USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 23:19

Volgens mij is het in NYC altijd wel druk, zeker bij de toeristische trekpleisters! Je zult idd geluk moeten hebben met de drukte. Wij hadden vooraf online kaarten besteld, dat scheelt weer een rij. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:31

Oh oh ik moet ook dringend m'n hotel voor New York boeken bedenk ik me net := Ik ga 27-30 mei op business trip naar NYC maar blijf 31 mei - 4 juni nog als vakantie, dus voor die dagen moet ik nog even een hotel fixen.

In het verleden heb ik altijd Empire State gedaan maar deze keer ga ik voor Top of the Rock. De NBC studio tour is overigens ook heel leuk :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:08

NBC Studio tour heb ik ook gedaan, erg leuk was het... ESB ben ik alleen in het donker op geweest.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:11

Nadir schreef:
Volgens mij is het in NYC altijd wel druk, zeker bij de toeristische trekpleisters! Je zult idd geluk moeten hebben met de drukte. Wij hadden vooraf online kaarten besteld, dat scheelt weer een rij. :)

Wij hadden een NYpass dus ook voorrang maar als nog verschrikkelijk haha.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:00

Pff ik ben al een poosje op zoek naar een papieren kaart/plattegrond van NY maar in dit digitale tijdperk is dat nogal lastig.. Een A3 formaat minimaal.. Wil samen met reisgenootje vlaggetjes prikken (voor de leuk) als voorpret :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:53

Yay, onze reis staat eindelijk vast! Ik wou normaal in september 2 weken naar de oostkust gaan (Boston, NYC, Philly, DC), maar ik kon helaas geen vrij krijgen. Maar ik moet einde mei 5 dagen naar NYC voor het werk, en ik heb meteen erna 2 weken vrij gekregen om te gaan reizen! *\o/*

Na mijn conferentie komt mijn vriendin me vervoegen in NYC (vluchten kosten momenteel amper €400 :wow: ) en dan doen we van daaruit onze rondreis. En m'n werk betaalt gewoon mijn vluchten, want in de woorden van m'n baas "je moet toch heen en terug naar New York en het kan me niets schelen of je 1 juni of 2 weken later terugvliegt, we moeten toch je terugvlucht betalen dus geniet maar lekker van je vakantie." Wat een topwerkgever heb ik toch :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:57

Relaxt!!!

De ticketprijzen liggen inderdaad niet zo hoog momenteel. Echt fijn!!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 23:58

Ohh wat heerlijk Yasmine! Goed geregeld *D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:05

Ruilen van werk :)) ? Ik heb mijn baas voorgesteld om onze lieve pubers mee te slepen naar Alcatraz voor een projectje over criminaliteit maar hij vond het niet goed :')

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 07:41

Lekker zo'n baan yasmine en ik zag idd dat de ticketprijzen zeer gunstig zijn. Leuk zo'n trip

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:25

Trouwens, voor een reisje naar LA, en die regio daar.. is er een hotelketen die jullie aanraden, of losse hotels? Nadat we NY gedaan hebben, wil ik ook wel graag die kant op..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 10:19

Wij zaten niet steeds in een keten, veelal losse hotels. Wel zaten we een aantal keren in het Best Western en dat was over het algemeen prima. Moet wel zeggen dat het verschilt per locatie of het goed is, het ene BW was een stuk luxer dan het andere...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:32

Wij zaten in LA in een Days Inn, maar zoals nadir zegt verschilt dat enorm

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:35

Volgens mij, althans, volgens wat ik hoor, voldoen die ketens daar aan die kant verder prima toch? Luxe hoeft niet perse (dat wilden we in NY wel een beetje). Qua prijzen ben ik er nog niet uit wat de gunstigste periode is voor de westkust eigenlijk :?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 10:44

Zo stonden wij er idd ook in, het was vooral een plek om te douchen en te slapen. In NYC is dat idd anders, toen waren we ook vaker tussendoor op de kamer.

Wij zijn in juni gegaan, dat was zowel qua prijs als qua temperatuur erg aantrekkelijk.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:45

Waar in LA ergens zoek je een hotel Cer?
In West LA (in de buurt van Beverly Hills, Westwood, Santa Monica etc), kan je prima in een wat goedkoper hotel. Maar in andere delen van LA zou ik dat niet zo snel doen. De buurt bij Venice wordt bijv al een stuk minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:46

Wij zitten in Woodland Hills in een best western. Zou volgens een kennis uit LA een goed hotel zijn.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:36

Relaxed Yasmine! Lief van je baas dat je een latere terugvlucht mag nemen.

Cer, ik zou gewoon losse hotels boeken, zodat je per overnachting kan kijken welke het beste uitkomt (financieel, locatie, voorzieningen, etc). Meestal weet je als je bij een bepaalde keten boekt wel een beetje wat je kan verwachten, maar soms zit er flink verschil tussen de vestigingen (zo heb ik ook in een Days Inn in LA gezeten, maar dat was in een ongure buurt waar het personeel achter kogelvrij glas zat :')).

Volgens mij kan je hier een gratis NYC kaart bestellen. Je hoeft dan alleen de verzendkosten te betalen.

Hier sneeuwt het weer (ja, alweer!), maar gelukkig niet zo hard. Om nog even de vraag te beantwoorden: ja, we hebben inderdaad een sneeuwblazer, maar bij flinke sneeuw zijn we alsnog uren bezig met ruimen. :(

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:04

Guinevere schreef:
(zo heb ik ook in een Days Inn in LA gezeten, maar dat was in een ongure buurt waar het personeel achter kogelvrij glas zat :')).

Oh my god :')

Guinevere schreef:
Hier sneeuwt het weer (ja, alweer!), maar gelukkig niet zo hard. Om nog even de vraag te beantwoorden: ja, we hebben inderdaad een sneeuwblazer, maar bij flinke sneeuw zijn we alsnog uren bezig met ruimen. :(

Is dat eigenlijk verplicht waar jullie wonen? Net zoals je hier geloof ik verantwoordelijk bent voor het schoonhouden van je eigen stoep...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:07

Tja, wat heet verplicht ... je bent aansprakelijk als iemand op "jouw" stoep onderuit gaat, dus eigenlijk wel maar niet iedereen doet het omdat het niet altijd duidelijk waar je verantwoordelijk voor bent en sommige mensen al wat ouder zijn (daarom doen wij het voor onze buren).

Eileen, om alles zo budget mogelijk te houden, kan je de kaartjes voor de musical het beste via TKTS kopen. De locatie bij het Vrijheidsbeeld (South Street) is sneller en heeft meer keuze dan op Times Square, dus als je daar toch 's ochtends langskomt kan je alvast kaartjes voor die avond kopen. Als je dan ruim op tijd naar Broadway gaat kan je daar voor de show een beetje rondlopen om tijd te besparen (zag dat Broadway ook al bij dag 1 staat).

Verder zou ik om tijd te besparen ook voor TotR kiezen ipv ESB (ESB was echt het dieptepunt van al mijn reisjes naar New York).

Voor $21 kan je het Vrijheidsbeeld beklimmen (incl. ferry), dat lijkt me voor een 1e bezoek aan NYC wel de moeite waard (mijn familie vind het altijd onwijs leuk als ik ze meeneem). Maar dat neemt inderdaad wel wat tijd in beslag (wij gaan altijd met de eerste boot mee, dan is de rij veel minder lang).

Cer, heb je veel dingen voor 's avonds op het programma staan? Anders is een musical juist een leuke avond invulling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:45

We willen s avonds ook de bars, clubs en restaurants doen, dus als daar nog goeie tips voor zijn.. Verder zijn de winkeltijden vrij ruim toch?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:11

Cer - NYC of LA?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:21

Eerst voor NYC :j

@Guinevere: :\ eary brrrr
Ellis Island en het beeld willen we zeker doen :j Eigenlijk ook het 9/11 memorial, het Nat Museum en TotR. De rest is allemaal facultatief en wat vrijer, zoals Central Park, wat kerkjes, de grote winkelketens en dure shops (want ja, NYC he :') en een soort film thema achtig ding gaan we bedenken :j

Super geregeld Yasmine! Zo'n werkgever zoek ik ook :+ Welk hotel doe je?

Hm het voordeel van de NYpass zie ik nog niet helemaal, ik vind m knap duur en 3/4 van wat je ermee kan gaan wij niet doen :')

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:35

De pas heeft alleen zin als je veel dingen wilt doen die je ermee kunt doen anders lekker losse tickets kopen. Ik heb ook nooit de NY pas gekocht.

Sterkte met alle sneeuw Guinevere. Kan me voorstellen dat je het inmiddels meer dan zat bent.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:52

Cer schreef:
We willen s avonds ook de bars, clubs en restaurants doen, dus als daar nog goeie tips voor zijn.. Verder zijn de winkeltijden vrij ruim toch?

In NYC zijn winkeltijden inderdaad erg ruim, sluitingstijden zijn deels afhankelijk van locatie (bijv Forever 21 op Broadway tot 21:30, op 34th street tot 10u, en op union square tot 23u).

Bars/clubs is afhankelijk waar je van houdt; trendy (jurkjes met hoge hakken) in de Meatpacking District, wat relaxter (bijv in je spijkerbroek) in de East Village.