Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:36

iirrssjjee schreef:
studiemiep schreef:
Wij zijn met dochterlief voor de 2de x met de kerst naar Flaine geweest (kwamen er zelf al voordat we een kind hadden). Nu willen we eind maart begin april nog een weekje gaan maar niet naar Flaine.

Dus wij zoeken nog ideeën voor leuke plekken. Dochter is 4 en kan al heel aardig skiën voor haar leeftijd. (dit was al het 2de jaar les in Frankrijk...in het Frans/(beetje Engels) en ze heeft vorig jaar en ook dit jaar in NL ook al ski cursussen gedaan.

Eisen/wensen kindvriendelijk, sneeuwzeker, land maakt niet uit. Accommodatie dichtbij piste

en genoeg pistes voor de beginners zodat we ook gezellig met zijn 3tjes er smiddags op uit kunnen.

Superdevoluy/La Joue du Loup? De eerste is iets kindvriendelijker. Klein gebied, maar wel erg mooi en niet al te druk. En zeer budget vriendelijk!

Ik zal er eens naar kijken (Flaine is le grand massif en dan heb je wel 256 km..indien nodig..) ben dus sowieso niet voor de kleine gebieden, wil keuze in afdalingen hebben)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 22:53

Hee was je er nu afgelopen kerst ook? Zou wel toevallig zijn geweest. Hihi. Wij waren er van kerstavond tot en met woensdag 2 januari. Als je een idioot met een blauw geblokte jas en krukken afwisselen met skies hebt gezien of een paar gekken met ene rolstoel en skies erop. :+

orkaan

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:22

Ja was er afgelopen kerst van zaterdag de 22ste tot de 29ste. Zaten in Terasses de Veret.

Ik heb wel 1 maal zo'n (toen stond dat ding geparkeerd bij Odalys) zo'n zit ski gezien voor mindervalide mensen.

Flaine is eigenlijk onze vaste uitvals basis. (Ben heel blij met alle kinder liften/gebieden die er in de loop van de 15 jaar zijn bijgekomen). Maar goed...om er nu 2x in 3 maanden te zijn is ook wat "saai" vandaar dat ik een nieuwe optie zoek. (volgende kerst 2019 gaan we gewoon weer naar Flaine).

Je hebt toch je favo pistes en de pistes die ik geschikt vind voor onze dochter...veiligheid voor alles...zagen al een x een vader met een huilend ukkie op een rode ijzige piste stunten....

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:27

Hoooi! Ook ik kom dit jaar weer meepraten. Wij hebben voor het 3de jaar op rij op dezelfde datum geboekt (mijn vriend zijn verjaardag). En dit jaar gaan we naar Courchevel met 600km piste *\o/* er is veel groen, blauw, rood dus we gaan heerlijk veel kilometers kunnen maken zonder teveel stijle en remmende afdalingen. Zalig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:45

Ah die zitski hebben ze twee soorten van. Een staat iemand achter en skiet je rond, de andere doe je zelf. :j andere keren laten skieen, dit jaar was zelf doen voor het eerst. :j daar een uur gedaan toen deed loopband baas moeilijk. Later een rolstoel meneer les gehad vaak. Ik had gewone skies maar heb vooral lopen slepen met spullen zoals ieder jaar. Krukken afwisselen met skies. Later rolstoel gebruikt als bagagewagen. Scheelde gv weer slepen met schoenen en skies. :+

Terasses de veret dan zaten jullie iets dichter bij de piste. :) Wij zaten dit keer in castor. Was vrij gekomen na afzeggen van iemand. eerste keer andromede, tweede keer geluk met pierre et vacance in forest ook. Gebied bevalt me wel. :D genoeg te doen ook als je te beroerd bent te skien. Met gondel omhoog en genieten. Alleen :') begin wat bekend te worden. Oeps restaurant meneer schrijft bij reservering naam meteen op. De melkpak mensjes zetten ding al langzamer standaard, is meteen het aaaah ma amie hollandaise :') en skileraar (vorig jaar 6 uur voor gezeten met handiski) begroette met een mega dikke knuffel. Ach ja hihi

Mooi vuurwerk wel, hebben we vier keer gezien. Alleen kerstavond kon niet vanwege regen.

Overal veel sneeuw trouwens, hoe is het met de oostenrijk mensjes nu? Lees over gesloten gebieden en alles dicht overal?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:49

Hier in Oostenrijk in finkenberg/mayrhofen gaat het prima, behalve dat er veel sneeuw ligt en valt :+
Hochkar is helemaal geëvacueerd vanwege de sneeuw en Saalbach-hinterglemm nog steeds onbereikbaar. Verder veel lawinegevaar overal maar wel sukkels die nog offpiste gaan... dan ben je echt niet wijs nu :=
De omstandigheden zijn wel echt bizar, dit maak je nagenoeg nooit mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:53

Offpiste dan speel je met je eigen en andermans leven. Pff sukkels. Maar wel skiebaar of vooral gezellige vakantie vanwege het weer buiten de piste?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 00:03

Verse poeder is de fijnste sneeuw! :D geniet er van, heb nog een glas van Bruck’n Stadl hier :’)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 08:27

karuna schreef:
Offpiste dan speel je met je eigen en andermans leven. Pff sukkels. Maar wel skiebaar of vooral gezellige vakantie vanwege het weer buiten de piste?

Ik ben zwanger dus ski sowieso al niet nu :+
Er zijn ook nog 3 kinderen mee tussen 1,5 en 3,5 en daar speel ik mee. Die hebben de vakantie van hun leven met zoveel sneeuw en elke dag vers om mee te spelen :D
De sneeuw is wel heel erg goed, elke dag verse poeder. Alleen het zicht niet altijd goed maar wel goed skiën op zich, heb ik van horen zeggen :P

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:33

Klinkt heerlijk, die verse poeder! Wij gaan pas in de voorjaarsvakantie, maar ik ben zo'n gek die nu al dagelijks de webcam beelden kijkt als voorpret :D .
Off piste onder deze omstandigheden snap ik helemaal niks van, wat een idioten.
Ik las iemand die een gebied zoekt waar je met kleine kinderen ook goed terecht kan. Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Montafon. Nog geen ervaring dus, maar ik heb het gebied wel uitgezocht voor een breed gezelschap, van vergevorderde boarders, tot beginndend kind en oude opa die rustig aan doet op de makkelijke pistes. Misschien is dat wat voor jullie?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:40

St Johann in Tirol is ook een geschikt gebied voor kids. Het is alleen niet heel groot maar wel fijne pistes. Toen wij wat ouder waren konden we heerlijk alleen op pad. Vanaf de top kwamen we altijd wel weer langs ons hotel op

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 09:56

Ja het is wel even schakelen met dit zicht vooral omdat je soms over een bult heel vliegt of over ijs die je niet zag aankomen. Maar daar leer je van! :’)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:03

Als je maar 1 dagje wil gaan en niet naar Winterberg, dan zou je nog naar Alt Astenberg kunnen gaan (mits er dan wel sneeuw ligt). Daar kun je je best 1 of 2 dagen vermaken.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:56

Ik heb nog snel even een sneeuwlens besteld voor m'n goggles. Die miste ik nog (ook al snowboard ik toch al 6 jaar haha). Ik ben benieuwd hoe ik dit seizoen ga ervaren. Vorig jaar hadden we voor mijn gevoel de beste sneeuw ooit. Flinke dump waardoor we 1 dag het dorp niet uit konden en de volgende dag bestond uit poeder, poeder, poeder. Zo genieten. Als ik terug denk aan het gebied waar we nu heen gaan dan denk ik aan wind en kou, de verse sneeuw waaide daar zo de pistes af. Maar we zullen zien, gezellig wordt het sowieso met bijna 30man.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:35

Er zijn steeds meer gebieden onbereikbaar, arlberg is nu ook dicht, de dorpen zurs,m en Lech en nog een paar.
Saalbach hinterglemm is weer bereikbaar.
Bij ons in finkenberg ligt er ook een lawine op de weg, dus hier kan je niet verder, maar wel het dorp uit.

Ik hou m’n hart vast voor ons vertrek zaterdag. We moeten eerst met sneeuwkettingen de berg af, dan die klote kettingen eraf halen en dan hopen dat niet het hele dorp op hetzelfde moment vertrekt :')

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:49

Succes Verootjoo. Tis echt heel erg.
Genoeg dekens, eten en drinken mee nemen in de auto. Auto vol tanken voor vertrek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:55

Idd veel kleding dekens voedsel water mee. Volgetankte auto. Of eventueel vertrekdatum aanpassen (vroeger of later). Ik benijd je niet :(:)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:31

Vrienden van me vertrekken een dag eerder en overnachten dan in een hotel. Wij moeten gewoon werken maar vertrekken tussen 4 en half 5. Maar voor bij begint de vakantie altijd het moment dat we in de auto stappen. Comfi station, stoelverwarming, radiootje of Spotify aan, we komen er vanzelf wel een keer. Route hebben we ook al regelmatig gereden dus ik heb er wel vertrouwen in.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:35

Komt goed, het gaat uiteindelijk meevallen! Zaterdag was de ergste wisseldag en was het ook uiteindelijk wel meegevallen. Files hadden er ook gestaan zonder sneeuw! En idd voorbereidingen treffen en misschien vrijdag of zaterdag om 4 u ‘s ochtends vertrekken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:10

Ik denk dat we zaterdag juist in de middag vertrekken. Voor 9.00 sochtends doen ze iig niks aan de wegen hier, dus rij liever achter de sneeuwschuivers aan. Dan is iig de weg vrij, en gaat ws niet heel Oostenrijk tegelijk :+ en met sneeuwkettingen kloten middenin de nacht lijkt me ook niet zo tof.
Dan gaan we wel ergens in Duitsland weer overnachten ofzo :P

Ik vond het trouwens afgelopen zaterdag niet bepaald meevallen. Mijn ouders rijden al 40jaar naar Oostenrijk maar dit misschien maar 2-3x meegemaakt.
Hele dorpen zijn afgesloten van de buitenwereld, godzijdank was ons dorp gewoon open :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:28

Ik ga dus naar Hinterglemm over 3,5 week. Hopelijk is het dan iets minder met sneeuw enzo..
Verse sneeuw is fijn, maar je kunt ook overdrijven :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:36

Nou idd Judith, tot voor kort wist ik niet dat het kon maar er bestaat ook zo iets als teveel sneeuw :')

Vorig jaar kwamen we aan in het dorp terwijl het droog was, 's middags begon het licht te sneeuwen, 's avonds begon het zwaarder te sneeuwen en dat hield niet meer op tot 1,5e dag later. Toen kon dus niks het dorp meer in of uit en ze konden ook geen sneeuw ruimen vanwege lawine gevaar.
Ik moet zeggen dat dit best wat had hoor. Beetje door het dorp gewandeld, veel in bars gezeten en verder spelletjes gespeeld met de groep, ik vond het wel gezellig.

De hoofdweg het dorp in en uit:

Afbeelding

Oh ja, en de volgende dag toen de pistes werden vrijgegeven hadden we de beste sneeuw ooit! In de veilige kommen lekker tussen de pistes kunnen poederhappen <3

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:52

Weg waar wij eerder altijd langs reden was ook dicht, maar gaat nu weer open als t goed is. Ook lawines. Gaat lekker daar in Oostenrijk.

Ook al 2 doden in t gebied waar wij altijd skien, vond ik wel shocking. Eentje in Damuls en eentje op de Diedamskopf, precies de gebieden waar wij naartoe gaan (liggen naast elkaar). Allebei waren ze off piste gegaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:25

Off piste gaan is ook wel oliedom nu...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:27

Ik begrijp dat ook echt niet, er geldt overal het hoogste lawinegevaar nu. Zelfs sommige gewone pistes zijn dicht en soms mag je zelf bepaalde wegen met de auto niet rijden vanwege lawinegevaar. Waarom in vredesnaam zou je nu offpiste willen :?

Maar hier zag ik ze net ook weer gaan vanuit de lift. Gewoon op een open stuk, vragen om lawines :n
Ik denk dan dat mensen niet beseffen hoe gevaarlijk het is?