an Easterner or a Westerner depending on your mood.
5. You can pass the time watching trucks and barns float by.

TOP REASONS TO LIVE IN ONTARIO
1. You live in the centre of the universe.
2. Your $400,000 Toronto home is actually a dump.
3. You and you alone decide who will win the federal election.
4. The only province with hard-core American-style crime.

TOP REASONS TO LIVE IN QUEBEC
1. Racism is socially acceptable.
2. You can take bets with your friends on which English neighbour will move out next.
3. Other provinces basically bribe you to stay in Canada .
4. You can blame all your problems on the "Anglo A*#!%!"

TOP REASONS TO LIVE IN NEW BRUNSWICK
1. One way or another, the government gets 98% of your income.
2. You're poor, but not as poor as the Newfies.
3. No one ever blames anything on New Brunswick .
4. Everybody has a grandfather who runs a lighthouse.

TOP REASONS TO LIVE IN NOVA SCOTIA
1. Everyone can play the fiddle. The ones who can't, think they can.
2. You can pretend to have Scottish heritage as an excuse to get drunk and wear a kilt.
3. You are the only reason Anne Murray makes money.

TOP REASONS TO LIVE IN PRINCE EDWARD ISLAND
1. Even though more people live on Vancouver Island , you still got the big, new bridge.
2. You can walk across the province in half an hour.
3. You can drive across the province in two minutes.
4. Everyone has been an extra on "Road to Avonlea."
5. This is where all those tiny, red potatoes come from.
6. You can confuse ships by turning your porch lights on and off at night.

TOP REASONS TO LIVE IN NEWFOUNDLAND
1. If Quebec separates, you will float off to sea.
2. If you do something stupid, you have a built-in excuse.
3. The workday is about two hours long.
4. It is socially acceptable to wear your hip waders to your wedding.

Pass this along to Canadians who need a laugh and foreigners who can learn something about Canada and then enjoy a good chuckle.

Let's face it: Canadians are a rare breed.

The Official Canadian Temperature Conversion Chart

50� Fahrenheit (10� C)
� Californians shiver uncontrollably.
� Canadians plant gardens.

35� Fahrenheit (1.6� C)
� Italian Cars won't start
� Canadians drive with the windows down

32� Fahrenheit (0� C)
� American water freezes
� Canadian water gets thicker.

0� Fahrenheit (-17.9� C)
� New York City landlords finally turn on the heat.
� Canadians have the last cookout of the season.

-60� Fahrenheit (-51� C)
� Santa Claus abandons the North Pole.
� Canadian Girl Guides sell cookies door-to-door.

-109.9� Fahrenheit (-78.5� C)
� Carbon dioxide freezes makes dry ice.
� Canadians pull down their earflaps.

-173� Fahrenheit (-114� C)
� Ethyl alcohol freezes.
� Canadians get frustrated when they can't thaw the keg

-459.67� Fahrenheit (-273.15� C)
� Absolute zero; all atomic motion stops.
� Canadians start saying "cold, eh?"

-500� Fahrenheit (-295� C)
� Hell freezes over.
� The Toronto Maple Leafs win the Stanley Cup

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 09:48

Hahahaha, doet mij denken aan een boekje wat wij hebben: so you want to be canadian :+