Portland is gaaf!!! Hele leuke wijkjes en gewoon super mooi, kan ook zeker de... Columbia? River gorge aanrader, mooie watervallen, ik bedoel de rivier die Oregon en Washington scheidt. Seattle ook, maar echt een nachtmerrie met de auto, vind ik, en natuurlijk al die stijle heuvels. Crater Lake absolute aanrader, maar da's nog een behoorlijk stukje doortuffen, is geen dagtrip vanaf Portland. Oh, mt St Helens is misschien nog dichterbij!
MissCharlie
Geplaatst: 05-04-13 23:55
Mount Hood gaan we naartoe, Portland zelf hebben we vorig jaar al elke centimeter van gezien wil wel graag weer naar de outlets daar in de buurt. Columbia River en watervallen ook gespot! Zoek nu de mooie plekken wat verder weg, incl een overnachting bijvoorbeeld
In reviewing your reservation, the flights do meet the minimum connection time required.
If you have any further questions or concerns, please feel free to contact us at (800) 428-4322. We know that you have many choices and we thank you for choosing US Airways.
Wat moet ik hier nu mee ?
Dallista
Geplaatst: 06-04-13 05:58
Geen zorgen over maken en lekker gaan vliegen. In principe is het genoeg tijd. Zulke combi vluchten worden anders niet aangeboden, want als het steeds mis zou gaan dat mensen de connectie niet halen kost US Airways dat veel te veel geld en gedoe.
In het geval dat het toch dreigt mis te gaan, bv je vertrekt al met vertraging, dan weten de stewardessen dat ook; altijd laten weten aan ze dat je een vlucht moet halen, ze kunnen je up to date houden of je het nog gaat halen of niet. Maar twee uur is normaal gesproken prima te doen...
Nynke, ik vertrek 14 mei en tel de dagen al een tijdje af!
Maak je geen zorgen over je overstap, probeer van te voren zoveel mogelijk uit te zoeken zoals hoe je naar de volgende gate moet, en houd dingen als paspoort e.d. Dicht bij de hand. Op wat voor tijden vlieg je?
Geen zorgen maken Nynke1, zolang zij de tijd goed vinden zorgen ze dat je op een volgende vlucht komt (kosteloos) als je het niet redt. Probeer bij het online inchecken zo ver naar voren in het vliegtuig te zitten als mogelijk.
Super gaaf MissCharlie, Portland staat hier ook hoog op de lijst omdat we daar kennissen hebben.
Bedankt voor de geruststellende berichtjes . Dan moet ik er maar op vertrouwen dat het goed komt. Ik zal zelf inderdaad kijken of ik zo ver mogelijk vooraan kan gaan zitten en het ook aangeven bij de stewardessen. En van te voren zal ik uitzoeken hoe ik het snelste bij de volgende gate kom.
MissCharlie nog een dikke maand dus, spannend! Komt al lekker dichtbij. Ik Ik kom aan om 1.30pm op Philadelphia en vertrek vanaf daar weer om 3.25pm.
MissCharlie
Geplaatst: 06-04-13 14:35
Hmm, nu jij loopt te stressen over 2 uur overstaptijd, besef ik me ineens dat ik zelf wel erg krap zit met 55 minuten Ik heb overal op internet gezocht, maar ik kom er niet uit. Ik vlieg van Dusseldorf naar Schiphol en dan rechtstreeks naar Portland. Scheelt me 200 euro, maar op Schiphol heb ik dus een krap uur om over te stappen. Bagage wordt gelukkig doorgelabeld, maar moet ik opnieuw inchecken/ door de douane?
Daar moet je je geen zorgen over maken MissCharlie. Op Schiphol hoef je niets anders te doen dan uit het vliegtuig te stappen en je gate te vinden.
Charles
Geplaatst: 06-04-13 14:40
Weet je al je vluchtgegevens? Welke gate/terminal je hier aankomt en waar je weer vertrekt? Het kan zijn dat als je in terminal 1 aankomt je wel de douane door moet ivm. Schengen gebied.
MissCharlie
Geplaatst: 06-04-13 14:52
Ik weet niet waar ik aankom, kan ik dat ergens controleren? Tijden weet ik wel.
Ik kom er ook net achter dat ik met mijn andere vlucht met Air Canada ook nog apart voor mijn bagage moet betalen
Ik heb op London Heathrow 1 uur en 15 min de tijd om over te stappen en dan vlieg ik door naar LA. Mijn bagage wordt automatisch op het volgende vliegtuig gezet toch? Hoe weet ik of ik dan in Heathrow weer opnieuw moet inchecken? Volgens mijn e-ticket kom ik aan op terminal 5 en vertrek ik ook weer van terminal 5! Dat scheelt!!
Volgend jaar ga ik van januari tot mei/juni stage lopen op Rhode Island bij een paardenbedrijf waar ik deel uit zal maken van de camera/editing ploeg.
Dus zowel een stage voor school als voor mijn eigen paarden gebeuren. + de taal natuurlijk eens goed leren spreken
Nynke1
Geplaatst: 06-04-13 15:07
Ik kom aan op terminal A en moet dan naar terminal B. Hoe weet je of je bagage wordt overgebracht en of je weer opnieuw moet inchecken? Kan je dat ergens controleren?
xAnthea
Geplaatst: 06-04-13 15:09
Leuk topic! Ik wil ooit eens naar Amerika gaan! Lijkt me zo leuk Alleen laat mn portemonnee het niet toe hahaha
En Nikki, ik blijf het gaaf vinden dat je naar daar mag
Fitzroy
Geplaatst: 06-04-13 15:34
Ik weet niet hoe dat in Philadelphia geregeld is maar op andere luchthavens moet je zelf je koffer ophalen en weer meenemen. Er wordt voor zover ik weet niet automatisch voor je koffer gezorgd, dit moet je zelf doen.
Tijdens je eerste overstap in de VS moet je inderdaad zelf je bagage ophalen en opnieuw door de douane.
_Linn_
Geplaatst: 06-04-13 15:44
MissCharlie schreef:
Tijdens je eerste overstap in de VS moet je inderdaad zelf je bagage ophalen en opnieuw door de douane.
Ook enig idee hoe dit in London Heathrow zit?
MissCharlie
Geplaatst: 06-04-13 15:50
Volgens mij geldt die regel alleen in de VS en wordt je bagage op Heathrow gewoon doorgelabeld. Kun je zelf ook checken op die sticker die je krijgt bij het inchecken van je bagage
_Linn_
Geplaatst: 06-04-13 16:13
MissCharlie schreef:
Volgens mij geldt die regel alleen in de VS en wordt je bagage op Heathrow gewoon doorgelabeld. Kun je zelf ook checken op die sticker die je krijgt bij het inchecken van je bagage
Ah oke, dankje! Dan ga ik dat even in de gaten houden!
Europees wordt je bagage gewoon doorgestuurd en hoef je niets te doen. In Amerika moet dat wel omdat je daar door de douane moet met je bagage. Eenmaal op je eindbestemming kun je dan vanuit het vliegtuig zo doorlopen naar de koffer.
Dus als ik het goed begrijp, hoef je met een overstap in de VS maar 1x door de Douane? In mijn geval vlieg ik van Amsterdam naar L.A. via S.F. (Oakland). Dan moeten we er in S.F. uit, langs de douane, koffers ophalen, opnieuw inchecken, en weer instappen. En in L.A. hoeven we niet weer langs de douane maar kunnen we gelijk de koffers ophalen?
Dat zou fijn zijn, vorige keer toen ik naar Orlando ging moesten er voor Miami ook mensen uit en langs de douane. Toen dacht ik nog 'jeetje, staan ze nu in de rij, en dan moeten ze straks weer' .