[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 08:44

Met een beetje mazzel vind je nog een mooi skelet in die hokken. Hadden wij ook. Mensen zijn overleden en een beest gewoon vergeten door de nakomers en wij vonden 10 jaar later zijn skelet. Een haan dan.

Juud sorry ff OT. Safer koopt niet alleen voor boeren. Als ze in een bepaald gebied agro-toerisme willen stimuleren, en ze hebben veel aanvragen van mensen die dus een B&B willen beginnen met moestuin, eigen slacht etc, dan kunnen ze het ook claimen. Andersom als je dus een B&B wil beginnen dan kun je dus bij de safer een gebied aangeven en dan word je gebeld als ze wat hebben. Je kunt ook op hun site kijken, ze hebben alles wat ze in hun bestand hebben staan en ook particulieren mogen dat kopen. Er staat een lijstje bij met wat je wel en niet mag op dat bezit.

Wij zitten nu in ons derde huis in fr en we hebben bij alle huizen grond bijgekocht en gelukkig nog nooit pech gehad. Het ging een keer om 3ha, 1ha en nu net vorige maand 8ha. Bij de laatste keer knepen we hem wel, maar de verkoper had de prijs flink opgedreven voor ons 'rijke' buitenlanders en de boer die evt belangstelling had haakte daarop af. De Safer moet namelijk de prijs betalen die gevraagd wordt, niet die reëel is.

Weer OnT, dus Juud, bij jou een lekker snelle procedure, geen safer. Wordt er wel gestrooid in de winter op jullie weg? En zijn de buren permanent of vakantiegangers. Dat maakt uit in het strooibeleid van de gemeente. En hoever zitten jullie nu af van de paraglidingplek? Kun je naar huis gliden?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 18:30

Volgens mij wordt er op de toegangsweg niet gestrooid. Op de 'normale' weg staat er al een bord dat het niet gegarandeerd wordt, dus we gaan ervan uit dat het op 'onze' weg dus ook niet gebeurd.
De 2 overige bewoners van de hameau zijn boeren, dus die hebben trekkers en vast dus ook wel een schuif om de boel een klein beetje mee op te schonen.
Maar we zetten in op ruim voldoende voorraad, zodat we niet verplicht zijn om weg te moeten. Daarnaast komt er naast de panda nog een kleine 4x4 met winterbanden en sneeuwkettingen. Een alleen FWD gaat het niet redden, met kettingen zou in theorie wel kunnen maar in de praktijk heb ik dan liever een AWD of een 4x4.

De paraglidingplek is 7 min met de auto. In principe kun je naar huis gliden, alleen dan staat de auto nog een stukje verderop haha. Maar als we met ons 2en zijn is het wel mogelijk dat 1 van ons naar huis vliegt. Als het thermisch genoeg is overigens, want anders kom je al snel te laag uit. Dat gaat vast nog wel eens geprobeerd worden :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:00

Zo'n Suzuki Jimny is ideaal om door de sneeuw te crossen ! }>

Paragliding naar je eigen huis... ik zie het al voor me :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 19:48

Hemelsbreed is het vanaf de start 2,8 km. In theorie moet dat met een beetje thermiek prima lukken!

Een Jimny is inderdaad wel 1 van de opties die we voor ogen houden, klein, compact en niet te duur :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 19:52

gaaf zou dat zijn dat Wilco naar huis paraglide en jij met de auto nog eens arriveren als hij al vet aan het bier zit. Hahaha. Wat je ook neemt aan 4x4, geen landrover! Veel kracht maar in de sneeuw of modder vind ik ze weinig waard. Soms is het handiger om in de winter je auto bij de communale weg te parkeren en met een sneeuwscooter naar huis te gaan. Alleen moet je dan een plekje hebben om je sneeuwscooter veilig bij de communale weg weg te zetten... Wij hebben hier een gigabult, waar het antieke 205 met een volle lading aanhanger maar net tegenaan komt. In de winter wordt er niet gestrooid. We hebben nog maar 2x sneeuw gehad en idd we hokken dan op.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-22 20:46

Ja dingen als een sneeuwscooter of een quad zijn wel erg praktisch op dat soort locaties.
Landrovers zijn gaaf, maar vreselijk duur, bijna niet te krijgen en eigenlijk veel te groot voor ons nu. Dus die strepen we voor nu af, al had Wilco graag wel weer een willen hebben. Hij had er in Nederland ook een, een oldtimer die voornamelijk voor het sleutelen was. Maar die is uiteraard twee jaar geleden al verkocht.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 21:24

Ik heb een landrover gehad, deed het prima in de sneeuw. Alleen hij lekte altijd olie, en er was altijd wat mee, liep leeg op reparaties. Nadat een hele dure reparatie nodig was heb ik hem weg gedaan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 22:09

Heb je die landrover hier in de bergen wel eens geprobeerd met sneeuw, Tinkie? Word je niet blij van. Wij hebben een oudje en power genoeg, maar door blub op een helling of sneeuw op een helling komt ie niet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 07:51

Mijn landrover was een ander type en vrij nieuw, iets van 5 jaar oud. Modder, sneeuwduinen, steile hellingen, draaide ie zijn hand niet voor om.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:33

aha, de moderne vooruitgang. Ons oude beestje kan dat niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 10:40

De Wrangler, nog zo'n leukerd en ook van alle markten thuis :D
Wel iets prijziger als de Jimny :=

Ik wil weer een Nissan Terrano. Ze maken 'm al lang niet meer. Doodzonde :x

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:00

Ah een terrano. Oerdegelijke auto idd. Had er ooit bijna 1 gekocht van een vriend. Toch maar laten gaan want al oud. Spijt van gehad.
Die vriend trouwens ook. Die verkocht z'n terrano omdat hij een zwak heeft voor Amerikaanse pick ups.
Die pick ups staan meer in de garage dan dat hij er daadwerkelijk mee rond rijd, en dan hebben we het nog niet over het verbruik :') .

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:47

Later als ik groot ben (lees bakken met geld heb :+) wil ik nog eens een Mercedes G klasse. Die vind ik zo vet...

Die Wrangler is ook echt heel gaaf.

Tot die tijd rijd ik lekker in mijn Tank, range Rover Vogue uit 2003. Heerlijke auto. Staat gelukkig op de zaak en is omgebouwd naar grijs kenteken, anders is het echt niet te betalen :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 11:53

Thioro schreef:
Ah een terrano. Oerdegelijke auto idd. Had er ooit bijna 1 gekocht van een vriend. Toch maar laten gaan want al oud. Spijt van gehad.
Die vriend trouwens ook. Die verkocht z'n terrano omdat hij een zwak heeft voor Amerikaanse pick ups.
Die pick ups staan meer in de garage dan dat hij er daadwerkelijk mee rond rijd, en dan hebben we het nog niet over het verbruik :') .

Mijn trouwe Terrano heb ik 19 jaar gehad. Toen ik 'm ' inruilde ' bij de garage voor mijn nieuwe maffiabusje, heb ik een week gejankt :')
Ze rijden er vast nog ergens mee rond in Afrika }:)

Ik.wil.terug.een.Terrano :Y)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 12:41

Wranglers zijn idd ook echt heel gaaf, maar net als Landrover zit daar een gouden label aan ofzo. Echt zonde. We zaten ook al te kijken naar een Ford Ranger, dat zijn hele leuke, handzame pickups. Maar ook die vind ik nog eigenlijk vrij prijzig.
We gaan tzt wel kijken wat het aanbod is. We hebben nog een half jaar de tijd, al vliegt dat ook zo om natuurlijk :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:53

Jeep en Landrover hebben een gouden motorblok ofzo :$ :D

Die Ranger is één van de handigste pickups op dit moment inderdaad.
En veel kracht...3.0L V6 ~~}>

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 12:55

Ja en ik vind ze echt zoooo schattig! Niet zo lomp groot, maar echt een handzaam formaatje waar je ook in de smalle straatjes van Frankrijk nog uit de voeten kunt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:04

Ik heb ook een Terrano gehad, hele fijne auto. Wel vaak roest dat kwam omdat er van die treeplanken op zaten denk ik.
Zag er laatst 1 te koop staan hier in de buurt, maar 3 auto's dat wordt echt te gek helaas.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:29

Ah kijk, wat leuk zoveel Terrano aanbidders :D
Hier net hetzelfde. Precies op die plekken altijd roest de laatste jaren. En je komt niet door de technische controle in BE als het niet gerepareerd is. Kostte telkens een rib uit mijn lijf en op het einde had ik geen ribben meer over :')
De Patrol schijnt hetzelfde probleem te hebben.

Ik bedenk mij net dat mijn poort vorig jaar aan gort gereden is door een gast met een Ranger :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:01

Daarom groot fan van de ouderwetse Landcruiser, niet kapot te krijgen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 17:37

Poosje81 schreef:
Daarom groot fan van de ouderwetse Landcruiser, niet kapot te krijgen!

Just !
Ex-collega van mij deed missies in Afrika. Ze hadden Patrols en Landcruisers.
De Patrol had altijd wat, de Landcruiser reed gewoon altijd :')

Sorry Judith, ik kaap je topic een beetje. :o

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 18:00

Haha doe maar lekker hoor! Voor mij alleen maar goed om ervaringen te lezen :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 18:42

Wij hadden een LC met bijna een miljoen op teller, ding bleef door zwoegen! En alles zo eenvoudig dat zelf reparaties ook nog konden.

Helaas kregen we m niet op frans kenteken dus weer verkocht.

Daarna een Pajero gehad, best aardige auto maar was het ook niet helemaal. Nu voor de zaak een Ranger en voor privé een Subaru Forester.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:12

Ah tof, dan gaan we nog even door en steek ik ook nog wat op :D
Want ooit wil ik terug een terreinwagen :Y)

Pajero vond ik destijds ook wel heel leuk, wel wat prijziger dan de Terrano en ik was een Nissan-rijder, dus... :')

Die Subaru ga ik later even opsnorren.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:49

Pandora2 schreef:
Ah tof, dan gaan we nog even door en steek ik ook nog wat op :D
Want ooit wil ik terug een terreinwagen :Y)

Pajero vond ik destijds ook wel heel leuk, wel wat prijziger dan de Terrano en ik was een Nissan-rijder, dus... :')

Die Subaru ga ik later even opsnorren.

Subaru is meer een familie auto, wel AWD, ik heb dan nog een automaat (vind ik zelf erg fijn) en benzine. Is ook niet voor het trekken van de trailer bijvoorbeeld, daar pakken we de Ford voor.

De Pajero vond ik zelf, ook voor het geld wat ze kosten, gewoon een tikje een rammelbak, en miste ook echt wat comfort. Helemaal 45 minuten onderweg met weeën van huis naar ZH voor een bevalling :+

Voor de emigratie ook nog een Dodge Ram gehad, super auto, maar in t veld en op de smalle franse weggetjes niet geschikt.