Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:28

O wat een horror 7 uur file.

Gaucho heel mooi!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:33

Neonlight schreef:
Wij plannen dus niet hoeveel kilometer we rijden. Inmiddels wel ervaren dat dat bij ons niet werkt, op de een of andere manier zit het bij ons altijd tegen op de heenweg. _O-
Met als klapstuk na 8 uur net Mönchengladbach voorbij te zijn, ongeveer 7 uur daar in de file gestaan.

Hebje dan nooit het idee eraf te gaan en een plekje te zoeken
Imo is dat het voordeel van een camper

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:34

roosjenat schreef:
lukka63 schreef:
@Gaucho wouhh prachtig zeg, mooi weer ook!

Met de camper 1100 km rijden vind ik best veel.
Als we tolweg richting Spanje pakken
rijden we hooguit 700km.Binnendoor niet meer als 500km
Je verliest gewoon veel tijd met zo'n zwaar ding, zeker met rotondes,tolpoortjes enzo.
Rijden ook niet veel harder als 110/120 km.

1100 km in drie dagen vind ik best meevallen. Maar ik heb ook geen grote camper mee maar een camperbusje (zelfde als Guacho). Dat scheelt ook natuurlijk, al rijd ik ook niet harder als 120 hoor.

Gaat vast helemaal goed komen, kijk er in iedergeval erg naar uit. :D

Verkeerd begrepen ik dacht 1100 in 1 dag.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:35

Eraf gaan was geen optie helaas. In die 7 uur hebben we 3 kilometer afgelegd. :') En helaas wisten we van te voren niet dat er file stond.

Echwel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:40

Wat een ellende jeetje

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:41

Lukka63 nog grote plannen

Wij morgen weg
Eerst Eede Zeeland
En dan fietsen Bretagne

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:42

Ik doe er wel ook altijd veel langer over dan Google Maps aan het begin aangeeft, dan calculeer ik ook de pauzes nog ruim in.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:44

Ik ben na max 3 of 3.5 uur rijden op
Heb verschillende apps en zoek dan een plekje...
We rijden nooit tolwegen, maar genieten 100%
Soms moet je je beperkingen aanvaarden

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:26

Wij vertrekken zondag naar Thüringen voor een wandelvakantie met de hond. Eerste keer die richting uit dus ik ben benieuwd. Van een lieve bokker heb ik ook wat tips gekregen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:32

Echwel schreef:

Wij morgen weg
Eerst Eede Zeeland
En dan fietsen Bretagne

Grote plannen ja, we vertrekken begin september met de camper naar Spanje.
Enkele reis.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:37

Lukasje schreef:
Wij vertrekken zondag naar Thüringen voor een wandelvakantie met de hond. Eerste keer die richting uit dus ik ben benieuwd. Van een lieve bokker heb ik ook wat tips gekregen.

Ohh kun je wat tips delen, wij willen ook die kant op. We staan nu als test en paar dagen bij het Drents-Friese woud om onze "nieuwe" eriba te testen. Gisteren aangekomen, vandaag alweer even thuis geweest omdat we onder andere de hoofdkussens en mijn wandelschoenen waren vergeten. Maarja daarom ook de test niet zo ver van huis :+.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eribatje is wel een stukje kleiner dan de huifkar waarmee we altijd op vakantie gingen. We zitten er nu aan te denken iets van een schuurtent ofzo te kopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:44

Dat ziet er goed uit hoor. Een Eriba is idd klein. Mijn ervaring is dat het opzetten van een schuurtent ook weer veel extra werk geeft. Kan je de auto als opslagruimte gebruiken?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:57

lukka63 schreef:
Echwel schreef:

Wij morgen weg
Eerst Eede Zeeland
En dan fietsen Bretagne

Grote plannen ja, we vertrekken begin september met de camper naar Spanje.
Enkele reis.

Nou het is je gegund
Ga er van genieten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:06

Ideaal Mariska. Zo zaten wij eens in Aalden en kwamen we er achter dat we helemaal geen beddengoed mee hadden.
Gérard meteen even de kwaliteit van de wifi getest zie ik.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:13

Heerlijke kampeer foto's komen hier voorbij! Geniet er van allemaal!

Hier al bijna 2 weken onderweg met de daktent in de Baltische staten. Nu in Estland aan de westkust en vanaf morgen gaan we naar het oosten en dan rustig afzakken weer richting Nederland.

Mariska: Wij hebben deze als een soort opslag tent: https://www.decathlon.nl/p/shelter-voor ... J7EALw_wcB
Wij hebben hem vrij snel staan en meer dan voldoende ruimte.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:32

Mariska_28 schreef:
Lukasje schreef:

Ohh kun je wat tips delen, wij willen ook die kant op. We staan nu als test en paar dagen bij het Drents-Friese woud om onze "nieuwe" eriba te testen. Gisteren aangekomen, vandaag alweer even thuis geweest omdat we onder andere de hoofdkussens en mijn wandelschoenen waren vergeten. Maarja daarom ook de test niet zo ver van huis :+.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Eribatje is wel een stukje kleiner dan de huifkar waarmee we altijd op vakantie gingen. We zitten er nu aan te denken iets van een schuurtent ofzo te kopen.

Je hebt een pb.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 22:34

Enkele reis Spanje? Jij gaat de wintermaanden daar door brengen?

Thuringen is prachtig. :j

Wij hebben volgende week vakantie, mogen volgende week vrijdag de camper ophalen. Zaterdagmiddag gaan we op pad, 's morgens nog eerst lekker met de hond wandelen en de paardjes doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 23:08

Mariska_28 schreef:
Lukasje schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ja, dit zijn kleintjes maar ik kan niet zeggen dat we nu de wereld aan ruimte te kort komen met z'n tweeën.
Er zit een beetje verschil tussen de Pan en de Familia maar ik geloof niet dat dat echt schokkend uitmaakt qua opslag.

Een van de dingen die ik gedaan heb is de stokken met klemmetjes aan het deksel van de bank maken. Ik heb daar kleine latjes op gelijmd en daar de klemmetjes op geschroefd, gewoon die simpele dingen: https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... ks/5660429
Werkt ook tegen de zijkant van de banken.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 23:13

Die Decathlon shelter ging bij ons niet lang mee, die knapte bij de eerste keer windkracht 4 kapot.. hebben hem toen in mogen ruilen voor de opblaasbare variant. Die vinden wij wel echt heel fijn!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 08:44

Een voortent bij je caravan ipv een luifel wil ook al schelen. Wij hebben een licht gewicht voortent van Obelink.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:34

Ik vind dit zo'n leuk topic! Lees alles mee en leer en geniet van jullie verhalen. Van 'huis uit' ben ik een kampeerder. Wij gingen vroeger met mijn ouders altijd kamperen met een de Waard tent. Daarna kwam een Eriba caravan en kreeg ik mijn eigen tentje.
Fantastisch. Alleen de voorpret al. Vooraf naar de Vrijbuiter in Roden (?), geweldig! Ik word nog steeds blij in zo'n soort winkel :')

Het kamperen stopte toen ik mijn man leerde kennen, die heeft er niks mee. Toen we kinderen kregen hebben we altijd een huisje/chalet gehuurd op een camping, dat was de compromis.
Dus ik was helemaal gelukkig toen hij open stond voor een camper huren en dat is goed bevallen :)
Ben ook blij met de 'hulplijn' hier :') Heeft echt geholpen.
We hebben een heerlijke vakantie gehad. Vanuit provincie Groningen naar uiteindelijk de zuidwest kust van Frankrijk, nog onder Bordeaux. Daar 6 dagen gestaan en toen weer naar boven. Via Orleans naar Reims, Luik, Maastricht. Prachtige routes gereden. Ook spannende dingen meegemaakt. De spiegel eraf gereden in een smalle straat in Frankrijk :')
In een piepklein Frans dorpje ineens voor een viaduct staan die te laag was voor de camper. Tolpoorten die niet meewerkten. Via een omleiding ineens vast staan middenin het centrum van Luik en overal hoogtebordjes zien.. Dan is een camper wel een gevaarte.
Ondanks alles smaakt het toch naar meer. Als de kinderen niet meer mee gaan (ze zijn nu 14 en 16jr) dan willen we een buscamper huren om te kijken of dat bevalt. En dan misschien zelf een aanschaffen. Als we ooit het geld hebben tenminste :+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 11:10

oliebol, toch wat lekkage. We gaan morgen weer naar huis en brengen hem dan meteen naar de garage om op te laten zoeken waar de lekkage vandaan komt.. |(
Afbeelding

Hij lekt bij die witte rand. Het rubber van dat raam gaat nog vervangen worden maar a) is dichtgekit, en b) komt amper water langs dat raam omdat de luifel daar zit.

Afbeelding

Dit is aan de buitenkant, enige water dat daar komt loopt langs het pootje van de luifel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:10

Toch een voortent, heb je ook geen last van de lekkage daar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 13:39

Mariska_28 schreef:
oliebol, toch wat lekkage. We gaan morgen weer naar huis en brengen hem dan meteen naar de garage om op te laten zoeken waar de lekkage vandaan komt.. |(
[ Afbeelding ]

Hij lekt bij die witte rand. Het rubber van dat raam gaat nog vervangen worden maar a) is dichtgekit, en b) komt amper water langs dat raam omdat de luifel daar zit.

[ Afbeelding ]

Dit is aan de buitenkant, enige water dat daar komt loopt langs het pootje van de luifel.

Dat water loopt over het pootje, langs je poreuze rubber zo naar binnen :j Rubber in die staat kitten is zinloos, water loopt daar gewoon tussendoor.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 13:46

Het lijkt idd alsof dat hele rubber vervangen moet worden. Als het zo scheurt dan is dat eigenlijk niet meer te repareren.
Niks aan, lekkage..