Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 07:20

baudyh schreef:
Ik zit op de helft. 5 dgn gehad nog 5 te gaan.
Kefalonia is een heerlijk eiland. Mega mooi. Vandaag 150 km getoerd met de auto.
[ [url=m/I5CwOo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Naar het beroemde mirthos beach geweest. Magisch gewoon


Prachtig!

Wij willen zeker ooit ook nog meerdere eilanden gaan zien. Het verschil tussen Kreta en Zakynthos is zo veel groter dan we verwacht hadden en we horen her en der dat echt ieder eiland weer een vakantie apart is zeg maar. Wij gaan nl eigenlijk nooit ergens naar terug omdat we juist graag nieuwe dingen leren en zien.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:01

Dat heb ik ook. Ik wil graag iedere keer een eiland ontdekken. Maar heb er al veel ontdekt. Ik
Merk toch wel dat ik een goed hotel belangrijk vind. Ik zit nu iets minder luxe maar toch zit ik
Liever luxer. Adults only wil ik toch ook liever. Merk ik nu met kids in het hotel. Er is gisteren. Een groep Engelsen gekomen. Zo dat hebben we geweten. Hadden een feestje tot 3 uur vannacht. Ik was niet de enige die geklaagt heeft. Pppfffff. En nu is de rust bij het zwembad ook weg.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 10:05

Balen, baudyh. Daar zit je niet op te wachten (althans ik niet :+ ).

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:14

Fitzroy schreef:
Balen, baudyh. Daar zit je niet op te wachten (althans ik niet :+ ).


Nee ik ook niet. Maar ja. Hopelijk word het nu wel beter

c_alsemgeest

Berichten: 20866
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:19

baudyh schreef:
Fitzroy schreef:
Balen, baudyh. Daar zit je niet op te wachten (althans ik niet :+ ).


Nee ik ook niet. Maar ja. Hopelijk word het nu wel beter


Ellende is dat...
Mijn fijnste luxe vakantie in griekenland buiten Mykonos was het Blue Lagoon resort in Kos.
Het was wel wat jaren geleden... maar heerlijk eten, rustig en van alles te doen in de buurt.

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 10:40

Oh nee, zo'n groep engelsen is wel echt balen. Hier bij Castelli is het superstil momenteel. Heb ook het idee dat lang niet alle kamers vol zitten. Zitten wel een paar engelsen, maar die hoor je niet. Ook de Nederlanders die er zijn zijn rustig.

Adults only of niet maakt niet zo heel veel uit is mijn ervaring. Dit is onze eerste keer Adults Only, maar op andere vakanties heb ik me ook nooit echt gestoord aan kinderen. Je kunt vaak makkelijk een rustig plekje opzoeken en meestal laten ze je als vreemde sowieso wel met rust. En voor ons is dit sowieso de laatste keer dat adults only kan natuurlijk.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 20:08

Bleek dat er 4 kamers geklaagd hadden. Nu is het stil. Gelukkig maar

Electra63

Berichten: 18076
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:03

Haha, wij zijn de uitzondering hier. :D
Ik heb verschillende keren in luxe, grote hotels gezeten, ook in andere landen.
Mijn man altijd, voor zijn zakenreizen (voor Corona-tijd:D ).
Wij vinden het niets, vaak saai, weinig te zien of te beleven.

We gaan altijd naar het strand, liefst een beachclub, met muziek, lekkere bedden enz.
Gaan iedere avond ergens anders eten en zoeken dan vaak een leuk terras, bij minder weer een leuke tent met live-muziek.

Ik wil een schone kamer met een goede badkamer op loopafstand van het strand.
Over anderhalve week ga ik voor de 2e keer naar een simpel hotel, maar op de perfecte locatie voor ons.
Dit hotel heb ik jaren geleden als tip via dit topic gekregen.

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 22:23

Je bent niet alleen hoor Electra, ik ga nooit naar grote en luxe hotels.

Sterker nog, op Corfu vond ik het een hele uitdaging om wat te vinden want alles zag er zo 'hotel' uit :')

Zolang het schoon is maakt het me weinig uit waar ik slaap, want ik ben er (zeker in Griekenland) ook echt alleen om te slapen.

Over hotels gesproken, heeft iemand nog een tip voor een hotel in Athene? Mijn vaste hotel was zo fijn, vlakbij Monastiraki, simpel maar schoon en fijn geprijsd. Alleen is dit vorig jaar helaas gesloten.

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:11

Ik kies ook altijd de goedkopere hotelkamers of studio's, want we slapen er alleen.
Dit jaar moesten we ook veel (te veel) werken tijdens onze 'vakanties', dus we hebben geen hotelkamer maar appartementen en een studio gehuurd, maar nog steeds een prima prijs door via e-mail rechtstreeks te reserveren.

In Athene bij het Monastiraki plein, dat was de uitzondering op de regel. De 1e keer was zakelijk, dus een keer lekker luxe: The Lotus Inn Hotel met heerlijke Cocomat bedden <3 Een jaar later deden we weer 2 nachten Athene en toen werd het weer Lotus, maar dan Lotus Center. Allebei vlakbij het Monastirakiplein, niet groot, voor wat ik gewend ben duur, heerlijke bedden en een goed ontbijt.

De wijk Psyri is ook een leuke wijk!
Laatst bijgewerkt door Albertina71 op 08-09-21 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Berichten: 10524
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:22

Grote hotels ben ik ook niet van. Qua hotel liever wel wat luxe en anders lekker zelfvoorzienend in een appartementje ofzo. Vorig jaar Luxemburg ook heerlijk gehad in een klein chaletje. Verder wel graag wat kleinschalig en niet te druk. Drukte zoek ik wel op als ik daar behoefte aan heb.

Pff we zijn inmiddels thuis, maar wat duurde die bagage lang zeg! Vorige weel bij aankomst op Zakynthos alles heerlijk snel en nu op Schiphol gewoon dik een uur moeten wachten voor de 1e koffers op de band lagen. Wij wonen een klein half uurtje van Schiphol af en van landen (polderbaan) tot thuis duurde gewoon 2 uur en 15 minuten!

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 23:38

Erg hè? Dan gaat het in Eindhoven en Weeze veel sneller. Veel verder rijden, maar vaak ben je toch sneller thuis omdat je je koffer en auto snel hebt :)
Met alleen handbagage gaat Schiphol prima

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 05:04

Wij ook altijd kleine hotels. Heerlijk, hoe meer luxe, hoe minder leuk ik het vind. All inclusive is mijn grootste nachtmerrie, ook al worden andere daar ook gelukkig van. En dat mag, hun vakantie.

Schoon en een zwembad en dan vind ik het prima. Die meubels hoeven niet mee naar huis.
En in de kamer slapen en douchen we alleen.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 07:19

Ik houd wel van een fijn luxe hotel, maar geen all inclusive. Liever kleinschalig. Ik ben wel vaak langer op de kamer (nou ja, het balkon of terras). Ik let er ook met name op dat dat privé is en dat je niet bij elkaar zit te koekeloeren.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:42

Ik hou wel van luxe maar dan wel een klein hotel.
Die zijn lastig te vinden. Maar
Zijn er wel. Liever ook geen all inclusief al hoe wel castelli op Zakynthos daar een uitzondering op is.

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:18

Wij gaan eigenlijk ook altijd naar kleine, simpele hotels. Wil altijd wel ontbijt erbij. Rest vd dag lekker op stap en zien we wel waar we eten. Alleen ga ik nu over 3,5 week naar Rhodos. En dit hotel in januari al geboekt voor een spotvprijs. Is erg groot en all-inclusive Dochter en vriend hebben 2 weken terug geboekt en betalen voor een week net zoveel als wij voor 2. Gaan nu ook lekker op pad en zullen echt wel veel lekker uit eten gaan. Maar voor een x een luie dag bij zwembad en strand bij hotel ook wel makkelijk.

__denise

Berichten: 3212
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:15

Wij zijn in augustus via Düsseldorf gevlogen en daar duurde alles ook ontzettend lang. Onze voorkeur gaat nu ook nog meer uit naar Eindhoven of Rotterdam. Echt ideaal daar.

Wij huren al jaren volledige appartementen via Airbnb. Nu hebben we iets meer luxe en wat meer leefruimte, aangezien we best wel veel tijd doorbrengen in het appartement. Ooit willen we ook graag zelf een vakantiehuisje, dus zo komen we er ieder jaar weer een beetje meer achter wat we wel/niet fijn vinden.

Voorheen altijd in kleinschalige appartementencomplexen gezeten. Voorheen nog altijd met zwembad, inmiddels al jaren zonder.

Ons leukste huisje was toch wel vorig jaar op Kreta

Afbeelding

Albertina71

Berichten: 752
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:29

Dat lijkt verdacht veel op een appartement in Agia Galini :D
Heb ik laatst uit nieuwsgierigheid opgezicht, omdat we er steeds langsliepen (dat hele steile straatje richting Hotel Akteon)

__denise

Berichten: 3212
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 17:37

Klopt!! Iedere avond de trappen en berg op na het avondeten :# :evaw:

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-21 19:46

Nou, ik ben ook gearriveerd op Karpathos. Eerste indruk: veel wind. Ik kreeg wel een glas wijn bij binnenkomst, erg leuk.
En dit ziet er ook leuk uit.

Afbeelding

Morgen maar eens verder kijken bij daglicht.

Ik heb trouwens niemand gezien van douane of wat ook. Koffer vd band en doorlopen maar. En ik was mijn zelftest ook vergeten dus dat kwam mooi uit

Suor

Berichten: 972
Geregistreerd: 14-06-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 20:28

Fijne vakantie Fitzroy!!

__denise

Berichten: 3212
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:11

Fijne vakantie! Ik vind het altijd wel wat hebben, in het donker aankomen. Dat is altijd leuk wakker worden :))

laura1987

Berichten: 7159
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:20

Afbeelding
Vandaag in Falasarna beach geweest, wat is dat mooi zeg!
Morgen kijken of Elafonnisi hieraan kan tippen.

Electra63

Berichten: 18076
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 00:01

Veel plezier en mooi weer Fitzroy

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 10:39

Grappig. Ik ben zo 1 die wel All In gaat, en dat is puur uit gemakzucht, ik/wij gaan evengoed vaak nog op pad en lunchen/dineren buiten de deur maar ik vind het ook heerlijk een dag bij het hotelzwembad te hangen en nergens aan te hoeven denken..

Vorig jaar Oktober zat ik in Portugal omdat Griekenland oranje was en hadden we alleen ontbijt
Portugal heeft bijna Nederlandse prijzen en dat werd een hele dure week :j

Maar zo heeft iedereen zijn voorkeur..

Nog 3 weken aftellen en dan mag ik weer!

Veel plezier voor degen die nu op vakantie zijn {:}