Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:40

JuliaaahX schreef:
Ik kom hier even binnen vallen hoor :D Heeft er hier iemand een tip voor een hotel in Athene? Het gaat om eind oktober, vijf dagen. Drie volwassenen en één 16-jarige. Deze was mij al opgevallen en zou een keuze kunnen zijn! Heeft iemand misschien een idee voor een hotel die een beetje op deze lijkt? Dan kunnen we een beetje vergelijken :)

Heb je al op tripadvisor of zoover gekeken naar recensies?

JuliaaahX

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:18

Electra, heb ik inderdaad gedaan, maar heb het liefst toch nog verhalen van mensen die er al vaker zijn geweest :) Foto's zeggen natuurlijk eigenlijk niets over hoe het er is :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:24

Foto's?? Op zoove en tripadvisor staan toch juist verhalen van mensen die er geweest zijn....... foto's zijn daar bijzaak.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:56

ik zou gewoon op zoover en tripadvisor afgaan.. :)
bij elk app/hotel zijn er negatieve reacties maar ik kijk altijd gewoon welke reacties (positief of negatief) de overhand hebben.

Heb gisteren een backpack opgehaald.. zou eigenlijk die van mn vriendin lenen maar die willen ze nu geloof ik nog zelf een paar dagen gebruiken dus heb nu (de kleinere) backpack van haar vriend mee gekregen.
Ding is wel erg klein (35 + 10 liter) dus hoop dat ik er alles in ga krijgen :=

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:04

Ik val ook even binnen! Heb een week in Gouves gezeten. 3 ochtenden bewolking gehad en toen was het erg fris. Verder harde wind en max 27 graden gehad. Ik ben Turkije gewend, vond ik een leuker land eerlijk gezegd. Dalijk naar huis met een tussenlanding op Kos, balen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:49

Espoir_ schreef:
Ik val ook even binnen! Heb een week in Gouves gezeten. 3 ochtenden bewolking gehad en toen was het erg fris. Verder harde wind en max 27 graden gehad. Ik ben Turkije gewend, vond ik een leuker land eerlijk gezegd. Dalijk naar huis met een tussenlanding op Kos, balen!

Je kan Gouves niet vergelijken met HEEL Turkije ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:55

Precies, dat is net zoiets als.zeggen dat je Duitsland leuker vindt, terwijl je alleen in Scheveningen geweest bent.

Ik kijk ook altijd op Tripadvisor en Zoover voor beoordelingen en de tekst ervan. Als er bv. staat dat het gezellig is met veel Nederlanders, dan ga ik daar dus zeker niet naar toe, waar een ander dat het einde vindt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:09

Fitzroy schreef:
Precies, dat is net zoiets als.zeggen dat je Duitsland leuker vindt, terwijl je alleen in Scheveningen geweest bent.

Ik kijk ook altijd op Tripadvisor en Zoover voor beoordelingen en de tekst ervan. Als er bv. staat dat het gezellig is met veel Nederlanders, dan ga ik daar dus zeker niet naar toe, waar een ander dat het einde vindt.

Het ligt aan wat je wilt :D .
Ik vind Turkije en Griekenland heel veel overeenkomsten hebben, dat kan ook niet anders, het ligt soms maar een paar kilometer van elkaar af, zoals Kos en Bodrum. :D Wel vind ik het all-in-concept in Turkije veel beter/uitgebreider/goedkoper. Dus als je daar naar op zoek bent, zit je in Turkije over het algemeen beter. Ook zijn er grote verschillen in bijv. de Griekse eilanden. Of je nu op Kreta in Chersonissos zit, of op Tinos in een klein dorpje. Het is maar wat je leuk vindt. ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 20:59

Zo, ik ben bezig mn tas in te pakken :D

En jullie gaan t nooit geloven, maar vriendin heeft een backpack besteld op internet (wordt morgen bezorgd)..
Had der een foto gestuurd van mijn vriendinnen die dit 3 jaar geleden gedaan hebben, foto waarin ze van app naar de bushalte lopen door precies zo'n grieks straatje in een dorp, helling af, traptreden ed.
Uur later had ze een backpack besteld hahaha ^^

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:23

Ben bezig met alle voorbereidingen.
Speelgoed om mee te nemen.
Leuke spelletjes vor onderweg en op de boot.
Puzzelboekjes etc, etc...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:46

Zwitsal en Natasja, goede reis en heel veel plezier :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:50

Duurt nog eventjes hoor....en ik blijf online :D

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:00

Slim van je vriendin dat ze toch een backpack besteld heeft Zwitsal! Wanneer vertrekken jullie?

Ik moet nog een maand wachten pfff.. Ik ben al wel vast begonnen met wat dingen in te pakken, m'n ouders vertrekken zaterdag al en die nemen al het een en ander mee. Scheelt mij weer sjouwen ;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:12

We vertrekken donderdag heel vroeg :)

Moet zeggen dat t gewicht van mn backpack me echt tegenvalt.. Hij is nu 11 kilo en vind m echt loodzwaar. Dus ga er zo weer spullen uithalen en er dan eens een wandeling mee maken (rondje met de honden haha), kijken hoe dat gaat of dat er dan nog meer uit moet. (vooral die toilet spullen zijn zo zwaar :s shampoo, conditioner en zonnebrandcreme, wasmiddel en hoppa weer een kilo erbij)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:13

Wel lekker trouwens dat je ouders al spullen voor jou mee nemen suor :D gaan zij ook met t vliegtuig?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:00

Zwitsal schreef:
We vertrekken donderdag heel vroeg :)

Moet zeggen dat t gewicht van mn backpack me echt tegenvalt.. Hij is nu 11 kilo en vind m echt loodzwaar. Dus ga er zo weer spullen uithalen en er dan eens een wandeling mee maken (rondje met de honden haha), kijken hoe dat gaat of dat er dan nog meer uit moet. (vooral die toilet spullen zijn zo zwaar :s shampoo, conditioner en zonnebrandcreme, wasmiddel en hoppa weer een kilo erbij)

Kan je geen shampoo e.d. delen met je vriendin? Of kleinere verpakkingen kopen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:34

Ja dat doen we al :p
Ik neem conditioner mee, zij shampoo, ik makeup remover zij tandpasta enz. Maar dan nog. Ga voor bodylotion wel nog kijken voor kleinere verpakking en voor t wasmiddel twijfel ik, weet niet of je zoiets daar kan kopen?(Om op de hand kleren te wassen).
Ook een beetje dom dat we allebei zonnebrand creme hebben gekocht. Wel in een andere factor maar we hadden beter alleen die hoge factor kunnen kopen en na een week ofzo daar een lagere factor kopen. Mja, heb t nu al gekocht..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:37

Ik was nooit kleren op vakantie, ik neem genoeg mee :D . Overdag draag je bijna niets, dus wat wordt er nu vuil? Je hebt wel van die kleine tubes wasmiddel, speciaal voor vakantie, Whipp ofzo iets en ook van biotex heb je wel kleine verpakkingen/tubes voor vakantie. En verder kan je alles daar kopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:42

Nou dan laat je die zonnebrand toch gewoon thuis. Komt altijd nog wel keer van pas.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:43

Je kan ook lege kleine flesjes kopen. Kan je daar je shampoo en conditioner in doen als je bijv. erg merk-trouw bent.

Edit: zou je ook van dat Whipp-vloeibaar wasmiddel in kunnen doen. Zoveel zal je niet wassen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:51

Ik heb idd al kleine flesjes gekocht maar zit te twijfelen om er idd van dat vloeibaar wasmiddel in te doen. Ik denk wel dat we redelijk wat gaan wassen dus vraag me af of t nut heeft om zo'n klein flesje mee te nemen. Denk dat we allebei toch wel zo'n 2 keer alle shirtjes en ondergoed enz moeten wassen. Maar als we daar nieuwe kunnen kopen dan kan ik wel een klein flesje meenemen.

Shampoo ben ik wel merkvast ja (ik blondeer mn haar dus moet wel echt goede conditioner hebben, anders wil je mn haar over 3 weken echt niet zien :p). En dan heeft kleine verpakking denk ik ook geen nut want dat is binnen een week op.
Echt onhandig dat haar van mij.

Misschien kan ik wel makeup remover in zo'n klein ding doen :j denk dat we toch niet zoveel make up gaan dragen.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:41

Ja shampoo e.d. kosten altijd vervelend veel gewicht en ruimte! Kun je niet bijvoorbeeld een halve fles shampoo e.d. meenemen? Dat scheelt nu al wat gewicht en voor op de terug weg zijn ze op en kun je ze weg gooien. Dat probeer ik iig altijd of inderdaad kleine verpakkingen.

Mijn ouders gaan met de auto+vouwwagen. Ze varen over vanuit Ancona.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:28

Hm ja vorig jaar in 2 weken turkije heb ik een hele fles conditioner opgemaakt en ong halve fles shampoo.
Maar 1 fles die ik nu mee neem is dan natuurlijk voor 2 personen :p

Maar ik denk dat ik t wasmiddel en make up remover in kleine verpakking over giet. En bodylotion zo even kijken wat ze daar voor soortjes hebben. Beetje een handige fles uitkiezen haha

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:31

Ohja dat is waar. Nee dan heeft dat geen zin.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 19:25

Ik maak ook altijd veel shampoo en douchegel op, dus aan kleine flessen zou ik niet genoeg hebben.
Maar ga je zolang lopen dan met je bsckpack? Dat worden toch geen hele wandelingen? Alleen van de boot naar een taxi of ga je alles lopend afleggen?
Veel plezier alvast!