Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:26

Nee, Egypt Air vliegt niet van Schiphol naar Sharm, ik bedoelde een binnenlandse vlucht van Sharm naar Caïro toe om 1 (of 2) daagjes te verblijven.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 23:27

Oohh op die fiets. :P

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:08

Storm76 schreef:
Bofkont!
Ga je zelf een vliegreis boeken of ga je met een georganiseerde reis mee?
tip; zelf boeken is het goedkoopste, als je met Egypt Air vliegt en je geeft aan dat je zelf uit Egypte komt op de site, is het nog goedkoper. Vorig jaar betaalde ik met mijn vriend 170 euro voor 2 personen (retour).
Ik kan je zelfs een betrouwbaar adres geven waar je een taxi kunt huren die je overal heen rijd en op je blijft wachten.
Als je wel met een georganiseerde reis meegaat, doe dan een beetje onderzoek, de prijzen verschillen ernorm!

We boeken een reis incl. vliegticket. Wel lief dat je me wil voorzien van adres, maar we zijn met z'n 4tjes dus kan niet oordelen of de andere 2 dit ook willen. Prijzen vielen mij nog wel mee. 669 euro voor 8 dagen in de 2e week van juli incl. ticket (of vinden jullie dat veel?)

Ntlie_: Foto's maken gaan we zeker doen. Bokker elise01 gaat ook mee. Dus ze zullen zeker wel op bokt verschijnen.
Oké 40 min. is wel lekker qua tijd. Wij gaan idd ook één dag naar Caïro met het vliegtuig. Vriendlief is supersnel wagen ziek. Dus dan heb ik die paar euro er wel voor over. Als ik jou zo enthousiast hoor krijg ik er alleen maar meer zin in!! :D :D
Werden je vaccinaties trouwens gewoon volledig vergoed? omdat ze eigenlijk niet "verplicht" zijn twijfel ik daar over :=

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:13

Voor Dreams Beach is dat een redelijke prijs! Ik heb er wel eens 300 euro meer voor betaald... :\

Vaccinaties werden naar mijn weten gewoon vergoed, maar kan ook zijn dat ik het mis heb, is alweer een hele poos geleden dat ik die heb laten zetten..

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:21

Wij gaan in december twee weken naar Egypte. Ik ben er nog nooit geweest, dus ben benieuwd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:58

Bij mij werden ze volledig vergoed Loesje :j

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:05

Oké mooi dan ga ik de GGD maar even bellen, moet je ze ver voor vertrek al krijgen dan?

Shanel: top, waar ga je heen?

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:10

Charr_x schreef:
In 2007 naar Sharm El Sheikh geweest (Helnan Marina Sharm), vorig jaar naar Hurghada (Pyramisa Blue Lagoon) en 28 juli vertekken we naar El Gouna (Sultan Bey)! =D
Ik heb er super veel zin in. Egypte is een heerlijk land, luxe, zon, zee, strand, duiken, snorkelen,... en de prijzen zijn zeer gunstig!
Sharm vond ik het leukst, we zaten bij Naa'ma, echt een aanrader daar!

ik ben 2x naar hurghada geweest.. 1x sindbad hotel en 1x hilton resort..
beide aanraderss!! ;)

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:15

Ik heb nog geen idee. We hebben gisteren pas besloten dat we naar Egypte gaan, dus ben nu aan het rondkijken in de gidsen. Sahl Hasheesh en Sharm el Sheikh spreken mij iig erg aan!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:32

Ook wij willen dit jaar (waarschijnlijk) graag naar Egypte toe... Ga dit ook eventjes volgens! :o

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:34

l0esjj schreef:
Werden je vaccinaties trouwens gewoon volledig vergoed? omdat ze eigenlijk niet "verplicht" zijn twijfel ik daar over :=

Wij zijn vorig jaar naar de Dominicaanse Republiek geweest, en onze entingen werden 50% vergoed... Ook dit was niet verplicht, maar werd wel aangeraden.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:24

Oké Jacqy, ligt misschien ook aan je zorgverzekering?
Heb gisteravond even gekeken en wij hebben beide een extra buitenlanddekking. 100% vergoeding. Dus dat is wel fijn :)
Zag op de site van de GGD dat alleen Hep.A al 85 euro kost :=

Shanel: oké, weet je al wel hoe lang je gaat? Ik vond het ook echt lastig kiezen. Alles ziet er mooi uit. Zijn uiteindelijk voor dit resort gegaan ivm het duiken. Maar nu hebben we besloten toch maar te gaan snorkelen haha.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:08

Het is inderdaad lastig kiezen. Gelukkig wel een leuke bezigheid, reisgidsen doorbladeren :D.
Wij willen 2 weken gaan.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:10

Haha inderdaad, dat is nooit een straf :D
2 weken, lekker!
Helaas zit meer dan 8daagjes er voor ons niet in

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:18

Daarom gaan we ook pas in december. Kunnen we nog even sparen ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:58

Ik ben vorig jaar april en november naar Egypte geweest, vond zelf november lekkerder (afwisselend hete dagen en dan weer wat koeler, nou ja 30 graden...) dus December zal ook wel lekker zijn :P. Het is altijd zomer daar :), behalve voor een vriend van me daar, die liep november al in een winterjas op sommige avonden. Maar ik heb hem ook voor het eerst de zee in zien gaan....

April ga ik weer, en alweer (voor de vijfde keer) naar Arabella Azur :D. Ik ga echt nergens anders meer naar toe!! Het eten is super goed, het hotel zelf is netjes onder houden, hogere stand russen dus minder overlast en ook super personeel.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:32

ja ik ook naar arabella :D maar pas in sept 8-) en ik ga voor het eerst leuk om te lezen dat het daar super is :Y)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:52

Oohhh wij weten het niet
Egypte-Thailand-Egypte-Thailand-Egypte-Thailand ...

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:54

Romyjuh_Xx schreef:
Oohhh wij weten het niet

..egypte...ik maak hem even af :+ :Y)
maar dat zijn wel twee verschillende vakanties zeg :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:30

Arabella is echt super :D. Ik raad je ook zeer aan om een keer te gaan eten bij Villa Kunterbund (op het terrein van Arabella en Arabia is ook all-in behalve de drankjes) en bij B's at Marina ook leuk en ook daar all-in behalve de drankjes. Vooral de laatste is leuk, echt een luxe idee zo bij de nieuwe haven :D. Voor allebei moet je aanmelden bij de receptie ;).

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:17

Romyjuh_Xx schreef:
Oohhh wij weten het niet

thailand natuurlijk , zit wel iets verschil in jou bestemmingen zeg :D

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:03

Heeft iemand ervaring met Hotel The Grand Sharm El Sheikh? Ziet er wel heel goed uit!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:56

In Sharm El Sheikh ben ik nog niet geweest, wilde ik ooit ook heen :). Maar ben blijven steken in Hurghada door een vriend van me daar ;).

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:23

evdpanne schreef:
Arabella is echt super :D. Ik raad je ook zeer aan om een keer te gaan eten bij Villa Kunterbund (op het terrein van Arabella en Arabia is ook all-in behalve de drankjes) en bij B's at Marina ook leuk en ook daar all-in behalve de drankjes. Vooral de laatste is leuk, echt een luxe idee zo bij de nieuwe haven :D. Voor allebei moet je aanmelden bij de receptie ;).

bedankt voor de tips! super!! 8-)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 13:10

Ik ben in Hurghada geweest afgelopen jaar, en een week lang in het Mariott hotel gezeten daar. Het was helemaal top, 's avonds naar het centrum, lekker weer, gezellige mensen, heel gastvrij! Echt een topland!