Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessie schreef:Wij hoorden voornamelijk als wij zeiden Netherlands: Oh that is in Sweden / Norway, right? Continu dat Nederland dus in Zweden of Noorwegen lag, velen hadden echt geen flauw idee.
Keet schreef:Wij kregen vaker de vraag uit welke staat we kwamen. Maar om het ze makkelijk te maken komen wij uit Amsterdamdat kennen ze meestal wel
![]()
Nooit last gehad van zwervers. Gewoon geen aandacht aan geven en negeren. Niet mee praten, niets geven en niet naar kijken/wijzen/staren.
Keet schreef:Gek genoeg in Cambridge de meeste en vieste zwervers gezien, voor de poort van Harvard.
Nessie schreef:Ziet er goed uit!
Wij hoorden voornamelijk als wij zeiden Netherlands: Oh that is in Sweden / Norway, right? Continu dat Nederland dus in Zweden of Noorwegen lag, velen hadden echt geen flauw idee.
Yasmine schreef:Jullie hebben nog geluk dat Nederland Amsterdam heeft, want België kennen ze al helemaal niet
Bij mij is het altijd een heel verhaal als ze vragen waar ik vandaan kom, want ik ben natuurlijk Amerikaans en klink ook gewoon 100% Amerikaans als ik Engels praat, maar dan is het van "in Amerika geboren maar Belgische ouders en nu al 20 jaar weer in België dus ja, eigenlijk België?" en dan weten ze natuurlijk niet waar dat ligt en moet ik nog eens gaan uitleggen dat België echt geen stad in het land van Amsterdam is
Angela_ schreef:Wat grappig! Wij krijgen continue de vraag of we uit South Carolina komen. Dat was in Californië zo en in Florida nu ook weer. Ik ben nog nooit daar geweest, het zou aan mijn accent liggen.
Yasmine schreef:Die openheid van Amerikanen vind ik vaak best doorzichtig en niet oprecht. Ze vragen het wel en dat is leuk, maar het lijkt ze ook niet echt veel te schelen.
Cowboy55 schreef:Angela_ schreef:Wat grappig! Wij krijgen continue de vraag of we uit South Carolina komen. Dat was in Californië zo en in Florida nu ook weer. Ik ben nog nooit daar geweest, het zou aan mijn accent liggen.
Ik kom zelf ook uit 'het zuiden des lands' en Amerikanen horen daar een southern drawl in....technisch gesproken juist, alleen een ander 'south'![]()
Ik trek de laatste jaren (via het internet) veel meer met Britten op en gebruik nu dus onbewust woorden als 'mate'.....en daar kunnen Amerikanen niks mee, met het woord 'mate'.