Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anoukwendy

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 15:23

lalidan, tuurlijk mag je hier binnenkomen :D gezellig :)

ik kan je verder qua toeristendingen niet echt helpen. je zou eens kunnen googlen naar kosta. wij zijn daar met school geweest, was wel grappig.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:44

welkom! ja lijkt een beetje op HK maar hoe meer zielen hoe meer vreugd :D

Heb je al een beetje een route? Göteborg is ook echt een geweldige stad!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:56

Route, heel globaal. Eigenlijk vanaf göteborg omhoog, dalsland kanaal staat zéker op de planning (tja, je bent sluiswachter of niet hè), nog een stukje verder omhoog en dan wat oostelijker weer terug. Hoe ver omhoog? Zo ver als we zin hebben. Of zover als we iets leuks hebben.
Ik zet alle leuke dingen simpelweg met een waypoint in garmin basecamp, zodat we kunnen zien wat in de buurt is en dus per dag kunnen kijken. Dus als we nog iets heel erg leuks hebben wat de moeite waard is, is de route zo omgegooid :j.

Göteborg is dus de moeite waard?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:08

Wat leuk lalidan!

Ik heb geen tips voor je helaas. Ik ben net voor het eerst naar Zweden geweest.

Wel heb ik me laten vertellen dat het voorjaar erg mooi is in Zweden!
Duseuuuuuh... Plaats je wat foto's voor ons? :o

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:19

Hee!
Zou ik me ook mogen melden? :D

Ben enorm fan van Zweden, wil heel graag nog eens er naartoe en dan in het bijzonder naar Öland, onder andere hierom:

[VVDD] Mijn trots is weer thuis!!

:D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:27

Lalidan schreef:
Route, heel globaal. Eigenlijk vanaf göteborg omhoog, dalsland kanaal staat zéker op de planning (tja, je bent sluiswachter of niet hè), nog een stukje verder omhoog en dan wat oostelijker weer terug. Hoe ver omhoog? Zo ver als we zin hebben. Of zover als we iets leuks hebben.
Ik zet alle leuke dingen simpelweg met een waypoint in garmin basecamp, zodat we kunnen zien wat in de buurt is en dus per dag kunnen kijken. Dus als we nog iets heel erg leuks hebben wat de moeite waard is, is de route zo omgegooid :j.

Göteborg is dus de moeite waard?

Jazeker! Als je een stadskaart koopt kun je ook alle overheidsmuseums in met 1 kaart, die was iets van 5 euro of zo. :j

Wat ook grappig is dat midden in de stad Liseberg zit, dat is een attractie park. Daarnaast zit een binnenpark, met mooie aquariums en vogels etc

Hier vind je heel veel info http://www.goteborg.com/en/see-and-do/ Als ik er ook ben als jullie er zijn kunnen we een bakkie doen :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:28

Welkom Nynke! wat fijn dat je paard nu weer bij je is :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 09:06

@ Lalidan, een paar pagina's terug zijn een hele hoop toeristeninfo dingetjes gegeven, lees het even terug zou ik zo zeggen :)
@ Nynke, leuk verhaal, fijn dat je haar weer terug hebt

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:13

Hejhej! Ben ik ook weer. Beetje druk gehad afgelopen tijd. Afstuderen is begonnen, nog een weekje naar de sneeuw geweest en gewoon geen fut gehad om te reageren, wel braaf meegelezen :D

Gaby wat ontzettend @#*_!(#+ Wel fijn dat je je spulletjes weer hebt, maar elke keer verhuizen is verre van chill. Hoop dat je daar ook snel je plekje kunt vinden. Verder wel nog steeds naar je zin?

Welkom Nynke en Ladilan :)
Mooi verhaal Nynke, fijn dat ze weer bij je terug kon komen!

Ladilan vooral lekker genieten :) Wij hadden een ongeveer route en zijn gewoon gaan rijden. Onderweg zijn we telkens in de McDonalds gaan zitten met Wifi om voor die dag een nieuwe slaapplaats te zoeken :+ Campings zitten niet zo snel vol en anders kun je altijd nog gaan wildkamperen. Ook onwijs gaaf...check dan alleen wel even het weerbericht. 's Nachts middenin een storm, met je tentje in the middle of nowhere is niet zo ehm heel chill O:)

Het wildkamperen zelf is wel onwijs tof en van de week borrelde het plan op om samen met de vriendin waarmee ik toen ook was, weer een weekje in the middle of nowhere te gaan zitten zonder elektronica, gezeur, gestress en zonder een klok. Weer even bijkomen en gewoon genieten <3 en tja waar kan dat nou beter dan in Zweden? :D Dus waarschijnlijk ga ik van de zomer weer even terug haha.

En we hebben een weekend surprisetrip geboekt in juni. De verrassing is dus waar we heen gaan. Tussen de 1 en 4 uur vliegen dus wie weet belanden we dan ook wel weer in Zweden.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 10:27

Ja, ben ik echt enorm blij om!

Wildkamperen in Zweden lijkt mij ook helemaal te gek!!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:03

@ Diel_zor, wat tof, met sprs gebeuren? Heb dat topic ook een poosje gevolgd, ga het misschien van de zomer doen ^^

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:52

Aah das leuk! Studiegenootje heeft dat vorige zomer ook gedaan. Ik wil ook nog x via hun op vakantie. Wel een aantal steden waar ik echt niet heen wil. Wil wel naar wat nieuws, niet ergens heen waar ik al 3x of meer ben geweest :+ Maar dat kan je ook aangeven gelukkig. Je komt denk wel sneller op een bestemming waar je anders niet aan had gedacht..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:20

Thanks voor alle reacties. Ik heb het hier verder super naar mijn zin, maar baal wel enorm dat ik nu alweer moet verhuizen. De verwachting was dat dit in juli zou moeten plaatsvinden en niet nu al. Timing kon niet slechter, aangezien ik net afgelopen weekend een (dure) auto heb gekocht. Ik heb wel wat eigen meubels, maar bijvoorbeeld een bed en een bank heb ik niet. Mijn werk helpt zoveel als ze kunnen, maar zij hebben geen invloed op de woningbouw. Ik stond op een urgentielijst voor een appartement en ik stond nu op nummer 1. Mijn 'pech' is dat dit een heel nieuw/luxe appartement is en daardoor is de prijs zo hoog. Het had ook zomaar een uitgewoond oud appartement kunnen zijn. Eigenlijk alles aan het nieuwe appartement is perfect, alleen de prijs... Morgen moet ik beslissen... :(

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 10:09

En hoelang mag/moet je daar blijven?
Ik zag je nieuwe toet toet al op fb, volvo, hou ik van haha

Ik zit weer voor een paar dagen in het kleine apenlandje. Papa wist van niks en wist volgens mij ook niet zo goed hoe die moest reageren. Lekker overdonderd haha

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:36

anoukwendy schreef:
En hoelang mag/moet je daar blijven?
Ik zag je nieuwe toet toet al op fb, volvo, hou ik van haha

Ik zit weer voor een paar dagen in het kleine apenlandje. Papa wist van niks en wist volgens mij ook niet zo goed hoe die moest reageren. Lekker overdonderd haha

Ik mag blijven zolang ik de huur betaal, onbeperkt dus.
Ben superblij met mn (tweede) Volvo! In Nederland had ik een V40 en die heb ik met pijn in mijn hart verkocht ivm mijn emigratie.

Sterkte daar in de NL'se drukte!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:37

Jaa snap ik! Volvo's zijn het gewoon haha, ik wil zo'n huge auto. Beetje doorsparen dus :')

Maar aan de andere kant heb je dan wel zekerheid.. Je hoeft niet zomaar meer weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:39

Wel fijn om zekerheid te hebben inderdaad. En waar je nu zat was ook best gehorig toch? Alleen jammer van de timing en de hogere huur. Maar als het een fijnere plek is om te wonen.. dat is ook wel belangrijk.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:48

Ja, inderdaad, als je daar mag blijven en het is een mooi nieuw appartement is het wel fijn, hogere prijs is minder natuurlijk... Succes met de beslissing iig!

Hier is van de week de realisatie dat m'n ouders oud worden ff hard binnengekomen. Werpt toch ook weer een ander licht op een toekomstige emigratie... =/

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:33

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:45

Vraagje aan jullie, wij willen van de zomer met een vriendengroep vanaf Borås (1 stel) en Göteborg (2 stellen, waarschijnlijk nog 2 a 3 stellen erbij) vanaf Göteborg naar Frankrijk rijden en gaan kamperen. Nou zat ik al eens te kijken op routeplanner maar ja der zijn zo veel verschillende leuke plekken, weten jullie een leuke plek?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:51

Groeten vanaf mijn nieuwe BANK vanuit mijn nieuwe HUIS. FInancieel gaat het niet leuk worden, maar verder is dit huis echt heerlijk.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:37

Fijn om te horen gaby! Grattis på nya hus (zo was het toch :') )

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:33

Lekker hoor Gaby! Woongenot is toch ook wel wat waard =)

Hmm, Frankrijk, wij gaan eigenlijk altijd naar een klein dorpje vlakbij Toulon, maar dat is meer omdat m'n vriend z'n ouders daar wonen en we zo goedkoop op vakantie kunnen :P Maar daar is het ook wel leuk, niet zo ver van de Camarque ook (al zitten daar gigantisch veel muggen in de zomer =/)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:59

gefeliciteerd gaby :)
en frankrijk zou ik niks weten..