Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:12

lukka63 schreef:
Naath86 schreef:
Wij hebben dit voorjaar ook een eigen camper gebouwd van een Fiat Ducato! Mijn vriend is heel handig en ik heb veel geholpen. Gewicht is wel een ding, maar voor bijvoorbeeld wanden heb je aan heel dun hout echt wel voldoende. Die van ons is bij keuring op 2615 kg terecht gekomen, dus ver onder toegestane maximale gewicht.
Wij koken wel op gas, omdat je anders met de omvormer zit en inductie echt je accu leeg trekt. Als je een paar dagen vrij wilt staan is dat dus niet handig. We hebben overigens wel twee zonnepanelen erop liggen.

Afgelopen zomer zijn wij door Normandië getrokken en geëindigd vlakbij Parijs voor twee dagen paardensport op de Olympische Spelen!

Over anderhalve week gaan wij nog richting Oostenrijk voor de Almabtrieb en dan gaan we nog door naar Noord-Italië als het weer door goed is. Iemand nog tips voor campings?

Ondertussen zijn wij zelfs al met een tweede busje bezig, het werkt wat verslavend :)

Hieronder een fotootje van ons huisje op wielen :)

[ Afbeelding ]

Wat ziet dat er sfeervol uit zeg!
Zit er ook een toilet in?

Dankjewel voor jullie leuke reacties!

Ja het kastje onder het zitje kan je uitschuiven en daar zit een Porta potti in.

@Gaucho tnx voor de tips! Seiser Alm camping had ik ook gezien. Staat al een paar jaar op mijn lijstje, maar die camping is echt bizar duur! Trouwens het hele jaar gewoon open zag ik.

Echwel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:16

Wij hebben het heel simpel, eerlijk gezegd, koken en poepen doe ik niet in de camper:)
wij hebben magnetron en de rest koken we altijd buiten, ik vind het verschrikkelijk om in de kooklucht te slapen.
Voor ons belangrijkste is twee goede bedden en als het koud is toch binnen kunnen zitten.
Verder heb ik heel veel kookgereedschap bij mij, dus kan alles maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:26

Oh die ziet er echt mooi uit Naath, super gaaf!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:27

Echwel schreef:
Wij hebben het heel simpel, eerlijk gezegd, koken en poepen doe ik niet in de camper:)
wij hebben magnetron en de rest koken we altijd buiten, ik vind het verschrikkelijk om in de kooklucht te slapen.
Voor ons belangrijkste is twee goede bedden en als het koud is toch binnen kunnen zitten.
Verder heb ik heel veel kookgereedschap bij mij, dus kan alles maken.

Maar dan kun je dus niet écht dagen vrij staan,

En kun je bijvoorbeeld in Frankrijk ook niet op alle gratis camperplaatsen terecht.
Toilet aan boord is daar soms een eis.

(En terecht, wat mijngoedheid wat kunnen camperaars er soms een bende van maken. Die denken allemaal 'oh, dat beetje van mij maakt niet uit' spoelwater, urine, ontlasting, kookvocht.
Maar op dat soort plaatsen zijn het er soms 20 per dag die zo denken.
En geloof me, dat maakt wel uit :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:32

}:0 Nee ik wil niet vrij staan
En ik zoek speciaal plekken met sanitair, dat lukt ook in de winter
Ik zal nooit vuil zomaar laten weglopen, dat doen grote luxe campers ook wel hoor geloof mij maar

Daarbij betaal ik altijd voor camperplaatsen en in de winter is geen douche of toilet niet zo erg
Kan plassen aan boord en als we onderweg zijn een restaurant of grote supermarkt is ook prima

Vind het trouwens een beste aanname dat we zooi zouden achterlaten
Ik heb caravan gehad met alles erop en eraan en ook daar werd gewoon niet in gepoept zeg maar
Kleine ruimte en ik haat in de stank zitten van de ander
En het moeten schoonmaken daarna,,,,neeee

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:13

Nee, dat zeg ik niet ;)

Ik zeg dat je je dan dus beperkt tot plekken met sanitair en een deel van de Franse gratis plekken geen optie is.
En dat is gewoon een keus.

Dat de luxe campers ook zooi achterlaten klopt, je weet niet half wat ik zie onderweg ;)

Maar de kleine campers zónder enige voorziening die toch vrij staan (en daar ken ik er de nodige van) die maken soms met zijn allen wel een probleem.
1 valt mee, heel vaak 1 valt niet mee.
En ik loop soms weer tegen de gevolgen daarvan op, plekken die sluiten, plekken waar meer controles komen, plekken die vrij waren maar betaald worden omdat de plaatselijke gemeente teveel werk heeft met het netjes houden etc.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:17

In Duitsland Was iemand met grote camper te beroerd om op losplaats toilet te legen en deed dat dus in het bos
Excessen zul je altijd houden
Ligt aan de persoon niet aan de camper

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:23

Ik wou dat het excessen waren.

Zie het heel veel.
Maar campers zónder toilet aan boord hebben geen optie aan boord natuurlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:28

Maar dat zeg ik ik zie het bij grote campers.
Ook heel vaak, het is de mens
Ik ken veel mensen met zelfbouw en die doen het echt niet.
Daarbij kun je via camping car park voor minder dan 15 euro per nacht staan
Dat is per dus per maand max 450 euro, Inc stroom enz

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:11

Unwritten schreef:
gaucho schreef:
Gewicht is wel een ding. Ik zie soms foto's van een massief houten keukenblok en de hele bus betimmerd met planken en dan denk ik hoe dan.

Ja en compleet betegelde keukenwanden, keramische spoelbak en betegelde douches.. in een volkswagenbus. Ik denk oprecht dat je daarmee niet door enige europese keuring komt.

Ik denk dat je met kunststofwanden wel een eind kan komen, zeker in natte gedeeltes!

En ik zou denk ik wel goed isoleren tussen buswand en de wand die je er opzet.

Stiekem droom ik hier ook van _O- maar ik zou dan een schoolbus of touringcarretje willen :))

Gewoon doen :j

De basis heb ik al, in de vorm van een kale paardenwagen, dus ik kan 'm helemaal naar eigen idee bouwen. Ik heb ook al wat ontwerpjes gevonden die me aanspreken dus wie weet.
Het zou dan gaan om slapen en zitten en een waterbakje om je spullen af te spoelen na een rit, indien nodig. Een kookplaatje in de vorm van inductieplaat is optioneel. Wellicht is dat tegen die tijd ook in de camperwereld door gedrongen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:47

Er zijn er wel een paar die het hebben, met name binnen de WoWers zie je het wel.

Maar daar moeten veeeeeel zonnepanelen voor op je dak liggen en heel goede accus.
Anders heeft het momenteel nog voor veel mensen teveel nadeel.

Walstroom op bijvoorbeeld campings is nog best vaak bijvoorbeeld maximaal 6 ampere.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 18:24

Femke_Tweety schreef:
Er zijn er wel een paar die het hebben, met name binnen de WoWers zie je het wel.

Maar daar moeten veeeeeel zonnepanelen voor op je dak liggen en heel goede accus.
Anders heeft het momenteel nog voor veel mensen teveel nadeel.

Walstroom op bijvoorbeeld campings is nog best vaak bijvoorbeeld maximaal 6 ampere.

De installatie is het probleem niet, dat vermogen evenmin maar de prijzen voor PV-panelen op de camper zijn nog belachelijk in verhouding tot het vermogen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 23:19

ikke schreef:
Unwritten schreef:

Ja en compleet betegelde keukenwanden, keramische spoelbak en betegelde douches.. in een volkswagenbus. Ik denk oprecht dat je daarmee niet door enige europese keuring komt.

Ik denk dat je met kunststofwanden wel een eind kan komen, zeker in natte gedeeltes!

En ik zou denk ik wel goed isoleren tussen buswand en de wand die je er opzet.

Stiekem droom ik hier ook van _O- maar ik zou dan een schoolbus of touringcarretje willen :))

De basis heb ik al, in de vorm van een kale paardenwagen, dus ik kan 'm helemaal naar eigen idee bouwen. Ik heb ook al wat ontwerpjes gevonden die me aanspreken dus wie weet.
Het zou dan gaan om slapen en zitten en een waterbakje om je spullen af te spoelen na een rit, indien nodig. Een kookplaatje in de vorm van inductieplaat is optioneel. Wellicht is dat tegen die tijd ook in de camperwereld door gedrongen.

In ieder geval rustig eens gaan sparen :j heb nu ook geen plek (financieel als fysiek) om er mee aan de gang te gaan.. we zijn wel handig genoeg om het te doen, dat dan weer wel :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 09:10

Unwritten schreef:
ikke schreef:

In ieder geval rustig eens gaan sparen :j heb nu ook geen plek (financieel als fysiek) om er mee aan de gang te gaan.. we zijn wel handig genoeg om het te doen, dat dan weer wel :D

De eerste tip: bezuinig niet op de bus! Zorg dat ie power heeft! Die cheapest-of-the-list rommel gaat je heel snel irriteren! 150 - 200pk daar begint het zo'n beetje.
Tweede tip: bouw het niet zoals iedereen doet. Die apen elkaar na maar hebben eigenlijk geen idee waarom ze het zo gedaan hebben. Gevolg: onhandige indeling, veel te zwaar en geen comfort.

Binnenkort is de kampeer- en caravanbeurs weer: https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/ ga in elke camper zitten die er staat en kijk wat je handig lijkt en wat niet.
https://cavecampers.com/ inspirerende club; lees vooral waarom zij het zo doen. Dat idee is universeel en zij hebben er ècht over na gedacht. Kun je ook op andere vormen toepassen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:14

En die tegels, zijn geen tegels. Dat zijn stickers. Super dun en wegen niets.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:23

Mijn bus is ingebouwd door Aart camper inbouw, die hebben allerlei slimme opties en verschillende indelingen. Ook leuk om inspiratie op te doen. Zijn ook dealer van slaapbanken, hefdaken etc.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:25

gaucho schreef:
Mijn bus is ingebouwd door Aart camper inbouw, die hebben allerlei slimme opties en verschillende indelingen. Ook leuk om inspiratie op te doen. Zijn ook dealer van slaapbanken, hefdaken etc.

Oh die is super
Heeft voor ons dakramen en luifel geplaatst, zo vriendelijk zijn ze daar

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:56

Ja, hele leuke mensen :j

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 22:30

Wij zijn vandaag weer thuisgekomen van de vakantie. Gisteren nog in Frejus en het zou de hele dag gaan regenen dus we dachten om 9.00u ‘s ochtends “laten we maar terug gaan”. Om een uur of 11 zaten we in de auto (schoonouders stonden op dezelfde camping dus inpakken en “afscheid” duurde langer dan normaal). ‘s Nachts in een weghotel blijven slapen (wel gezellig op het terras gezeten met andere Nederlanders!) en nu weer in mijn eigen bed. Dat ligt toch lekker!! *\o/*
Wel jammer dat de vakantie voorbij is.

Abdij in Villeneuve-les-Avignon
Afbeelding

Afbeelding

Montpellier (wat een leuke stad!)
Afbeelding

Monaco (voor het eerst geweest, gaaf!)
Afbeelding

Frejus (ook voor het eerst, lang niet alles bezocht wat had gekund. Daar gaan we zeker nog eens heen. Ook vrijwel altijd lekker weer)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 07:02

Frejus wil ik ook nog wel eens heen :j

Ik ga morgen naar de natuurcamping in Groesbeek. En moet van de week veel op kantoor zijn, dat is bijna 2 uur enkele reis, dus denk dat ik daar ook nog wel 1 of 2 nachtjes kampeer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 09:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben ook weer een pareltje gevonden.
Minicamping Kostverloren 11 in Oost Groningen.
Niet geschikt voor campers groter dan een Volkswagen busje, slechts 2 plekken voor deze campers of kleine caravans vouwagens of daktenten en nog max 5 plekken voor tenten.
Elke plek voorzien van een picknicktafel, "buiten" naar de wc en onder de douche (niet echt buiten, maar in een soort opengewerkte bouwkeet.
Beetje primitief, maar de sfeer is echt geweldig en het uitzicht over het Groninger platteland ook. Krielkipjes scharrelen overdag over de camping.

We hadden in ons hoofd een kleine rondreis te maken, maar met 5 nachten bij Uithuizermeeden en 3 nachten hier zit onze vrije week er morgen weer op.
Heerlijk gefietst, dagje Borkum en dagje Groningen gedaan vanuit Uithuizermeeden (trein stopte 1 km lopen vanaf de camping, dus busje kon lekker blijven staan bij deze activiteiten).
En woensdag een mooie rit vanaf Delfzijl rondom de Dollard tot Nieuwstatenzijl.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 14:16

Even een berichtje uit Frankrijk

Allemaal fijne kerstdagen en een gezond en vol kampeerplezier 2025

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:59

Echwel schreef:

Heel veel plezier en alle goeds voor 2025!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:08

lukka63 schreef:
Echwel schreef:

Heel veel plezier en alle goeds voor 2025!

Ik neem de 31ste een glaasje op jullie gezondheid 8-)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:44

Lekker, doe dat maar!
Hopelijk hebben jullie beter weer.