USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:44

Nog 17 dagen. Zo veel zin in. :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:53

Spannend! Voor mij nog 10 dagen. Ben al wel fanatiek regendansjes aan het doen in de hoop dat de bosbranden in Kings Canyon stoppen, we hebben ook nog niet echt een plan B..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:46

Heeft er al iemand geboekt met WOW air ?
Ze vliegen van Amsterdam naar ijsland en dan naar de Staten
ik zit een beetje te plannen en te brainstormen en de prijs is echt prima
400 euro

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:28

Ben je dan niet super lang onderweg? 400€ voor een ticket is wel te doen, maar als je daarom >24 uur onderweg bent enkele reis zou het voor mij toch niet interessant zijn.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:31

Yo! Ik kom me hier maar eens melden want het ziet er steeds meer naar uit dat we volgend jaar zomer wel eens naar de USA zouden kunnen gaan voor vakantie *\o/*
Dus kom maar op met tips, tricks, do's and don'ts, etc.

Ons plan dusver (maar kan nog wijzigen, al staan aankomst- en vertrek-plaatsen wel vast)

* eerst naar New York. Daar wil dochter het vrijheidsbeeld zien. En we willen naar de 9/11 memorial, ground zero etc. en een museum ofzo.

* dan met de trein waarschijnlijk van NewYork via Chicago naar Los Angeles. Misschien maken we een ommetje via Washington. We twijfelen nog of we dit in 1 keer doen of met een tussenstop. Want dan worden de reizen duurder dan als je dit achter elkaar plakt. Iemand ervaring hiermee? Het zijn dus slaaptreinen en Chicago-LA doen we 2 nachten over.

* en dan mijn grote wens: Los Angeles. Daar wil ik naar de Universal Studios (ik ga wrs de VIP tour doen <3 ), we willen naar Santa Barbara (de Mission die daar staat) en naar een mij bekende gallerie *D waar ik hoop dat de kunstenaar/eigenaar mij wil ontmoeten. Dat zou echt de kers op de taart zijn. Maar zo niet, dan niet.

* en dan van LA naar huis.

Zoonlief wil overal waar we komen donuts eten :Y) :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:31

Vanillia schreef:
Ben je dan niet super lang onderweg? 400€ voor een ticket is wel te doen, maar als je daarom >24 uur onderweg bent enkele reis zou het voor mij toch niet interessant zijn.

Ach, paar daagjes Reyjavik en omgeving.....waarom niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:35

Zilfstar schreef:
Yo! Ik kom me hier maar eens melden want het ziet er steeds meer naar uit dat we volgend jaar zomer wel eens naar de USA zouden kunnen gaan voor vakantie *\o/*
Dus kom maar op met tips, tricks, do's and don'ts, etc.

Ons plan dusver (maar kan nog wijzigen, al staan aankomst- en vertrek-plaatsen wel vast)

* eerst naar New York. Daar wil dochter het vrijheidsbeeld zien. En we willen naar de 9/11 memorial, ground zero etc. en een museum ofzo.

* dan met de trein waarschijnlijk van NewYork via Chicago naar Los Angeles. Misschien maken we een ommetje via Washington. We twijfelen nog of we dit in 1 keer doen of met een tussenstop. Want dan worden de reizen duurder dan als je dit achter elkaar plakt. Iemand ervaring hiermee? Het zijn dus slaaptreinen en Chicago-LA doen we 2 nachten over.

* en dan mijn grote wens: Los Angeles. Daar wil ik naar de Universal Studios (ik ga wrs de VIP tour doen <3 ), we willen naar Santa Barbara (de Mission die daar staat) en naar een mij bekende gallerie *D waar ik hoop dat de kunstenaar/eigenaar mij wil ontmoeten. Dat zou echt de kers op de taart zijn. Maar zo niet, dan niet.

* en dan van LA naar huis.

Zoonlief wil overal waar we komen donuts eten :Y) :+

Als je naar Santa Barbara gaat met een concreet doel...OK.

Voor het overige is/was Santa Barbara voor mij de moeite niet waard. Beetje een zielloze stad wat mij betreft. Nou helpt het ook niet dat de Highway 1 dwars door de stad loopt.....

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:38

Bedenk ook dat vliegen soms (vaak?) goedkoper is dan met de trein...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:52

Cowboy55 schreef:
Vanillia schreef:

Omdat ik geen onbeperkt aantal vakantiedagen heb :P

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:08

Vanillia schreef:
Cowboy55 schreef:

Omdat ik geen onbeperkt aantal vakantiedagen heb :P

That sucks! :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:10

ik kwam er ook later achter dat je dan moet overnachten op het vliegveld van ijsland
No thanks :P

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:18

Er zijn ergere dingen Cowboy ;)

Haha Shilady, dan is het ineens een stuk minder interessant he :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:33

toch zie ik ook vluchten staan waar de riesduur gewoon 11 uur aangeeft
maar als eebn van jullie zeker weet dat het met overnachting is dan doe ik het niet

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:41

Als de totale reisduur 11 uur is dan kan het bijna niet dat het een lange stop is. Je kunt toch gewoon zien wat de tijd is tussen je overstap?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:46

Vanillia schreef:
Als de totale reisduur 11 uur is dan kan het bijna niet dat het een lange stop is. Je kunt toch gewoon zien wat de tijd is tussen je overstap?

Ik had er net 1-tje naar Boston met 1,5 uur tussenruimte?!?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:58

Gevoelsmatig heb ik altijd het liefst een overstap van een uur of 3; lang genoeg om evt. door een douane etc. te kunnen en om je koffers ook te laten wisselen van vlucht, maar niet zo lang dat je jezelf uren moet vermaken op het vliegveld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:02

Vliegveld van IJsland is gelukkig niet zo groot

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:40

Ik ken heel wat mensen die een overstap hebben gemaakt in IJsland en daar schijn je echt aan een uur genoeg te hebben.

En wat betreft reizen van Chicago naar LA: ik denk dat vliegen een stuk goedkoper is en natuurlijk veel sneller!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 16:23

Ik vond Santa Barbara anders best een gezellig stadje om een dagje te vertoeven hoor. Het strand is er ook prachtig!

Hoelang willen jullie gaan? Hoeveel dagen New York, Washington, Chicago? En gaan jullie in het westen alleen naar LA en Santa Barbara of wil je daar nog meer doen? Lijkt mij zo zonde voor een paar dagen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:28

Vanillia schreef:

zoiezo vlieg je naar amerika gemiddeld 8 uur dus 11 uur inclusief overstappen

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:30

Nadir schreef:
Ik vond Santa Barbara anders best een gezellig stadje om een dagje te vertoeven hoor. Het strand is er ook prachtig!

Hoelang willen jullie gaan? Hoeveel dagen New York, Washington, Chicago? En gaan jullie in het westen alleen naar LA en Santa Barbara of wil je daar nog meer doen? Lijkt mij zo zonde voor een paar dagen?

We gaan (nu het plan) 3 of 4 dagen New York (los van aankomst en vertrek)

Washington is onzeker omdat we nu hebben gezien dat de treinreis ook zonder stop in Washington kan.
Dus wordt waarschijnlijk NY-Chicago met trein en dan direct de trein doorpakken naar LA. We hebben dan een 6 uur om in Chicago overdag wat rond te wandelen.

De trein direct doorpakken naar LA in Chicago kost minder dan als er een dag of wat Chicago tussen zit. Maar dat houden we ook nog als optie.

En de trein nemen naar Chicago vanaf NY kost ook minder dan naar CH vliegen.

Die trein Chicago-LA is trouwens 1 van de hoofddoelen van de hele USA reis dus die gaan we sowieso doen. En duurt 3 dagen :D De kinderen kijken hier echt naar uit.

In LA willen we 10 tot 12 dagen blijven. Zoals gezegd de Universal Studio's, Caruso Art (dat is de galerie en die ligt in een voorstad van LA dus die gaan we ook bekijken), Santa Barbara... Misschien gaan we nog naar SanFransisco bijv. We zijn nu bezig te kijken wat daar nog meer te doen is aan de Westkust, dus als er ideeën zijn: kom maar op! Gezelschap is: vader, moeder, tiener van 14 en tiener van 11.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 17:43

Als jullie graag met de trein gaan prima toch! In 11-12 dagen kun je een hoop doen aan de Westkust, willen jullie daar een auto huren dan? LA is niet echt een stad waar je lekker met het OV reist.

Zomaar wat tips voor de westkust: in LA zijn wat pretparken, Universal idd maar ook Disney, Six Flags en Knottsberry Farm. Als jullie van films/series houden is een tour bij een van de studios misschien leuk? Warner Bros/Paramount ofzo. Je hebt in LA uiteraard nog Hollywood met de Walk of Fame, tour langs de huizen van de sterren. Over sterren gesproken, in Griffith Park heb je het Observatory, dat gaat daar oa over (planeten dus). Je hebt vanuit daar ook een prachtig uitzicht over de stad.

Verdere tips, Santa Monica, Santa Barbara, evt via Highway 1 richting San Fran. Wel met overnachting in bijv Monterey, daar kun je de 17 mile drive doen, walvissen spotten enz. Of juist naar San Diego als jullie dat meer trekt. Je kunt alle kanten uit, tijd genoeg, zelfs Las Vegas icm Death Valley is een serieuze optie. Houden jullie van natuur of liever alleen steden?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:45

Ik ben heel benieuwd naar de treinreis. Drie dagen over dat traject lijkt best kort, maar wie weet valt dat mee en zie je onderweg toch heel veel (ik ga ervan uit dat de trein ´s nachts ook rijdt).

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:59

Nadir schreef:
Als jullie graag met de trein gaan prima toch! In 11-12 dagen kun je een hoop doen aan de Westkust, willen jullie daar een auto huren dan? LA is niet echt een stad waar je lekker met het OV reist.

Zomaar wat tips voor de westkust: in LA zijn wat pretparken, Universal idd maar ook Disney, Six Flags en Knottsberry Farm. Als jullie van films/series houden is een tour bij een van de studios misschien leuk? Warner Bros/Paramount ofzo. Je hebt in LA uiteraard nog Hollywood met de Walk of Fame, tour langs de huizen van de sterren. Over sterren gesproken, in Griffith Park heb je het Observatory, dat gaat daar oa over (planeten dus). Je hebt vanuit daar ook een prachtig uitzicht over de stad.

Verdere tips, Santa Monica, Santa Barbara, evt via Highway 1 richting San Fran. Wel met overnachting in bijv Monterey, daar kun je de 17 mile drive doen, walvissen spotten enz. Of juist naar San Diego als jullie dat meer trekt. Je kunt alle kanten uit, tijd genoeg, zelfs Las Vegas icm Death Valley is een serieuze optie. Houden jullie van natuur of liever alleen steden?

Yup, we gaan een auto huren! Want we moeten oa naar de voorstad waar de galerie zit.
Ow pretpark is een goed idee.
En bij de Universal ga ik in elk geval de VIP tour doen (ik ben filmgek haha) want daar heb ik meeste kans op props uit mijn favo series haha. Maar zeker een idee andere studio's te bekijken wat die aanbieden.
De tour langs de huizen van sterren heeft mijn schoonzus gedaan maar die raadde het mij af omdat je alleen hekken ziet. Iemand daar andere ervaring mee?
Oh dat Observatory klinkt goed! Zoon is gek van sterren.
En idd willen we wat plaatsen bezoeken. ik heb ze genoteerd!!

ja natuur en steden... trekt allebei wel

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:00

MoniqueT schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de treinreis. Drie dagen over dat traject lijkt best kort, maar wie weet valt dat mee en zie je onderweg toch heel veel (ik ga ervan uit dat de trein ´s nachts ook rijdt).

Ja trein rijdt ook in de nacht. We nemen er ook bedden bij, maaltijden zitten dar ook bij in.
Het heet de SouthChief van Amtrak (deze heeft meerdere van dit soort treinen)
En hij doet er 43 uur over meen ik
op de ene dag vertrek je om 15 uur en je komt 2 dagen later om 8:15 aan in LA.