Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 22:45

Leuke trip, 3 maanden! Ga je in Amerika ook werken, kan dat?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:43

Nee, Amerika niet. Sowieso omdat het momenteel erg moeilijk is om een werkvisum te krijgen, dus ga ik op een toeristenvisum. En dan zorgen dat ik eventueel in Canada met een baan wat geld bijtank ;) . En verder wil ik voornamelijk op basis van wwoof en helpx canada van west naar oost doortrekken.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:47

Lang niet meer in dit topic geweest :oo
Ik hoop dat ik over 2 jaar eindelijk in Canada ben.
De papieren zijn getekent dus het is alleen nog maar afwachten.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:58

Leuk hier zoveel over Canada te lezen :)
Ik heb in juli een hele leuke jongen leren kennen uit Canada.. En het klikt zo goed tussen ons, dat hij in oktober weer naar Ndl komt.. we mailen om de dag (erg goed om mijn engels bij te schaven ;) ) en hij heeft al veel over Canada verteld, wie weet ga ik het nog eens bezoeken :)
Ik heb twee weken terug heerlijke snoepjes en maple syrup opgestuurd gekregen, heerlijk!!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:15

__Elisabeth: jij wilt hier dus komen wonen? Leuk! Heb je al een idee waar?
Wesseltje: waar heb je hem leren kennen? Leuk dat hij je wat dingetjes opstuurt. Maple syrup is lekker vind ik maar niet al te vaak.
_Linda: leuk hoor, wat voor werk heb je in gedachten? Misschien bij boeren of met paarden? Of maakt het je niets uit?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:12

Ik heb hem leren kennen op de nijmeegse vierdaagse :)
En ik eet de maple syrup niet dagelijks hoor :D
Hij stuurt geregeld foto's van de omgeving waar hij woont, en ook new foundland heb ik op de foto's mogen bewonderen (daar heeft hij ook even gewoond voor zijn werk) heel erg mooi! hij woont nu weer in Ottawa.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 03:24

Voor mij helaas geen Canada meer voorlopig. Ik zou eigenlijk deze zomer weer gewoon even lekker op vakantie gaan, ticket was al geboekt, maar daarna helaas weer gecanceld.

Wil erg graag terug, ook gewoon naar Calgary want ik voelde me er heel erg thuis, de stad, de omgeving, alles eigenlijk. Maar het is gewoon niet makkelijk. Vakantiereisjes zijn duur, en emigratie ooit is zo goed als onmogelijk. Gewoon maar lekker verder dromen..

Heb hier trouwens ook nog maple syrup staan, verder nog mijn Calgary Flames shirt (een van de twee Ijshockeyclubs waar ik fan van ben, de andere zijnde de Detroit Red Wings). En natuurlijk de foto's die ik heb als herinnering.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 07:21

Balance: ja dat is wel de bedoeling :) waar we terecht komen is nog helemaal niet duidelijk. we zitten echt nog in het begin. Er word nu werk gezocht voor mijn vader en daar zal het aan liggen waar we komen. waarscheinlijk in de buurt van vancouver omdat daar nu het meeste geschikte werk is.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:26

Wesseltje: LOL! of all places... gek he, hoe zoiets kan lopen (letterlijk)
Sypheron: Kom op joh... wie weet keren ineens je kansen en blijkt dat je zonder verdere tegenslag hierheen kan komen. Tot die tijd helpen de foto's je nog om terug te kijken. Enne... GO OILERS! (grijns) verbrand dat shirtje maar van de flames.
__Elisabeth: werk is moeilijk hier nu inderdaad. Zeg maar tegen je vader, voor het geval dat hij het nog niet weet, dat er een extra belasting gaat komen in BC, ook geen lolletje. Die belasting gaat ook op de huizenprijs erbij komen heb ik me door NLse kenissen daar laten vertellen. Maar ook voor jullie geldt: wie weet hoe het nog allemaal voor jullie uitpakt. Bij ons leek het zo te moeten zijn, alles liep op rolletjes. Voor mij een teken dat je gewoon zo'n keuze moet maken. Ik help het je in elk geval hopen, zo te lezen verheug je je er al op, leuk!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:47

tja, heb blad 1 gelezen en de laatste, dus wel het eea gemist.
zaterdag ga ik samen met een vriendin naar canada voor ruim 2 weken, eerst 2 dagen in een hotel in edmonton, dan 1 week op een ranch, paardrijden, koeien drijven etc en dan een weekje met de auto door de rockies.
Een heel avontuur, vooral mijn beessies thuis achterlaten, manlief heeft vrij geregeld en zal voor de paarden de honden, katten en kippen zorgen.
ben erg benieuwd wat we kunnen verwachten, heb er erg veel zin in, we zullen onze bevindingen straks wel ergens op bokt plaatsen :)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 14:19

balance schreef:
Wesseltje: LOL! of all places... gek he, hoe zoiets kan lopen (letterlijk)
Sypheron: Kom op joh... wie weet keren ineens je kansen en blijkt dat je zonder verdere tegenslag hierheen kan komen. Tot die tijd helpen de foto's je nog om terug te kijken. Enne... GO OILERS! (grijns) verbrand dat shirtje maar van de flames.
__Elisabeth: werk is moeilijk hier nu inderdaad. Zeg maar tegen je vader, voor het geval dat hij het nog niet weet, dat er een extra belasting gaat komen in BC, ook geen lolletje. Die belasting gaat ook op de huizenprijs erbij komen heb ik me door NLse kenissen daar laten vertellen. Maar ook voor jullie geldt: wie weet hoe het nog allemaal voor jullie uitpakt. Bij ons leek het zo te moeten zijn, alles liep op rolletjes. Voor mij een teken dat je gewoon zo'n keuze moet maken. Ik help het je in elk geval hopen, zo te lezen verheug je je er al op, leuk!

:D ja heel apart, en ben erg benieuwd of het in oktober nog steeds zo klikt, wel zullen zien !!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 15:43

Joyfordogs: het weer is in elk geval nog prachtig. Ga je in de buurt van Edmonton naar een ranch of ga je daarvoor eerst een stuk rijden?
Als je hier nog niet geweest bent: een land om van te houden. Heel persoonlijk natuurlijk, anderen trekken eerder naar Amerika. De mentaliteit hier is redelijk Engels te noemen; vriendelijk en beleefd. Fingers crossed dat jullie ook wildlife tegen komen, dat is echt wel de slagroom op het toetje vind ik.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 18:04

Alles word via buyse (geloof ik :+ ) geregeld dus veel hebben we er niet over te vertellen. we hoeven dus ook zelf niks te doen. en tja die belasting daar is vast niks aan te doen. en als we moeten kiezen tussen belasting en nederland is de keuze snal gemaakt :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:19

*is weer jaloers*

Ben zelf net terug van bijna 2 weken Canada (Toronto, Montreal, Quebec), voor een bezoekje aan mijn zus die stage loopt (of liep :P) in Toronto. Zij gaat lekker verder reizen (Vancouver Island (Whalewatchen uiteraard), Calgary, Jasper, Banff enz en ze zit nu bij familie in Edmonton)

Heerlijk land :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:02

Kom even binnenvallen, wat voor weer is het daar in Oktober? Gewoon hetzelfde als hier?

Ik zit ook wat rond te zoeken met tickets, en het scheelt echt veel!! Ga ik 2 dagen later dan scheelt me dat 700 euro, weet iemand hoe dat komt?

En Halifax, is dat een beetje leuk? :+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 13:03

Oktober kan daar al sneeuw liggen.

Ik ben 17 juli tot 10 aug der geweest.
Was SUPER :D Zat in albertha en de Rocky's

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:55

Via internet kun je gewoon het weer in de gaten houden daar ;)
ook de gemiddelde temperaturen per maand staan er, gewoon even zoeken :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:47

balance schreef:
Joyfordogs: het weer is in elk geval nog prachtig. Ga je in de buurt van Edmonton naar een ranch of ga je daarvoor eerst een stuk rijden?
Als je hier nog niet geweest bent: een land om van te houden. Heel persoonlijk natuurlijk, anderen trekken eerder naar Amerika. De mentaliteit hier is redelijk Engels te noemen; vriendelijk en beleefd. Fingers crossed dat jullie ook wildlife tegen komen, dat is echt wel de slagroom op het toetje vind ik.

ja ik heb niet alles gelezen, dus kom binnenvallen
we gaan naar een ranch. en een week met de auto rondtoeren.
ben erg benieuwd en het er veel zin in.

zou wel lekker zijn, mooi weer, maar we wachten het rustig af

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:33

Nou, heel veel plezier gewenst in elk geval. Het klinkt heel spannend! En het weer is maar een factor, als het hier te koud is raad ik je aan om hier spullen te kopen want dat scheelt in prijs maar hier is men er ook beter ingericht. Denk ik.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:56

Nog een vraagje: ik hoop dus een WHP visum te krijgen voor 2010 in Canada. Is het dan verstandig om daar een canadese bankrekening af te sluiten? Zo ja, wat zijn de kosten en heeft iemand misschien nog tips voor / ervaring met een bepaalde bank?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:21

Ik dacht dat de bankrekeningen daar gekoppeld zijn aan een sofinummer, en je dus eerst werk moet hebben voordat je een rekening kunt openen. Maar dat kun je beter even checken nog.
Ik weet in ieder geval dat de ING bank daar ook bestaat, misschien is het makkelijk/mogelijk om vanuit hier bij de ING al vanalles te regelen?
Verder is Scotiabank een grote en betrouwbare speler op de bankmarkt, dat zou in ieder geval mijn eerste keuze zijn :)

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:28

Hoi, Je hoeft voor het aanvragen van je WHP geen canadese bankrekening te hebben. Maar als je hier wilt werken is het natuurlijk wel handig. Ik denk dat het makkelijkst is om vanaf hier (canada) een bankrekening te openen.
Weet trouwens iemand nog iets in de buurt van vancouver waar je leuk kan paardrijden?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:49

Terpstra schreef:
Hoi, Je hoeft voor het aanvragen van je WHP geen canadese bankrekening te hebben. Maar als je hier wilt werken is het natuurlijk wel handig. Ik denk dat het makkelijkst is om vanaf hier (canada) een bankrekening te openen.
Weet trouwens iemand nog iets in de buurt van vancouver waar je leuk kan paardrijden?

In Golden Ears Prov. park in North Vancouver kun je paard rijden.

Vrolijke groetjes,

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:00

Alle Canadezen hier een fijne Thanksgiving gehad? :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:36

Nog 2 maanden!!! :D We zijn al bezig de kerstcadeaus te verzamelen en daarheen te versturen. Dan hoeft dat niet in de koffer ;)