USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 16:42

Voor de uitzichtfotos is Top of the Rock beter :) dan staat hem Empire State ook op je foto's :)

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 00:15

Afbeelding

Op de grens met Amerika :D Dit is bij Victoria op Vancouver Island. Gisteren zagen we de huppeldepup vulkaan in Washington liggen :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:01

oliebol het lijkt erop dat we onze planning een beetje om moeten gaan gooien.. We hadden 1.5 dag Kings Canyon & Seqouia gepland maar als ik de evacuation maps bekijk ivm de bosbranden gaat daar weinig vam tercht komen :(

Ik zou ook voor Top of the Rock gaan in NYC :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:45

Oke, even kijken of Top of the Rock dan beter is inderdaad. :j Is het wel slim om vanuit Nederland al kaartjes voor de Ground Zero tour, Top of the Rock etc te bestellen? Hoor vaak dat ze in New York al uitverkocht zijn.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:19

We hebben vrienden die in de buurt van Sequoia wonen, dat is op dit moment inderdaad geen goed plan. Drama daar!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:24

Ai zijn zij voorlopig wel veilig MoniqueT?

We zijn er over ongeveer 3 weken, maar het is nu zo heftig dat ik niet denk dat het tegen die tijd opgelost is..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:30

Xivura schreef:
Oke, even kijken of Top of the Rock dan beter is inderdaad. :j Is het wel slim om vanuit Nederland al kaartjes voor de Ground Zero tour, Top of the Rock etc te bestellen? Hoor vaak dat ze in New York al uitverkocht zijn.

Wij hebben ze daar gekocht (bij Top of the Rock zelf) en waren er in het 4th of July weekend. Wachtrij bij kaartjesmachine was er niet, naar boven duurde zo'n 20 minuten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:38

Nessie schreef:
Xivura schreef:

Wij hebben ze daar gekocht (bij Top of the Rock zelf) en waren er in het 4th of July weekend. Wachtrij bij kaartjesmachine was er niet, naar boven duurde zo'n 20 minuten.

Oké, dus persé in NL hoef je dat soort kaartjes niet te bestellen? We gaan voor de Ground Zero Tour wel even kaartje bestellen zodat we zeker weten dat we met die groep mee kunnen rond een bepaalde tijd.
Voor China Town, Time Square, Bryan en Central Park, Grand central hebben we gelukkig geen kaartjes nodig dus daar hoeven we niet naar om te kijken. :)

Hoe zit dat trouwens met de taxi? Je houd een taxi aan, zegt waar je heen wil, bent op bestemming en betaal dan met creditcard?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:41

In Miami zijn we met de taxi gegaan (op die manier zoals jij zegt inderdaad) en betaalden we of contant of met creditcard. In New York zijn we uitsluitend met de metro gegaan, was prima te doen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:43

Nessie schreef:
In Miami zijn we met de taxi gegaan (op die manier zoals jij zegt inderdaad) en betaalden we of contant of met creditcard. In New York zijn we uitsluitend met de metro gegaan, was prima te doen.

Ik wil ook wel met de metro, maar mijn man zegt dat hij het zo ingewikkeld vind.
Wij zijn ook nog nooit met de metro geweest uberhaupt en kennen New York niet. Een taxi klinkt dan zo veilig.. Ik heb geen idee hoe dat werkt in New York ook met de metro..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:51

9/11 museum zou ik kaarten in nl kopen voor een zo vroeg mogelijk tijdstip. Dan is het rustig in het museum

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:23

Top of the Rock zou ik ook vast kopen. Toen ik er was grepen er veel mis. Ik heb gewoon online met en open tijdframe gekocht zodat ik zelf kon kiezen welke dag en tijd ik ging.
Ik zou ook gewoon met de metro gaan hoor, is heel erg simpel in NYC en ook nog eens even duur voor een hele week, als ongeveer 1 taxiritje: http://web.mta.info/maps/submap.html
Persoonlijk zou ik China Town overslaan, vond ik echt te ranzig voor woorden en totaal niet te vergelijken met China Town in andere steden, maar dat is een persoonlijke voorkeur
Grand Central, kun je op de benedenverdieping eten, zitten heel veel eettentjes!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:33

Vanillia schreef:
Ai zijn zij voorlopig wel veilig MoniqueT?

We zijn er over ongeveer 3 weken, maar het is nu zo heftig dat ik niet denk dat het tegen die tijd opgelost is..

Jawel, ze zitten er zo'n anderhalf uur vandaan gelukkig.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:45

knabbelgirl schreef:
Top of the Rock zou ik ook vast kopen. Toen ik er was grepen er veel mis. Ik heb gewoon online met en open tijdframe gekocht zodat ik zelf kon kiezen welke dag en tijd ik ging.
Ik zou ook gewoon met de metro gaan hoor, is heel erg simpel in NYC en ook nog eens even duur voor een hele week, als ongeveer 1 taxiritje: http://web.mta.info/maps/submap.html
Persoonlijk zou ik China Town overslaan, vond ik echt te ranzig voor woorden en totaal niet te vergelijken met China Town in andere steden, maar dat is een persoonlijke voorkeur
Grand Central, kun je op de benedenverdieping eten, zitten heel veel eettentjes!

Ga je van letter naar letter en cijfer naar cijfer dan in New York? Ik wist overigens niet dat taxiritjes zo duur waren?

China Town ranzig? Niet aan te bevelen dus? :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:53

Nee dat is niet helemaal hoe het werkt Xivura. Als je geen metrokaart kunt lezen zou ik dat nog even oefenen voor dat je gaat.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:54

Vanillia schreef:
Nee dat is niet helemaal hoe het werkt Xivura. Als je geen metrokaart kunt lezen zou ik dat nog even oefenen voor dat je gaat.

Ja, ik snap er nog niet zo veel van hoe de metro werkt en waar ik dan uit zou moeten stappen..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:06

Kan wel een voorbeeldje geven aan de hand van het kaartje uit de link van knabbelgirl :)

Van halte 72th Street (links van Central Park) naar halte South Ferry (Zuidelijkste puntje van Manhattan)
Deze haltes liggen allebei aan de rode lijn, dus dat is makkelijk. Het enige waar je op moet letten is dat bij 72th Street treinen stoppen die route 1, 2 of 3 rijden. South Ferry ligt aan de rode lijn route 1 (dat kun je zien aan het kleine getal '1' wat daarnaast staat.

Van Lexington Avenue (bij de hoek rechtsonder van Central Park) naar 14th Street (links op Manhattan, ergens halverwege ongeveer)
Je stap op Lexington op de gele lijn richting Downtown, uitstappen op Times Square om over te stappen op de paarse lijn. Dan neem je vervolgens de rode lijn richting Downtown en stap je uit op 14th Street.

Welke kleur en route de trein rijdt staat duidelijk aangegeven op de metro stations en op de treinen zelf. Het lezen van een metrokaartje is echt geen rocket science, gewoon een handigheidje :)

Uiteraard moet je dan wel even uitzoeken welke dingen je wil bezoeken en waar dan de dichtsbijzijnde metrohalte is. Prijzen van de taxi zijn voor zover ik me kan herinneren redelijk gelijk aan NL prijzen, niet echt goedkoop dus, vooral niet als je alles met de taxi doet..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:09

Vanillia schreef:
Kan wel een voorbeeldje geven aan de hand van het kaartje uit de link van knabbelgirl :)

Van halte 72th Street (links van Central Park) naar halte South Ferry (Zuidelijkste puntje van Manhattan)
Deze haltes liggen allebei aan de rode lijn, dus dat is makkelijk. Het enige waar je op moet letten is dat bij 72th Street treinen stoppen die route 1, 2 of 3 rijden. South Ferry ligt aan de rode lijn route 1 (dat kun je zien aan het kleine getal '1' wat daarnaast staat.

Van Lexington Avenue (bij de hoek rechtsonder van Central Park) naar 14th Street (links op Manhattan, ergens halverwege ongeveer)
Je stap op Lexington op de gele lijn richting Downtown, uitstappen op Times Square om over te stappen op de paarse lijn. Dan neem je vervolgens de rode lijn richting Downtown en stap je uit op 14th Street.

Welke kleur en route de trein rijdt staat duidelijk aangegeven op de metro stations en op de treinen zelf. Het lezen van een metrokaartje is echt geen rocket science, gewoon een handigheidje :)

Uiteraard moet je dan wel even uitzoeken welke dingen je wil bezoeken en waar dan de dichtsbijzijnde metrohalte is. Prijzen van de taxi zijn voor zover ik me kan herinneren redelijk gelijk aan NL prijzen, niet echt goedkoop dus, vooral niet als je alles met de taxi doet..

Oke, dit is inderdaad al ietsje duidelijker. Het is dus vooral de kleuren waar je goed naar kijken moet. En dan kijken waar je moet zijn en welk metrostation je dan uit moet stappen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:14

Je snapt hem! En let ook op de eindstations die ze zeggen, zodat je de goede kant op gaat :) Echt, je hebt er heel snel handigheid in en ander zijn er overal mensen die je willen helpen!

En ja ik persoonlijk zou China Town afraden, maar ik weet niet wat de rest hier vind, is echt een persoonlijk dingetje namelijk :) Vond het gewoon vies, voelde me er niet veilig en de spullen vond ik ook niet bijzonder, zelfde dingen die je overal in New York ziet zeg maar

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:16

knabbelgirl schreef:
Je snapt hem! En let ook op de eindstations die ze zeggen, zodat je de goede kant op gaat :) Echt, je hebt er heel snel handigheid in en ander zijn er overal mensen die je willen helpen!

En ja ik persoonlijk zou China Town afraden, maar ik weet niet wat de rest hier vind, is echt een persoonlijk dingetje namelijk :) Vond het gewoon vies, voelde me er niet veilig en de spullen vond ik ook niet bijzonder, zelfde dingen die je overal in New York ziet zeg maar

En ik las dat je Downtown en nog iets hebt.. Hoe moet je daar opletten en hoe weet je of je downtown moet of die andere. :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:17

Wij zijn perongeluk in China Town geweest, op zoek naar waar we de Brooklyn bridge op konden. Niemand sprak Engels dus we waren goed verdwaald. Vond er verder niks aan, het stonk (allemaal kraampjes met vieze vis-achtige dingen). In de metro werden we altijd vriendelijk geholpen als we iets niet snapten of konden vinden.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:19

Taxiritjes zijn best goedkoop (in vergelijking met Nederland). De subway is inderdaad niet zo ingewikkeld, kijken naar de kleuren en opletten of je richting 'uptown' of 'downtown' gaat. China town (canal street) heb ik ook niet zoveel mee, maar je kunt uitstappen bij Canal (zie je snel genoeg of het wat voor je is) en doorlopen naar Mulberry of Mott street (even vergeten welke van de twee het is), daar begint ongeveer little Italy met vele leuke restaurantjes.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:22

MacavityL schreef:
Taxiritjes zijn best goedkoop (in vergelijking met Nederland). De subway is inderdaad niet zo ingewikkeld, kijken naar de kleuren en opletten of je richting 'uptown' of 'downtown' gaat. China town (canal street) heb ik ook niet zoveel mee, maar je kunt uitstappen bij Canal (zie je snel genoeg of het wat voor je is) en doorlopen naar Mulberry of Mott street (even vergeten welke van de twee het is), daar begint ongeveer little Italy met vele leuke restaurantjes.

Hoe kan je zien of je Uptown of Downtown moet? En hoe zie je dat aan de metro?

Ik ben nog een leek in dit soort dingen. -O-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:25

Uptown = alles wat richting Noorden gaat. Downtown = alles wat richting Zuiden gaat.

Kan me niet meer zo goed herinneren of ze die aanduiding vaak gebruiken, vaak geven ze ook gewoon de naam van het eindstation als richting.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:26

Vanillia schreef:
Uptown = alles wat richting Noorden gaat. Downtown = alles wat richting Zuiden gaat.

Kan me niet meer zo goed herinneren of ze die aanduiding vaak gebruiken, vaak geven ze ook gewoon de naam van het eindstation als richting.

Oke dat moet niet zo heel moeilijk zijn. Hoog en laag dus. Noord en zuid.
Ik zag dat je voor een hele week een metro kaart voor 30 dollar kan aanschaffen. Dit is aan te raden?