Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:40

ooo ik wil ook zoooooooo graag naar turkey vorig jaar en het jaar daarvoor zijn wij geweest met de herfst vakantie!
Heerlijk! 1 x in het Hotel ROYAL WINGS en 1x het hotel Delphin Diva! het waren Bijde top hotel's! bij royal vond ik het eten lekkerder en bij delphin diva had je aan het zwembad vers fruit dus elk hotel had wel iets.! maar wij vonden bijde top.. misschien al ik een goede baan vin (momenteel werkloos) gaan we de herfst vakantie want het is echt geweldig!

Overgens hebben wij gewoon met euro's betaald als je iets teduur vind ga je een winkel verder kijken en dan word je vanzelf terug geroepen en mag je het alsnog hebben voor de prijs die je wilt! spot goedkoop 1 tip kijk goed naar de kwaliteit van je Stof als je kleding koop want daar zit weldegelijk verschil in!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:54

Nadir schreef:
Naar welk hotel in Kemer ga je?

Lukullus, helaas nog niet veel over gehoord (behalve reviews op zoover). Ken je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:00

Halen jullie btw Hep A vaccinaties? Wijzelf niet omdat dat dan 200 euro zou kosten en je er (in onze ogen) vrijweinig aan heb.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:02

ik heb wel een prik gehaalt toen ik ging ik weet niet precies wat het was.. ik moest ong 25 euro per prik betalen om te laten prikken dus de volgende x laat ik het mijn tante doen die kan ook prikken de vaccinatie kan je kopen bij de apotheek kopen die kosten niet zoveel!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:04

Joceline schreef:
Lukullus, helaas nog niet veel over gehoord (behalve reviews op zoover). Ken je dat?

Het zegt mij ook helemaal niets... ;)
Heb even gekeken op de website maar het komt mij niet bekend voor.

Kemer zelf is wel heel erg leuk. Gaan jullie nog uitstapjes maken of gewoon relaxen op het strand?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:06

Ik heb ook nooit een prik gehad en eet en drink alles daar.
heb toevallig wel getest vorige jaar op Hep A en had niks.
Ben al die keren dat ik er geweest ben ook nooit ziek geweest en ben er aardig wat geweest helemaal in de tijd dat mijn moeder daar woonde.
Ik ben liever daar als hier dan voel ik me lichamelijk veel beter :D

Gaan er de tweede week van aug. nog mensen naar Alanya misschien wel leuk om te meeten :D

Onze vrienden zijn al helemaal bezig met mijn verjaardag vind het echt zo vet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:11

Wat ik al dacht :)
We vonden 200 euro tikkeltje veel O:)

@patjelisa
Wij vertrekken pas 30 augustus die kant op, dus zonde.

@Melissa
Haha, ze zeggen dat je altijd kan onderhandelen :)
Maakt het shoppen een stuk leuker.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:14

Mijn neefje heeft de laatste dag (toen we weggingen) nog even snel samanella gekregen (ik weet niet hoe je het schrijft)
hij is erg ziek geweest op de terug weg en heeft bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen toen hij geland was in nederland!
gelukkig is hij er wel bovenop gekomen maar het is geen aanraden op daar eieren te eten enz en doe je dat wel zorg dan dat het eigeel ook doorgebakken of gekookt is!

@asyaa: Ik ook maar dat onderhandelen kom je echt niet onderuit ik werd er gek van dat ze steeds maar vragen en aan je zitten mijn vriend en ik hadden tegen somige al 100x gezegt dat we niets van ze wilde maar toch ben je steeds de banketstaaf als je inde buurt komt....
dat is echt het enige mindere in turkije... ik bedoel als je gewoon normaal doet heb je de meeste klanten! wij hadden een favo in turkijje echt een super aardige jongen hij laat je gewoon kijken trekt je niet mee naar binnen en als ik iets wilde kreeg ik de kans om dat zelf te vragen! maar geloof me die zijn zeldzaam in turkije :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:21

Asyaa, hoe kom je er bij dat het € 200 kost om je te laten enten? Volgens mij zijn die twee prikken samen rond de € 50 en wordt een deel daarvan vergoed door de verzekering.

En al was het € 200, ik zou me toch maar laten enten! ;)
Het word niet voor niets geadviseerd, het risico is daar zeker wel aanwezig. Als je ziek wordt krijg je er echt spijt van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:22

Nadir schreef:
Asyaa, hoe kom je er bij dat het € 200 kost om je te laten enten? Volgens mij zijn die twee prikken samen rond de € 50 en wordt een deel daarvan vergoed door de verzekering.

Het word niet voor niets geadviseerd, het risico is daar zeker wel aanwezig. Als je ziek wordt krijg je er echt spijt van!

4 mensen ;)
DTP hebben we al, en HepA is 25 de man, dus 200 totaal :)
Dat het vergoed is wist ik niet, ik dacht omdat het niet verplicht is je het niet terug krijgt.

@Melissa
Na een tijdje gaat dat wel vervelen :')
Tja de normen en waarden daar zijn anders, waar je hier rustig alleen rondkijkt, is het daar wss de norm dat ze je meteen 'helpen'.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:29

Asyaa schreef:
4 mensen ;)
Dat het vergoed is wist ik niet, ik dacht omdat het niet verplicht is je het niet terug krijgt.

Oh ik dacht al. :D
Gewoon even informeren bij je verzekeringsmaatschappij hoeveel ze vergoeden.

Maar geloof mij, het is die € 200 waard! Laat je dan over een paar weken nog een keer enten, en dan ben je de komende 15 a 20 jaar beschermd. Stel dat je de komende jaren naar een ander land gaat waarvoor ook geadviseerd wordt om je te laten enten dan ben je gelijk klaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:40

Asyaa schreef:
Nadir schreef:

4 mensen ;)

@Melissa
Na een tijdje gaat dat wel vervelen :')
Tja de normen en waarden daar zijn anders, waar je hier rustig alleen rondkijkt, is het daar wss de norm dat ze je meteen 'helpen'.

Word niet vergoed bij mijn weten hoor... :n
Wij hebben er wel eens achter aan gezeten, maar kennis die bij een reisbureau werkt (MTRO opleiding en al heel veel gereisd) zegt dat je gewoon zonder moet gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:44

Ik heb anders wel geld terug gekregen. ;)

Beetje vreemd dat zo iemand zegt dat je 'gewoon zonder moet gaan'. Als je die bacterie eenmaal in je lijf hebt dan wordt je goed ziek, je lichaam kan dat helemaal niet aan. Realiseren jullie je wel dat het dodelijk kan zijn? Wat zijn die paar centen je dan nog waard? :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:46

Euh, het is hier in Nederland ook op te lopen...
Als je gewoon goed oplet met het drinken dat je drinkt....
De farmaceutische industrie verdient al veel te veel aan onzinnige dingen (is dit niet per definitie onzinnig), hoef ik niet extra aan mee te doen eigenlijk.
Daarnaast, ben ik sowieso al te laat :Y)

Die zo iemand heeft er voor geleerd, dus die zo iemand geloof ik er dan ook maar op.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:48

ja ik heb ze ook gewoon gehaalt en mijn vriend ook! en dat terwijl ik bang ben voor prikken! nou het deed ook echt zeer maar ik vind het wel heel belangrijk! want als ik ziek zou worden doordat ik mezelf niet heb laten prikken dat zou wel heel dom en onvergevelijk zijn van mezelf! dan maar een paar euro's meer!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:52

Hoezo heeft zij daar voor geleerd? MTRO is geen medische opleiding, maar een toeristische!

En hoe wil je dan 'opletten met wat je drinkt'? :? Als iemand zijn handen niet wast nadat hij naar de wc is geweest en daarna lekker jouw broodje shoarma klaarmaakt dan heb je al kans dat je besmet raakt. Beetje kortzichtig om te doen alsof je daar kunt kiezen tussen 'besmet' en 'onbesmet' eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:03

Nadir schreef:
Hoezo heeft zij daar voor geleerd? MTRO is geen medische opleiding, maar een toeristische!

En hoe wil je dan 'opletten met wat je drinkt'? :? Als iemand zijn handen niet wast nadat hij naar de wc is geweest en daarna lekker jouw broodje shoarma klaarmaakt dan heb je al kans dat je besmet raakt. Beetje kortzichtig om te doen alsof je daar kunt kiezen tussen 'besmet' en 'onbesmet' eten.

Het is een hij :Y)
Goh, meen je nu echt dat het geen medische opleiding is????
Ze leren op de MTRO mensen adviseren over hun vakantie en alles wat daar bij hoort...

Ik kan me er niet zo druk om maken hoor.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:07

Tsja, je moet het zelf weten Janine. Het is jouw gezondheid.
Ik heb ook een toeristische opleiding gedaan, misschien wil je het nu wel van me aannemen? ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:08

Tsja, je moet het zelf weten Janine. Het is jouw gezondheid, zou me daar ook maar niet al te druk om maken...
Ik heb ook een toeristische opleiding gedaan, misschien wil je het nu wel van me aannemen? ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:12

Ik vertrouw wel op die jongen, laten we het topic hiermee niet verzieken en gewoon verder te praten over Turkije, het is aan een ieder voor zich om hiervoor te kiezen of niet.
Jullie horen hoe het met ons gaat als ik weer terug ben van vakantie ;)

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:12

@Janine1990 ik vind wel dat je een beetje raar reageert hoor..
dat iemand leert voor toerisme betekend nog niet dat hun wel of niet weten of je wel of niet ziek word!
ze kunnen je er hooguit in adviseren Mij werd namelijk WEL geadviseerd om het te doen... uiteindelijk is de beslissing voor iedereen anders.. dus dat moet ieder voor zich weten het is JOU lichaam! alleen vind ik dat turkije wel een risico land is. dus ik doe het wel en jij dus niet.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:13

idd heel veel plezier!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:15

Joceline schreef:
Is het zo dat je voldoende tijd hebt om op het vliegveld Antalya geld te pinnen en een visum te kopen voordat de bus naar het hotel vertrekt? Ik weet namelijk helemaal niet wanneer/hoelaat de bus vertrekt en hoelang je de tijd hebt. Er zullen we lange rijen staan en ik wil niet de bus missen.

Er is een wisselkantoor / bank / pinautomaat aanwezig volgens de site van Antalya airport. Maar moet eerlijk zeggen dat al die keren dat ik er al geweest ben het mij nog nooit is opgevallen.

http://www.aytport.com/en/page.aspx?k=45

De bus wacht echt wel op je hoor! Ik doe juist altijd heel erg op me gemak. De mensen gaan juist altijd dringen om snel een visum te kopen maar staan uiteindelijk allemaal te wachten op de koffers. En de bus wacht echt wel op je. Je staat op de lijst van je vakantie aanbieder dus als je te laat bent komen ze daar echt wel achter..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:17

_Melissa schreef:
@Janine1990 ik vind wel dat je een beetje raar reageert hoor..
dat iemand leert voor toerisme betekend nog niet dat hun wel of niet weten of je wel of niet ziek word!
ze kunnen je er hooguit in adviseren Mij werd namelijk WEL geadviseerd om het te doen... uiteindelijk is de beslissing voor iedereen anders.. dus dat moet ieder voor zich weten het is JOU lichaam! alleen vind ik dat turkije wel een risico land is. dus ik doe het wel en jij dus niet.

Hoe bedoel je raar reageren? Ik ben onder dit soort dingen gewoon heel erg nuchter.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:51

Asyaa schreef:
Halen jullie btw Hep A vaccinaties? Wijzelf niet omdat dat dan 200 euro zou kosten en je er (in onze ogen) vrijweinig aan heb.

Heb het wel gehaald..was geen 200 euro. We waren voor 65 euro klaar. Ik kan vrij goed tegen vreemd eten en vreemde omgevingen (qua hygiene) maar voor de zekerheid doe ik het wel. Volgend jaar gratis de andere helft en dan ben je voor 15 jaar klaar. En het wordt waarschijnlijk vergoed en anders zoiezo een deel.

(lees net dat je 200 betaald voor 4 personen :+ )
Laatst bijgewerkt door Joceline op 08-07-10 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt