Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 14:20

Curaçao is wel heel leuk en mooi. :j Had ik niet verwacht.

Earth

Berichten: 8024
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:57

Zit nog even te kijken, Zanzibar is ook wel budgetvriendelijk eigenlijk. Daar zit je voor €1800.- tickets en hotel al prima. Kleine tip om een complete cultuurshock te voorkomen, vlieg via Dubai ipv Kenia of Tanzania. Ik ben absoluut niet racistisch of schuw van andere culturen, maar de manier hoe Afrikanen reizen is toch wel totaal anders dan wat wij doen. Via Dubai vermijd je dat een beetje.

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:19

Celiien schreef:
heeft er iemand tips voor ons?
willen graag begin september 12-14 dagen naar Griekenland. oog is een beetje gevallen op Kreta. ik ben al op cherso geweest, maar dat telt natuurlijk niet.
we zoeken een leuk hotel, liefst logies/ontbijt met een zwembad en t liefst (zand)strand. geen massaal hotel, wel comfortabel :) alleen logies is ook prima als er een bakker/supermarkt vlakbij is.
Vriendlief kan niet de hele dag aan zwembad/strand liggen, dan gaat hij zich vervelen. Ik hou er wel van, dus we gaan proberen de middenweg te zoeken en Kreta leek daar wel geschikt voor, zeker als we een auto huren . als ik dat fout heb, hoor ik dat graag :))

weet iemand nog leuke locaties om te kijken/gaan zitten?



Kreta is mijn favoriet Griekse bestemming :). Tot nu toe in Agios Nicolas, oud Chersonisos en Rethymnon geweest.

Agios Nicolas vond ik tegen vallen. Niet veel leuke strandjes. Alles was redelijk ver rijden en het stadje zelf vond ik niet leuk.
Wel mooie kloofen om te wandelen!

Chersonisos, weet ik niet veel meer van. Te lang terug.

Rethymnon is een leuke uitvals basis. Als je een autotje huurt kan je alle kanten op. Mocht het wat slechter weer zijn rij je zo naar het zuiden toe.
Mooie stranden in de buurt. Ook mooie kloofen. Verschilldene leuke dorpjes en steden in de buurt.
2020 een week geweest. Echt leuk om heen te gaan.
Zat in Evelin appartement. Alleen bij sunweb te boeken. Logies en ontbijt. Zwembad is prima strand is een stukje lopen. Restaurantjes in de buurt. Supermakrt (lidl) ligt er naast.
Hier ga ik dit jaar ook weer naar terug! Genoeg te doen daar :)

-------------------
April, zou ik niet naar griekenland gaan. Eind mei is voor mij op z'n vroegst. Half september is voor mij op het laatst. Ik heb het snel koud.

larissa96
Berichten: 597
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:21

Ik kwam in mijn vakantiezoektocht dit topic tegen, misschien hebben jullie nog wat tips! :)

Mijn vriend en ik willen dit jaar naar Zakynthos. Onze voorkeur gaat uit naar een levendig/knus dorp/stadje waar je lekker uit eten kan en 's avonds nog gezellig wat kan rondlopen of een drankje kan doen. Daarnaast zitten we graag op loopafstand van het strand. Er lijken meerdere stadjes/dorpjes aan onze eisen te voldoen. Welke plek is een echte aanrader? :D

Tips voor accomodaties zijn uiteraard ook welkom!

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 14:56

Wij gaan begin april een paar dagen naar Thessaloniki. Hebben jullie tips voor in de omgeving?.

In de stad zijn we 6 jaar geleden ook een paar dagen geweest, dus nu leuk voor een dagje, maar ik zou graag wat meer willen zien en doen. Zeker omdat we eigenlijk niet vaak zo noordelijk komen.

Ik zat zelf te denken aan een dagje naar Sithonia of de andere kant op richting de Olympus.

E4D
Berichten: 490
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:03

Ik heb niet alles sinds de zomer al bijgelezen maar ben even benieuwd naar jullie mening/advies:

Voor de zomer ben ik alvast een beetje aan het kijken wat me leuk lijkt qua vakantie. Waarschijnlijk wordt het een groepsreis, dat heb ik vaker gedaan.
Wat mij opvalt is dat Griekenland ontzettend duur is geworden, Rhodos en Kos liggen eigenlijk boven mijn budget/vind ik te duur. Zakynthos ben ik al geweest en ik wil nieuwe plekken zien. Vanwege mijn deeltijd studie ben ik gebonden aan de zomervakantie dus ik zal in juli/beging augustus weg kunnen, hoogseizoen is duur, ik weet het.

Nu zou ik ook naar Lesbos kunnen maar ik ben daar niet zo bekend mee. De reis wordt voor mijn leeftijdsgroep maar 1x aangeboden, 18-07 tot 25-07 en kost €1329 dan heb ik mijn eigen studio o.b.v. halfpension. Daar zit ook 4x diner en een kookworkshop bij.
Is dit een beetje een redelijke prijs en is Lesbos even duur als b.v. Zakynthos? En is er ook nog het een en ander te doen qua uitgaan? Ik hoef echt niet iedere avond de discotheek in maar een paar x lekker stappen zou ik best leuk vinden. Ervaringen zijn welkom! Ligging: "rustig gelegen op een heuvel op ca. een kilometer loopafstand van het strand en het centrum van Petra. De sfeervolle stad Molyvos ligt op ca. 6 kilometer afstand." :j

Even ter vergelijking, een van de alternatieven is Kreta €1349 en daar zit dan geen enkel dinner bij, dat is me echt te duur. :$ Wat is jullie advies, zouden jullie mij Lesbos aanraden of kiezen voor een bestemming buiten Griekenland? Ik zit dan te denken aan Portugal of Macedonië.

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:48

Suor schreef:
Wij gaan begin april een paar dagen naar Thessaloniki. Hebben jullie tips voor in de omgeving?.

In de stad zijn we 6 jaar geleden ook een paar dagen geweest, dus nu leuk voor een dagje, maar ik zou graag wat meer willen zien en doen. Zeker omdat we eigenlijk niet vaak zo noordelijk komen.

Ik zat zelf te denken aan een dagje naar Sithonia of de andere kant op richting de Olympus.

Ik ben 1x een paar dagen naar Thessaloniki geweest. Ik vond toen de fietstour van https://www.meetinthessaloniki.eu/ met Nederlandse fietsen en een Nederlandse gids erg leuk!

Buiten Thessaloniki ben ik niet geweest, maar mijn boekje raadt de volgende dagtochten aan:
- Pella
- Vergina: Aiges, of Aigoi
- Dion
- Petralona Cave
- Lakes Area: Lagadas, Lake Koroneia (=Lake Agios Vasilios = Lagada), Nea Apollonia, Lake Volvi, Rentina, Asprovalta - Nea Vrasna - Stavros
- Pikrolimni

Misschien zit er wat voor je bij :)

kosseh

Berichten: 2633
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 17:01

De vakantie is geboekt *\o/*

Begin juni 15 dagen naar Kreta,Rethymnon. Echt zo veel zin in.
Nu begint het zoeken naar leuke plekjes weer.

Dus mochten jullie nog tips hebben ik hoor het graag.
Grotten, strandjes, mooie kloven alles vind ik leuk.


Met Lesbos en Thessaloniki helaas geen ervaring.

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:16

Thessaloniki vond ik zelf niet heel erg interessant. Niet veel oudheid en vond het een beetje vieze stinkstad. Zijn alleen in centrum en haven geweest.

Lesbos mooi eiland en vond oa versteende woud erg interessant.

En voor een groepsreis is het een beetje afhankelijk wat je wil doen. Ga zelf in Mei rondreis op vaste land doen. Met ook wel mogelijkheid voor zelf wat te ondernemen. Mocht je dit wat vinden kijk dan eens bij Tui.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:34

E4D schreef:
Ik heb niet alles sinds de zomer al bijgelezen maar ben even benieuwd naar jullie mening/advies:

Voor de zomer ben ik alvast een beetje aan het kijken wat me leuk lijkt qua vakantie. Waarschijnlijk wordt het een groepsreis, dat heb ik vaker gedaan.
Wat mij opvalt is dat Griekenland ontzettend duur is geworden, Rhodos en Kos liggen eigenlijk boven mijn budget/vind ik te duur. Zakynthos ben ik al geweest en ik wil nieuwe plekken zien. Vanwege mijn deeltijd studie ben ik gebonden aan de zomervakantie dus ik zal in juli/beging augustus weg kunnen, hoogseizoen is duur, ik weet het.

Nu zou ik ook naar Lesbos kunnen maar ik ben daar niet zo bekend mee. De reis wordt voor mijn leeftijdsgroep maar 1x aangeboden, 18-07 tot 25-07 en kost €1329 dan heb ik mijn eigen studio o.b.v. halfpension. Daar zit ook 4x diner en een kookworkshop bij.
Is dit een beetje een redelijke prijs en is Lesbos even duur als b.v. Zakynthos? En is er ook nog het een en ander te doen qua uitgaan? Ik hoef echt niet iedere avond de discotheek in maar een paar x lekker stappen zou ik best leuk vinden. Ervaringen zijn welkom! Ligging: "rustig gelegen op een heuvel op ca. een kilometer loopafstand van het strand en het centrum van Petra. De sfeervolle stad Molyvos ligt op ca. 6 kilometer afstand." :j

Even ter vergelijking, een van de alternatieven is Kreta €1349 en daar zit dan geen enkel dinner bij, dat is me echt te duur. :$ Wat is jullie advies, zouden jullie mij Lesbos aanraden of kiezen voor een bestemming buiten Griekenland? Ik zit dan te denken aan Portugal of Macedonië.


Lesbos fan hier :j

Als eerste, uitgaan... discotheken... ik weet natuurlijk niet waar je precies heen gaat, welk gebied maar bij Petra zit er 1, een openlucht discotheek.
Maar ik denk dat je verder in de hoofstad moet zijn en Lesbos is groot, erg groot.
Het is absoluut geen party eiland.

Wat zijn normale prijzen voor een groepsreis? Totaal niet bekend mee..
Wij betalen dat gedrag met zijn 2en 11 dagen all in..
Hierbij zitten natuurlijk geen workshops, excursies etc.
Lesbos is wel echt uitermate geschikt voor excursies, er is onwijs veel te zien.

Lesbos is kwa levensonderhoud vele malen goedkoper dan bijvoorbeeld Rhodos, Kos etc
Hoe het is ten opzichte van Zakynthos weet ik niet.

Stuur me anders een pb :)

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:36

Bedankt voor het lijstje Albertina! Ben nog weinig daarvan op Google tegengekomen, dus ik ga eens kijken :)

Ik boek eigenlijk altijd alles los en ben niet van de groepsreizen, dus of dat een redelijke prijs geen idee! Ik vind het zelf wel een hoop geld voor 8 dagen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:19

Brand op een Ferry tussen Igoumentisa en Brindisi.
Zover ik kan opmaken uit de text geen dode of gewonden

https://nos.nl/l/2417863

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:42

Zo jemig dat ziet er wel heftig uit!Hopelijk hebben ze iedereen er veilig af gekregen!

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 15:12

Er staat dat er nog vermisten zijn. Brrr …

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:48

E4D schreef:
Ik heb niet alles sinds de zomer al bijgelezen maar ben even benieuwd naar jullie mening/advies:

Voor de zomer ben ik alvast een beetje aan het kijken wat me leuk lijkt qua vakantie. Waarschijnlijk wordt het een groepsreis, dat heb ik vaker gedaan.
Wat mij opvalt is dat Griekenland ontzettend duur is geworden, Rhodos en Kos liggen eigenlijk boven mijn budget/vind ik te duur. Zakynthos ben ik al geweest en ik wil nieuwe plekken zien. Vanwege mijn deeltijd studie ben ik gebonden aan de zomervakantie dus ik zal in juli/beging augustus weg kunnen, hoogseizoen is duur, ik weet het.

Nu zou ik ook naar Lesbos kunnen maar ik ben daar niet zo bekend mee. De reis wordt voor mijn leeftijdsgroep maar 1x aangeboden, 18-07 tot 25-07 en kost €1329 dan heb ik mijn eigen studio o.b.v. halfpension. Daar zit ook 4x diner en een kookworkshop bij.
Is dit een beetje een redelijke prijs en is Lesbos even duur als b.v. Zakynthos? En is er ook nog het een en ander te doen qua uitgaan? Ik hoef echt niet iedere avond de discotheek in maar een paar x lekker stappen zou ik best leuk vinden. Ervaringen zijn welkom! Ligging: "rustig gelegen op een heuvel op ca. een kilometer loopafstand van het strand en het centrum van Petra. De sfeervolle stad Molyvos ligt op ca. 6 kilometer afstand." :j

Even ter vergelijking, een van de alternatieven is Kreta €1349 en daar zit dan geen enkel dinner bij, dat is me echt te duur. :$ Wat is jullie advies, zouden jullie mij Lesbos aanraden of kiezen voor een bestemming buiten Griekenland? Ik zit dan te denken aan Portugal of Macedonië.



Ik ben niet bekend met lesbos en ook niet met groepsreizen. Maar ik ga altijd alleen. En dan is ook alles duurder. Ik denk dat die prijs voor lesbos wel klopt hoor.
En ja vakantie is nu gewoon duur.

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:12

Suor schreef:
Wij gaan begin april een paar dagen naar Thessaloniki. Hebben jullie tips voor in de omgeving?.

In de stad zijn we 6 jaar geleden ook een paar dagen geweest, dus nu leuk voor een dagje, maar ik zou graag wat meer willen zien en doen. Zeker omdat we eigenlijk niet vaak zo noordelijk komen.

Ik zat zelf te denken aan een dagje naar Sithonia of de andere kant op richting de Olympus.



Vanmiddag op NPO3 rond 15-16 uur iets over op reis naar Thessaloniki.

Hier zijn de plannen gewijzigd.
Vrienden willen graag naar Zakynthos. Dus we gaan mee.
Gaan met zijn zevenen, dus wordt gezellig. :D

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:32

Leuk ik ga ook naar Zakynthos dit jaar

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:24

baudyh schreef:
Leuk ik ga ook naar Zakynthos dit jaar


Ja had ik gezien.

Zakynthos was niet mijn 1e keuze, omdat ik vorig jaar 2 x geweest ben.
Maar omdat we met vrienden en mijn zus en zwager gaan, vind ik het wel leuk.

Lekker gewoon zon, zee en strand, meer heb ik niet nodig. :D

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:27

Electra63 schreef:
baudyh schreef:
Leuk ik ga ook naar Zakynthos dit jaar


Ja had ik gezien.

Zakynthos was niet mijn 1e keuze, omdat ik vorig jaar 2 x geweest ben.
Maar omdat we met vrienden en mijn zus en zwager gaan, vind ik het wel leuk.

Lekker gewoon zon, zee en strand, meer heb ik niet nodig. :D


Het blijft lastig. Ik ben 2 jaar geleden ook op Zakynthos geweest maar had toen geen huurauto dus heb nog lang niet alles gezien. Vandaar dat ik nog wel een keer wil.
Maar het hotel was heerlijk. Dus daarom ga ik toch nog een keer.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:40

Electra63 schreef:
Daihyo schreef:
Janno Beach in Laganas. Is toen super bevallen. Niet in de stad, maar wel op loopafstand. En strand voor de deur.


Daar ben ik in september geweest met mijn zus.
En een paar jaar geleden eens in juni.
Ze hebben de kamers vorig jaar gerenoveerd. Zijn heel mooi geworden.
De ligging is ideaal. Mooi zandstrand zonder stenen en op loopafstand van winkels en restaurant!

Ik ga nog wel een keer terug.

Ja ligging is perfect! En opgeknapte kamers klinkt ook goed. Ik ben benieuwd. Nog een paar maanden geduld hebben :D

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:53

Daihyo schreef:
Ja ligging is perfect! En opgeknapte kamers klinkt ook goed. Ik ben benieuwd. Nog een paar maanden geduld hebben :D


Ik weet niet of alle kamers al gerenoveerd zijn.
Wij hebben nu 4 kamers nodig, dus we gaan het zien.

Ik hoef geen luxe kamers, ik slaap er alleen maar, moet vooral schoon zijn.
Ik vind de ligging altijd het belangrijkst en een fijn strand.

Jij gaat in mei toch?
Wij begin juni.

Daihyo

Berichten: 88154
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:55

Ja klopt :j
Na de meivakantie. Ik hoef ook geen luxe. Maar een fatsoenlijk bed is wel prettig :))

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 18:03

Electra63 schreef:
Suor schreef:
Wij gaan begin april een paar dagen naar Thessaloniki. Hebben jullie tips voor in de omgeving?.

In de stad zijn we 6 jaar geleden ook een paar dagen geweest, dus nu leuk voor een dagje, maar ik zou graag wat meer willen zien en doen. Zeker omdat we eigenlijk niet vaak zo noordelijk komen.

Ik zat zelf te denken aan een dagje naar Sithonia of de andere kant op richting de Olympus.



Vanmiddag op NPO3 rond 15-16 uur iets over op reis naar Thessaloniki.

Ik zie het niet staan in de gids. Was het misschien op een andere zender, of andere dag?

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:16

Het komt vanavond 19.44 uur op ned 3
Bij 3 op reis

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 23:25

Wat leuk zoveel mensen naar Zakynthos dit jaar! <3 Er wordt een heel druk seizoen verwacht gelukkig! Je ziet dat iedereen nu al begonnen is met opknappen.

Wij zelf hebben er een nieuw restaurant bij dit jaar, dus mijn man is ook al druk bezig. Ik zelf blijf nog steeds werken als reisleidster :j
2 kapiteinen op een schip werkt niet volgens hem :')