USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:42

Ja, op die witte geef je o.a. aan wat je bij je hebt aan etenswaren en waardevolle spullen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:45

Fitzroy schreef:
Ik vind het ook geen enkel probleem. Vroeger de papiertjes die in het vliegtuig werden uitgedeeld en nu de electronische versie.

.

Waar je nu dus voor moet betalen.....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:48

:D Het geld wordt blijkbaar goed besteed

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:57

MoniqueT schreef:

Je hebt 'inside information'? Lijntjes naar Homeland Security? CIA? FBI?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:11

Van $14 ga je toch niet dood joh := Er zijn landen waar je honderden euro's moet betalen voor een visum. Als je een reis naar Amerika kan betalen, kan je toch ook heus wel $14 ophoesten voor een ESTA. Sorry, maar wat een gezeur. Vroeger was het hier gezellig praten over leuke steden en nu lijkt het alsof er om de zoveel tijd weer eens gezeurd moet worden over Homeland Security en customs en weet ik veel wat allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:23

Als je naar Egypte gaat betaal ook voor een visum en daar hoor je ook niemand over.

Ik ben stiekem aan het kijken voor een short trip naar Vegas, we zijn er afgelopen jaar nog geweest maar ik wil er graag de marathon lopen. Je krijgt daar de meest gave medaille, in de vorm van een gokkastje die ook nog werkt. :D Maar goed.. San Francisco marathon staat ook nog hoog op mijn lijstje, en uiteraard New York. Eerst maar eens Rotterdam volbrengen en dan kijk ik wel verder. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:27

Wauw, heel vet Angela! Al lijkt een marathon in SF me niet zo gemakkelijk, met al die heuvels :D

Nog 3 dagen en dan vlieg ik *\o/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:38

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:39

SNOTVRRRRRRR............... Zit ik net naar deel 1 te kijken van mijn vakantie DVD, begint het beeld te hikken en te stotteren....

Bad burn van de DVD?!

Maargoed dat ik nog de filmbestandjes heb....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:40

HorseyDude schreef:
Oja, bij Walgreens verkopen ze zelfs....... PAARDENSHAMPOO! (mane n tail dacht ik dat het heette)
http://manentail.com/ Wilde best een fles meenemen, toch maar niet gedaan ivm douane!

Ik heb ook gewoon 2 literflessen shampoo in mn koffer mee genomen mag gewoon :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:50

:D
Cowboy55 schreef:
MoniqueT schreef:

Zie onderaan het WIKI-verhaal waar ik gisteren naar linkte

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:55

MoniqueT schreef:
:D
Cowboy55 schreef:

Zie onderaan het WIKI-verhaal waar ik gisteren naar linkte

Ik zou graag reageren maar dat gaat niet over gezellige steden en is gezeur en blahblahblah.....dus helaas.....outlawed by content management.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 10:59

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:00

Kon iedere maatschappij overkomen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:27

Gaaf dat je dat evt wil doen Angela! Zal wel warm zijn om te lopen in Vegas!

Het schiet nu echt op Yasmine, veel plezier alvast!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:19

Angela, dat lijkt me echt super gaaf. Is het wel in de wintermaanden anders is het wel heet.

Cowboy, waarom zou je er niet over mogen praten? Dit is een USA topic dus Homeland Security hoort daar ook bij.
Yasmine is niet verplicht jullie posts te lezen. Dan slaat ze ze over, er zijn er genoeg die het wel interessant vinden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:34

Lekker Yasmine, geniet ervan! :)

Ik ben volgende week weer even in Nederland en ga eens kijken of stormchasen in 2017 te realiseren is voor mij. En proberen om pap mee te krijgen, zou ik heel leuk vinden om samen met hem te gaan omdat mijn hele fascinatie met het weer door hem is begonnen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:23

Fitzroy schreef:
<SNIP>
Cowboy, waarom zou je er niet over mogen praten? Dit is een USA topic dus Homeland Security hoort daar ook bij.
Yasmine is niet verplicht jullie posts te lezen. Dan slaat ze ze over, er zijn er genoeg die het wel interessant vinden.

Ach, weet je, als de discussie blijft steken op het niveau of Euro 13 nou wel of niet veel is en dat je daar niet over moet 'zeuren' dan ben ik er wel vrij snel klaar me.

Daarnaast heb ik 'an sich' geen probleem met 'Homeland Security'. Waar ik wel moeite mee heb is dat Homeland Security de hofleverancier is van de mensen die betrokken zijn bij de uitvoering van deze wet: https://en.wikipedia.org/wiki/Patriot_Act En dat ding geeft/gaf (hij is nu vervangen door de Freedom Act http://www.nu.nl/dvn/4059543/belangrijkste-veranderingen-van-de-nieuwe-patriot-act.html) de staat -elke staat wat mij betreft- veel te veel macht.

De Patriot Act creeerde plekken als Guantanamo Bay: mensen onbeperkt opsluiten onder verdenking van terrorisme, zonder dat je je als staat hiervoor bij een rechter hoeft te verantwoorden en zonder dat het ooit tot een proces hoeft te komen. Toen de Sovjets dit 30-40 jaar geleden nog deden was de wereld te klein.

De Patriot Act creeerde ook het recht voor de VS om de hele wereld (ja, in potentie ook jou en mij zoals we inmiddels weten) af te luisteren omdat 'the powers that be' dat wel een goed idee vonden.

Maar goed, dat is geen gezellig onderwerp.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook weinig weet van dat onderwerp. Ben je lid van Alles Amerka? Daar is een forum voor werkelijk heel veel discussies over de USA.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 09-09-15 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:35

Mijn punt is dat politieke discussies over Amerika op NM horen, niet BEU. Dit is een forum (BEU) voor toeristische tips over Amerika en daar moet je niet te pas en te onpas beginnen over CIA, FBI en Homeland Security. Goed voor jou dat je daar meningen over hebt en dat je die wil delen, maar dit is niet de plaats daarvoor. Dit is een topic en forum voor toeristische tips, verslagen en verhalen, en niet voor discussies over terrorisme en de Patriot Act. Er zijn genoeg plaatsen waar je die discussies wel kan voeren. In een BEU-topic over pakweg Oostenrijk ga je ook niet beginnen over het beleid van Oostenrijk mbt de vluchtelingencrisis.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:39

Mee eens, ik noemde Homeland Security alleen als uitvoerend orgaan voor ESTA en Visa. En daar hebben we als toerist mee te maken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:47

Yasmine schreef:
Mijn punt is dat politieke discussies over Amerika op NM horen, niet BEU. Dit is een forum (BEU) voor toeristische tips over Amerika en daar moet je niet te pas en te onpas beginnen over CIA, FBI en Homeland Security. Goed voor jou dat je daar meningen over hebt en dat je die wil delen, maar dit is niet de plaats daarvoor. Dit is een topic en forum voor toeristische tips, verslagen en verhalen, en niet voor discussies over terrorisme en de Patriot Act. Er zijn genoeg plaatsen waar je die discussies wel kan voeren. In een BEU-topic over pakweg Oostenrijk ga je ook niet beginnen over het beleid van Oostenrijk mbt de vluchtelingencrisis.

Hmmm.....red skies over paradise....

Maar goed, point taken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:37

Yasmine, in het Griekenland topic hebben we het ook gehad over vluchtelingen omdat je er immers niet omheen kunt.
En Homeland Security is ook niet te omzeilen als je naar de USA wilt. ;)
Pfff ... Het lijkt wel alsof jij de eigenaar en moderator van dit topic bent? Is het zo lastig voor je om posts over te slaan ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:56

Nee, maar je plaatst posts gewoon in het forum waar ze horen. Er zijn verschillende fora op Bokt met een reden...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:06

Zo zwart wit hoeft het toch niet te zijn?