Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xivura schreef:Oke, even kijken of Top of the Rock dan beter is inderdaad.Is het wel slim om vanuit Nederland al kaartjes voor de Ground Zero tour, Top of the Rock etc te bestellen? Hoor vaak dat ze in New York al uitverkocht zijn.
Nessie schreef:Xivura schreef:Oke, even kijken of Top of the Rock dan beter is inderdaad.Is het wel slim om vanuit Nederland al kaartjes voor de Ground Zero tour, Top of the Rock etc te bestellen? Hoor vaak dat ze in New York al uitverkocht zijn.
Wij hebben ze daar gekocht (bij Top of the Rock zelf) en waren er in het 4th of July weekend. Wachtrij bij kaartjesmachine was er niet, naar boven duurde zo'n 20 minuten.
Nessie schreef:In Miami zijn we met de taxi gegaan (op die manier zoals jij zegt inderdaad) en betaalden we of contant of met creditcard. In New York zijn we uitsluitend met de metro gegaan, was prima te doen.
knabbelgirl schreef:Top of the Rock zou ik ook vast kopen. Toen ik er was grepen er veel mis. Ik heb gewoon online met en open tijdframe gekocht zodat ik zelf kon kiezen welke dag en tijd ik ging.
Ik zou ook gewoon met de metro gaan hoor, is heel erg simpel in NYC en ook nog eens even duur voor een hele week, als ongeveer 1 taxiritje: http://web.mta.info/maps/submap.html
Persoonlijk zou ik China Town overslaan, vond ik echt te ranzig voor woorden en totaal niet te vergelijken met China Town in andere steden, maar dat is een persoonlijke voorkeur
Grand Central, kun je op de benedenverdieping eten, zitten heel veel eettentjes!
Vanillia schreef:Kan wel een voorbeeldje geven aan de hand van het kaartje uit de link van knabbelgirl
Van halte 72th Street (links van Central Park) naar halte South Ferry (Zuidelijkste puntje van Manhattan)
Deze haltes liggen allebei aan de rode lijn, dus dat is makkelijk. Het enige waar je op moet letten is dat bij 72th Street treinen stoppen die route 1, 2 of 3 rijden. South Ferry ligt aan de rode lijn route 1 (dat kun je zien aan het kleine getal '1' wat daarnaast staat.
Van Lexington Avenue (bij de hoek rechtsonder van Central Park) naar 14th Street (links op Manhattan, ergens halverwege ongeveer)
Je stap op Lexington op de gele lijn richting Downtown, uitstappen op Times Square om over te stappen op de paarse lijn. Dan neem je vervolgens de rode lijn richting Downtown en stap je uit op 14th Street.
Welke kleur en route de trein rijdt staat duidelijk aangegeven op de metro stations en op de treinen zelf. Het lezen van een metrokaartje is echt geen rocket science, gewoon een handigheidje
Uiteraard moet je dan wel even uitzoeken welke dingen je wil bezoeken en waar dan de dichtsbijzijnde metrohalte is. Prijzen van de taxi zijn voor zover ik me kan herinneren redelijk gelijk aan NL prijzen, niet echt goedkoop dus, vooral niet als je alles met de taxi doet..
knabbelgirl schreef:Je snapt hem! En let ook op de eindstations die ze zeggen, zodat je de goede kant op gaatEcht, je hebt er heel snel handigheid in en ander zijn er overal mensen die je willen helpen!
En ja ik persoonlijk zou China Town afraden, maar ik weet niet wat de rest hier vind, is echt een persoonlijk dingetje namelijkVond het gewoon vies, voelde me er niet veilig en de spullen vond ik ook niet bijzonder, zelfde dingen die je overal in New York ziet zeg maar
MacavityL schreef:Taxiritjes zijn best goedkoop (in vergelijking met Nederland). De subway is inderdaad niet zo ingewikkeld, kijken naar de kleuren en opletten of je richting 'uptown' of 'downtown' gaat. China town (canal street) heb ik ook niet zoveel mee, maar je kunt uitstappen bij Canal (zie je snel genoeg of het wat voor je is) en doorlopen naar Mulberry of Mott street (even vergeten welke van de twee het is), daar begint ongeveer little Italy met vele leuke restaurantjes.
Vanillia schreef:Uptown = alles wat richting Noorden gaat. Downtown = alles wat richting Zuiden gaat.
Kan me niet meer zo goed herinneren of ze die aanduiding vaak gebruiken, vaak geven ze ook gewoon de naam van het eindstation als richting.