Egypte 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 12:15

Heerlijke vooruitzichten zo !!

Ik heb er ook echt wel zin in om weer te gaan, weekje te ontspannen en relaxen.

September gaan wij ook weer naar Hurghada, is geboekt. Gaan we weer naar Steigenberger pure lifestyle, word de 3de keer dan. Vliegen vanaf Amsterdam met EasyJet, wel de goedkopere kamer variant genomen, ivm jacuzzi waar je met 35+ graden toch niet in ligt.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 19:52

Dorine92 schreef:
Lavitabella schreef:
Ik twijfel ook om naar Egypte te gaan. Of Kaapverdië of Egypte. :+ We gaan dan in april. Ik ben helemaal niet thuis in Egypte en ik ben er nog nooit geweest dus ik ben dit topic even gaan doorspitten.

Ik hou wel van een luxe vakantie en aan het strand/de zee is wel echt een must. Mooi/schoon hotel met goed eten en all inclusief. Egypte is op ons pad gekomen door het weer en we zijn gebonden aan april. Ook omdat je daar best veel keuze hebt qua hotels. Veel meer dan bij Kaapverdië. Vliegtijd vonden we ook ideaal. We willen ongeveer 10 dagen gaan.

Ik zou dan Egypte doen. Kaapverdië strand luxe hotel dan kom je sowieso op Sal terecht en daar is echt geen zak aan.
Kaapverdië is veel interessanter voor wandelen enz maar dan moet je naar Santo Antão en Fogo en Santiago

Wandelen is een keertje leuk maar zeker niet ons doel. Ik vind hotels kiezen wel echt lastig. Als ik 1 negatieve review zie krijg ik al twijfels terwijl bij ieder hotel natuurlijk ontevreden mensen zijn.

Mando

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:09

1 negatieve review is toch niet zo erg.
Er komen duizenden mensen in die hotels die wel tevreden zijn.

Sommige mensen leggen op iedere slak 500 kilo zout.

Lees tussen de regels en je moet er toch zelf iets van maken.

Anders kies je voor een Three Corners hotel dan zit je vaak altijd wel goed.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:22

Mando schreef:
1 negatieve review is toch niet zo erg.
Er komen duizenden mensen in die hotels die wel tevreden zijn.

Sommige mensen leggen op iedere slak 500 kilo zout.

Lees tussen de regels en je moet er toch zelf iets van maken.

Anders kies je voor een Three Corners hotel dan zit je vaak altijd wel goed.

Dat is zeker waar maar ik ben bijvoorbeeld heel erg van de hygiëne dus als ik daarvan al een paar reviews lees krijg ik twijfels en ik wil dan liever niet zelf ondervinden dat het niet goed is. Het is ook de eerste keer Egypte dus dat werkt ook niet persee mee want ik weet niet wat de "standaard" is.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:24

Three corners hotels, schoon en lekker eten!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:48

Als je gewoon luxe en strand wil zou ik persoonlijk eerder naar een riu of melia hotel op Kaapverdië gaan dan Egypte :o Dat vind ik toch echt wel meer luxe dan three corners.
TTC Rihanna was wél net en schoon, daar kan ik niks van zeggen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 21:20

Over Steigenberger zijn er ook wel negatievere revieuws te vinden. Maar ik vind het echt keurig schoon etc etc. Kom er graag.

Hotel waar ik nu in april heen ga, heb ik daadwerkelijk wel mijn twijfels over, ook in diverse facebookpagina's zijn de reviews niet top. Maarja ik ga 6 dagen de boot op. En zorg dat ik zelf sultana en dingen mee neem als snacks voor op de boot. En ik slaap en diner er alleen, desnoods ga ik uiteten als het niet schoon en fris is :+ Maar gezien de prijs neem ik het maar voor lief, algemeen zijn de reviews wel oke.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 21:24

Ik heb toevallig van de week ook weer geboekt voor december! Naar het hotel terug van mijn eerste Egyptereis. Ik wil deze keer ook naar Cairo dus Hurghada gekozen, bewust. Normaliter ga ik naar Marsa Alam. Ook de medicijnen die ik gebruik zijn stukken goedkoper in de apotheek in Egypte dus ik zie het maar als een noodzakelijke reis. :D :D

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 11:30

ontherun schreef:
Als je gewoon luxe en strand wil zou ik persoonlijk eerder naar een riu of melia hotel op Kaapverdië gaan dan Egypte :o Dat vind ik toch echt wel meer luxe dan three corners.
TTC Rihanna was wél net en schoon, daar kan ik niks van zeggen.

Ik heb in het RUI Palace Santa Maria 5* verbleven, maar gezien daar alles wordt verpest door Engelsen is er weinig meer van echte luxe over. Daarbij is het strand van Rui Palace veel te ruw, terwijl als je dan de hoek om gaat naar het Rui Funana 4* gaat, daar is de gezelligheid en het goede strand...
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 26-02-26 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 11:35

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:39

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:26

Fitzroy schreef:
Op Kaapverdië heerst toch dat shingella virus? Ik zou er niet naartoe gaan. https://www.rivm.nl/nieuws/reizigers-na ... shigellose

Wij hebben dit ook met 4 man sterk gehad in oktober. En we waren niet buiten het resort geweest van ttc rihanna in Egypte, vriendlief op dag 2 al doodziek. Gewoon domme pech...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 00:31

Heb in Egypte altijd lokaal gegeten behalve 1 keer, tijdens een georganiseerd tripje. En precies daar werd ik ziek van.
Kaapverdië alleen maar lokaal gegeten, niks aan de hand. Ze weten vaak echt wel goed hoe ze met toeristen om moeten gaan.
Het zijn meestal de buffets in hotels waar mensen ziek van worden. Het ligt te lang en iedereen zit er met zijn takken aan
Waar je ook ziek van wordt is geld. Dus aanraken en dan je mond of je eten aanraken. Want ook daarvoor geldt, iedereen raakt het geld aan, ook met ongewassen handen. Dus je besmet in zulke landen ook snel jezelf en je eten als je niet oplet

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 14:00

Ik ben eigenlijk op vakantie overal wel eens wat slechter van het eten.
Variërend van doodziek in Gambia, tot van 1 avond over mn nek gaan en sch**ten in Egypte en Griekenland. Maar ook in Nederland heb ik het wel met een weekendje weg.
Kijk er meestal al niet meer van op. Haal lokaal een pep middeltje, zorg dat ik spul bij mij heb en dan gaat het weer.

Kan dus in Nederland ook niet tegen alles en gewoon een raar mislukt lijf van binnen :+

Maar toch altijd zin om op vakantie te gaan!!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 12:11

Met de toestand nu in Iran twijfel ik enorm over wel heen gaan over 3 weken. Zeker omdat er ook al aanslagen in de Golfstaten zijn. Sharm el Sheikh is nu geel. Volgens mijn man is dat altijd zo, maar ik dacht groen. We hebben nog even dus wachten nog even af. Maar vind het wel erg spannend met alle ontwikkelingen in de wereld.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 12:56

Zou zeker de ontwikkelingen goed in de gaten houden kan wel eens spannend worden.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 15:46

Bonnelover schreef:
Met de toestand nu in Iran twijfel ik enorm over wel heen gaan over 3 weken. Zeker omdat er ook al aanslagen in de Golfstaten zijn. Sharm el Sheikh is nu geel. Volgens mijn man is dat altijd zo, maar ik dacht groen. We hebben nog even dus wachten nog even af. Maar vind het wel erg spannend met alle ontwikkelingen in de wereld.

Ik heb al eens vaker gekeken en ben eigenlijk nog nooit naar egypte geweest, maar egypte heeft altijd al op minimaal geel gestaan. Alleen ik kan mij echt wel voorstellen dat je nu geen fijn gevoel hebt om die kant op te gaan.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 16:38

Sharm el Scheikh heeft mij altijd minder getrokken jaren terug al wegens gerommel aan die grens kant.

Hurghada of Marsa Alam zit dan toch 'heel' ver weg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 17:42

Nou ja, heel ver weg nu ook weer niet. Scheelt een paar honderd kilometer. Voor raketten is dat niets natuurlijk.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 17:46

Ik denk dat wij Egypte ook maar even gaan overslaan, even kijken hoe het zich ontwikkeld..

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 17:47

Ik heb een last minute geboekt en ga 10 maart weer naar Casa Mare resort in Marsa Alam.
Even een weekje bij komen. Hopelijk vind ik nog wat spulletjes om mee te nemen voor de paarden bij het hotel.
Wat betreft de onrust ik denk dat ik daar wel goed zit.
En ja raketten kunnen ver maar ik denk niet dat Marsa Alam een doelwit zal zijn.
Code geel is het al jaren.
Mocht het een andere code worden en ze raden het af dan word het natuurlijk anders.
Een kennis van mij zit nu in Dubai sinds gister avond en die heeft meerdere klappen gehoord..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-26 18:15

Fitzroy, volgens mij tussen Hurghada en Iran zit 3000km met de auto. Van hier naar Oekraïne is het 2000 km. Onrustig in die regio is het al jaren. Zolang er geen reisadvies veranderd naar rood, of iets dergelijks ga ik gewoon.

TamaraFloor, lekker genieten hoor! Ik ga maandje later naar Hurghada.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 10:46

Op CNN vanmorgen dat amerikanen ook Egypte moeten verlaten!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 11:52

lukka63 schreef:
Op CNN vanmorgen dat amerikanen ook Egypte moeten verlaten!

En ik was in Bali na de aanslagen, Australiers hadden negatief reisadvies. Ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Zelfs als een reisadvies tijdelijk oranje is, kan het soms veilig zijn.
In coronatijd naar oranje landen gereisd. Voelde veiliger dan geel in Mexico in sommige gebieden.
Je moet het dus op je eigen gevoel beslissen. Wat jij denkt moet je doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-26 13:29

Dat laatste is natuurlijk niet helemaal waar. Als jij bewust naar een oranje of rood gebied reist, geldt je reisverzekering niet.