Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:30

lukka63 schreef:
lukka63 schreef:
Wij staan nu in Sitges, na een horrornacht met regen en onweer aan de Ardeche.

[ Afbeelding ]

Ook in een camper is onweer niet ongevaarlijk, maar dat was nog daaraan toe maar de hoeveelheid regen die naar beneden kwam was e ht niet normaal dus wel uit bed maar buiten pikdonker dus weinig te zien.
Was niet de beste nachtrust.

Met een camper kan je volgens mij nog wel in het rijgedeelte gaan zitten, daar heb je ook weer die faraday kooi :j

Het valt mij vaak wel op dat wij de enigen zijn die ons er echt druk om lijken te maken, maar ik neem gewoon geen enkel risico en met een boekje 's nachts in de auto of het toiletgebouw is ook best gezellig _O-

Overdag gaan we er vaak gewoon op uit als er onweer komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 06:48

Ik snap dat dus echt niet, dat je kan slapen als het onweert. Het maakt zoveel herrie onweer en dan die harde regen op het dak van je caravan. Pas als het weer wegtrekt kan ik weg dommelen. En erop uit trekken met onweer, de laatste jaren staan we in de bergen. Dan is erop uit gaan met onweer geen goed idee.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 07:06

Citaat:
Met een camper kan je volgens mij nog wel in het rijgedeelte gaan zitten, daar heb je ook weer die faraday kooi

Wij hebben een buscamper.

Maar ook thuis, ik vind het echt heerlijk slapen met onweer...
Zal wel gek zijn :D :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:07

Mag ik trouwens effe een ergenis van mij afschrijven.
Loslopende honden en katten op de campings en eigenaren die de honden alleen op de camping uitlaten.

-:(- -:(-

Jeetje hoe moeilijk is het toch
Laatst werden mijn honden terwijl ik ze vasthad naast de camper gewoon aangevallen.
Ik loop altijd van de camping af om uit te laten, ze plassen er niet eens, maar dan heb je van die mensen die met poepzakjes op de camping uitlaten.
Man de stront haal je wel weg, maar het heeft wel in het gras gelegen, waar anderen naast zitten te eten.

Og reuen die in de heg naast hun camper plassen, hallo het komt door het hekje heen....ik zit daar.......
Loslopende katten voor mijn honden langs....ik zeg maar effe niet wat er gebeurde...

Ergermodus maar weer uit

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:34

O wat irritant. Wij nemen de hond ook altijd mee kamperen. Je hebt van die mensen die altijd strak voorbij komen lopen met de hond, terwijl je als je een paar meter verder loopt niet alles over de zeik en in de knoop hebt. Maar los laten lopen en overal de behoefte doen is wel heel irritant.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:37

Onze hond poept meestal dus wel op de camping. Voordat ik eraf ben is ze vaak al gaan zitten. :o
Loslopende honden haat ik ook. Onze hond is bang van andere honden en vliegt iedere hond aan. Wij proberen er alles aan om haar het ons op te laten lossen, maar met loslopende honden is dat vaak lastig.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:43

Wij nemen de honden mee in de fietskar om plassen en poepen op camping te voorkomen.
Moet zeggen dat op spaanse campings aanlijn verplichting ook gehandhaafd wordt .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:46

Mijn hond moet altijd even lopen voor het eruit komt. Die heeft nog nooit op de camping haar grote boodschap gedaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:08

Mijne gaan pas plassen en poepen als ik zeg nu mag het
Effe wachten weten ze dat het nog niet mag.
Zorg ook altijd dat ik of beetje vooraan sta of bij een achteruitgang

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:31

Echwel schreef:
Mijne gaan pas plassen en poepen als ik zeg nu mag het
Effe wachten weten ze dat het nog niet mag.
Zorg ook altijd dat ik of beetje vooraan sta of bij een achteruitgang

Dat doen die van mij ook, maar voor de 15 jarige is het soms net te ver, vandaar de buggy.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:51

Ik heb een reu en die kan denk ik iedere minuut van de dag plassen :') dus die hebben we van pup af aan geleerd dat plassen buiten de camping gebeurd op het moment dat we "vrij" geven. Dat doet hij keurig!
Loslopende honden op de camping zijn inderdaad ergernis nummer 1. Hou ze gewoon bij je. Tijdens onze vakantie in Schotland stond er gewoon een vreemde hond IN onze tent hysterisch te doen. Mijn hond is heel lief en sociaal, en was overdonderd, maar hij kan ook heel waaks zijn. Of je treft inderdaad een hond die er heel terecht niet van gediend is..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:58

Onze hond durft ook wel een plasje te doen vooraleer we de camping af zijn. Ik probeer van niet, het is niet zo dat ik ze er uitlaat, maar soms moet ze toch echt dringend. Aangelijnd is ze sowieso!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:57

@noordje of misschien weet iemand anders het ook wel, als je een beetje in het zuiden blijft van Noorwegen, gaat dan wel de zon gewoon onder :P ? Ik ben een hele lichte slaper :') en in een tent is het nooit helemaal donker te krijgen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:45

Vanaf de poolcirkel is het dat de zon niet meer onder gaat, en hoe verder noordelijk, hoe langer die periode is. De poolcirkel is bijna 1000 km boven Oslo.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:59

Maar het is niet zo dat je echt lange nachten donker hebt in de zomer rond de langste dag.

Wij waren in Denemarken en als ik rond 3 uur was wezen plassen kwam ik daarna ook slecht in slaap omdat het licht begon te worden.
Slaapmasker doet wel wonderen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:09

Marije_jiplover schreef:
Maar het is niet zo dat je echt lange nachten donker hebt in de zomer rond de langste dag.

Wij waren in Denemarken en als ik rond 3 uur was wezen plassen kwam ik daarna ook slecht in slaap omdat het licht begon te worden.

En wanneer was dat :P ? Ik doe helaas in mijn slaap een slaapkamer af

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 14:26

Oeh, hopelijk niemand in het Harz-gebied momenteel? Ik lees over de grote bosbranden daar…

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 14:34

Lukasje schreef:
Oeh, hopelijk niemand in het Harz-gebied momenteel? Ik lees over de grote bosbranden daar…

op de Brocken, 3 jaar geleden waren alle bomen daar al aangevreten door de letterzetterkever, allemaal dood hout, dat zal branden als een malle! Er loopt een stoomtrein daar naar boven, wellicht een klein vonkje geweest.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 15:29

moonsparkle schreef:
Marije_jiplover schreef:

En wanneer was dat :P ? Ik doe helaas in mijn slaap een slaapkamer af

Dat was begin juni, nog voor midsommer dus, we waren volgens mij rond 16 juni weer thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:36

moonsparkle schreef:
@noordje of misschien weet iemand anders het ook wel, als je een beetje in het zuiden blijft van Noorwegen, gaat dan wel de zon gewoon onder :P ? Ik ben een hele lichte slaper :') en in een tent is het nooit helemaal donker te krijgen

Wij zitten nu in het zuidwesten van Zweden net onder Gothenburg. Het wordt hier gewoon om een uur of negen hartstikke donker en 's morgens tegen zessen begint het licht te worden.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:12

Wij zijn op het platteland van Alicante in Pinoso.
Dit is ons uitzicht.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:40

Wij hebben vandaag kilometers gemaakt om goed weer te zoeken. Wij staan in het uiterste zuiden van Toscane nu in Talamone. Camping is er eentje met veel zwembaden, wat we totaal niet nodig hebben, maar aan de ene kant de zee en aan de andere kant een nationaal park met veel wandelmogelijkheden wel ideaal.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:18

Morrie schreef:
Lukasje schreef:

op de Brocken, 3 jaar geleden waren alle bomen daar al aangevreten door de letterzetterkever, allemaal dood hout, dat zal branden als een malle! Er loopt een stoomtrein daar naar boven, wellicht een klein vonkje geweest.

Eigenlijk wilden we daar eerst naartoe maar toen ik las dat zoveel bomen aangetast waren, toch niet gedaan. En idd, dat dood hout zal flink branden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:24

Lukasje schreef:

Ik ben net terug uit dat gebied.

Extreem veel bomensterfte, vooral het westelijk (wat hoger) deel.
Oostelijk minder extreem.
Wel mooi gebied, en die complete velden dode bomen geeft het aan de ene kant een enorm spookachtig uiterlijk, tegelijkertijd zie je dat allerlei kruiden en jonge loofboompjes aan het opkomen zijn.

Ik hoop dat de brandschade mee gaat vallen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:44

Sodeju, het ging hier net te keer zeg. Zijn wat tenten half ingestort en luifels plat gegaan. Wij hebben hem in de bui nog ingeklapt, en kwamen doorweekt binnen. :')
Nu toch wel blij met de airco. Gebruiken we normaal nooit, is de 3de keer in 10 jaar, maar het is nog altijd warm en alles zit potdicht nu in de camper plus veel vocht.