USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:49

Even een niet reizigers vraagje.

Weet iemand een gebruiksvriendelijke site in Amerika om net als greetz een postcard te kunnen versturen?
Vanuit Nederland kan versturing naar de VS ook, maar ik ben wat te laat, kaart moet er zaterdag zijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 20:45

Oja, bij Walgreens verkopen ze zelfs....... PAARDENSHAMPOO! (mane n tail dacht ik dat het heette)
http://manentail.com/ Wilde best een fles meenemen, toch maar niet gedaan ivm douane!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:03

HorseyDude schreef:
Oja, bij Walgreens verkopen ze zelfs....... PAARDENSHAMPOO! (mane n tail dacht ik dat het heette)
http://manentail.com/ Wilde best een fles meenemen, toch maar niet gedaan ivm douane!

.??? Die is toch zeker voor jezelf? Voor je ponytail en zo? :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:14

Ach cowboy magic was in eerste instantie ook niet voor de paarden :+
Heb vorig jaar twee flessen paardenproduct meegenomen in mijn koffer hoor. No problem :) gewoon toegestaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:23

Toevallig nu een documentaire op rtl z over virgin atlantic. Voor de vliegtuig addicts onder ons

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:34

Cowboy55 schreef:
HorseyDude schreef:

Een man met een ponytail... :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:36

Snap nog steeds het nut niet van die ESTA. Ik maar invullen en wanneer je bij de douane komt kijken ze er een beetje naar en leggen het dan terzijde... Okay, vingerafdrukken maken alah maar de rest?!

Had wel het gevoel dat ik alles voor jan LÛL had zitten in te vullen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:39

HorseyDude schreef:
Cowboy55 schreef:

Een man met een ponytail... :')

Tja, ook niet per se mijn ding HD.......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:41

HorseyDude schreef:
Snap nog steeds het nut niet van die ESTA. .

Die Euro 30 is jouw bijdrage aan the War against Terrorism HD. al die mensen die jouw reis vertragen moeten ook betaald worden....... }:0

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:42

Het is wel een bescherming gezien je je paspoort enzo moet invullen. Zo filteren ze de eerste rottigheid eruit denk ik maar

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:49

HorseyDude schreef:
Snap nog steeds het nut niet van die ESTA. Ik maar invullen en wanneer je bij de douane komt kijken ze er een beetje naar en leggen het dan terzijde... Okay, vingerafdrukken maken alah maar de rest?!

Sterker nog, je hoeft het niet eens uit te printen. Het gaat er hen om dat zij jouw gegevens in hun systemen hebben staan. Paspoortnummers worden gecheckt met de bekende zwarte lijsten waarop terroristen staan bijvoorbeeld. Als je een strafblad hebt, krijg je geen ESTA, maar mag je bij het consulaat uitleggen waarom je wel een visum wil.

Verdiep je eens in de regels om de USA in te mogen, dat zit ingewikkelder in elkaar dan alleen een ESTA invullen. Jouw gegevens zijn allang gecheckt voor jij met je briefje bij immigrations staat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:49

HorseyDude schreef:

Nee hoor. Want die esta is al door verschillende instanties gecontroleerd waarschijnlijk waar je niets van merkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:08

Keet schreef:
HorseyDude schreef:

Nee hoor. Want die esta is al door verschillende instanties gecontroleerd waarschijnlijk waar je niets van merkt

And that's the SCARY part, wie neust er dan in mijn privézaken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:15

Tja. Als je helemaal niet meer wilt dat ze gegevens inzien dan moet je maar je Facebook verwijderen, computer verbranden en op een hutje op de hei gaan wonen zonder telefoon.
Als je niks te verbergen hebt dan snap ik het probleem niet echt. Ze mogen alles van me weten. Behalve dan wat m'n pincode is

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:25

HorseyDude schreef:
And that's the SCARY part, wie neust er dan in mijn privézaken?

Homeland Security om precies te zijn. Kan je allemaal opzoeken hoor.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:26

purny schreef:
Tja. Als je helemaal niet meer wilt dat ze gegevens inzien dan moet je maar je Facebook verwijderen, computer verbranden en op een hutje op de hei gaan wonen zonder telefoon.

volgens mij is dat vandaag de dag heeeeeeeel verdacht...... :+

purny schreef:
Als je niks te verbergen hebt dan snap ik het probleem niet echt. Ze mogen alles van me weten

We gaan volgens mij een tikkie off topic, maar je stelling gaat alleen op als JIJ kunt definieren wat het verbergen waard is. Als ZIJ dat bepalen zou het resultaat nog wel eens tegen kunnen vallen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:30

Cowboy55 schreef:
HorseyDude schreef:
Snap nog steeds het nut niet van die ESTA. .

Die Euro 30 is jouw bijdrage aan the War against Terrorism HD. al die mensen die jouw reis vertragen moeten ook betaald worden....... }:0

30 euro? 14 dollar bedoel je. ;)

Ik vind het niet minder dan normaal dat je een ESTA moet invullen. Er zijn genoeg landen waar je een visum moet aanvragen, en Amerika maakt het dan nog gemakkelijk door het voor bepaalde landen te beperken tot een ESTA dat je vanuit je luie zetel moet invullen ipv een echt visum waarvoor je naar de ambassade gaat. Van dat kwartiertje dat het duurt om je gegevens in te vullen ga je toch niet dood := Wat een gezeur daarover... Het is echt maar gewoon een paar gegevens invullen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:32

Precies! Vroeguh (ja, ik word 50 over 2 weken) mocht je naar het Consulaat of de Ambassade om persoonlijk je visum af te gaan halen. Zo ging dat nog in 1983 toen ik voor het eerst naar de USA ging!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:37

MoniqueT schreef:
Precies! Vroeguh (ja, ik word 50 over 2 weken) mocht je naar het Consulaat of de Ambassade om persoonlijk je visum af te gaan halen. Zo ging dat nog in 1983 toen ik voor het eerst naar de USA ging!

Die tijd herinner ik me ook nog (wordt 50 in januari)........dat was de tijd voor Homeland Security en de Patriot Act, toch?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:41

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:42

Ik vind het niet erg om m'n esta in te vullen. Het is maar 5 minuten werk

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 23:09

Ik heb er ook geen moeite mee Indd! Beter dan het gezeik was ik straks heb om naar Pakistan te gaan. Foto's, brieven lijst.

Ben eindelijk aan m'n foto's van vorig jaar begonnen met nabewerken oeps haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:22

Ik vind het ook geen enkel probleem. Vroeger de papiertjes die in het vliegtuig werden uitgedeeld en nu de electronische versie.

OT: wat leuk dat de paarden jullie nog steeds herkennen, Monique.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:29

Heb ook het papier in het vliegtuig nog moeten invullen hoor. Over of je op boerderij bent geweest e.d.
In te leveren bij de controle

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 09:34

Vroeger kreeg je 2 formulieren. Een witte en een groene. Die groene stopten ze dan in je paspoort met nietjes. Die witte moet je nog steeds invullen toch?