[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

uxgranta

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:33

Goh Monique, da’s weer balen van die schuur. Met een oud huis/schuur blijf je altijd bezig. Heel veel succes weer met de werkzaamheden.

Qua lage rugpijn (spit) adviseert mijn huisarts altijd lage dosering spierontspanners met pijn stillers. Werkt super bij mij. In 3 dagen loop ik weer als een bejaarde kieviet. Vrees ook dat de spanningen rondom de isolatie hun steentje hebben bijgedragen aan de rugklachten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 19:23

-Namiro- schreef:
Heeft erwin zich niet helemaal te pletter geniest op die zolder met al dat stof? :=

Gelukkig houdt het plafond het nog even en kunnen jullie dat op een ander moment oppakken.

Ik ben benieuwd hoe de zolder wordt met de ‘nep’balken. Ziet er veelbelovend uit!

Die hal met tweedehands spul! <3
Hebben jullie de lampen gekocht? Echt pareltjes!!
Die meest rechtse pop op het filmpje is trouwens echt dooooodeng! Haha

Hi Namiro, ja sterker nog, hij had last van zijn longen en moest stoppen. De volgende dag heeft hij het mondkapje wel in zijn handen gehad, maar natuurlijk weer niet opgedaan.

Ik ben blij dat het gewicht van de zolder is, dan kunnen we het idd even laten voor wat het is, nu we het gestempeld hebben.

Ja en van zulke tweedehands zaken zijn er zooooo veel in Frankrijk en vooral bij ons in de buurt, echt heel erg vervelend voor mij. Maar nee, die lampen hebben we niet gekocht. Ik vond het te duur voor replica's. Hahahaha, ja die pop was echt heel eng, ik zal nog ff een screenshot hier zetten van wat NIET in het filmpje kwam ... Dit is haar hoofd, aaaaaah echt scary zo'n indiana jones effect dat haar hersenen eruit gelepeld zijn, nachtmerries! Ik had het in het filmpje zitten, maar vond het een eng ding en toen ik haar neerlegde knipoogde ze naar me, eng!!! Heb ik wel op film, maar niet in het vlogje.

Afbeelding

Afbeelding

Marilu schreef:
Het werk blijft maar komen ...
Van de ene klus in de andere als het ware. Maar zo te zien houden jullie de moed erin !

Ik was wel wat plaatsvervangend bang om te zien hoe Erwin pal onder die kapotte balken aan het zagen was ... Gelukkig heeft hij niks op het hoofd gekregen !!

Ja, dat wisten we wel, maar het kwam nu wel als een verrassing ineens, maar opruimen en slopen is altijd leuk!

En ja, idd Marilu, ik had al een paar keer gezegd dat hij vanaf boven moest werken, maar hij vond het te gevaarlijk om boven op die zolder te lopen. Dus hij deed het liever zo. Maar toen dan bleek dat het wel te belopen was, was ik ook wel opgelucht. Toen hij aan het zagen was zag ik die balk bewegen. Hij wilde ook geen helm op doen.

uxgranta schreef:
Goh Monique, da’s weer balen van die schuur. Met een oud huis/schuur blijf je altijd bezig. Heel veel succes weer met de werkzaamheden.

Qua lage rugpijn (spit) adviseert mijn huisarts altijd lage dosering spierontspanners met pijn stillers. Werkt super bij mij. In 3 dagen loop ik weer als een bejaarde kieviet. Vrees ook dat de spanningen rondom de isolatie hun steentje hebben bijgedragen aan de rugklachten.

Dank Uxgranta, Rot dat jij het ook ervaar, maar kun je in NL spierontspanners zonder recept krijgen? Ik weet eigenlijk niet of dat in Frankrijk kan. Een flinke borrel ontspant ook toch ;-) kan ik zonder recept kopen, LOL. En idd daar had ik nog niet over nagedacht, wel veel stress gehad ja. Dat kan op je rug slaan.

Vandaag alweer zo heeeeeel erg vervelend naar een meneer geweest die de erfenis van zijn vader verkocht. Erwin ging voor een trekharmonica, lekker frans, maar wat een paasei dichtbij, en we zijn teruggekomen met een heel orkest. En balalaika, citer, trommeltjes en nog een snaarding wat we niet weten wat het is. Die mensen waren erg blij dat ze iemand gevonden hadden, en het niet in de container hoefden te gooien. En ze moesten huilen toen Erwin Amelie voor hen speelde op het orgel van hun vader. Ooo stond ik daar in mijn armen met een snikkende Française met haar halve Russische man ook in tranen. De overleden vader was dus Russisch, vandaar die balalaika.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:14

Om nachtmerries van te krijgen!! Wat een eng ding… wie koopt zoiets nou! :x

Kan Erwin die instrumenten ook allemaal bespelen??

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 20:45

Ik zal zo speciaal voor jou de knipoog ff bedekt online zetten bij youtube, hahaha. Ja horror pop.

Nee, hij kan helemaal (nog) niets bespelen. Maar hij gaat het allemaal leren zegt hij. Iedereen mag dromen toch? ;-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 20:54

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 21:05

Ieieie wat een griezel… :oo

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 21:11

Die knipoog deed het 'm voor mij, engerd. Hahahaha, echt iets om nachtmerrie van te krijgen idd. Dat ze dat aan kinderen durfden te geven, vind je het gek dat een heel generatie voor galg en rad is opgegroeid met zulke engerds ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 22:35

Filmpje gekeken. Ohhh die brocante ga ik ook van kwijlen hoor. Maar ik ga echt niets meer kopen, heb mijn eigen brocante hier in de kelder.
Die emaille koffiepotten, met die bloemen, waren die duur? Die spaarden wij dus.
Wat een bende op die zolder zeg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 22:57

Ja kwijldekwijl. En ik kan het nooit weerstaan, er is altijd wel iets leuks ergens te koop. heeeeeeel vervelend. En ja ik heb ook dozen vol. Als eindelijk al die kamers boven klaar zijn, kan ik eindelijk dozen gaan uitpakken. Mag wel eens na 4.5 jaar. En bijv dat rekje dat ik van jullie heb gehad, ook zo leuk, kan ik dan ook eindelijk gaan ophangen. Van die dingen.

Ik heb niet de prijzen van die email koffiepotten met bloemen onthouden. En sparen jullie die nog steeds dan?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 23:01

Misschien als we echt een hele mooie in een bijzondere kleur zien. Maar voor nu kopen we niets bij, hebben er ook geen plaats voor.
Donderdag naar een rommelmarkt geweest en ook niets gekocht.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 23:06

oeh wat dapper dat je niets gekocht heb. Ik zie op rommelmarkten meestal niet iets waar ik warm voor loop. Wel erg grappig allemaal maar niet iets wat ik wil hebben of zo.

Maar troc-winkels... daar ben ik gek op.

Ik heb zelf nog een kast voor troc dingen staan, echt zooi, maar dat heb ik op boncoin staan (de Frans marktplaats voor de niet frankijkers) en je wilt niet weten wat mensen toch willen kopen. Maar dat kun je ook tegen (helaas flinke) commissie bij trocs verkopen, misschien dat ik dat nog wel ga doen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 23:55

Er was ook niet echt iets wat ik wou hebben op de rommelmarkt hoor.
Troc winkel of Emmaus zijn we nog niet geweest hier in de buurt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 08:09

Tinka schreef:
Er was ook niet echt iets wat ik wou hebben op de rommelmarkt hoor.
Troc winkel of Emmaus zijn we nog niet geweest hier in de buurt.

Emmaüs vind ik vaak wat meer "rommel" hebben dan Trocs. Heb ik ook leuke dingen weggehaald hoor, maar anders. Trocs hebben vaak meer mooie meubels staan bijv omdat je daar depot vente doet, dus je zet het er neer en zij verkopen het voor jou tegen een commissie. Bij Emmaüs kun je al je zooi dumpen en zij proberen dat nog te repareren en/of verkopen voor geld. Dat is echt meer een rommelmarkt. Brocantes zitten er wat tussenin. Die kopen in en verkopen het zelf, zonder commissie dus en daar hebben we er eentje van in het dorp en wil ik nog steeds heen. Maar hij is alleen op zondag open en dan komen we er weer niet langs en toen wilden we er een keer heen was hij dicht omdat hij een botsing had gehad en niet kon lopen. Het komt wel een keertje.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:12

De Emmaus bij Albi had veel troep, maar ook een aparte grote ruimte met mooiere spullen. Je moet ook net geluk hebben iets moois te vinden. Het is wel vaak goedkoop.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 08:15

Tinka schreef:
De Emmaus bij Albi had veel troep, maar ook een aparte grote ruimte met mooiere spullen. Je moet ook net geluk hebben iets moois te vinden. Het is wel vaak goedkoop.

Ja dat is absoluut waar, het is niet duur. En klopt hier hebben ze ook een kastenruimte, maar anders dan bij een troc. Ik heb nog altijd spijt van bij ons eerste huis, toen hadden ze een Emmaüs en die had een vitrine met mooie dingen. Daar lag een pijp van zilver filigrain in. Erwin zag het nut er niet van in om het te open, dus niet gedaan, maar dat was nu echt zo'n pareltje.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:20

De beste koopjes heb ik toch op de rommelmarkt gevonden, vaak ook heel goedkoop. Vooral de brocante/rommelmarkt van Lille, volgens mij de grootste van Frankrijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 10:46

Leuk dat je zo goed geslaagd bent. We hadden jaarlijks in het 1e huis in fr in Uzerche wel een heel grote retromarkt, dat was erg gezellig en toen ook nog wel leuke dingen gevonden. Ik denk dat het na 20 jaar minder vaak voorkomt dat je nog oude dingen voor een leuke prijs gaat vinden. Mensen weten allemaal wat het waard is denk ik door internet. Maar het is gewoon erg leuk te snuffelen door zooi en daar iets leuks in te vinden.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 13:20

Wij hadden dat vroeger ook wel, allerlei spulletjes kopen op de rommelmarkt.
Oude tafel, oude spiegel in de brocanterie ...

In de loop der jaren ben ik mijn voorliefde voor allerlei potjes en pannetjes kwijtgeraakt.
In de eerste plaats omdat het allemaal stof vergaart en in de weg ligt ... Ik word hoe langer, hoe 'minimalistischer' :D

Ons meubilair is wel nog hoofdzakelijk oud en tweedehands, zoals daar zijn kasten van mijn grootmoeder en van de groottante van mijn man, maar die zijn eigenlijk allemaal echt 'op'. Versleten tot en met, deurtjes die niet goed meer sluiten ... Die zouden nóg eens een verhuis niet meer overleven, dus die zullen - als wij richting Spanje vertrekken - als stookhout eindigen, denk ik.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 09:42

Nou wat raar!! Ik had Marilu beantwoord en nu staat er niets.

Hier een waardeloze lente, veel regen. We hebben wel zonnige dagen tussendoor, maar toch veel te veel regen voor leuk. Jammer. Ook veel onweer in de avonden.

@Marilu, ik snap dat je keuzes gaat maken als je je spullen zo'n eind moet verhuizen en soms is het ook lekker van stijl te veranderen of lekker overnieuw te beginnen.

Wij vinden oud spul nog steeds interessant en grappig. Vooral als er een (familie)herinnering aan zit. We repareren best vaak toch nog wel dingen om het te behouden. En ja, enorme stofvangers, maar dat boeit niet zo heel erg.

Van die dingen!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:55

Ik zie steeds regen en onweer bij jullie, en bij ons gaat het steeds net langs. Gisteren avond wel regen gehad, maar vrij kort.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 10:04

Tinka schreef:
Ik zie steeds regen en onweer bij jullie, en bij ons gaat het steeds net langs. Gisteren avond wel regen gehad, maar vrij kort.

Ja, inderdaad erg raar. En dat blijft nog 2 weken zo voorspellen ze. Jammer hoor. Ook alle bloesem is verregend, maar het fruit groeit als een malle! We hebben al dikke reines en kroosjes. Niet rijp uiteraard, maar het belooft groot fruit te geven.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:21

Hier in zuid Limburg prima weer, iets te droog deze lente dus een goede bui is welkom, ook voor de natuur. Evenals de verkoeling, afgelopen week was het dik 25 graden, daar word ik niet blij van. :P

Waarom waren jullie ook alweer naar het zuiden verhuist?

(Sorry kon het niet laten :Y) )

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 10:26

SjonnieZ schreef:
Hier in zuid Limburg prima weer, iets te droog deze lente dus een goede bui is welkom, ook voor de natuur. Evenals de verkoeling, afgelopen week was het dik 25 graden, daar word ik niet blij van. :P

Waarom waren jullie ook alweer naar het zuiden verhuist?

(Sorry kon het niet laten :Y) )

hahhaha, ja dat zeiden wij ook tegen elkaar. Vrienden van ons zijn even in NL en stuurden een zonnige foto.

We hebben een heerlijke winter gehad, met geen vorst of sneeuw en erg droog ook. Dus wat we gemist hebben, krijgen we nu ;-) Voor ons bos vind ik het wel fijn, want ik maakte me echt zorgen over de oude eik.

Wel jammer de smid komt morgen en ik presenteer hem liever droge schone paarden. Dat zal niet lukken en ik ga ze niet voor hem ophokken.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:39

Ach gelukkig is ieder mens verschillend.. ik hou van de winter, sneeuw, ijs en vrieskou.
Langdurige regenbui minder in elk seizoen..
al probeer ik dan vooral te focussen op de droge periodes die er meestal wel zijn.
Die eik van jullie is de regen idd ongetwijfeld dankbaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 11:02

SjonnieZ schreef:
Ach gelukkig is ieder mens verschillend.. ik hou van de winter, sneeuw, ijs en vrieskou.
Langdurige regenbui minder in elk seizoen..
al probeer ik dan vooral te focussen op de droge periodes die er meestal wel zijn.
Die eik van jullie is de regen idd ongetwijfeld dankbaar.

Ja, gelukkig maar dat idd iedereen anders is, anders zouden jullie hier allemaal komen wonen ;-)

Ik vind een echte winter ook lekker, dus zonder regen, sneeuw mag een paar dagen, vorst mag ook een paar dagen, maar dan moet het klaar zijn. hahaha, veel te koud voor mij. En dat is de winter die we hier hebben, maar sneeuw na het eerste jaar niet meer gehad door klimaatopwarming. Vorst nauwelijks deze winter. Wel een nacht en gelijk voldoende om een sproeier kapot te vriezen die we afgetapt hadden, maar toch kapot is gegaan. Maar meer niet. Als ik sneeuw wil, ga ik de Pyreneeën in. Vind ik wel heerlijk en wil ik iedere winter een keer gedaan hebben. Maar ik vind het niet erg dat wij het niet meer hebben hier.