Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 17:59

Goed bezig hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 18:57

65 km 2,5 uur. Daarvoor al opbreking na opbreking Van ellende maar een lange pauze gehouden net. Ik ga zo weer verder en kijk wel of ik het ga halen of niet. Had er al lang kunnen zijn -O- over net 200 km bijna 6 uur. Gister 200 km in iets meer dan 2 uur. Dat viel me mee.

Wel net gebeld. De keuken is er *\o/* en zaterdag extra 10% korting met de klantenkaart.dan wildeik toch al houtpellets voor de kachel halen. Dan kan de keuken meteen mee. *\o/*

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:11

keuken mooi op tijd zo

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 08:48

Dat komt goed uit ook met de korting. De man maakte me er nog op attent ook, maar ik had de mail al gelezen. Het zal wel druk zijn. :P

Toen ik weer vertrok was het aardig beter. Wat gepruttel bij Metz en Nancy maar dat viel mee. En het was droog gelukkig weer, laat aangekomen en na eenkorte wandeling en de kliko aan de weg zetten :+ gaan slapen.

Wat fotos van vanmorgen, hier komt veel tot leven. Zelfs mijn twee weken geleden geplantte minikersje zit vol bloesem. De onbekende rij achterin bloeit ook, maar wat het is? :? geen stekels en een soort fruitachtig blad.

Verder wat muur details en resten bouwblokken denk ik. En het mini wandelingetje uitzicht. Het muurtje is een beetje een raadsel waarom het daar staat, een fysieke scheiding tussen garage perceel en het huis. Been valt mee kwa pijn, maar wel een rust dag vandaag.

Aanhangwagen is gister door gv ingepakt. Vandaag komt daar nog een deur bij, vanmiddag komt iemand anders de meeste rest van het buitenspul inladen en die komen zondag middag hierheen. Slapen s nachts in een van de tenten die ik klaar moet maken dan (de eerste "gasten" proest :)) moet ik er een ik vertrek moment van maken :P ) maandag nemen ze wat klussen op zodat ze kunnen gaan timmeren.
Afbeelding dit moet weer een echte deur worden. Was kennelijk ooit een varkenshok deur, nu een glasplaat die niet open ksn. Maar het moet een deur met veel glas worden.

en nemen het overtollige bruikbare spul mee terug als het goed is. Dan kan de grote deur weer open. **\O/**

En kan dinsdag ochtend mijn nog niet te plaatsen inboedel daardoorheen ipv trap op bocht om en trap weer af.

Wat is dit?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De "muur"

Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant liggen nog bouwblokken
Afbeelding

De omgeving met het dorpje hoger op de heuvel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 08:58

Is het geen krent? Donkere takken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 09:02

Daar lijkt het niet op. Die ken ik wel. Maar die ken ik niet als tientallen jaren oude plant, dus wie weet. Dit lijkt meer op oud fruithout kwa takken groeniger en meer knobbels. Het is een soort "bosje" wat al heel erg lang niets is mee gedaan. Dus echt groot wordt het ook niet en lijkt wel zoals een krent meet struikachtig dan boom. Ook geen meidoorn want geen stekels en de bloesem is meer frtuitachtig zoals appel of peer. Die tweede foto is de bloesem en beginnend blad ervan
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-04-23 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:04

Peer of pruim.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 09:04

In struikvorm? Bestaat dat?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:06

Laagstam is struikvorm. Met mogelijk verwilderd door slecht onderhoud.

Denk pruim trouwens.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:27

Mooie foto's van mooi landelijk gebied. Is die weg druk?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:38

Ik denk dat het een peer is.
Die kleine conifeer bij de voormalige deur heeft ook zijn langste tijd gehad :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 09:52

Nagenoeg alle coniferen zijn dood :(:) die hebben een bloedhete zomer zonder aandacht niet overleefd. -O- die zal ik moeten gaan verwijderen uiteindelijk

Pien nee absoluut niet. Hoewel het een doorgaande weg is (en er bij tijd en wijle erg stevig wordt doorgereden -O- door sommigen hoewel het een stukje 50 is met twee zebrapaden) is de ochtend en avond "spits" wat meer verkeer. Maar nog steeds weinig, oversteken te voet kost geen lange wachttijd. Verder wat voor nederlandse begrippen heel minimaal verkeer zou zijn. Als er dan iedere paar minuten een auto of vrachtwagen voorbij komt dan heb je het ook gehad. De eenrichting wijk straat bij gv voor heeft meer verkeer :))

Na een uur of 20.00 en voor 6.30 een verdwaalde vrachtwagen of auto. Misschien 3 tot 5 s nachts wat ik gemerkt heb toen ik voor het huis sliep. Het meeste vrachtverkeer is lokaal. Melk, brandstof, hout, dierenvoer. Het is geen route nationaal en peage ontwijker gelukkig. De grotere plaatsen liggen een afslag eerder of later of de andere kant op.

Dat was ook een van de onderzoekspunten. Hoe druk is de weg? Ruik je de koeienstal? Hoeveel omgevingslawaai is er? Daarom ben ik er vaak wezen kijken op meerdere momenten omdat ik echt zeker wilde weten dat het geen lawaai omgeving is. Hoewel ik ook absoluut niet afgelegen wilde gaan wonen ver van alles en iedereen. Zeker in mijn eentje moet er wat te zien zijn aan menselijke activiteit zonder dat het te veel is. Mijn voorkeurshuis lag wat dat betreft mooier maar ja die mensen wilden uiteindelijk meer hebben voor hun huis en buiten mijn bereik. Maar dat was ook met alle kosten en notaris bij elkaar bijna dubbel in prijs zowat. Dus is dit een goede tweede optie en de weg is daarin geen drama gelukkig.

Maar binnenshuis hoor je helemaal niets wat er voor voorbij komt.dan ben je echt in een stilte bubbel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 14:29

Sorry vlinderstruik maar je stond in de weg voor parkeren. nog een stompje iets korter. De hulp is gezellig maar ik moet steeds stoppen voor haar en mijn veiligheid. De electrische schrobzaag is hier fijn bij om te gebruiken

Been houdt zich goed. Ben daarom toch maar wat gaan doen. Lekker lang geslapen nog. Vanmiddag eerst in de woonkamer de hele onderrand van een niet zo charmante purlaag voorzien. Nu is alles dicht kwa kieren en waai. En red ik het wel tot de betonvloer Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:21

Je schiet toch bij elk bezoek lekker op zo :) !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 15:47

Iedere keer een beetje dan kom je er ook wel. Grappig is mijn vader was de keer ervoor niet mee en zag dingen die hij nog niet gezien had. En voor gv zal er nu weer het een en ander anders zijn.

Zo dus is de woonkamer vloer charmant rondom gedaan, _O- als het goed is uitgehard snijd ik het ergste weer weg. Echt heel mooie manier van een vloer afwerken dit :))

Afbeelding

Voor is het stompje soort van weggewerkt. En heb ik gebruik gemaakt van het beetje drogere grind hoewel het vannacht stevig geregend heeft, iedere keer ga ik op mijn achterwerk met een bakje rustig zitten om plukje voor plukje het onkruid weg te halen. Dit is ronde twee inmiddels. Je kunt zien waar ik gebleven ben. Het was wel weer genoeg,

Bij de bezichtigingen was het een soort van oerwoud waar je met een kapmes en sluip door kruip door moest wurmen om de voordeur te halen door de overgegroeide struiken en het kniehoge onkruid. Snoeien en rustig plukken geeft echt een enorm resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Achter nog vier boompjes geplant. Twee fruitjes, een nectarine en abrikoos die nu twee keer zijn verhuisd :(:) de nectarine vindt het wel best. De abrikoos heeft het zwaar maar wil ik een kans geven.

En een beuk en tamme kastanje aan de westkant van de tuin om wat lelijk weg te werken en aan die kant indien nodig wat schaduw te geven op alles. Maar voor ze zover zijn ben ik denk ik een jaar of 10 verder. Inimini boompjes (de kastanje is zo klein dat hij een begeleidende stok heeft omdat hij amper boven het gras uitkomt nu. :P maar ach gratis is altijd goed toch. :D op die schuine kant kan ik toch niet zo veel behalve maaien.

Daar nog geen fotos van. En geen zin en fut om op te staan ook. Dat komt van de week wel :+ voor vandaag is het voor mij wel weer klaar.

De mannen zijn met een fikse vertraging onderweg. Geen idee of ze vanavond het gaan halen. Wordt het te laat of te druk duiken ze een hotel in voor een overnachting. Mijn vader moest onverwachts vanmorgen nog weg en was erg laat pas weer terug helaas en gv was nog wel een uur eerder klaar met werk vanmorgen vroeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:14

Het is overal belachelijk druk op het pad vandaag viel mij op. Wellicht ook veel mensen op vakantie vanwege het paasweekend....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-23 16:40

Gister was het al een drama. Duitsers al op vakantie en de fransen extreem vroeg met hun avondspits om 15.00 al -O- ik verwacht dat ze onderweg overnachten, een voordeel wel gv zit in zijn nachtdienst ritme dus wordt het laat dan lukt dat wel. En hij is een avond mens. Nadeel hij zit in zijn nachtdienst ritme en is gewend dan na het eten te gaan slapen tegen 1800. Het is nu afwachten wat het sterkste gaat zijn.

Als ze hier morgen ochtend aankomen moeten we alleen heel rap de bus en aanhangwagen leeghalen en dan meteen door naar de bouwmarkt. Dat is dan minder tof maar niks aan te doen. Deze week wordt hard werken maar daarna kan de tijd van rustiger aan doen beginnen. Dan zijn de gekke rare dingen voor zover we kunnen gedaan die moeten. En is het bijhouden, moestuinieren opstarten. En kleine dingen een per keer. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 10:44

Mijn vader voor bezig met het zagen van de raamhorren. Wij 63 zakken boomscbors aan het uitladen met hulp uiteraard

De charmant aanhangwagen met reclame waardoor hij flink goedkoper was
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:06

Lekker buiten bezig in het zonnetje!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:35

Goed bezig!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:40

Heerlijk bezig in het zonnetje!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 08:52

Mijn ietwat beperkte uitzicht vanmorgen. Flink gevroren en mist laag en nu blauwe lucht erboven

Afbeelding
Afbeelding

O ja de stapel uiteindelijk

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 14:48

Heb ik geen paard meer sta ik toch nog mest te bikken en scheppen. Een heel klein mini stukje kunstgras is weg en daar zit een kobbelstone vloer onder. En een laag 80 jaar oude varkens mest. De deur is nu een stuk korter en schoner maar ook stuk stuk.

Mijn klus hok ziet er ietsje beter uit nu. Mondmaskers handschoenen een oude bijl en een bezem

En hoera een van de grote deuren kan open
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu buiten in de zon zitten toeristje kijken hihi komen campers en motoren en fietsers voorbjj

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:54

Weer wat verder :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 14:58

Klopt. Gv is nu een van de tenten aan het stofzuigen. Daar de bedden opmaken en kunnen er mensen slapen. Badkamer en wc zijn al schoon.

Helemaal vertrokken boven op mijn been

t shirt weer voor in de zon. Nou ja i am to sexy for my shirt. Een met een mes ontdaan van mouwen en col coltrui. Fijne kluskleding

Afbeelding

Afbeelding