USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 04:20

Bluhhh nou maar goed dat ik nu met een groepje ben, eerste zwerver alweer meegemaakt... Wat een tiep was dat... Gelukkig issie ons niet gevolgd anders is het bellen met de sheriff...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 07:01

Nessie schreef:
Wij hoorden voornamelijk als wij zeiden Netherlands: Oh that is in Sweden / Norway, right? Continu dat Nederland dus in Zweden of Noorwegen lag, velen hadden echt geen flauw idee.

Maar dat is nogal logisch, weet jij alle Amerikaanse staten te benoemen en aan te wijzen? Grote kans dat je er een aantal door elkaar haalt. Veel Amerikanen hebben dat met Europa.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 07:54

Wij kregen vaker de vraag uit welke staat we kwamen. Maar om het ze makkelijk te maken komen wij uit Amsterdam :) dat kennen ze meestal wel :+

Nooit last gehad van zwervers. Gewoon geen aandacht aan geven en negeren. Niet mee praten, niets geven en niet naar kijken/wijzen/staren.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:01

Hier in NL kreeg ik laatst ook de vraag of ik Amerikaans ben, precies andersom.

Wij hebben nog met een zwerver bij de Mac aan tafel gegeten, of nouja hij kwam bij onze tafel zitten. Hij was zo vrolijk en moest huilen alles door elkaar maar we lachten maar vriendelijk, hij was verder ook niet lastig alleen onverstaanbaar. Vind het wel altijd hard om te zien al die zwervers.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:13

Keet schreef:
Wij kregen vaker de vraag uit welke staat we kwamen. Maar om het ze makkelijk te maken komen wij uit Amsterdam :) dat kennen ze meestal wel :+

Nooit last gehad van zwervers. Gewoon geen aandacht aan geven en negeren. Niet mee praten, niets geven en niet naar kijken/wijzen/staren.

Mwah....ik heb in de loop der jaren een handvol zwervers in CA en FL sjekkies van me laten draaien. Die ga ik niet lopen opzoeken, maar ze duiken meestal vanzelf op als je buiten je hotel/motel of shopping mall een zelf een sjekkie 'doet'.

Meestal wel goed voor een interessant gesprek van zo'n 5 minuten en een 'God bless' tegen de tijd je je weer vertrekt. Nooit een probleem gehad. Maar ik heb denk ik in dat opzicht wel mijn leeftijd, geslacht en postuur mee.

Overduidelijke psychiatrische gevallen (zoals mensen die beginnen te preken/schreeuwen of mensen die tegen onzichtbare mensen praten) heb ik trouwens nog niet ontmoet. Sneu genoeg wel een paar 'veterans'.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:36

Gek genoeg in Cambridge de meeste en vieste zwervers gezien, voor de poort van Harvard.

Wij zijn verder niet benaderd door zwervers. Ja in NY her en der. Maar die zijn verder prima te negeren

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:44

Ik vond dat er in San Francisco zoveel zwervers waren.. Wij moesten op een avond nog ongeveer 500 meter naar ons hotel lopen, toen zijn we er zo'n 20-25 tegengekomen en tegenover ons hotel was een verzamelplek/slaapplek voor zwervers en daar zaten er ook wel een stuk of 15-20. Niet dat we er echt last van hebben gehad hoor. De meeste zwervers waren hardop aan het schelden enzo, maar negeerden de andere mensen op straat. Enkele kwamen ook echt bedelen om geld.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:48

Keet schreef:
Gek genoeg in Cambridge de meeste en vieste zwervers gezien, voor de poort van Harvard.

Nee joh dat waren gewone 4e jaars studenten! :D

Maar 'vies' ben ik dus niet tegen gekomen. Ik herinner me een Vietnam veteraan in San Francisco (2 avonden op rij buiten mijn hotel), een zuidamerikaanse junk in SF waarvan ik dacht: Jij gaat de winter niet doorkomen als je niet een radicale 'lifestyle change' onderneemt de komende maanden, een skater girl uit 'USA somewhere' (haar woorden) met slaapzak en backpack bij een mall in Santa Rosa. De enige die zelf een sjekkie kon draaien trouwens :D En dan was er nog een jongeman bij een mall in Orlando. De enige die naast een sjekkie ook vroeg om quarters.

Maar al die mensen stonden er qua verschijning nog wel redelijk op.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 02-09-15 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:50

In San Francisco vond ik de zwervers ook wel echt heel erg. Toen wij 's avonds terug liepen naar ons hotel lagen er zoveel mensen echt óveral. Veel daarvan waren vies, gehavend en overduidelijk flink van het padje af. In Fresno trouwens ook, daar stonden ze aan de deuren van de hotelkamers (soort motelachtige setting) rammelen. Heel akelig. In San Fran zijn we achtervolgd door een agressieve zwerver op een fiets, dat was wat minder := Verder viel het allemaal genoeg mee.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:57

Werd in Cambridge een zwerver opgepakt door een agent. Die had van die wegwerphandschoenen aan en raakte hem zo min mogelijk aan.
Zwerver zat onder de korsten en zijn broek was als wc gebruikt zeg maar. Zo vies.
Stonk ook verschrikkelijk

Zo zaten er meer

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:08

Nessie schreef:
Ziet er goed uit!

Wij hoorden voornamelijk als wij zeiden Netherlands: Oh that is in Sweden / Norway, right? Continu dat Nederland dus in Zweden of Noorwegen lag, velen hadden echt geen flauw idee.

Wij zeiden altijd Netherlands en dan Amsterdam, dan weten ze het wel hoor :Y)
ook als we alleen Netherlands zeiden dan wisten ze het het ook wel!

Wel bizar hoeveel het ons gevraagd wordt elke vakantie waar we vandaan komen :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:36

Jullie hebben nog geluk dat Nederland Amsterdam heeft, want België kennen ze al helemaal niet :))

Bij mij is het altijd een heel verhaal als ze vragen waar ik vandaan kom, want ik ben natuurlijk Amerikaans en klink ook gewoon 100% Amerikaans als ik Engels praat, maar dan is het van "in Amerika geboren maar Belgische ouders en nu al 20 jaar weer in België dus ja, eigenlijk België?" en dan weten ze natuurlijk niet waar dat ligt en moet ik nog eens gaan uitleggen dat België echt geen stad in het land van Amsterdam is :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:44

Yasmine schreef:
Jullie hebben nog geluk dat Nederland Amsterdam heeft, want België kennen ze al helemaal niet :))

Bij mij is het altijd een heel verhaal als ze vragen waar ik vandaan kom, want ik ben natuurlijk Amerikaans en klink ook gewoon 100% Amerikaans als ik Engels praat, maar dan is het van "in Amerika geboren maar Belgische ouders en nu al 20 jaar weer in België dus ja, eigenlijk België?" en dan weten ze natuurlijk niet waar dat ligt en moet ik nog eens gaan uitleggen dat België echt geen stad in het land van Amsterdam is :+

Verwijzen naar 'The Muscles from Brussels' helpt ook niet? :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:49

Nee, meestal zeg ik "ken je Stella Artois? Ik woon in de stad waar dat gebrouwen wordt" en dan houden ze wel op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:51

Wat grappig! Wij krijgen continue de vraag of we uit South Carolina komen. Dat was in Californië zo en in Florida nu ook weer. Ik ben nog nooit daar geweest, het zou aan mijn accent liggen. :) Ze geloven bijna nooit dat we uit NL komen, behalve als manlief gaat praten, hahaha. Sommige zijn kinderen of kleinkinderen van immigranten en gaan dan de dorpjes opnoemen waar hun ouders hebben gewoond in NL. Heel gaaf, eentje kwam ook daadwerkelijk bij ons uit de buurt.

Ik denk dat de openheid van de Amerikanen me zo aanspreekt en dat ik daarom zo graag daar ben. Ik kan het echt wel waarderen als mensen me gaan vertellen hoe leuk mijn haar zit als ik in de zee loop. :D Ik heb blijkbaar een apart kapsel, want de Amerikanen zijn er dol op en vragen wie mij kapper is.

Zwervers hebben we nooit echt last van gehad. Wij hebben een veteraan een maaltijd bij Denny's gekocht, volgens mij zijn we nu een soort heilige voor hem. Manlief heeft ook in het leger gezeten en voelde zich met hem verbonden en wilde hem trakteren op een goede maaltijd. In San Francisco waren er wat meer, en in LA ook, maar ik denk dat dit normaal is in de grotere steden. Ik vond ze soms wel vies, maar ze lieten ons over het algemeen met rust.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:08

Ik vind de zwervers hier in Nederland irritanter dan in Amerika. Overigens krijg ik ook soms te horen dat ik een mooi Engels accent heb

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:13

Je moet ook onthouden dat Amerikanen vaak gruuuuuwelijk slecht Engels te horen krijgen van pakweg Fransen of Spanjaarden, dus ze vinden wel heel snel dat toeristen heel Amerikaans klinken :D

Die openheid van Amerikanen vind ik vaak best doorzichtig en niet oprecht. Ze vragen het wel en dat is leuk, maar het lijkt ze ook niet echt veel te schelen. Canadezen zijn wat dat betreft veel oprechter en vriendelijker :j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:20

Angela_ schreef:
Wat grappig! Wij krijgen continue de vraag of we uit South Carolina komen. Dat was in Californië zo en in Florida nu ook weer. Ik ben nog nooit daar geweest, het zou aan mijn accent liggen. :)

Ik kom zelf ook uit 'het zuiden des lands' en Amerikanen horen daar een southern drawl in....technisch gesproken juist, alleen een ander 'south' :D

Ik trek de laatste jaren (via het internet) veel meer met Britten op en gebruik nu dus onbewust woorden als 'mate'.....en daar kunnen Amerikanen niks mee, met het woord 'mate'.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:25

Yasmine schreef:
Die openheid van Amerikanen vind ik vaak best doorzichtig en niet oprecht. Ze vragen het wel en dat is leuk, maar het lijkt ze ook niet echt veel te schelen.

100% waar. Je gaat naar een restaurant, ontmoet een aardige 'waitress', doet je ding, laat je fooi achter en 5 minuten later kennen ze je niet meer.

Aan de andere kant: ik ben op vakantie. Contacten zijn in principe eenmalig. Dan heb ik liever 10x een 'gemaakt aardig' contact met iemand dan 1x een 'gemeend onaardig' contact.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:24

Dat laatste vooral :j Ik hoef geen levenslange vriendschappen op te bouwen, ik wil het wél gewoon leuk en gezellig hebben. En iemand die dan (al dan niet gemeend) gezellig en vriendelijk is waardeer ik véél meer dan een zuur smoelwerk met bijbehorende 'service'. Wat dat betreft kunnen Nederlanders er nog best wat van leren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:35

Cowboy55 schreef:
Angela_ schreef:
Wat grappig! Wij krijgen continue de vraag of we uit South Carolina komen. Dat was in Californië zo en in Florida nu ook weer. Ik ben nog nooit daar geweest, het zou aan mijn accent liggen. :)

Ik kom zelf ook uit 'het zuiden des lands' en Amerikanen horen daar een southern drawl in....technisch gesproken juist, alleen een ander 'south' :D

Ik trek de laatste jaren (via het internet) veel meer met Britten op en gebruik nu dus onbewust woorden als 'mate'.....en daar kunnen Amerikanen niks mee, met het woord 'mate'.

Toevallig! Ik werk in een internationaal bedrijf en reis regelmatig naar de UK. Mijn collega's vinden mijn Amerikaanse tongval wel grappig, al neem ik soms ook dingen van hun over. Cheers! Op het vliegveld bij de douane kijken ze wel altijd 2 keer in mijn paspoort dat ik NL ben. Ik luister overigens erg veel country muziek en bler dat dan ook uit volle borst mee, dus daar kan het ook nog mee te maken hebben.

Ik ga inderdaad met Berdien mee, gemaakt of niet dat interesseert me niet. Ik ga tenminste met een goed gevoel ergens weg. :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:39

Precies, dat heb ik ook. Al doen ze het maar voor de fooi. Maar in het algemeen vind ik de Amerikanen veel vriendelijker en opener dan Nederlanders. Dat je in de lift van je hotel al complimenten krijgt van anderen vind ik gewoon heel grappig. Meestal als je in Nl in de lift stapt blijft het bij een hallo - dag.

Ik vond het de laatste keer in Vegas best erg met zwervers. En voor de deur van de Venetian en Caesar's palace. Ik voel me daar gewoon niet prettig bij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 12:45

Ik weet nog toen ik in New York was dat er een groepje studenten uit Engeland was. De enigste voetballer die ze kennen is Robin van persie. Was wel grappig. Ze gingen ook Nederlands proberen te praten...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:06

gister waren we ook in een thais restaurant... fjoe, heel anders dan thuis zeg, heel die zaak stond vol met geïmporteerde Thaise dingen en het was nog te koop ook. dat dan maar niet gedaan maar het eten was jummie! nog 2 dagen en dan hup weer naar the netherlands toe. wel jammer maarja aan alles komt een eind nietwaar?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:09

Zijn die dagen dan zo snel gegaan? Hoeveel dagen was het dan?