lekker zeg, wij vertrekken volgende week zondag...3 dagen new york, daarna een paar dagen orlando om enkele pretparken te doen (sea world, disney en universal studio's) en daarna nog een dag of 10 miami. daar doen we een combi van relaxen op het strand en enkele dingen doen, everglades, dagje keys, ....hotal in new york is al geboekt, de rest moeten we nog even uitzoeken. Waar kan ik het best tickets bestellen voor de pretparken, new york city pass ed?
Ik weet hoe het voelt om dieren te verliezen waar je echt gek op bent. Ik zou er dan ook helemaal kapot van zijn als ik mijn Jackie kwijt raak. Volgende week moet ze voor een foto van haar voorpoot onder narcose en dat vind ik maar niks. Zal blij zijn als ik haar weer in mijn armen kan houden en knuffelen. Al ben ik als de dood voor de uitslag van de foto. Dus heel veel sterkte Guinevere!
Nog iets meer als 2 weken te gaan, moet alleen de dag nadat ik terug ben van 7 tot 15.30 werken, dat vind ik nou niet echt leuk...
Guinevere
Geplaatst: 26-09-12 18:06
Thanks, gelukkig heb ik nog een andere pluizenbol rondlopen, maar die is heel anders. Troi was zo lief en dapper -- of eerder hij zag gewoon nergens kwaad in. De grootste honden konden op hem af rennen en hij vond het allemaal geweldig. De dierenarts werd altijd helemaal plat geknuffeld ... zo'n kat was het. Mijn andere kat Glitter raakt al in paniek wanneer er een blaadje knispert.
Macavity, klinkt alsof we dan nu hetzelfde weer hebben. Overdag erg lekker, maar als ik 's ochtends van mijn werk kom en bij mijn paard langs ga dan is het echt koud!
In Miami zijn we vorige winter geweest. Helaas hadden we niet zo veel tijd voor de stad zelf, maar we zijn nu al 3x in Florida geweest dus ik ga liever ergens waar ik nog nooit geweest ben.
Zinn, een dagje Keys vanuit Miami is zonde. Kunnen jullie niet 1 of 2 nachten op Key West blijven?
Purny, veel succes bij de dierenarts! Narcose is altijd eng, maar vergeet niet dat het maar heel zelden fout gaat. Hopelijk valt de uitslag van de foto mee! Trouwens, eigenlijk is het wel fijn als je de volgende dag een reden hebt om vroeg op te staan dan ben je weer sneller over je jetlag.
Zinn
Geplaatst: 26-09-12 21:07
misschien wel, dat moeten we nog even bekijken, maar dan moeten we alle spullen weer inpakken en meesleuren voor 1 nacht om daarna weer terug naar hetzelfde hotel te sleuren in miami...vinden we ook een beetje stom
Van Miami naar Key West is een hele rit, volgens mij hebben wij er 4 uur in totaal over gedaan (volgens Google Maps 3u maar je zit natuurlijk met behoorlijk wat verkeer om Miami uit te geraken). Als je dat 2 keren op een dag moet doen blijft er niet veel tijd over om andere dingen te doen en da's jammer, Key West is net 's avonds erg gezellig!
Waarom ga je niet vanuit Orlando voor twee nachten naar Key West en dan naar Miami?
Zinn
Geplaatst: 26-09-12 21:18
ja, dat weet ik , daarom dat we nog niet zeker zijn of we gaan omdat we dan met de koffers moeten sleuren voor 1 nacht, ofwel 2 hotels betalen en dat is toch ook stom...
Zinn
Geplaatst: 26-09-12 21:18
Katja schreef:
Waarom ga je niet vanuit Orlando voor twee nachten naar Key West en dan naar Miami?
goeie tip! ga ik even bekijken
Yasmine
Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-12 22:11
Je vliegt duizenden kilometers om naar Amerika te gaan, wat zijn die paar uurtjes in de auto en dat korte in- en uitpakken dan? Hotels zijn relatief goedkoop, uitchecken is louter je keycard in een bakje gooien, inchecken is op 2 minuten gebeurd, auto kan je in de meeste gevallen zo voor de deur van je hotel parkeren. Gesleur valt ook best mee (vind ik dan), inpakken is zo weer gedaan en als je een auto hebt kan je ook losse spullen laten rondhangen dus niet alles moet per se weer je koffer in Key West is fantastisch, zou jammer zijn als je het overslaat wegens een paar praktische dingen die best te overzien zijn.
Ik ben het met Yasmine eens dat je het nu wel heel dramatisch over laat komen. Als je bij het hotel aangeeft dat je voor een nacht weg gaat kun je waarschijnlijk je koffers daar wel laten dus dan hoef je alleen spullen voor één nachtje mee te nemen.
Guinevere
Geplaatst: 26-09-12 23:03
Twee hotels betalen is inderdaad zonde, zeker als je het over twee van de duurste plaatsen in Florida hebt. Kan je je reservering in Miami niet meer aanpassen en zoals Katja zegt vanuit Orlando eerst een paar dagen Key West doen?
Wij doen bijna alleen rondreizen dus ben flink wat koffer sjouwen gewend, maar je kan anders je koffers zo inpakken dat je maar 1 koffer uit de auto haalt en de rest in de kofferbak laat. Sowieso zou ik als je ergens maar een paar dagen bent nooit je hele koffer uitpakken, maar gewoon een paar dagen uit je koffer leven.
dramatisch dat is nogal overdreven, iedereen wilt zijn vakantie hoe hij/zij alles het gemakkelijkst en leukst vind, voor ons past dat gewoon niet, simpel, helemaal niks dramatisch aan. Die optie heb ik overwogen, maar we willen onze spullen niet ergens 'achterlaten' en willen we het op de kamer laten, moet je toch betalen en dat vinden we weggesmeten geld. Maar zoals ik hierboven al zei, van Orlando eerst een paar dagen key west doen is een goed idee. We hebben verder in miami nog niets vastliggen, dus daar kunnen we nog schuiven.
Guinevere, nee, idd pak je niet alles uit als je ergens maar 1 of 2 dagen bent...maar wij gaan niet rondreizen, dat is niet wat we nu willen doen en hebben we zo ook niet gepland, dus dan is dat gesjouw er wel te veel aan, we willen in miami vooral uitrusten, dus dan is dat gewoon niet waar je mee bezig wilt zijn
Wij hebben elke dag met onze spullen gesleept en elke dag 5 uur in de auto gezeten, elke nacht een ander hotel. Wij hebben niet uitgepakt, als je gewoon uit je koffer leeft is er niks aan de hand, helemaal één nachtje niet. Je kunt je koffer dan bij wijze van spreken dichtlaten, en een pakketje kleding meenemen voor die ene nacht in je handbagage ofzo. En die rolkoffers hoef je helemaal geen moeite voor te doen.
Ik ben volgens het Visa Waiver programma goedgekeurd
Guinevere
Geplaatst: 27-09-12 20:10
Yay! Dat kon ook bijna niet anders!
Ik ben mezelf lekker aan het bezig houden met mijn favoriete bezigheidstherapie: vakantie planning. Gisteren even de opties bekeken en uiteindelijk kwamen we uit op twee mogelijkheden: Puerto Rico of het zuiden. Puerto Rico was heel verleidelijk (vooral de Bio Bay ), maar aangezien we net 2x op strandvakantie geweest zijn en in Februari weer naar Hawaii gaan hebben we voor het zuiden gekozen.
Vliegtickets en huurauto liggen al vast: - 18 October met Delta via Atlanta naar Mobile, Alabama ($137 p.p.) - 24 October met US Airways vanaf Nashville over Charlotte weer terug ($122 p.p.) - One-way rental met Enterprise van Mobile naar Nashville ($256)
Hoe we van Mobile bij Nashville uitkomen weet ik nog niet.