Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zilfstar schreef:Yo! Ik kom me hier maar eens melden want het ziet er steeds meer naar uit dat we volgend jaar zomer wel eens naar de USA zouden kunnen gaan voor vakantie![]()
Dus kom maar op met tips, tricks, do's and don'ts, etc.
Ons plan dusver (maar kan nog wijzigen, al staan aankomst- en vertrek-plaatsen wel vast)
* eerst naar New York. Daar wil dochter het vrijheidsbeeld zien. En we willen naar de 9/11 memorial, ground zero etc. en een museum ofzo.
* dan met de trein waarschijnlijk van NewYork via Chicago naar Los Angeles. Misschien maken we een ommetje via Washington. We twijfelen nog of we dit in 1 keer doen of met een tussenstop. Want dan worden de reizen duurder dan als je dit achter elkaar plakt. Iemand ervaring hiermee? Het zijn dus slaaptreinen en Chicago-LA doen we 2 nachten over.
* en dan mijn grote wens: Los Angeles. Daar wil ik naar de Universal Studios (ik ga wrs de VIP tour doen), we willen naar Santa Barbara (de Mission die daar staat) en naar een mij bekende gallerie
waar ik hoop dat de kunstenaar/eigenaar mij wil ontmoeten. Dat zou echt de kers op de taart zijn. Maar zo niet, dan niet.
* en dan van LA naar huis.
Zoonlief wil overal waar we komen donuts eten![]()
Cowboy55 schreef:Vanillia schreef:Ben je dan niet super lang onderweg? 400€ voor een ticket is wel te doen, maar als je daarom >24 uur onderweg bent enkele reis zou het voor mij toch niet interessant zijn.
Ach, paar daagjes Reyjavik en omgeving.....waarom niet.
Nadir schreef:Ik vond Santa Barbara anders best een gezellig stadje om een dagje te vertoeven hoor. Het strand is er ook prachtig!
Hoelang willen jullie gaan? Hoeveel dagen New York, Washington, Chicago? En gaan jullie in het westen alleen naar LA en Santa Barbara of wil je daar nog meer doen? Lijkt mij zo zonde voor een paar dagen?
Nadir schreef:Als jullie graag met de trein gaan prima toch! In 11-12 dagen kun je een hoop doen aan de Westkust, willen jullie daar een auto huren dan? LA is niet echt een stad waar je lekker met het OV reist.
Zomaar wat tips voor de westkust: in LA zijn wat pretparken, Universal idd maar ook Disney, Six Flags en Knottsberry Farm. Als jullie van films/series houden is een tour bij een van de studios misschien leuk? Warner Bros/Paramount ofzo. Je hebt in LA uiteraard nog Hollywood met de Walk of Fame, tour langs de huizen van de sterren. Over sterren gesproken, in Griffith Park heb je het Observatory, dat gaat daar oa over (planeten dus). Je hebt vanuit daar ook een prachtig uitzicht over de stad.
Verdere tips, Santa Monica, Santa Barbara, evt via Highway 1 richting San Fran. Wel met overnachting in bijv Monterey, daar kun je de 17 mile drive doen, walvissen spotten enz. Of juist naar San Diego als jullie dat meer trekt. Je kunt alle kanten uit, tijd genoeg, zelfs Las Vegas icm Death Valley is een serieuze optie. Houden jullie van natuur of liever alleen steden?
MoniqueT schreef:Ik ben heel benieuwd naar de treinreis. Drie dagen over dat traject lijkt best kort, maar wie weet valt dat mee en zie je onderweg toch heel veel (ik ga ervan uit dat de trein ´s nachts ook rijdt).