Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:28

Travel_me schreef:
Gave plekken! En die hotels echt prachtig!

Bij mij zijn mijn plannen iets veranderd. Ik zit nu op de Galapagos eilanden en blijf daarna in Ecuador nog 2 weken. Vervolgens wordt het Panama, Costa Rica, Guatemala en Belize en dan vlieg ik vanaf Cancun naar Zuid Afrika. Mexico ga ik verder overslaan, maar vlucht vanaf Cancun is stuk goedkoper.
Wel idioot... Goedkoopste ticket was met KLM (Cancun-Kaapstad) en heeft een overstap in...... Amsterdam..

Wat gaaf zeg! Ecuador en Costa Rica wil ik ook ooit heen. Is het druk op de Galapagos? En is/voelt het veilig in Ecuador?

Earth

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 23:39

Oh en aangezien dit mijn hobby is en ik reizen uitkiezen gewoon heel leuk vind, bied ik bij deze ook aan om mensen te helpen als ze een reis zelf willen plannen maar niet weten waar ze moeten beginnen. Stuur me maar een pb als je interesse hebt :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:17

moonsparkle schreef:
Travel_me schreef:
Gave plekken! En die hotels echt prachtig!

Bij mij zijn mijn plannen iets veranderd. Ik zit nu op de Galapagos eilanden en blijf daarna in Ecuador nog 2 weken. Vervolgens wordt het Panama, Costa Rica, Guatemala en Belize en dan vlieg ik vanaf Cancun naar Zuid Afrika. Mexico ga ik verder overslaan, maar vlucht vanaf Cancun is stuk goedkoper.
Wel idioot... Goedkoopste ticket was met KLM (Cancun-Kaapstad) en heeft een overstap in...... Amsterdam..

Wat gaaf zeg! Ecuador en Costa Rica wil ik ook ooit heen. Is het druk op de Galapagos? En is/voelt het veilig in Ecuador?

Ik vind het erg rustig. Tenminste er zijn zeker veel toeristen, maar hostel waarin ik slaap zijn nog niet halfvol.
Qua Ecuador kan ik nog niet veel zeggen. Ben alleen met de nachtbus vanaf Peru naar Guayaquil gegaan en daar een taxi naar vliegveld genomen. Kom ik later op terug :)

@Earth: Herkenbaar. Niet dat ik er zoveel tijd in steek haha, meestal 5 minuten op boeking, maar ik kies voor vooral goedkoop. Maar vind plannen soms bijna nog mooier dan de reis zelf :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:07

xxxmh schreef:
Cowgirl schreef:
Australie is voor mij alweer 20 jaar geleden, ben er toen 6 maanden geweest incl NZ.

Wil graag nog eens terug en heb daar ook wel naar zitten kijken maar vooral tijd is een issue.

Ik denk dat het volgend jaar indonesie word. Iemand ervaring met Koning Aap of Shoestring?
Normaal ga ik wel alleen maar daar heb ik nu geen zin in en wil eens ene groeps/single reis proberen.
Sawadee valt voor komend jaar af omdat de reis die ik wil alleen uit stellen bestaat. Zoek juist een reis met ook alleen reizende :D

Ik ben dit jaar 2 keer met shoestring op reis geweest. Naar Costa Rica en naar Jordanië en dat is mij goed bevallen. Wil in 2024 naar Thailand met shoestring. Costa Rica was leeftijd 18-45 en Jordanië 25-35. Die laatste leeftijdscategorie vond ik wel leuker. Ben 28. Alleen de eerst volgende reis naar Thailand met die leeftijdscategorie is pas in juli. Is juli een goede periode om naar Thailand te reizen?

Volgens mij is het dan regenseizoen.
Ik ben er in november geweest en had elke dag mooi weer. Ik ben wezen backpacken toen en dat beviel heel goed daar. Fijn land om in te reizen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 14:35

Het is in juli de nattere periode vergeleken met de echt droge periode. Maar wij zaten er in het droge seizoen april en toen hebben we de laatste 4 dagen ook alleen maar regen gehad. Dus ja je weet het nooit :')
https://klimaatinfo.nl/klimaat/thailand/

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:01

Niet heel Thailand heeft dezelfde periode regentijd. In Koh Tao is het volgens mij juist in de zomer mooi.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 16:04

Ja dat verschilt inderdaad ook, dan kun je op die website die ik heb gedeeld wat plaatselijker zoeken. Maar Koh Tao is het hele jaar door een stuk natter dan gemiddeld :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:14

Dit is waar ik heen zou gaan. Heb al verder gegoogled en ze zeggen wel dat de natuur door de regen dan heel mooi is en als er regen valt het niet heel lang is maar in 1 keer heel veel en meestal einde van de middag.

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-23 20:17

Als je maar niet Koh Tao overslaat, anders sla ik je :P Zo mooi <3 Koh Samui kun je wel overslaan imo, ga dan naar Koh Panghan.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:19

Earth schreef:
Als je maar niet Koh Tao overslaat, anders sla ik je :P Zo mooi <3 Koh Samui kun je wel overslaan imo, ga dan naar Koh Panghan.

Het is een georganiseerde reis. Moet me verder inlezen wat alles is haha dus wat jij boven zegt heb ik nog geen idee van.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:25

Earth, je hebt een mooie reis samengesteld! Op de foto's ziet het er al prachtig uit.

Ik heb vanochtend ook eindelijk geboekt voor Lapland. Heel last-minute is over 2 weken al. Nu nog wachten op bevestiging en dan kan de voorpret beginnen *\o/*

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:04

Ik ben zelf ooit in augustus naar Thailand geweest. Het regent inderdaad wel af en toe, maar vaak is dat een flink bui van een half uur en dan rest van de dag droog

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:08

1 van de lastigste voorbereidingstaken eindelijk compleet geregeld: oppas voor de hond. Zijn wel een paar vaste mensen die met hem om kunnen gaan, maar voor een volle maand is dat altijd ff puzzelen. Meestal paar week hier dan daar. Dus ben al sinds half jaar geleden bezig met kijken wat de opties zijn bij wie en was nu de laatste beetjes bij elkaar aan het puzzelen.

Maar mijn grootouders kwamen vanavond met het bericht dat ze ondanks dat ze eerder max 2 week zeiden, ze toch een hele maand willen doen. Dus opeens valt al het gepuzzel weg :D .

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:27

Grrr.. waarom ben ik verder op de shoestring site gaan kijken... hele mooie reis gezien en nu twijfel ik. Mijn plan was eerst in juli naar Thailand voor 3 weken met Shoestring. Maar nu zag ik dus de reis van 2 weken naar Bali en Komodo. Nu weet ik niet meer wat ik wil doen haha.

Of in juli naar Thailand en dan oktober naar Bali en Komodo. Lekker duur maar woon nog thuis dus eigenlijk denk ik, nu kan het nog haha. Dit jaar ook in februari naar Costa Rica geweest en in september naar Jordanië.

Of in juni naar Bali en Komodo en dan in het najaar nog ergens anders heen of niet.

Keuzesssssss...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 18:31

Haha keuzes keuzes. Is het een georganiseerde reis weer naar Indo? Want anders zou ik de zuidstranden van Lombok ook mee pakken <3

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:36

Earth schreef:
Haha keuzes keuzes. Is het een georganiseerde reis weer naar Indo? Want anders zou ik de zuidstranden van Lombok ook mee pakken <3

Ja ook georganiseerd met shoestring. Singlereis beide.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 19:09

xxxmh schreef:
Grrr.. waarom ben ik verder op de shoestring site gaan kijken... hele mooie reis gezien en nu twijfel ik. Mijn plan was eerst in juli naar Thailand voor 3 weken met Shoestring. Maar nu zag ik dus de reis van 2 weken naar Bali en Komodo. Nu weet ik niet meer wat ik wil doen haha.

Of in juli naar Thailand en dan oktober naar Bali en Komodo. Lekker duur maar woon nog thuis dus eigenlijk denk ik, nu kan het nog haha. Dit jaar ook in februari naar Costa Rica geweest en in september naar Jordanië.

Of in juni naar Bali en Komodo en dan in het najaar nog ergens anders heen of niet.

Keuzesssssss...

Ik heb precies hetzelfde gedaan 8)7

Ik had mijn keuze redelijk gemaakt om met shoestring naar java , bali en gilli te gaan. Maar ook nog ff verder gekeken...kom ik op een rondreis naar afrika uit voor 3 weken.. O:) .

Zo leuk vakantie uitzoeken *\%/*

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:44

Cowgirl schreef:
xxxmh schreef:

Keuzesssssss...

Ik heb precies hetzelfde gedaan 8)7

Ik had mijn keuze redelijk gemaakt om met shoestring naar java , bali en gilli te gaan. Maar ook nog ff verder gekeken...kom ik op een rondreis naar afrika uit voor 3 weken.. O:) .

Zo leuk vakantie uitzoeken *\%/*

Die staat ook nog op mijn lijstje ooit haha.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:59

xxxmh schreef:

Keuzesssssss...

Als je het geld ervoor hebt zou ik zeggen: Beide!
Of 1 met een groepsreis en 1 zelfstandig om te besparen? Zijn erg fijne landen om zelf te reizen :)

Ik vond Bali trouwens niet zo, maar ben niet van de toeristische plekken. Vond Java veel leuker en authentieker. De eilanden ten zuiden van Bali waren ook top Nusa Penida oa. maar die schijnen nu ook overspoeld met toeristen te zijn (lees in de rij staan om een foto van een uitzichtpunt te maken). Blij dat ik er was toen er nog maar 1 hotel op te eiland was.

Hoe was Jordanie? Ik zit eraan te denken om hier met mijn moeder heen te gaan in het najaar. Niet georganiseerd, maar zelf auto huren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 23:43

Zo herkenbaar... Hier alweer inspiratie voor Senegal, maar mn man wil er nog niet over na denken wat we na Thailand (Khao Lak) gaan doen..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 04:01

Travel_me schreef:
xxxmh schreef:

Keuzesssssss...

Als je het geld ervoor hebt zou ik zeggen: Beide!
Of 1 met een groepsreis en 1 zelfstandig om te besparen? Zijn erg fijne landen om zelf te reizen :)

Ik vond Bali trouwens niet zo, maar ben niet van de toeristische plekken. Vond Java veel leuker en authentieker. De eilanden ten zuiden van Bali waren ook top Nusa Penida oa. maar die schijnen nu ook overspoeld met toeristen te zijn (lees in de rij staan om een foto van een uitzichtpunt te maken). Blij dat ik er was toen er nog maar 1 hotel op te eiland was.

Hoe was Jordanie? Ik zit eraan te denken om hier met mijn moeder heen te gaan in het najaar. Niet georganiseerd, maar zelf auto huren.

Ik vind alleen reizen toch te spannend dus ga liever dan met een single reis aangezien vriendinnen niet kunnen of willen.

Jordanië vond ik echt geweldig qua bezienswaardigheden. De cultuur zelf vond ik niks, de manier hoe ze leven en het eten vond ik niet altijd even lekker maar wel een van mijn mooiste reizen. Al heb ik er nog niet veel gemaakt haha. Petra, jerash en wadi rum echt prachtig.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:34

Top! Ik ga Jordanië op mijn lijstje zetten! Ik ben nog nooit echt die kant op geweest, dus zou graag een keer een totaal andere cultuur zien weer. (oké ik ben in Dubai geweest, maar dat was niet mijn bestemming en is vooral nep XD)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:48

Travel_me schreef:
Top! Ik ga Jordanië op mijn lijstje zetten! Ik ben nog nooit echt die kant op geweest, dus zou graag een keer een totaal andere cultuur zien weer. (oké ik ben in Dubai geweest, maar dat was niet mijn bestemming en is vooral nep XD)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:58

2 weken wel kort voor Indonesië en helemaal als je ook naar Komodo wil. Maar wel heel tof.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:04

fokfanaat schreef:
2 weken wel kort voor Indonesië en helemaal als je ook naar Komodo wil. Maar wel heel tof.

Het is georganiseerd dus daar kan ik niks aan veranderen.