HET Wintersport topic 2008/2009!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:52

Haha, notabene de sleeplift bij de kinderpiste in Verbier kon ik echt niet... Echt erg, die heb ik dan ook maar 1 keer tot bovenaan gehaald. Er was nog 1 andere sleeplift en die ging wel, daar kon ik zelfs twee benen op mijn board zetten zonder op mijn bek te gaan.. Maar mijn vrienden zullen het nooit worden. Die in snowworld is nog wel te doen omdat ie ook zo kort is... Na 2 kilometer wordt het allemaal een stuk pijnlijker. Stoeltjesliften ben ik ook wel een paar keer uitgevallen, maar je kan tenminste even uitrusten voor je eruit valt, bij die sleepliften kost het ook nog moeite om erin te staan :P
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 10-02-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:53

Soda schreef:
Bedoel je zo'n pannenkoeken of een T? Want bij een T-bar hou je die stang toch tússen je benen als snowboarder? Of begrijp ik je uitleg niet goed?
Ik ben al jaren niet meer uit de sleeplift gedonderd (maar ik ski ook, da's toch makkelijker volgens mij) maar heb afgelopen keer wel voor het eerst mijn stok uit de lift laten vallen... Dat was best een karwei om 'm terug te krijgen :))

Pannenkoek, die hadden ze in Verbier ook alleen, heb geen T-dingen gezien.

Soda

Re: HET Wintersport topic 2008/2009!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:55

Ok, dat verklaart het, ik kreeg het al niet gevisualiseerd hoe je als snowboarder net als een skiër in de lift stond ;) Maar ik heb dan ook nog nooit een pannenkoekenlift van dichtbij gezien, bij 'ons' is alles wat nog sleeplift is zo'n T-bar.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:58

Het skigebied waar ik de laatste jaren geweest ben, heeft 2 "type" liften.

Ze hebben 2 8 persoons gondelbanen
Afbeelding

En dan nog enkele 4 persoons liften, maar daar kan ik geen foto van vinden.
Op 1 piste vind ik de uitstap van de lift echt waardeloos, omdat de lift dan heel laag lijkt te hangen.

Verder is er een lopende band op de beginnerspiste en in het dal hebben ze nog een 2 persoonsliftje op de kinderpiste.

Op de kaart staat 1 sleeplift aangegeven, maar die is er helemaal niet. Maar ooit heeft daar een lifjte gestaan die je vast kon pakken en je dan met een touw omhoog kon laten trekken. (Klein stukje maar. Hij was niet zo heel lang)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:00

Zo'n touwlift is helemaal erg, die kan ik echt niet..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:01

Sim0ne schreef:
Zo'n touwlift is helemaal erg, die kan ik echt niet..

Ja 2 meter en flats daar ging ik weer... :(

Pff zit echt zoooooo te twijfelen...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:12

Touwlift zou ik geen moeit voor doen, die hebben ze toch bijna nergens, maar sleeplift wordt wel beter als je oefent...

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:13

Hmm ik denk dat ik me er maar aan over moet geven wil ik tijdens de vakantie geen les willen volgen...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:14

Soms is het beter om tijdens je vakantie wel lessen te volgen.

Je leert gelijk hoe je het beste bepaalde pistes kan nemen en waar je op moet letten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:18

Sabbientje schreef:
Soms is het beter om tijdens je vakantie wel lessen te volgen.

Je leert gelijk hoe je het beste bepaalde pistes kan nemen en waar je op moet letten.

Dat ben ik helemaal met je eens :j

je hoeft echt niet elke dag/de hele vakantie les te nemen, maar een paar lessen kunnen heel nuttig zijn :)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:22

Ja daar hebben jullie gelijk in, alleen moet ik met deze organisatie gelijk 5 dagen les nemen...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:23

ooo ik heb er ech zin in!
nog 10 dagen :+ :D *D *D

(gheghe, heb me hier ooit 1x gemeld, paar blz terug, maar ben celien en ga naar Altenmarkt im pongau :wave: )

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:23

En je leert meteen het gebied kennen!
Die gondel van hierboven vind k t fijnst, die mega grote waar je met 30 man in staat word k ontzettend benauwd in. Wij zijn ook wel is in een gebied geweest (weet even niet meer waar t was) daar had je 6 persoonsstoeltjesliften, met soort van leren zachte kussens waar je op zat echt lekker! :P

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:34

Wat liften betreft is Flachau wel heel luxe, aan onze kant zijn er alleen maar 6 persoons stoeltjes en zelfs een 8 persoons (allemaal leren bekleding). Verder heb je nog een gondel en aan de andere kant ook 6 persoons stoeltjes (ook allemaal leren bekleding). We hebben maar een 4 persoons stoeltje zonder kap en leer, maar daar wordt je niet ingesmeten en eruit gegooid. Bovendien neem ik die nooit, want op dezelfde hoogte gaat de 8 persoons!
Volgens onze huiseigenaar, die bij de lift werkt, komt er dit jaar overal stoelverwarming in liften in Flachau! Flachau investeert goed in de liften en in het gebiedje wat erbij hoort, Eben is deze zomer de ouderwetse 2 persoons stoeltjes vervangen in een 6persoons.
Heb ook wel eens in zo'n gondel gestaan naar de Dachstein Gletscher, daar sta je met 60 (of 75) man ofzo. Heb je ook echt twee 'terminals' := maar dan zit je wel als sardientjes in een blik.

Sleepliften heb ik geen problemen mee, zolang ik maar alleen sta, anders ga ik zo verkrampen en moet ik opletten dat mijn ski's niet over die van de ander gaan.
In Altastenberg gisteren waren er overigens alleen maar sleepliften met zo'n anker.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:37

Stoelverwarming is zooooo chill. Mann.

Mijn snowboardleraar: ''it's definatly a girly lift'' :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:38

Jimb0o schreef:
Wat liften betreft is Flachau wel heel luxe, aan onze kant zijn er alleen maar 6 persoons stoeltjes en zelfs een 8 persoons (allemaal leren bekleding). Verder heb je nog een gondel en aan de andere kant ook 6 persoons stoeltjes (ook allemaal leren bekleding). We hebben maar een 4 persoons stoeltje zonder kap en leer, maar daar wordt je niet ingesmeten en eruit gegooid. Bovendien neem ik die nooit, want op dezelfde hoogte gaat de 8 persoons!
Volgens onze huiseigenaar, die bij de lift werkt, komt er dit jaar overal stoelverwarming in liften in Flachau! Flachau investeert goed in de liften en in het gebiedje wat erbij hoort, Eben is deze zomer de ouderwetse 2 persoons stoeltjes vervangen in een 6persoons.
Heb ook wel eens in zo'n gondel gestaan naar de Dachstein Gletscher, daar sta je met 60 (of 75) man ofzo. Heb je ook echt twee 'terminals' := maar dan zit je wel als sardientjes in een blik.

Sleepliften heb ik geen problemen mee, zolang ik maar alleen sta, anders ga ik zo verkrampen en moet ik opletten dat mijn ski's niet over die van de ander gaan.
In Altastenberg gisteren waren er overigens alleen maar sleepliften met zo'n anker.

he hier skien wij ook altijd :))

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:52

Celiien schreef:
Jimb0o schreef:

he hier skien wij ook altijd :))

Haha leuk!
Wij skiën eigenlijk maar twee dagen in Flachau zelf, want we komen daar al negen jaar (zomer en winter), dus we verkennen ook veel gebieden in de buurt (tot 1/2 uurtje rijden) want de pas gaat voor een heel groot gebied. Deze zomer waren we bij de Hochkönig en de pistes zagen er heel mooi uit, dus dat willen we dit jaar eens proberen, net als het Gasteinertal. (daar hebben ze trouwens ook heeeeerlijke luxe thermebaden met lig-in bios, waar je in je zwembandje films kan kijken (wel weer duits nagesynchroniseerd, maar ach)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:06

Sharon_Jims schreef:
Ja daar hebben jullie gelijk in, alleen moet ik met deze organisatie gelijk 5 dagen les nemen...
Je hoeft niet bij de reisorganisatie les te boeken.
Dit kun je ook gewoon in het gebied zelf doen. Dat heb ik ook vaak zat gedaan.
Gewoon naar de skischool gaan en daar zelf enkele dagen les boeken.

Ik wilde in het begin graag priveles. Omdat ik nogal angstig was en de meeste reisorganisaties bieden alleen groepslessen aan.
Laatste keer heb ik het ook zelf geregeld. Ik wilde namelijk maar drie dagen les. (achteraf heb ik er toch 5 dagen van gemaakt, omdat het zo lekker ging, maar goed :+)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:09

Wij namen altijd gewoon daar les. Alhoewel wij ook altijd zelf alles boeken, dus niets met een organisatie te maken hebben. Maar dat is ook veel leuker, die mensen kennen t gebied op hun duimpje dus weten vaak de leukste plekjes enz. :)

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:33

_karin_ schreef:
Stoelverwarming is zooooo chill. Mann.

Mijn snowboardleraar: ''it's definatly a girly lift'' :')

whaha :') ja mijn vader vind het ook helemaal niks, maar wij vinden het ook echt heeeerlijk zo'n warme kont in de lift :Y)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:34

Precies. Heeerlijk. :D

Snowboardleraar: ''Come Karin, you should sit in the middle, it's the hottest there :') ''

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:43

ik ga rond de pasen naar La Norma. wie is daar wel eens geweest en zijn echt do's en don'ts?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:08

Ooh man die liftjes!
In Kirchberg hadden ze twee jaar geleden ook nog zo'n überoude 1 persoon stoeltjeslift! Dat was pas een ramp. Grijpt je inderdaad bij je kuiten, dan wiebelt zo'n eenpersoonsding werkelijk alle kanten op (en hij is zo gammel dat je denk dat je het nooit haalt tot bovenaan...), en uitstappen is een ramp...
Gelukkig vorig jaar vervangen door een moderne 8 persoons lift mét stoelverwarming. :Y) Maar het trauma is nog niet weg. :))

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 00:35

Zo´n sleeplift is niet erg als je goed met je scheenbeen in je schoenen "hangt". Daardoor druk je je skies goed op de baan en gaan ze niet fladderen (en fl*kker je er ook niet uit :D !).
De stoeltjeslift is gelukkig ook geen probeleem meer; ik heb er wel een paar jaar voor nodig gehad dat ik niet meer onderuit ga bij het uitstappen :roll: :o :D !
Gasteinertal is trouwens erg leuk; wij zijn een aantal keer in Dorfgastein geweest en daar gaan we zeer zeker weer een keer naar toe :j .
Scheffau/Elmau is ook leuk, maar bij mij is de Steinplatte (Waidring) toch wel favoriet :) .

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:47

Ik vind die gondels echt ondingen, eerst je ski's uit, dan dat geklos op je schoenen en dat gesjouw met de ski's en haasten om je ski's op tijd in de houder te krijgen. En dan bovenaan hetzelfde liedje. Geef mij maar gewoon een fijne stoeltjeslift met bubble voor als het nodig is. Wel zo makkelijk ;)