[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-22 12:06

We zijn weer bezig in de grote wei met de extra draad en lint vanwege de veulens. Hopelijk kunnen ze dan dit weekend erop.
Even uitrusten op het natuurlijke boomstoeltje.

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht
Afbeelding

Soort wandelende tak, er zat ook een groene

Afbeelding

Monique1963

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:54

Gaaf stuk hebben je paarden nu. Ik herken erg wat je doet, wij zijn ook bezig om de weilanden in orde te maken voor de pony's. Voordeel is wel, als het eenmaal goed staat, heb je er ontzettend lang plezier van. Het onkruidvrij houden is eigenlijk nog meer werk, lol! En die wandelende takjes schenen bij ons vlak bij jullie ook te zitten, maar heb ik nooit kunnen spotten. Adders zijn niet gevaarlijk voor paarden heeft mij d.a. verteld. Ze gaan weg voor trillingen en paarden lopen niet echt lichtvoetig. Daarbij zei ze dat je wel koorts kunt krijgen van een adderbeet, maar dat alleen heel zwakke ouderen of baby's of kleine dieren eraan kunnen overlijden. Maar ze zijn banger voor jou of je paarden dan andersom!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 12:03

Ik was weer eens gestoken door iets, volgens de apotheek muggen of aoutas, kreeg een zalfje tegen de jeuk. Dat hielp een beetje, maar bulten werden weer helemaal paars, had er wel 20. Dat werd eindelijk wat minder, kreeg ik weer een bult op mijn arm, denk van een daas. Helemaal dik, warm en rood. En nu was ik gisteren op de wei bezig geweest en ook een paar keer gaan zitten, anders houd ik het niet vol. Nu ben ik dus weer helemaal lek geprikt, vrees weer aoutas, heel mijn bovenbeen is dik en rood en jeukt weer vreselijk en ook in mijn lies nog. Het doet ook pijn, wordt er gek van.
In ieder geval de paarden vanmorgen naar de wei gebracht. Ik met de 2 merries, veulens erachter aan. En Milko met Pathos daar weer achter om de veulens een beetje bij te sturen.
Foto's volgen nog, uploaden lukt weer niet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 12:21

Toch nog gelukt met de foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 12:47

balen voor je dat ze jou zo moeten hebben. in de aoutattijd, bij ons over een maand, loop ik alleen op regenlaarzen, met lange broek, en pijpen in broek en laarzen invetten met maakt niet uit wat, slaolie, zadelvet, afgewerkte olie, anything cheap and dirty, als de ettertjes dan via je laarzen omhoog willen klimmen plakken ze vast. Heb je diatomee aarde? Ik strooi het op ons terras en stoep en we hebben het op het ergst zelfs in bed gestrooid. Verder rond je huis zo kaal mogelijk houden, geen hoog gras. En helaas is gaan zitten in het gras niet aan te raden. Opklapstoeltje mee?

Maar de foto's van je kudde zijn geweldig!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 17:38

Ik heb ook steeds een lange broek en rubber laarzen aan. In de wei staat natuurlijk wel heel hoog gras, vrees dat het door het zitten komt. En Milko natuurlijk weer nergens last van.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:46

smeer anything dat plakt aan de buitenkant van je laarzen. Als ze omhoog willen kruipen lukt dat alvast niet. Verder koop talkpoeder. Op de baby afdeling van iedere supermarkt. Daar kunnen ze ook niet op lopen. Ja niet op die baby afdeling hahaha, maar op de talk. Vooral op je lijf poederen overal waar bandjes zitten, want daar gaan ze onder zitten, maar als je veel poedert meerdere keren pd dan gaan ze dood door de talk. En het is ook nog eens heel lekker voor jezelf!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:52

Zijn dat teken die aouat dinges? Of wat moet ik me daarbij voorstellen?

Ik had laatst wel een teek op mijn been gevangen door om mijn broek ductape binnenstebuiten te plakken rondom.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 17:59

Brrr..ik heb ze even opgezocht die aouta. Ik zou er helemaal gek van worden. Niet opgezocht hoelang ze leven? Maanden? Ze zullen vast doodgaan in de winter toch?

Goeie tip, Prairy!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 18:17

Het rare is dat ik er op mezelf of in bed ofzo nog geeneen heb gezien. Terwijl ik ze bij de honden wel heb zien zitten tussen de tenen, nu nog niet dus.
Het zou toch nog van muggen kunnen zijn, want toen ik deze bulten kreeg had ik mijn anti mug stekker niet ingeplugd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 18:23

Wij hebben het eerste jaar helemaal ondergezeten en nooit eentje gezien.

Prairy het zijn herfstmijten. Ze zijn als volwassen mijt vegetariër, maar in hun larve stadium van zeg juli tot oktober afhankelijk van hoe warm het is, zijn ze lymfezuigers. In principe op kleine mammivoren, dus muizen, ratten etc maar alles wat lymfevocht heeft is interessant. Ze kunnen ook IN je huid wonen voor drie dagen en gaan er dan uit en worden dan volwassenen. Ik heb er een heel erg pijnlijke navel ontsteking van gehad. Enige was behandelen met veel betadine, alcoholdoekjes en een zalfje tegen jeuk. En het fijne is, ze kunnen ook nog lyme over brengen net als een teek.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 18:27

Vorig jaar had ik wel allemaal rare wondjes, ook na in het gras zitten. Wel raar is dat het nu enkel op mijn linker been zit.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 21:54

Monique1963 schreef:
Wij hebben het eerste jaar helemaal ondergezeten en nooit eentje gezien.

Prairy het zijn herfstmijten. Ze zijn als volwassen mijt vegetariër, maar in hun larve stadium van zeg juli tot oktober afhankelijk van hoe warm het is, zijn ze lymfezuigers. In principe op kleine mammivoren, dus muizen, ratten etc maar alles wat lymfevocht heeft is interessant. Ze kunnen ook IN je huid wonen voor drie dagen en gaan er dan uit en worden dan volwassenen. Ik heb er een heel erg pijnlijke navel ontsteking van gehad. Enige was behandelen met veel betadine, alcoholdoekjes en een zalfje tegen jeuk. En het fijne is, ze kunnen ook nog lyme over brengen net als een teek.

Oh gatver de gatver, in je huid. Ik vind teken al horror.

Zag wel bij even googlen dat ze volgens mij familie zijn van de teken dus wat dat betreft is lyme niet heel raar dat ze dat over kunnen brengen.

Tinka ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 12:53

De zwelling van de bulten is minder, jeuk ook. Ik slik wel al 2 dagen allergie tabletten, dat scheelt ook denk ik. Alleen krijg ik nu overal blauwe plekken, waar die bulten zaten.
De paarden gaan goed op de grote wei. Ze staan overdag met de hitte en veel vliegen veel in hun natuurlijke schuilstal.

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 13:46

Ziet er goed uit! Fijn dat je iets hebt tegen de jeuk. Op je blauwe plekken kun je arnica smeren. Succes!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 15:41

Arnica, arnifor, ik vind het geweldige middeltjes. Ik roep nu zomaar iets: ik krijg sinds kort acupunctuur en zweer erbij. Ze is ook bekend met kruiden en heeft me chrysantium (?) gegeven om er thee van te maken en daarbij goji bessen (wolfbessen) om mijn lever te steunen.
Inmiddels een reguliere bloedtest gehad en er is significant verschil in de waardes.
Verder geen zeevruchten, suiker en zuivel.
Al begrijp ik dat dit voor mij persoonlijk is hoor.
Dat bladerdak voor je paarden…. <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:22

balance schreef:
Ik roep nu zomaar iets: ik krijg sinds kort acupunctuur en zweer erbij.
Da's nie best. ;) Of is het eerstverergering?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:25

:+ niet te letterlijk nemen. Het werkt bij mij heel goed.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 16:42

balance schreef:
:+ niet te letterlijk nemen. Het werkt bij mij heel goed.

Gelukkig maar dat je er geen zweren van krijgt dan ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 16:47

Ik heb een hele tijd Chinese kruiden gebruikt, in het begin hielp het heel goed, later niet meer helaas.
Acupunctuur heb ik nog nooit geprobeerd, behalve dan op de cursus als we op elkaar moesten oefenen. Een goed acupuncturist is lastig te vinden. En als je het bij jezelf doet is het minder effectief.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:18

:(:) jammer Tinka. Ik heb er zoveel profijt van. Ongelooflijk wat een kennis die mensen hebben.
Kun je niets met pressuur? Opzoeken op YouTube?
Maar goed, voor nu kan de apotheek je al vooruit helpen lees ik.
Is het nog gelukt om gasten te vinden voor de opnames? Misschien heb ik er wel overheen gelezen, sorry.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 19:23

balance schreef:
:(:) jammer Tinka. Ik heb er zoveel profijt van. Ongelooflijk wat een kennis die mensen hebben.
Kun je niets met pressuur? Opzoeken op YouTube?
Maar goed, voor nu kan de apotheek je al vooruit helpen lees ik.
Is het nog gelukt om gasten te vinden voor de opnames? Misschien heb ik er wel overheen gelezen, sorry.

Dat laatste ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb vrienden van bij ons oude huis, een Nederlands/Frans stel. Zij spreekt perfect Nederlands. Als je nog niemand hebt, kan ik hen eens polsen. Ze gaan vaak naar B&B's.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-22 20:48

Ja we hebben iemand gevonden, via Facebook. De 31e komen ze filmen, en dan zijn we er vanaf gelukkig.
Ik heb zelf een opleiding veterinaire acupunctuur gedaan van 2 jaar bij een Amerikaanse organisatie, dus kan zelf ook naalden prikken, maar niet in mijn rug natuurlijk. En het werkt niet zo goed als je het bij jezelf doet.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 12:12

Gisteren zijn we naar Castres geweest, we moesten inkopen doen omdat we ern badkamer gaan maken in een schuurtje achter het huis. Als de B&B kamer bezet is kunnen we niet meer in de badkamer, dus er moet er 1 bij komen.
We hadden geluk, het was overal soldes. Bij de brico depot, tegels gekocht voor 7 euro per doos van 1.54 m2. Daar ook een boiler, wasbak met kastje en riool buizen ed. gekocht.
We waren al een tijdje op zoek naar een deurknop, die hadden ze bij de nieuwe bouwmarkt in Castres, Weldom, dus ook goed geslaagd, daar meteen ook een wc gekocht.
In bij Mr bricolage een douche cabine.
Tevens ook nog naar Gifi, Centrakor en B&M geweest, allemaal soort action, maar met groter assortiment. Bij de Centrakor was er een loungeset in de uitverkoop. Die hadden we al eerder gezien, maar nu was die 300 euro goedkoper. Die hebben we ook gekocht, we waren toch met de trailer, dus konden we zo mee nemen.
Al met al een geslaagde shopping trip, wel een record van geld uitgeven :$ :list: :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:16

Sooooo dat staat gaaf zeg! Waanzinnig! Dat maakt die hoek echt helemaal af zo. Top! Voelt dat rijk hè. Waar komt jullie eigen badkamer?