Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 10:28

Ik heb twee avonden gespendeerd aan googlen en vergelijken, maar we hebben een plan voor Engeland deze zomer!

Calais-Dover met de boot. Door enthousiaste vrienden wilden we in eerste instantie door de tunnel, maar toen bleek dat we daarmee ongeveer een derde van ons vakantiebudget erdoorheen zouden jagen, dus de boot leek ons een prima alternatief :D Dan in Engeland een dikke twee uur rijden om London voorbij te zijn en daar pakken we een hotel. Voor 1 nacht vind ik onze vouwwagen net teveel werk.
Van daaruit gaan we naar Lynmouth of Burrowhayes Farm (dankjewel voor de tip Ikke!). In ieder geval in Exmoor NP.

Na een kleine week rijden we door naar een vrij grote camping met zwembad in Newquay.
@Ikke: heb jij een tip voor de route van Burrowhays Farm naar Newquay inclusief vouwwagen? Google Maps geeft me twee opties en als ik die street view zie ik prachtige weggetjes door het NP, maar ik hoop niet dat we daar tegenliggers tegenkomen :') Weet jij de meest eenvoudige weg?

Zo'n camping waar ik gezworen heb om nooit naartoe te gaan, maar hey, kids tevreden en wij een mooie uitvalsbasis om het zuidwesten te bekijken, o.a. The Eden Project en Tintagel Castle. Dan rijden we een stukje terug richting de boot en de laatste dagen gaan we nog behoorlijk off-grid in New Forest tussen de pony's, want dat heb ik als kind ooit in de Penny gezien :D Dan zijn we ruim 2.5 week verder en gaan we weer naar huis.

Het aftellen tot eind juli kan beginnen - en in de tussentijd nog maar even 1 of 2 (lange) weekenden in Nederland plannen, want het duurt nog wel érg lang.

Wiwabalia

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:13

Wij hebben gisteren geboekt, in juli naar https://www.camping-les-embruns.com/

Zee, zwembad & genoeg sightseeing in de buurt. Wilden niet te ver ivm hele kleine kids nu (1 & 3), en willicht nemen wij de honden mee.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 12:34

Leuk alle vakantieplannen weer :+:
Hier begint het ook te kriebelen. Wij zijn in juni weer vrij, ben er nog niet helemaal over uit waar we naartoe willen. Vriend wil in ieder geval graag naar de bergen & de hond gaat weer lekker mee.

Denk een beetje aan Oostenrijk, Dolomieten, Slovenië? Even kijken of we wat leuke campings kunnen vinden als uitvalsbasis.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 13:06

Mijn schoonouders zijn door Slovenïe heengereist en waren blij verrast, heeft ook hele mooie natuur en steden!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:49

Jaaa Slovenië lijkt ons ook super mooi, ooit doorheen gereden richting Kroatië.
Dit jaar staat hij op de planning en ook nog naar Oostenrijk. Zin aan :):)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:18

Nou door jullie ben ik serieus aan het kijken naar Slovenië
Of Hongarije
Hoe zijn de campings daar
Kun je een beetje fietsen..

Pasen en Pinksteren brengen we door in Nederland...
Maar voor de zomer, ruim 3 weken willen we een keer iets anders dan Frankrijk
Alhoewel de Dordogne op de agenda stond

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:49

Echwel schreef:
Of Hongarije

Hongarije: fietsen is een goede optie, bijvoorbeeld rond het Balatonmeer. Campings vonden wij over het algemeen prima, soms even zoeken naar de ruimere plekken. Zomers wel echt warm. Wij hebben ook in Budapest gefietst.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 16:59

Mijn man wil eerst Tsjechië doen
Praag en de kastelen

Geloof het of niet voor het eerst in 55 jaar geen Frankrijk dan dit jaar

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:05

Wij zijn ook naar Praag geweest met de fietsen, was ook goed te doen. Wij stonden op een mooie camperplaats op een kilometer of 7 van het centrum van Praag.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:09

Wij gaan nu met caravan ivm gezondheidsproblemen

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 17:36

Echwel schreef:
Of Hongarije

Is Denemarken geen optie?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:15

Wij gaan gewoon weer naar Oostenrijk. Heerlijk land om vakantie te vieren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:25

Ik zit ook aan Oostenrijk te denken, eerder hier ook tips gelezen/gekregen. Iemand ervaring met de drukte in september of juni? Of mooie plekken die niet heel toeristisch zijn :P , maar volgens mij is heel Oostenrijk wel mooi

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:28

moonsparkle schreef:
Ik zit ook aan Oostenrijk te denken, eerder hier ook tips gelezen/gekregen. Iemand ervaring met de drukte in september of juni? Of mooie plekken die niet heel toeristisch zijn :P , maar volgens mij is heel Oostenrijk wel mooi

Juni en september is echt niet druk. Hallstatt is misschien de enige uitzondering, en de top van de Zugspitze, Hohenschwangau en zo. Verder wel echt prachtig :j ik ga in juli een huttentocht lopen in Oostenrijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:30

September en juni zijn beiden wel rustig denk ik. Ik vond dit jaar in de zomer het Zillertal echt heel toeristisch. En de Krimmler wasserfall ook. Die moesten we skippen helaas, want alle parkeerplaatsen waren vol. We hebben hem dus alleen van afstand kunnen bewonderen. Maar september en juni zijn beiden laagseizoen dus met de drukte zal het wel meevallen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:45

September is rustig. :j
Wij gaan naar daar waar de zon schijnt en het lekker weer is. :))

Voor Slovenië, camping Plana. *\o/*
En zeker daar ook op de camping eten. :9

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:58

Vorig jaar zouden wij in september ook gaan naar waar de zon zou schijnen, we hadden twee weken dus konden niet super ver gaan. Nou het was echt nergens goed weer :') en ook niet dat het dan een dag slecht zou zijn, nee dagen achter elkaar was er regen en ook onweer voorspelt. Toen waren we maar niet gegaan :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:06

Wij kiezen met onze camper ook de bestemming aan de hand van het weer.
Vorig jaar wilden we naar de kust van Vlaanderen en het noordwesten van Frankrijk, maar daar was het zulk takkeweer, dat we toen gekeken hebben waar het wel lekker weer was. Het werd een rondje Duitsland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg, België, thuis :+

En in september nog een week in het noordoosten van Groningen geweest en daar gelukkig ook lekker weer gehad.

Voor dit jaar nog geen concrete plannen, al trekt het gebied in Vlaanderen en noordwest Frankrijk nog steeds, maar dan moet het daar wel lekker weer zijn.

We zijn ook nog bezig met een etappe reis langs de Waddenkust en zijn Nederland nu uit, dus het kan ook de Waddenkust van Duitsland worden, met een bezoek aan eiland 2 en 3 en wellicht ook 4 van Duitsland, want Borkum hebben we afgelopen september vanuit Groningen gedaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:10

Neonlight schreef:
September is rustig. :j
Wij gaan naar daar waar de zon schijnt en het lekker weer is. :))

Voor Slovenië, camping Plana. *\o/*
En zeker daar ook op de camping eten. :9

Heb je ook tips Tsjechië

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:10

_AB_ schreef:
Echwel schreef:
Of Hongarije

Is Denemarken geen optie?

Nee Denemarken voor ons geen optie
Sorry

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:11

Marije_jiplover schreef:
Wij kiezen met onze camper ook de bestemming aan de hand van het weer.
Vorig jaar wilden we naar de kust van Vlaanderen en het noordwesten van Frankrijk, maar daar was het zulk takkeweer, dat we toen gekeken hebben waar het wel lekker weer was. Het werd een rondje Duitsland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg, België, thuis :+

En in september nog een week in het noordoosten van Groningen geweest en daar gelukkig ook lekker weer gehad.

Voor dit jaar nog geen concrete plannen, al trekt het gebied in Vlaanderen en noordwest Frankrijk nog steeds, maar dan moet het daar wel lekker weer zijn.

We zijn ook nog bezig met een etappe reis langs de Waddenkust en zijn Nederland nu uit, dus het kan ook de Waddenkust van Duitsland worden, met een bezoek aan eiland 2 en 3 en wellicht ook 4 van Duitsland, want Borkum hebben we afgelopen september vanuit Groningen gedaan.

Tegen de tijd dat je dan bij Romo uit komt, neem dan iets van rijkleding mee. Mooi eiland om te rijden en het strand is daar breder dan het op andere plekken lang is (3km) en je mag gewoon met de auto het strand op.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:23

Voor Tsjechië geen tips. Wij zijn er een paar dagen geweest en het is dun bezaaid met campings. Wij hebben wel leuk gestaan bij een boer (SVR camping) maar wel primitief daar. In Tatra gebied zijn wel meer campings maar daar zijn wij niet geweest.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:10

Heeft iemand nog leuke tips voor Zwitserland in de zomervakantie? Met dochter van dan 9 jaar, hoeven geen animatie maar zwembad of meer en speeltuintje of veldje is wel fijn. En ruime plekken voor onze ruime tent. We gaan graag de bergen in, dochterlief vibdt wandelen wel snel saai. Mogelijkheid tot een keertje paardrijden zou helemaal leuk zijn!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:14

Toen we vroeger buiten de vakanties gingen, waren we wel eens eind mei al in Oostenrijk maar dat is echt laagseizoen en veel nog dicht. Juni is prima. In september 1 keer geweest, ook bij een almaftrieb, dat was echt heel erg leuk.
Dit jaar is de Wereld Haflinger tentoonstelling weer, eind mei volgens mij, in Ebbs.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 08:58

Zit je vast aan Zwitserland? Oostenrijk is imo goedkoper. Niet alleen qua campings ook de boodschappen en de uitjes. Wij gaan voor het 2e jaar op rij naar Alpencamping Mark. Je kan zat kanten op in district Schwaz, en ze hebben hele lieve Haflingers op de camping. Buitenritten doen ze helaas niet meer maar in de bak kan je wel reitstunden boeken. Er is een klein zwembad en voldoende kinderen om lekker mee te spelen. Er worden activiteiten georganiseerd maar niet meedoen is ook prima.