Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:44

bedouin schreef:
(...) Wanneer hij niet garanderen kan dat er verbetering komen in zijn betrouwbaarheid comfort en beleefdheid naar zijn clienten kan het bedrijf niet door onder mijn hoede doorgaan.

Goed dat je nog reageert! Ik begrijp dat voor jou de ervaringen met je man die hier beschreven worden deels (bijv. ook die van Sodeletuut) ook een beetje uit de lucht komen vallen nu. Dat moet voor jou ook niet makkelijk zijn om te behappen. Maar deze laatste zin uit je post lijkt me inderdaad wijs. Misschien moet je de conclusie trekken dat dat nu al zo is. Ongeacht wat er precies gebeurd is en wat waar is (verhaal van je man/verhalen van de verschillende vrijwilligers/gasten) is feit dat meerdere vrijwilligers/gasten zich geroepen voelen naar buiten te treden met vervelende ervaringen met je man tijdens de reis. Dat lijkt mij al erg genoeg en maakt m.i. de situatie onhoudbaar. De ervaring leert ook dat mensen zijn zoals ze zijn en hun 'temperament' niet verandert. Er zijn al suggesties gedaan over hoe in jullie bedrijf e.e.a. verbeterd zou kunnen worden. (De punten van hygiëne, hard werken, hitte etc. laat ik even buiten beschouwing, komop we hebben het wel over vrijwilligerswerk in de sahara, geen all-in resort, maar dat dus terzijde.) Veel sterkte en wijsheid gewenst.

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:56

Even een vraagje / opmerking over dit forum i.h.k.v. dit topic ...
Dit topic is via google goed geïndexeerd en zodoende zullen veel "niet-bokters" deze berichten kunnen lezen. Echter, het reageren door niet-bokters is niet (direct) mogelijk. Na het registreren moet men eerst 25 nuttige posts plaatsen op dit forum, voordat men hier een eigen ervaring kan schrijven. Dit kan zowel een positieve als negatieve ervaring zijn uiteraard.

Helemaal objectief kan ik dit topic dan ook niet noemen, omdat er nu alleen maar reactie's / verhalen los komen van actieve Bokkers die "kunnen" reageren. Terwijl ik mag aannemen dat er niet alleen maar Bokters daar verbleven hebben. Of we moeten nog enkele dagen wachten totdat de nieuw geregistreerde bokters toegang krijgen tot dit topic na die 25 eerder geplaatste berichten elders op dit forum. Als men daar al moeite voor wilt doen natuurlijk. Ik kan mij zo voorstellen dat een internetter niet die moeite zal doen om een positief bericht te plaatsen over de ranch in dit topic, wellicht wel als het een negatieve ervaring is?

Muppett

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:25

Hoe dan ook, de naam van de ranch, bedouin en haar eega zijn bezoedeld. Denk dat er weinig mensen meer naartoe durven/willen. Ondanks dat er misschien ook positieve verhalen gaan opduiken.
Het is ook oerstom als je qua inkomsten afhankelijk bent van toeristen om jezelf zo te misdragen. Toen ik in Noord-Tunesië in een hotel met bijbehorend hammam verbleef, was er een mannelijke medewerker vieze gebaren aan het maken tegen ons toeristen. Hij vloog eruit en we hebben hem niet meer gezien terwijl hij elke dag daar werkte. Als je wil verdienen aan toeristen moet je zulke rotte appels er vooral snel uit plukken...

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:17

en toch doe je het ;)

Ik heb zowel als voor Sandra en Bedouin respect.. Hoe hard het er af en toe ook aan toe gaat
Voor Sandra een nare ervaring die ze op deze manier van zich af heeft kunnen schrijven, want het is niet niks
Voor Bedouin, om te moed te tonen dat je nog steeds reageert.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:20

Ik vind het toch wel opvallend, ik heb een reactie geplaatst, met overwegend positief commentaar, op een paar kleine dingen na, en dat wordt gewoon compleet overgeslagen.. Ook over de man van Bedouin was ik positief.. Er is wel iets voorgevallen, maar niet iets zeer ernstigs, en hij is de hele week heel vriendelijk en normaal tegen ons geweest.. Waarom wordt dat genegeerd?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:25

omdat mensen, en zeker 99% van de bokkers hier, smullen van negativiteit,roddelverhalen,vuurtje opstoken etc Sodeletuut, jammer maar helaas menseigen :j
De beste stuurlui staan ook hierbij weer aan wal; ik volg met verbazing het topic waarbij in eerste instantie beamend wordt ingegaan op de TS haar ervaring,vervolgens is Bedouin een NL vrouw die geslagen en verkracht wordt door haar man,dan keert het halve topic te positieve van de TS want ''dit is ook allemaal wel erg naar voor haar'' en de waarheid, die zal wel ergens in het midden liggen.
Wat Bedouin ook zegt, ze kan hier op Bokt nooit meer zonder hiernaar verwezen te worden ook maar iets zeggen. Bokt heeft haar man, en haar daarmee ook, indirect veroordeeld voor aanranding,sexueel misbruik en weet ik het wat allemaal, daar past jouw positieve ervaring dus niet tussen ;-)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:29

@Sodeletuut Eerlijk gezegt vond ik dat ook wel apart, daarom had ik op jou bericht wel gereageerd en zelfs nog ge-quote.
Misschien komt het omdat jij je vader mee had...?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:30

Sodeletuut schreef:
Ik vind het toch wel opvallend, ik heb een reactie geplaatst, met overwegend positief commentaar, op een paar kleine dingen na, en dat wordt gewoon compleet overgeslagen.. Ook over de man van Bedouin was ik positief.. Er is wel iets voorgevallen, maar niet iets zeer ernstigs, en hij is de hele week heel vriendelijk en normaal tegen ons geweest.. Waarom wordt dat genegeerd?

Omdat hoeveel positieve verhalen er ook zijn.. die wegen nooit op tegen de negatieve verhalen in dit topic. Logisch toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:32

Wildgirl schreef:
Bokt heeft haar man, en haar daarmee ook, indirect veroordeeld voor aanranding,sexueel misbruik en weet ik het wat allemaal, daar past jouw positieve ervaring dus niet tussen ;-)

Van de andere kant - hoeveel positieve ervaringen er ook zijn, ze compenseren nooit voorvallen met seksuele intimidatie. "Meestal gebeurt er niets" doet er niet toe. Elk voorval is er 1 teveel en onaanvaardbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:33

HolyPope schreef:
@Sodeletuut Eerlijk gezegt vond ik dat ook wel apart, daarom had ik op jou bericht wel gereageerd en zelfs nog ge-quote.
Misschien komt het omdat jij je vader mee had...?

Ik denk dat dat laatste zomaar eens kan meespelen ja.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:35

@kimbers, nee eigenlijk is dat niet logisch....er zullen van alle ruiters die daar uit welk land dan ook op vakantie zijn geweest vast meer positieve verhalen zijn dan negatieve. Wij smullen echter van die negatieve verhalen en blijven daar lekker in rondroeren,iedereen gaat zich ermee bemoeien,er worden conclusies getrokken die werkelijkwaar nergens op gebaseerd zijn en bedouin en haar man worden aan de hand van enkele negatieve ervaringen van vrijwilligers aan de schandpaal genageld.
Dat is niet logisch, dat is sensatie, dat is Bokt ;-)

@Shadow0, indien er echt sprake is geweest van sexueel misbruik, daar komen we nl nooit achter...als mij was overkomen wat de ts was over komen en later ook jezzit had ik dat voor mijzelf nooooit als seksuele intimidatie/misbruik afgedaan, das nl heel persoonlijk.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:36

Ik snap dat het niet tegen dat soort dingen opweegt, dat snap ik heel goed, maar toch is het in het topic regelmatig gevraagd om positieve reacties en ervaringen, dus ik plaats dat en dan wordt er totaal niet naar gekeken, dat vind ik dan wel jammer..
Ja misschien speelt het mee dat mijn vader erbij was, zou best kunnen, maar dat neemt niet weg dat ik daar een fantastische week heb gehad, dankzij Bedouin.. Ik vind het gewoon heel erg sneu voor haar allemaal.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:39

Gut, ik heb toch 1 en ander gemist of is voor mij gecensureerd hoor :P
Ik heb nergens een verwijzing gezien dat B verkracht wordt en weet ik veel wat nog meer?
Ben t dr wel mee eens dat er sommige dingen zomaar uit de lucht komen vallen en ik nergens van degene die de misselijke ervaringen hebben meegemaakt lees dat zij dit als aanrandig en seksueel misbruik hebben ervaren..wel als intimidatie...
Het is menseneigen om al gauw te oordelen, als meisje a en meisje b wat overkomt, dan zal de vrouw van het nog in vele malen erger overkomen..das gewoon de schrik van alle verhalen die op tafel komen en dan krijg je al gauw (althans, die neiging heb ik zelf wel) "jeutje als dit al een vreemde overkomt, hoe gaat het er dan thuis wel niet aan toe en dat icm het gespuug en smijten van een trouwring en publique, de agressie erbij)..

Sodeletuut, ik denk ook echt dat er mensen zijn met mooie ervaringen en dat hadden deze dames ook..vadaar datz e het ook afdeden als een incident, maar zich er achteraf toch vervelend over hebben gevoeld..en het zou zomaar kunnen omdat jij met je vader was, er goed respect werd getoont..
Dat heb ik zelf ook ervaren in zowel Turkije als Tunesie, als ik met mn vader of moeder was, dan werd er heel anders met me omgegaan als wanneer ik met vriendinnen ben..en dan geef ik ook geen aanleiding, maar er wordt wel sneller contact gezocht, dan wanneer mn moeder mee over de straten zou lopen.
Sterker nog, wij hadden een chapperone die ons na de kroeg thuisbracht..alleen over straat was volgens de inwoners zelf snachts not done..dat geeft al het verschil aan..maargoed, das een heel andere discussie.
Het is dus fijn te horen dat jij wel het fijn hebt gehad en jou niets vervelends is gebeurd..

en hoe ik in mijn persoontje 'oordeel' over de man van B, staat geheel los van hoe ik tegen B zelf aankijk..

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:40

En Sodeletuut ik vind het heel erg goed dat je alle lezers van dit topic daar nog even op wijst!
Ik had al begrepen dat als er enkele dingen veranderd worden je daar een WERELD werk-vakantie kan hebben. ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:45

Bedankt HP. :) Maargoed, ik snap ook best dat mensen daar snel overheen lezen na alle andere verhalen die er langskomen, die ik zelf ook erg schokkend vind..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:45

Wildgirl schreef:
@Shadow0, indien er echt sprake is geweest van sexueel misbruik, daar komen we nl nooit achter...als mij was overkomen wat de ts was over komen en later ook jezzit had ik dat voor mijzelf nooooit als seksuele intimidatie/misbruik afgedaan, das nl heel persoonlijk.

Het doet er op zich niet toe hoe jij dat voor jezelf noemt. De verhalen die hier gedeeld zijn, zijn duidelijk dat het om ongewenste avances ging, en bovendien in situaties die als intimiderend kunnen worden opgevat. Daar komt verder niet zo heel veel interpretatie aan te pas.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:47

Wildgirl schreef:
omdat mensen, en zeker 99% van de bokkers hier, smullen van negativiteit,roddelverhalen,vuurtje opstoken etc

Nu scheer je dus wel 99% van bokt over 1 kam! Er zijn hier toch meerdere bokkers (zo niet de meerderheid) geweest die aangegeven hebben dat er niet gespeculeerd moet worden, het huwelijk er buiten te laten, goed meedenken en actief reageren, ook op de posten van Bedouin.

Maar de positieve verhalen vlakken de negatieve verhalen nu eenmaal niet uit en praten het niet goed. Het zijn juist de negatieve kanten die in de toekomst voorkomen moeten worden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:48

Ben ik met je eens Estera :j maar dan nog, ik denk dat ruim 80% van de posters hier negatief staat tegenover Bedouin en haar man.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:52

Sodeletuut, je hebt een zeer evenwichtig verslag gegeven van je vakantie. In dit verslag geef je ook aan dat je vader mee was. In de eerste plaats: je hebt een fantastische vader! In de tweede plaats, zoals ik het las - maar kennelijk heb je het zo niet bedoeld - had het anders kunnen aflopen als hij er niet bij geweest was. Ik begrijp dat je het een fantastiche vakantie vond, en dat je tevreden was over het optreden van bedouin.

Je geeft zelf aan dat het "niet ernstig" was; andere mensen, waaronder ik, vinden echter dat je dit bij een zeventienjarige gast niet mag doen. Wellicht was het je intentie om het op te nemen voor bedouin, en dan is het jammer dat anderen jouw verhaal anders opvatten. Het is heel moeilijk om de problemen die er zijn gerezen op een goede en nette manier te bespreken, de meeste bokkers hier doen echt wel hun best om hier respectvol mee om te gaan, maar soms zal de verontwaardiging erg groot zijn en kennelijk is jouw bijdrage anders "geland" dan jouw bedoeling was. Kennelijk is jouw vakantie, alles bij elkaar genomen, goed afgelopen. Bij een aantal anderen echter niet, en de gebeurtenissen zoals zij de beschreven hebben zijn toch zo ernstig dat ik in ieder geval de conclusie heb getrokken dat - bij de huidige opzet van de activiteiten van bedouin en haar echtgenoot - dit geen veilige vakantiebestemming is. Omdat bedouin bokt uitgebreid heeft gebruik om bekendheid te geven aan haar activiteiten ben ik toch blij dat we in dit forum deze informatie kunnen bespreken. Ik ben weliswaar een stuk ouder dan Jazzit (misschien had me dat beschermd, hihihi) maar ik denk niet dat ik zo stevig in mijn schoenen sta als zij, dus ik ben dan ook niet (meer)van plan op deze manier Tunesie te bezoeken.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:55

Ik sta niet negatief tegenover Bedouin, maar tegenover haar handelen en manier van oplossen! Ze heeft al zoveel klachten gehad over haar man, zijn dronkenschap en zijn avances tegenover andere vrouwen! Ik snap niet, dat ze het acceptabel vind, dat haar man, klanten masseert..

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:56

Het negatieve blijft altijd beter hangen en laten we wel eerlijk zijn: Al waren er 1000 positieve verhalen, dan nog zullen de 2 negatieve verhalen er boven uitspringen, simpelweg omdat ze in de eerste plaats al nooit hadden mogen gebeuren. En dan doel ik wel op de handtastelijkheden en uitbarstingen van de man, waardoor de gasten zich geïntimideerd en onveilig voelde.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:58

Sodeletuut je bent een onwijs lief meisje en ik had je via pb bedankt voor je reactie.
Je hoeft je nergens over te verontschuldigen.
Het blijft naar om te moeten schrikken van intimiderend gedrag dat gedrag had niet gehoeven.
Hier een staatje zover ik het juist heb om het kale resultaat duidelijk te maken -wat de waarde daar dan ook van mag zijn- wat de meldingen betreft waarvan ik weet waarbij mijn man betrokken is in woedeuitbarsting naar klanten of ongewenste handtastelijkheid: 2 meldingen op 10 vrijwillig(st)ers; 1 melding op en 2 na 20 trektochten
Zo kan bokt zich even daarover buigen. Ook mijn mening is Elke melding is er altijd 1 te veel.

Overigens ben ik druk nog een post aan het voorbereiden.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:01

en is dat raar Wildgirl? Ik gun Bedouin een super bedrijf maar de voorvallen die er geweest zijn kunnen niet anders dan negatief stemmen, men zal nu héél hard z'n best moeten gaan doen om die stemming weer om te turnen. Vertrouwen moet je verdíenen, eerst zien dan geloven, zo simpel is het. Dit zijn dingen die gewoon niet te negeren zijn, escaleert dit dan heeft dat nl. heel wat meer gevolgen dan alleen maar een verpeste vakantie.

Sodeluutje, ik had je bericht gelezen en dácht ik ook op gereageerd maar misschien ook niet. Heb een paar keer reacties getypt en weer gedelete omdat het zelfde dan al meerdere keren door anderen gezegd was of wat ook. Vind het onnodig om een reactie te geven die het zelfde is als de reactie van meerdere mensen voor mij.
Maar inderdaad denk ik dat het feit dat jouw vader mee was een heel belangrijk verschil heeft gemaakt. Jou iets aan doen in het bijzijn van je vader zou wel een ultieme oneerbare daad zijn in de arabische cultuur, een vader is de ongekroonde koning van het gezin en dwingt hoe dan ook respect af. Een arabische man zal het niet snel in z'n hoofd halen een meisje iets aan te doen als hij weet dat de vader daar van op de hoogte zal zijn of komen. Dat zou behoorlijk serieuze gevolgen voor hem kunnen hebben.
Je gaf overigens zelf al wel aan dat je je ongemakkelijk en van slag gevoeld hebt door de manier waarop jij toegesproken bent door A. en zelfs dat zou al niet zo moeten zijn. Jij bent een gast en hoort gewoon ten álle tijden met respect behandeld te worden.

Bedouin, ik weet niet wat je precies met die cijfers wilt zeggen maar zoals je zelf al zegt, zeker waar het handtastelijkheden (en SLAAN!) betreft is elke melding er een te veel. dat het er 'maar' 3 op 20 trektochten zijn is geen excuus. Totaal 5 meldingen van onacceptabel gedrag terwijl dit alleen bokkers die hier kunnen plaatsen betreft, we weten dat er 'achter de schermen nog minimaal 1 persoon meer is. 1 keer is een incident, twee keer kan nog toeval zijn, maar daarna begint zich toch echt een gewoonte af te tekenen die gewoon niet gebagatelliseerd mag worden.
Overigens vind ik het wel dapper dat je hier blijft reageren en inmiddels de feiten onder ogen lijkt te zien. Dat siert je. Ik hoop oprecht dat je de situatie zo weet om te buigen dat je je mooie concept kunt blijven uitwerken tot een geweldig bedrijf waar men een wereld-ervaring kan hebben.
Laatst bijgewerkt door Francis op 06-08-12 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:04

Keurig Bedouin..en je bent ons niet eens verschuldigd hoeveel meldingen je hebt gehad..maar het siert je wel dat je zo open bent en dat mag men ook wel lezen ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:11

Wildgirl schreef:
@kimbers, nee eigenlijk is dat niet logisch....er zullen van alle ruiters die daar uit welk land dan ook op vakantie zijn geweest vast meer positieve verhalen zijn dan negatieve. Wij smullen echter van die negatieve verhalen en blijven daar lekker in rondroeren,iedereen gaat zich ermee bemoeien,er worden conclusies getrokken die werkelijkwaar nergens op gebaseerd zijn en bedouin en haar man worden aan de hand van enkele negatieve ervaringen van vrijwilligers aan de schandpaal genageld.
Dat is niet logisch, dat is sensatie, dat is Bokt ;-)

Het gaat niet om het smullen van de negatieve verhalen. Het gaat erom dat negatieve ervaringen zwaarder wegen dan positieve. Dat de man van bedouin een paar keer meiden verkeerd benaderd heeft vind ik veel belangrijker om te weten dan de honderden keren dat hij niets fout heeft gedaan. Dat heeft niets met sensatie of bokt te maken, dat heeft te maken met dat iemand zijn klanten blootstelt aan gevaar en dat het niet moet kunnen. Dat iets dergelijks bekend wordt gemaakt is imo niet verkeerd en voorkomt hoop ik schade bij evt andere klanten.

Ik zie ook niet heel veel bemoeienis. Ik zie mensen die met respect reageren, die vinden dat dit soort situaties niet voor mogen komen en die zich afvragen hoe het zovaak heeft kunnen voorkomen?
Over bedouin kan ik niet oordelen en ik zie haar zeer zeker niet als een slecht persoon. In haar posts komt ze over als een eerlijk persoon die zich erg bewust is van het karakter van haar man. Ik denk dat bedouin te lang te naief is geweest over haar man en ik hoop van harte dat ze wat met de verhalen hier doet. Dit hoeft geen doodsteek te zijn voor haar bedrijf, dit kan een gigantische eye opener zijn waardoor ze het juist beter gaat aanpakken.

Ik denk dat niemand in dit topic haar bedrijf graag failliet ziet gaan.. wel hoopt iedereen op verandering.. en mocht dat niet komen.. ja dan is het maar beter dat het bedrijf ophoudt te bestaan.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 06-08-12 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt