Calais-Dover met de boot. Door enthousiaste vrienden wilden we in eerste instantie door de tunnel, maar toen bleek dat we daarmee ongeveer een derde van ons vakantiebudget erdoorheen zouden jagen, dus de boot leek ons een prima alternatief

Van daaruit gaan we naar Lynmouth of Burrowhayes Farm (dankjewel voor de tip Ikke!). In ieder geval in Exmoor NP.
Na een kleine week rijden we door naar een vrij grote camping met zwembad in Newquay.
@Ikke: heb jij een tip voor de route van Burrowhays Farm naar Newquay inclusief vouwwagen? Google Maps geeft me twee opties en als ik die street view zie ik prachtige weggetjes door het NP, maar ik hoop niet dat we daar tegenliggers tegenkomen

Zo'n camping waar ik gezworen heb om nooit naartoe te gaan, maar hey, kids tevreden en wij een mooie uitvalsbasis om het zuidwesten te bekijken, o.a. The Eden Project en Tintagel Castle. Dan rijden we een stukje terug richting de boot en de laatste dagen gaan we nog behoorlijk off-grid in New Forest tussen de pony's, want dat heb ik als kind ooit in de Penny gezien

Het aftellen tot eind juli kan beginnen - en in de tussentijd nog maar even 1 of 2 (lange) weekenden in Nederland plannen, want het duurt nog wel érg lang.