Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:50

Eigenlijk heten ze Sprinter Light Electronic Train.. maar de afkorting SLET kon niet volgens de NS _O- dus hebben ze electronic maar weggelaten :+

Maar NSpersoneel en ik noemen het gewoon SLeT _O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:11

Oh jeetje dit klinkt niet goed. Moet morgen naar Antwerpen, moet er om 12 uur zijn. En echt niet later. K'zal maar heel vroeg moeten vertrekken dan. ;(

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:58

Het stomme bij die SLT's is dat ze hier in Nederland niet winterhard zijn, maar dat het oudere type daarvan in Duitsland onder alle weersomstandigheden doortuft... Zou het dan niet gewoon aan de NS liggen? :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:59

Als ik me goed herinner zijn de SLTjes gebouwd in Duitsland (siemens?)

Correct me if i'm wrong ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:05

Ze zijn iig gebaseerd op de iets oudere lightjes van DB en die rijden met zulk weer gewoon door, als ik mijn tante uit Duitsland moet geloven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:05

Jup Bombardier Siemens :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:09

Misschien bij de fabricage een beetje te licht gedacht over de weersomstandigheden tijdens Nederlandse winters? :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:09

Tsja, niemand had dit verwacht na al dat gezaag van Al Gore over opwarming van de aarde :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 14:49

Konstantine schreef:
Tsja, niemand had dit verwacht na al dat gezaag van Al Gore over opwarming van de aarde :')

Juist wel, want de weersomstandigheden worden extremer zei ie he :D

En de SLeT's zijn toch als ik me niet vergis in Tsjechië getest?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:07

Als een trein in Tsjechië kan rijden, kan 'ie het overal, wat een ramp zijn die spoorwegen daar. _O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:11

Naar maar i.v.m. de barre weersomstandigheden dacht ik :) Ze keken daar geloof ik of ie winterhard was, niet zozeer of ie überhaupt reed :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:55

Dan heeft die SLET er nog lang gestaan, vanochtend om 7 uur was er al een kapotte trein bij Rotterdam Alexander, de Den Haag was wel op tijd en nog redelijk leeg. Had gelukkig ook in 3 minuten van spoor 18 naar spoor 3 gerend en net gehaald. Was vanochtend voor het eerst deze week zonder vertraging op mijn werk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:19

In het buitenland lijkt ook wel eens iets mis te gaan in de winter. Uniek zijn we iig niet. ;)

nu.nl schreef:
Europa
Ook in grote delen van Europa is er overlast door sneeuwval en ijzel. Het weg- en treinverkeer raakte ontregeld in delen van Frankrijk, Duitsland, België en Groot-Brittannië.

Zo stond er in de ochtendspits in België op het drukste moment 500 kilometer file. In de hoofdstad Brussel waren belangrijke doorgangswegen niet of nauwelijks toegankelijk.

In Duitsland was ook sprake van lange files en uitval van treindiensten door hevige sneeuwbuien. Drie mensen stierven door verkeersongevallen die werden veroorzaakt door ijzel en sneeuw.

Luchthavens gesloten
In Frankrijk stonden ook lange files op veel snelwegen. Het vliegverkeer raakte ontregeld op de belangrijkste luchthavens bij Parijs, Orly en Charles de Gaulle. Luchthavens in landen als Groot-Brittannië en Zwitserland moesten zelfs worden gesloten. Dat gold onder meer voor Londen Gatwick, het op een na drukste vliegveld van Engeland.

Het internationale treinverkeer kampt eveneens met problemen. Zo rijden er op trajecten tussen steden als Londen, Parijs en Brussel veel minder treinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:50

Dan reizen wij hetzelfde traject :)) wat is jouw beginstation?

daffieduck83 schreef:
Dan heeft die SLET er nog lang gestaan, vanochtend om 7 uur was er al een kapotte trein bij Rotterdam Alexander, de Den Haag was wel op tijd en nog redelijk leeg. Had gelukkig ook in 3 minuten van spoor 18 naar spoor 3 gerend en net gehaald. Was vanochtend voor het eerst deze week zonder vertraging op mijn werk.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:29

ben blij dat ik pas om kwart over 11 van alexander weg hoefde :P

Ik zat vanmiddag in de trein en toen kwam een conducteur controleren, dus ik geef mn ov kaart, en hij bleef zo staan alsof ik nog een kaartje moest geven ofzo. Ik snapte het al niet, dus toen ik waarschijnlijk hem echt heel vragend aan keek :o? zei die ja ik was even aan het kijken naar je nagels hoor, laat eens zien? :P
_O-

Oh en t gaat dan niet over treinen maar over de bus, maar iemand al een idee hoe dat zit met geld dat gister is afgeschreven van je ov? (ze zeggen overal dat het bij connexxion was, maar bij mij is er dus ook geld afgeschreven bij GVU :( )

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:32

Had je even een formulier moeten halen om te declareren, ik had het in de bus inderdaad, heb een formulier van de buschauffeur gekregen. Je kan ook even op hun site kijken of ze daar een formulier hebben die je kunt downloaden en opsturen.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:33

Charles schreef:
Had je even een formulier moeten halen om te declareren, ik had het in de bus inderdaad, heb een formulier van de buschauffeur gekregen. Je kan ook even op hun site kijken of ze daar een formulier hebben die je kunt downloaden en opsturen.

oh ok dan ga ik het morgen even bij de buschauffeur vragen, mijn ervaring is alleen dat elke buschauffeur weer andere dingen zegt :P

oh ik had hier toch verteld dat die vrijdag dat er brand bij utrecht was ik bij een vrouwtje binnen heb gewacht op mijn vader, ik had haar dus een kaartje gestuurd en ik kreeg gisteren een kerst kaartje terug :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:34

Als je zegt dat je saldo is afschreven terwijl je gratis mag reizen moet dat goed komen :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:37

Je hoeft niet per se een formulier te hebben. :)
Er stond op de site van Connexxion dat het automatisch gefixt wordt, en dat je binnenkort het bedrag kunt ophalen bij een oplaadpunt.
*gaat site zoeken*

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:06

@Jans ik ga van Gouda naar Hilversum Noord, meestal neem ik de 7.09 of de 7.39 voor een goede overstap en helemaal voorin kan ik bijna altijd wel zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:07

hihi ik heb de 8:39 op Gouda.. En moet naar Hilversum :D werk tegenover het station daar :j

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:11

Net bijna 3 uur gedaan over een reis van normaal 40 minuten :') Syntus weer he...
Moet morgen naar mijn vriend in Limburg, denk dat ik voor de reis maar 6 uur reken ipv 3 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:14

binnenkort wordt het arriva toch? Zouden we dan nieuwe treinen krijgen ipv de LINT en Buffel?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:21

Het wordt in 2011 geloof ik arriva ja. Maar betwijfel of er wat gaat veranderen. :=

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:33

MarrieLeen schreef:
Je hoeft niet per se een formulier te hebben. :)
Er stond op de site van Connexxion dat het automatisch gefixt wordt, en dat je binnenkort het bedrag kunt ophalen bij een oplaadpunt.
*gaat site zoeken*

Blijkt maar weer dat inderdaad iedereen wat anders zegt want dit werd mij geadviseerd door de chauffeur. Hij zei dat op deze manier sowieso je geld terug komt. Doe het ook liever zo dan dat ik afwacht of ik het wel of niet terug krijg eerlijk gezegd. :P