Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:58

Ik hoor net dat er veel sneeuw gaat vallen komende dagen.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:59

JorisDy schreef:
[ [url=m/nZTfd2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Momenteel ben ik in Solden! Optimaal genieten. Helaas wel het 1 en ander afgesloten ivm opnamens van de nieuwe James Bond film, maar als het goed is is morgen alles weer open.

Hi! Ik liep net voorbij de plek waar alles voor James Bond staat opgeslagen. Ze zijn nu aan het afbouwen. Ga morgen meteen piste 30 doen.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:15

Afbeelding
Nog even een sfeerplaatje van het avond skiën in Sölden.

@JorisDy: waar zit je in Sölden?

Slagroomsoes

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:17

Oeeh Sölden <3 De eerste keer dat ik ging skiën was ook in Sölden :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:06

Gaaf dames!! Wil ook!!! Hahah

Ben benieuwd of we bij ons ook in de avond kunnen skiën lijkt me wel vet om een x te doen.

Als wij aankomen is er een hananenkammenrace ofzo :=

Klopt komt een sneeuw dump aan! En NOS waarschuwt voor lawines

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:16

Afbeelding
Vandaag <3 <3

Corien, de hahnenkammrennen ja. Een van de gevaarlijkste World Cup afdalingen...
Gekkenhuis dan := succes!

Avondskiën kan :j op de Obergaisberg in Kirchberg. Op woensdagavond dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:28

Wauw :D :D

Zit even te kijken op de webcam, in Fugen is het boven erg wit maar beneden helemaal groen, dat is wel jammer -O- Hopen dat er nog een kilo sneeuw valt :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:30

Wauw!!! wat prachtig!

Ja wat is dat dan die Hahnenkammenrennen := wil er dan wel bij gaan kijken :p onder het motto als we er dan toch zijn ;)

Heb even jullie advies nodig,

Ik ben op zoek naar snowboots of laarzen die ik aan kan in de sneeuw.
Nu ben ik lid van de ANWB en hebben ze tal van laarzen staan, wat denken jullie wat het handigste is?

Deze ( kan ik daarna ook nog met stal werkzaamheden aan en om de cross te lopen)

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/lere ... -pien.html

Deze laag model zelfde als hier boven

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/laar ... ahoma.html

Of deze voor echt in de sneeuw ( hoog model)

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/boot ... izona.html

Of laag model

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/boot ... sburg.html

Graag jullie tips! :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:52

Ik vind mijn outdoorlaarzen echt heerlijk! Die kun je buiten de wintersport om ook goed gebruiken. Ik zou daar dus voor gaan.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 09:59

Pretty view <3

Ik heb de pien laarzen voor op stal. Ze zitten onwijs fijn, lekker warm, goed waterdicht, heel blij mee! Alleen op ijzige stukken zijn ze nog steeds bést wel glad, daar moet je dan wel rekening mee houden voordat je ineens onderuit ligt :(:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:05

Ja daarom twijfel ik! :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:19

Ik vind de laatste twee in elk geval verschrikkelijk lelijk, dus die zouden voor mij om die reden afvallen. Ik zou van de andere twee voor de eerste gaan (de bovenste in je lijst) omdat het een echt laars is, dat lijkt me fijner. Ik draag nooit snowboots o.i.d. met wintersport, kan in het hotel m'n snowboardschoenen aandoen en voor de stukken die we lopen kan ik gewoon toe met een paar goede bergschoenen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:46

Mijn moeder heeft die korte versie van de outdoorlaars en die zijn niet waterdicht. Ze heeft ze nog helemaal niet zo lang maar wel natte voeten dus.. Heel erg vreemd wat daarvoor hadden we allebei een paar van de ANWB en die waren wel goed waterdicht..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:49

Ik heb laarzen van McGregor, outdoor model ook..zitten heerlijk en zijn warm. Hiervoor had ik outdoorlaarzan van Divoza en die waren ook prima. Maar zijn nu na 4 jaar tussen de paarden het hele.jaar door toch niet meer helemaal waterdicht.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:03

JorisDy schreef:
[img]m/nZTfd2.jpg
Momenteel ben ik in Solden! Optimaal genieten. Helaas wel het 1 en ander afgesloten ivm opnamens van de nieuwe James Bond film, maar als het goed is is morgen alles weer open.

Gaaf! Heb je een glimpje kunnen opvangen? :))

Ik heb heerlijke schoenen van Peak Performance voor in de sneeuw. Zijn warm, waterdicht, mooi en niet enorm lomp. Ik heb die Pien laarzen trouwens ook, voor paardrijden in de winter :) Lekker warm, maar ik heb ze nog niet in de sneeuw uitgeprobeerd.

Oh ik kan echt niet wachten tot ik weer mag! Dit weer hier in Nederland begint mij een beetje te vervelen, ik wil zon en sneeuw! *\o/*

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:13

Unseen, even wachten tot het weekend en dan kun je in Nederland ook misschien genieten van sneeuw, zon en winter (en drama en chaos :') mensen hier snappen nog steeds niet hoe ze met sneeuw moeten omgaan _O- )
Die wind en regen mogen in ieder geval heel snel vertrekken..

Zal ik eerlijk opbiechten dat ik bijna altijd gewoon op m'n sneakers rondloop? :+ Tenminste, als ik 's avonds nog wegga. Overdag en met apresski heb ik meestal m'n snowboardschoenen nog aan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:29

Lioony, die laarzen zouden toch echt wel waterdicht moeten zijn, misschien terug naar de winkel?

Ik heb er deze zomer een weekend lang mee rondgelopen op strandfestival zand. Er was heeeeeel veel regen gevallen dus het was heel erg nat. Ik heb het hele weekend droge voeten gehouden, echt perfect.

Ter illustratie :+
Afbeelding

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:30

Ik heb wel sneeuwboots die ik toendertijd bij een uitverkoop van een wintersportzaak gekocht (winkel waar ook me ski's vandaan komen)
Vind het zelf te gek om er teveel geld uit te geven. Voor die ene week dat ik ze aan heb.
Comfortabel lopen doe je toch niet in de sneeuw. Als het maar niet al te gladde zool is en warm van binnen vind ik het al goed!
In het hotel gewoon normale schoenen aan maar wij gaan toch niet echt op pad nog.

Me snowboots zitten wel lekker hoor!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:39

Kan idd beter dan waar ik me bord heb laten doen kijken of ze sale hebben op schoenen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:11

Ik had mij een tijdje terug ook al gemeld. Wij gaan week 7 naar Westendorf. Willen dit jaar een all star pas nemen, dus dan kunnen we ook naar kirchberg/kitzbuhel etc. Mooie dagtochten maken. Ik heb zelf geen ski’s, dus huur alles. Zit er wel aan te denken om zelf schoenen aan te schaffen tzt, vind het altijd een beetje smerig dat leenspul.

Heb er echt onwijs veel zin in!! Mijn zwager is nu skiën en dan krijg je van die jaloers makende foto’s via de app….

Ik heb toevallig deze week schoenen gekocht voor de wintersport. Mijn hond had de neus van mijn waterdichte stappers te grazen gehad, dus zo waterdicht waren die niet meer. Lange laarzen vind ik zelf onhandig, heb dan altijd de skibroek in de weg zitten.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:56

Heb er zooooo veeeeeel zin in!!
Vanavond al me kleren pakken. Skispullen liggen al klaar en boodschappen zijn al gedaan.
Komt zo dicht bij op dit moment! :))

Gaat alleen wel veel sneeuwen zaterdag, dus hopelijk valt het op de weg allemaal een beetje mee. Misschien dat we eerder willen gaan vertrekken voor de zekerheid. Normaal gesproken rijden we altijd rond 4 uur weg.
Wat zouden jullie doen?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:43

Dit stond op wintersporters.nl

Reisadvies
Oostenrijk zit waarschijnlijk een groot deel van zaterdag in de sneeuw. Het heeft in mijn ogen dus weinig zin om vrijdagavond te vertrekken als je zaterdagochtend in Oostenrijk of Italië aankomt, want dan zit je er midden in. Als je onderweg geen sneeuw wil hebben zou je of vrijdagochtend moeten vertrekken, of pas zaterdagmiddag want 's avonds neemt de sneeuwval af.
In de Franse Alpen valt de sneeuw vooral vrijdag, maar omdat het eerst vrij zacht is heb je daar overdag pas boven 1600 meter last van. Maar let ermee op want de koude lucht komt eraan. Zoals het er nu naar uitziet bereikt die 's avonds de Alpen, gebeurt dat onverhoopt een paar uur eerder dan zit je alsnog met de gebakken peren in je auto.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:48

klopt gister al gelezen en was op het nieuws!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:53

Sneeuw vind ik niet erg, maar de kans dat het drukker op de weg is is groter als je om 4 uur weg rijd denk ik. Vaak wel in ieder geval. We gaan sowieso rijden en niet wachten tot zaterdag middag. Gok er liever op dan dat ik helemaal niet weg ga. Dan weet ik zeker dat ik niet aan kom :=

Moet zelf tot 18.00 uur werken daarna nog alles in de auto inpakken enz dus voordat je dan weg rijd....

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:59

in het begin van het topic had ik me al eens gemeld maar heb nu allllesssss bij gelezen en o die fotos HEERLIJK........
vervelend voor de gene die willen gaan reizen dit weekeind. Maar ben stiekem toch wel blij met de sneeuw ik ga de 27ste... naar saalbach hinterglamm

heb mezelf een jas kado gedaan met kerstmis

http://www.skiwebshop.nl/merken-1/dare2 ... eville-red

ik zal ook fotos posten als ik er ben maár dat duurt nog 2 weken.