Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:00

Ik ben vanmiddag van München naar Amsterdam gevlogen, dat ging wat sneller. Zaterdag gaan we een nachtje naar de Achterhoek.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:40

Marije_jiplover schreef:
Wij staan nu in Uithuizermeeden op een leuke camping.
Morgen op de fiets naar Delfzijl (daar is mijn partner opgegroeid), zondag dag naar Borkum (zonder bus). Maandag kijken we verder wat we nog gaan doen.

Camper???
Of caravan

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:19

Echwel schreef:
Marije_jiplover schreef:
Wij staan nu in Uithuizermeeden op een leuke camping.
Morgen op de fiets naar Delfzijl (daar is mijn partner opgegroeid), zondag dag naar Borkum (zonder bus). Maandag kijken we verder wat we nog gaan doen.

Camper???
Of caravan

Kampeerbus.

Lekker knus slapen onder het klapdak achter tentdoek.

Echwel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:26

Hele mooie plek n is in Hellendoorn
Zelf vonden we het hoge Laar in Daarle erg aangenaam
Favorie is bij ons de pothaar in Bathmen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:29

Ha, ik kom hier even binnenvallen als stille meelezer. Hebben jullie ervaren kampeerders tips voor fijne matjes? We hebben nu van die zelfopblazende van een cm of 3, dat is ons iets te hard. :D Ik hoor goede verhalen over de Ultim Comfort van Decathlon, maar ik lees toch ook veel slechte reviews.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:31

Sem_ schreef:
Ha, ik kom hier even binnenvallen als stille meelezer. Hebben jullie ervaren kampeerders tips voor fijne matjes? We hebben nu van die zelfopblazende van een cm of 3, dat is ons iets te hard. :D Ik hoor goede verhalen over de Ultim Comfort van Decathlon, maar ik lees toch ook veel slechte reviews.

Ik heb deze. Voor een luchtmatje slaapt het best prima! Ik vind het meevallen met hoe erg hij zichzelf opblaast, ik moet er nog best wat lucht in pompen. Ik had voor deze precies dezelfde, alleen dan in het beige/oranje (die is lek gegaan) en die blies zichzelf wel op. Al met al prima matje en ook fijn dat je ze aan elkaar kan klikken als je er 2 hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:49

Wij hebben die ook, maar wel in combinatie met de lattenbodems. Zonder de lattenbodems is het voor mij niet prettig genoeg.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:12

Maandag gaan we de caravan weer ophalen en dan gaan we vrijdag richting Zuidlaarderveen.

Hebben jullie nog leuke tips voor wandel plekjes (de hond gaat ook mee)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:29

Stukje rijden, maar bij de Fraeylemaborg in Slochteren kan je mooi wandelen. Strubben en kniphorstbos is ook mooi om te wandelen vanaf Schipborg of Anloo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 10:44

Sem_ schreef:

Ik heb de Stretch Limousine 10 van Redwood, maar bijvoorbeeld Exped heeft eenzelfde variant. Een self inflatable van 10cm dik. Ik blaas er zelf wel wat lucht bij, anders vind ik hem te zacht en lig ik teveel "in een kuil" zoals op een heel zacht matras. Maar de mat slaapt heerlijk! En absoluut nooit kou wat van onder komt en omdat het véél schuim en weinig lucht is, krijg je niet het effect van een luchtbed dat je die hele sloot lucht moet opwarmen en het dus altijd koud aanvoelt.

https://www.vrijbuiter.nl/p/redwood-stretch-limousine-10-slaapmat-cfca0124?color=Antraciet&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw6JS3BhBAEiwAO9waF0weNEOVwGO_iE8qCbZrEEnQGLaoGk4C72nCR35J-TgoR64oJnMxtBoCAtMQAvD_BwE

Ik zie wel dat hij in de afgelopen jaren véél duurder is geworden, ik had deze voor €99 gekocht in 2020.

Maar Obelink heeft de Outwell 10 en deze is waarschijnlijk vergelijkbaar en nu wél €99. Er is ook een duo variant van, voor 2 personen.

Die van de Decathlon zou hetzelfde moeten zijn ook...

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:23

Dank! :)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 11:29

Zijn er nog mensen in Duitsland,Tsjechië,Oostenrijk daar lijkt het heel slecht te worden.
Hier in Spanje was het vanmorgen ook veel kouder dan normaal vanaf morgen weer meer zon en hogere temperaturen.
Vanmorgen prima weer om de camper weer een poetsbeurt te geven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 12:40

Wij staan weer op onze “vaste “ plek op dezelfde camping als de laatste jaren. Ik heb net het bagageluik opgeruimd en ik heb een fietstentje, een hoes voor 2 fietsen en een leuk matje voor de voortent over. Als er liefhebbers voor zijn, pb
Mijn man kan niet meer fietsen wegens ziekte, zo jammer, maar niks aan te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 16:41

Wij staan in het goede stuk van Duitsland nu. Heerlijke wandeling gemaakt vandaag van +10 km. Was een geocache ronde van bijna 10 km, maar vanaf de camping gestart kwam er nog zeker 4 km bij. Moe maar voldaan nu.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:03

Neonlight schreef:
Wij staan in het goede stuk van Duitsland nu. Heerlijke wandeling gemaakt vandaag van +10 km. Was een geocache ronde van bijna 10 km, maar vanaf de camping gestart kwam er nog zeker 4 km bij. Moe maar voldaan nu.

Heerlijk, wij hebben in de bergen gewandeld ook moe.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:48

Afbeeldingwij hebben zo goed opgeruimd na onze vorige vakantie dat we geen buitentafel hebben :D Verder wel heerlijk genieten van het zonnetje

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:52

gaucho schreef:
[ Afbeelding ]wij hebben zo goed opgeruimd na onze vorige vakantie dat we geen buitentafel hebben :D Verder wel heerlijk genieten van het zonnetje

Waar zijn jullie

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:29

Echwel schreef:
gaucho schreef:
[ Afbeelding ]wij hebben zo goed opgeruimd na onze vorige vakantie dat we geen buitentafel hebben :D Verder wel heerlijk genieten van het zonnetje

Waar zijn jullie

Natuurcamping de Vrolijk in Laren. We wouden eigenlijk naar Haverkamp in Voorst, maar die was vol. Hier staat de gewone camping ook redelijk vol, maar het natuurcamping veld is heerlijk rustig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:46

Prachtig weer zo te zien!
En handige tafel zo. :))

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:15

Wij willen weekend 3,4,5,6,oktober nog weg
Iig Nederland maar ligt aan het weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:09

Zijn hier ook mensen met buscampers die in de winter gaan kamperen? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:13

Renee1991 schreef:
Zijn hier ook mensen met buscampers die in de winter gaan kamperen? Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen :j

Ja wij ! Ik vind het leuk! Lekker warm in het busje en weinig volk op de campings/camperplekken. Wel is niet alles meer geopend, daar moet je dan wel even rekening mee houden.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:15

Renee1991 schreef:

Ja vroeger veel gedaan,en afgelopen winter ook in Spanje nachtvorst gehad.
We hebben een lpg fles ingebouwd voor de verwarming dat was heerlijk in de avond en vroege ochtend

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:16

Renee1991 schreef:

Jazeker
Wat wil je weten
Wij hebben simpele buscamper
Je kunt mij altijd pb sturen
Aankomende winter weer via
Bastogne naar west Frankrijk

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:32

Wij ook met de buscamper :j