USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:19

Ik heb geboekt *\o/* Bij United airlines voor 538 dus nette prijs

Zag heel de dag alleen maar prijzen van 7 8 900 euro |(
Ben blij dat ik niet op gegeven heb!

Oja met een overstap tijd van 4 en een half uur want ik heb zoon vermoeden dat ik weer detained ga worden :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:28

Bij wow air kwamen er nog andere kosten bij
zoals baggage kosten a 50 euro nog wat
en je moet aan boord ook voor alles betalen en dat loopt dan best op op een reis van 11 uur ....

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:31

Brr met de trein amerika door wat een eind haha! Tickets zijn juist in het binnenland relatief goedkoop. Ik boek Toronto(CA) Miami voor ca 150 euro en dat was niet het goedkoopste ticket.

Ik heb tickets geboekt 17 dagen AMS - TORONTO TORONTO -MIAMI MIAMI - AMS gewoon KLM/Delta. en voor Toronto - Miami met American Airlines. Is toch maar korte vlucht.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:34

Zilfstar schreef:
Nadir schreef:
Als jullie graag met de trein gaan prima toch! In 11-12 dagen kun je een hoop doen aan de Westkust, willen jullie daar een auto huren dan? LA is niet echt een stad waar je lekker met het OV reist.

Zomaar wat tips voor de westkust: in LA zijn wat pretparken, Universal idd maar ook Disney, Six Flags en Knottsberry Farm. Als jullie van films/series houden is een tour bij een van de studios misschien leuk? Warner Bros/Paramount ofzo. Je hebt in LA uiteraard nog Hollywood met de Walk of Fame, tour langs de huizen van de sterren. Over sterren gesproken, in Griffith Park heb je het Observatory, dat gaat daar oa over (planeten dus). Je hebt vanuit daar ook een prachtig uitzicht over de stad.

Verdere tips, Santa Monica, Santa Barbara, evt via Highway 1 richting San Fran. Wel met overnachting in bijv Monterey, daar kun je de 17 mile drive doen, walvissen spotten enz. Of juist naar San Diego als jullie dat meer trekt. Je kunt alle kanten uit, tijd genoeg, zelfs Las Vegas icm Death Valley is een serieuze optie. Houden jullie van natuur of liever alleen steden?

Yup, we gaan een auto huren! Want we moeten oa naar de voorstad waar de galerie zit.
Ow pretpark is een goed idee.
En bij de Universal ga ik in elk geval de VIP tour doen (ik ben filmgek haha) want daar heb ik meeste kans op props uit mijn favo series haha. Maar zeker een idee andere studio's te bekijken wat die aanbieden.
De tour langs de huizen van sterren heeft mijn schoonzus gedaan maar die raadde het mij af omdat je alleen hekken ziet. Iemand daar andere ervaring mee?
Oh dat Observatory klinkt goed! Zoon is gek van sterren.
En idd willen we wat plaatsen bezoeken. ik heb ze genoteerd!!

ja natuur en steden... trekt allebei wel

Alles in LA kan ook prima met OV hoor, dus voor in LA zou ik het nog niet eens huren. Ben net terug en heb enkel OV gebruikt, prima te doen!
Observatory is inderdaad gaaf om te zien! Zeker voor sterrengekken!
Warner Bross tour schijnt fantastisch te zijn, maar heb er zelf geen een gedaan.
Little Tokyo is ook een aanrader als je van dat soort dingen houdt, wel echt little, maar hele leuke sfeer en tentjes!
Verder vinden mensen het Getty Center vaak geweldig. Ik ben geen kunstfan, en de tuinen zijn voor ons Nederlanders niet veel bijzonders maar toch een hele leuke ervaring met mooi uitzicht, en gratis!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:41

knabbelgirl schreef:
Nadir schreef:
Als jullie graag met de trein gaan prima toch! In 11-12 dagen kun je een hoop doen aan de Westkust, willen jullie daar een auto huren dan? LA is niet echt een stad waar je lekker met het OV reist.

Zomaar wat tips voor de westkust: in LA zijn wat pretparken, Universal idd maar ook Disney, Six Flags en Knottsberry Farm. Als jullie van films/series houden is een tour bij een van de studios misschien leuk? Warner Bros/Paramount ofzo. Je hebt in LA uiteraard nog Hollywood met de Walk of Fame, tour langs de huizen van de sterren. Over sterren gesproken, in Griffith Park heb je het Observatory, dat gaat daar oa over (planeten dus). Je hebt vanuit daar ook een prachtig uitzicht over de stad.

Verdere tips, Santa Monica, Santa Barbara, evt via Highway 1 richting San Fran. Wel met overnachting in bijv Monterey, daar kun je de 17 mile drive doen, walvissen spotten enz. Of juist naar San Diego als jullie dat meer trekt. Je kunt alle kanten uit, tijd genoeg, zelfs Las Vegas icm Death Valley is een serieuze optie. Houden jullie van natuur of liever alleen steden?

Yup, we gaan een auto huren! Want we moeten oa naar de voorstad waar de galerie zit.
Ow pretpark is een goed idee.
En bij de Universal ga ik in elk geval de VIP tour doen (ik ben filmgek haha) want daar heb ik meeste kans op props uit mijn favo series haha. Maar zeker een idee andere studio's te bekijken wat die aanbieden.
De tour langs de huizen van sterren heeft mijn schoonzus gedaan maar die raadde het mij af omdat je alleen hekken ziet. Iemand daar andere ervaring mee?
Oh dat Observatory klinkt goed! Zoon is gek van sterren.
En idd willen we wat plaatsen bezoeken. ik heb ze genoteerd!!

ja natuur en steden... trekt allebei wel

Alles in LA kan ook prima met OV hoor, dus voor in LA zou ik het nog niet eens huren. Ben net terug en heb enkel OV gebruikt, prima te doen!
Observatory is inderdaad gaaf om te zien! Zeker voor sterrengekken!
Warner Bross tour schijnt fantastisch te zijn, maar heb er zelf geen een gedaan.
Little Tokyo is ook een aanrader als je van dat soort dingen houdt, wel echt little, maar hele leuke sfeer en tentjes!
Verder vinden mensen het Getty Center vaak geweldig. Ik ben geen kunstfan, en de tuinen zijn voor ons Nederlanders niet veel bijzonders maar toch een hele leuke ervaring met mooi uitzicht, en gratis![/quote]

Brrr ben ik niet met je eens! Zou echt nooit met het OV willen in LA er zijn echt plekken waar je met het OV niet kan komen. En het zijn echt lange stukken die je moet reizen soms. Lekker zelf rondcrossen.

Nadir

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:49

Wij hebben de huizentour gedaan, was niet heel bijzonder maar sommige huizen kon je toch echt wel goed bewonderen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:13

ik heb ook nog een binnenlandse ticket geboekt voor Boston naar north Carolina voor maar 70 euro :D
Heb inderdaad duurder betaald voor een treinreis !

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:13

Nadir schreef:
Wij hebben de huizentour gedaan, was niet heel bijzonder maar sommige huizen kon je toch echt wel goed bewonderen.

Van beroemdheden??????

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:40

Getty center is een belevenis op zich, en wat zeker niet onvermeld mag blijven: de Getty Villa. Misschien niet voor iedereen even interessant, maar ik vind beide geweldig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:07

De treinreis op zich kan inderdaad een echte belevenis zijn waarbij je veel van het landschap ziet. Met 4 man waaronder 2 pubers huurde ik in LA toch echt een auto hoor!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:25

MoniqueT schreef:
De treinreis op zich kan inderdaad een echte belevenis zijn waarbij je veel van het landschap ziet. Met 4 man waaronder 2 pubers huurde ik in LA toch echt een auto hoor!

Wij dus ook :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:26

Dallista schreef:
Getty center is een belevenis op zich, en wat zeker niet onvermeld mag blijven: de Getty Villa. Misschien niet voor iedereen even interessant, maar ik vind beide geweldig.

ja getty is idd een goede om toe te voegen aan de opties. Thanks

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 22:30

shilady schreef:
Van beroemdheden??????

Ja, ik weet niet alles meer uit mn hoofd maar iig Madonna, Dr. Phil, Michael Jackson, Spielberg, die gast van Playboy euhh... Waren een stuk of 20 huizen geloof ik!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:33

Het werd mij ook aangeboden maar ik had er geen interesse in. Ze gaan toch ook niet kijken hoe ik woon dus waarom dan in een bussie gaan zitten en naar de muur van Madonna kijken. Very interesting :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 22:37

Ach het was best leuk om door die wijk te rijden waar prachtige woningen staan. Bij de meeste huizen had je een prima zicht. Het was grappig om een keer te zien maar meer ook niet, zou er niet speciaal voor naar LA gaan iig :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:48

Al moet ik zeggen dat ik de walk of Fame ook niet echt interessant vond. Na 5 sterren had ik het wel gezien.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:55

Ik was de WoF aan het zoeken toen bleek dat ik er al op liep. Zegt genoeg. Haha

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 00:38

Needje schreef:
Ik was de WoF aan het zoeken toen bleek dat ik er al op liep. Zegt genoeg. Haha

LOL
Ach mijn handen in de afdrukken van 1 van mijn idolen leggen lijkt me best grappig... Maar voor de rest zegt het mij ook niet veel. Ik weet van 1 idool dat hij er niet "ligt", van de ander weet ik het niet. En die heb ik al live een paar keer ontmoet :7 _/-\o_ Daar kan niks tegen op.

Ben wel "bang" dat ik in LA continue sterren loop te spotten (of beter gezegd... niet zie haha)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 07:48

Ziet er mooi uit Berdien!

Grappig zo'n treinreis. Lijkt mij ook wel iets hebben om zo even de VS dwars door te steken en lekker uit het raampje te kunnen kijken. Al lijkt mij zoveel uur treinen wel pittig. Ik heb niet zoveel met LA, maar het is leuk om er geweest te zijn en de bekende plekken gezien te hebben.
Volgens mij hadden wij toen zelf met de auto wat rondgereden bij de "bekende" huizen. Ik ben verre van beroemdheidsgeil, maar een glimp opvangen van hun mooie huis met absurd grote tuin of zoiets vind ik dan wel leuk :D

Vliegen via IJsland staat ook nog steeds op mijn lijstje en dan er ook meteen een paar dagen blijven. Alleen inderdaad erg ongunstige vliegtijden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:21

Grit schreef:
Vliegen via IJsland staat ook nog steeds op mijn lijstje en dan er ook meteen een paar dagen blijven. Alleen inderdaad erg ongunstige vliegtijden.

Hier ook, al is het maar omdat ze 40 golfbanen hebben op 270.000 Ijslanders.....moet een plekje te vinden zijn rond 21 juni....starten om 02:00 's nachts voor een rondje midzomernachtsgolf.... *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 09:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:43

Zilfstar: Ik stond bij Ian van Beverly hills 90210 in de lift in ons hotel in Vegas, en ik zeg tegen mijn vriend kijk die patser daar staan met zijn 20 creditcards, zeker ruig doen tegenover ons. Toen de beste man de lift uit stapte zegt Mark weet je niet wie dat was? We waren in de Secret Gardens van Siegfried en Roy, en daar liep dus ook mr. Siegfried himself. Ik dacht dat het een look a like was. :D Ook Tony Danza ben ik straal voorbij gelopen. Blijkbaar kun je Las Vegas ook goed celebs spotten. Wij zaten een week in Los Angeles, en dat was achteraf gezien net iets te lang maar dit kwam zo uit ivm de honkbalwedstrijden van de Dodgers en de Angels in Anaheim (leuke shopping mall trouwens) dus als je de kans hebt zou ik ook enkele dagen ergens anders naar toe rijden. San Diego was erg leuk, en ook genoeg te doen, Las Vegas is ook echt geweldig ik denk dat je kids zich de ogen uitkijken daar. Ik vond het overdag leuker dan in de avond moet ik zeggen. Maar mocht je de kans hebben dan zou ik naar San Francisco gaan, in een woord geweldig. Alcatraz was echt een aanrader, de bridge etc. Heel tof! Wij zaten trouwens in LA buiten downtown en in een van die voorstadjes. Wij zaten in Woodland Hills en vanuit daar zijn de Universal Studios goed te bereiken. Best Western Woodland Hills, mooi schoon hotel met fijn zwembad en goed ontbijt en ligt tegenover een supermarkt en wat restaurantjes in de buurt. Heel betaalbaar ook!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:22

Angela_ schreef:
Zilfstar: Ik stond bij Ian van Beverly hills 90210 in de lift in ons hotel in Vegas, en ik zeg tegen mijn vriend kijk die patser daar staan met zijn 20 creditcards, zeker ruig doen tegenover ons. Toen de beste man de lift uit stapte zegt Mark weet je niet wie dat was? We waren in de Secret Gardens van Siegfried en Roy, en daar liep dus ook mr. Siegfried himself. Ik dacht dat het een look a like was. :D Ook Tony Danza ben ik straal voorbij gelopen. Blijkbaar kun je Las Vegas ook goed celebs spotten. Wij zaten een week in Los Angeles, en dat was achteraf gezien net iets te lang maar dit kwam zo uit ivm de honkbalwedstrijden van de Dodgers en de Angels in Anaheim (leuke shopping mall trouwens) dus als je de kans hebt zou ik ook enkele dagen ergens anders naar toe rijden. San Diego was erg leuk, en ook genoeg te doen, Las Vegas is ook echt geweldig ik denk dat je kids zich de ogen uitkijken daar. Ik vond het overdag leuker dan in de avond moet ik zeggen. Maar mocht je de kans hebben dan zou ik naar San Francisco gaan, in een woord geweldig. Alcatraz was echt een aanrader, de bridge etc. Heel tof! Wij zaten trouwens in LA buiten downtown en in een van die voorstadjes. Wij zaten in Woodland Hills en vanuit daar zijn de Universal Studios goed te bereiken. Best Western Woodland Hills, mooi schoon hotel met fijn zwembad en goed ontbijt en ligt tegenover een supermarkt en wat restaurantjes in de buurt. Heel betaalbaar ook!

Top!! heel goede tips. en zeker dat hotel ga ik onthouden. Westlake Village is waar wij moeten zijn voor de galerie. Even geen idee of dat daar in de buurt zit haha.
Maar mogen de kids in Las Vegas wel overal naar binnen (niet dat we gaan gokken LOL)?
En die celebs... ja. Zou leuk zijn als we iemand spotten. Als je ze herkent idd. Ik heb kleine kans er 1 te ontmoeten via de galerie :Y) want die is van hem en daar hangen ook zijn kunstwerken, maar weet niet of dat gaat lukken. Al heb ik wel al direct contact met hem via o.a. mail 8-) ivm aankoop van een kunstwerk.
Alcatraz lijkt me idd ook gaaf. Komt op het lijstje van ideeen!!
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 16-09-15 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:24

Nu ben ik wel benieuwd om welke celeb het gaat :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:26

MacavityL schreef:
Nu ben ik wel benieuwd om welke celeb het gaat :D

Hahaha.. Mag je best weten: David Caruso (Horatio Caine v CSI Miami)
Hem ontmoeten zou ultimo zijn... maar ik ben realistisch en weet dat hij eigenlijk nooit fans ontmoet.
Zeker niet sinds een akkefietje met een doorgedraaide fan enkele jaren terug.
Daarvoor deed hij dat nog wel...