USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:26

Cowboy, daar ga ik niet voor, dus dat scheelt. En zover als ik weet moet je vertrekdatum binnen het termijn liggen en mag de terugreis daarbuiten. Moet je even een paar dagen iets anders doen :+ :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:55

haha en ik ga ook boston boeken als die erbij zit :D

ik heb shirt meegenomen uit amerika van de red sox. dus telkens als jullie het daar over hebben moet ik daar aan denken

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:37

Heb ik mijn honkballiefde aan jullie overgedragen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:39

HOMERUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUN!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:42

Hoe zal ik dat doen met de trein morgenNACHT?

Ik heb nu het volgende:

Schiedam Nieuwland (00:19) > Schiedam Cetrum (5) (00:26) > Schiphol (3) (01:13)

OF

Schiedam Niewland (01:04) > Rotterdam Centraal (13) (01:32) > Schiphol (1-2) (02:56)

Verzamelen bij de rood/witte kubus om half 6

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:48

jeetje wat een rottijd. kan je niet nog later vertrekken? anders zou ik de laatste doen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:51

mariekeoo schreef:
jeetje wat een rottijd. kan je niet nog later vertrekken? anders zou ik de laatste doen

Zat ook aan de laatste te denken :) Kon geen keus maken...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:53

Angela_ schreef:
Heb ik mijn honkballiefde aan jullie overgedragen?

_O- Bijna......ik heb zelf 17 jaar gespeeld en gecoacht..... en als je in dit boek http://www.amazon.com/The-Red-Sox-Fan-Handbook/dp/1579401104 op pagina xi kijkt kom je mijn naam tegen als 1 van de schrijvers van dit boek over de Red Sox.

En mods: nee, dat was geen sluikreclame. De laatste editie van het boek was in 2004 en mijn contract (en dat van de 30+ andere schrijvers aan het boek) is sinds 2006 afgelopen....dus we verdienen er niks meer aan....met uitzondering van Leigh, de eigenaar van de uitgeverij.

Maar er kunnen natuurlijk nooit genoeg honkbalfans zijn!

@Grit: naar Boston gaan en niet naar Fenway Park?! Blasphemy.....kijk dan minstens even of je bij de Boston Bruins binnen kunt glippen voor een potje ijshockey :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:29

Volgende keer USA wil ik naar een NFL wedstrijd. Lijkt me geweldig!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:32

Mijn broer is een honkbal fan en ik moet uit New York een handschoen meenemen. Waar kan ik die 't makkelijkst krijgen? :))

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:47

Geen sportfan hier :D Maar mijn broer woont in Boston, dus dat is eigenlijk de reden om naar Boston te gaan.
Wie weet gaan we ooit, als iemand ons op sleeptouw neemt, maar we zullen het zelf niet snel opzoeken.

Ik heb bij een potje honkbal mijn neus gebroken, toen was de liefde over :+
En bij hockey een half jaar met een bult op mijn scheenbeen rond gelopen, ook geen liefde dus :+
Ik beperk mij tot paardrijden en hardlopen :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:26

Ik wil als ik in New York ben naar het Yankee Stadium toe en dan zo'n tour doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:33

Xivura schreef:
Mijn broer is een honkbal fan en ik moet uit New York een handschoen meenemen. Waar kan ik die 't makkelijkst krijgen? :))

NIET in Manhattan denk ik. Er zit wel een Dick's Sporting Goods op Staten Island (http://stores.dickssportinggoods.com/ny/staten-island/626/ ), maar als je nog naar New Jersey of upstate NY gaat zou ik eerder daar kijken: waarschijnlijk veeeeeeeel goedkoper.

Ik heb zelf een zwik handschoenen gekocht bij een sportzaak in Boston op de grens tussen het echte centrum en de niet-helemaal-zo-koosjere studentenwijk ten zuiden ervan. $35 per stuk, allemaal topmerken, alleen niet dat superspul van $400 per stuk.....want die koopt niemand in zo'n wijk. Ze jatten ze hoogstens :D
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 26-08-15 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:37

Keet schreef:
Volgende keer USA wil ik naar een NFL wedstrijd. Lijkt me geweldig!

Persoonlijk zou ik dan eerder naar een college wedstrijd gaan kijken: Notre Dame Fighting Irish, Louisiana State, Alabama, Florida State. Goedkoper, tactisch iets minder complex en in een stadion zitten met 60,000 maffe studenten heeft ook wel wat......hoewel ik niet nee zou zeggen tegen een NFL wedstrijd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:40

HD, ik snap hem even niet. Je doet er toch geen 1,5 uur over met de trein vanaf Rotterdam CS? Als je vertrekt om 1.32 vanaf R'dam ben je toch niet pas om 3.00 op Schiphol?
Had je niet beter een hotel op Schiphol kunnen boeken? Zo wordt het wel een ontzettend lange dag met de vlucht en het tijdsverschil erbij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:42

Nachtnet? . Maar ik vind het ook vreemd

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:54

Nachtnet en werkzaamheden waardoor de trein omgeleid wordt, vandaar dat de trein er zo lang over doet. En tel er ook een kwartier bovenop om van Schiedam in Rotterdam te komen incl overstaptijd voor de trein naar Schiphol, tikt er ook bij aan.

Las ook iets over sport en Detroit. Heb twee keer een baseball wedstrijd van de Detroit Tigers bezocht in Comerica Park. Gaaf was dat. Was tevens het enige moment dat de hele stad volliep met mensen. Ook ontzettend genoten van basketbal in de VS, is toch een snellere en meer spectaculaire sport als je niet zoveel met baseball hebt. IJshockey in Canada is ook een aanrader, maar geen idee in hoeverre dat in de VS ook een grote sport is.

Ik kruip weer terug in mijn meelees-modus en jaloers-zijn-op-jullie-reizen-modus :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:19

Szan schreef:
<KNIP>
IJshockey in Canada is ook een aanrader, maar geen idee in hoeverre dat in de VS ook een grote sport is.
<KNIP>

Laat ik het zo zeggen: op het hoogste niveau in Noord Amerika (de National Hockey League) spelen 30 teams. 7 komen nog uit Canada, rest zit in de VS.

Een aantal Canadese teams (zoals Hartford, Quebec) hadden te weinig bezoekers en dus zijn de teams verplaatst naar plekken als LA, San Jose en zelfs Tampa (jawel, hockey in Florida).

In hoeverre je nou hockey wil hebben in dat soort plaatsen is een 2e.....maar helaas regeert ook hier de $$$$$$

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:24

In Toronto hadden wij naar ijshockey kunnen gaan. Maar waren te moe en trok ons niet zo. Footbal lijkt ons grappig want we snappen er niets van :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:30

Cowboy55 schreef:
Xivura schreef:

NIET in Manhattan denk ik. Er zit wel een Dick's Sporting Goods op Staten Island (http://stores.dickssportinggoods.com/ny/staten-island/626/ ), maar als je nog naar New Jersey of upstate NY gaat zou ik eerder daar kijken: waarschijnlijk veeeeeeeel goedkoper.

Sorry, maar wat een onzin dat je dit niet in Manhatten kan vinden. Baseball handschoenen vind je overal, op iedere hoek van de straat. Iedere souvenirshop heeft er wel één, anders gewoon even een sportwinkel binnen springen.

Cowboy55 schreef:
Szan schreef:
<KNIP>
IJshockey in Canada is ook een aanrader, maar geen idee in hoeverre dat in de VS ook een grote sport is.
<KNIP>

Laat ik het zo zeggen: op het hoogste niveau in Noord Amerika (de National Hockey League) spelen 30 teams. 7 komen nog uit Canada, rest zit in de VS.

Een aantal Canadese teams (zoals Hartford, Quebec) hadden te weinig bezoekers en dus zijn de teams verplaatst naar plekken als LA, San Jose en zelfs Tampa (jawel, hockey in Florida).

In hoeverre je nou hockey wil hebben in dat soort plaatsen is een 2e.....maar helaas regeert ook hier de $$$$$$

Ja, omdat Canada 10 provincies heeft en Amerika 50 staten :+ Logisch dat Amerika meer teams heeft. Maar omdat Amerika meer teams heeft, betekent niet dat het daar beter of intensiever beleefd wordt.

IJshockey leeft in Canada veel meer dan in Amerika. In Canada is het echt dé nationale sport. Canada is een winterland en ijshockey is een wintersport. Toen ik in Vancouver woonde, liep iedereen rond in teamshirts op dagen dat de Canucks speelden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:54

Afbeelding
Zo staat het vermeldt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:34

Kun je geen nachtbus naar Rotterdam centraal nemen? Of op z'n minst een nachttrein? Dan hoef je ook minder lang op Schiphol te wachten

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:42

kun je niet het kleine stukje van schiedam naar rotterdam gebracht worden/? er rijden de gehele nacht treinen naar schiphol...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:46

Pfff, wat een rot tijden. Zou idd kijken of je ander vervoer kan regelen of anders een nacht in een hotel bij het vliegveld te boeken. In je uppie 3 uur 's nachts op Schiphol zitten, terwijl je doodmoe bent lijkt me geen fijn begin van je vakantie.

Bij mij gaat het aftellen ineens heeeel hard. Mijn nichtje in al onderweg naar Hawaii en morgen mogen wij! 8-) :D *\o/*

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:00

Yasmine schreef:
Cowboy55 schreef:

Sorry, maar wat een onzin dat je dit niet in Manhatten kan vinden. Baseball handschoenen vind je overal, op iedere hoek van de straat. Iedere souvenirshop heeft er wel één, anders gewoon even een sportwinkel binnen springen.

Als Xivura het heeft over het meenemen van een honkbalhandschoen voor haar broertje, dan ga ik ervan uit dat ze een ECHTE honkbalhandschoen bedoelt, een handschoen die geschikt is voor de sport.

Als ze een plastic souvenirding bedoelt dat je vooral niet moet gebruiken voor iets anders dan decoratie dan zul je vast gelijk hebben: die vind je op elke straat hoek, waarschijnlijk ook nog met een NY Yankees logo erop.

Als je een echte handschoen bedoelt, een handschoen waarmee je daadwerkelijk een honkbal kunt vangen zonder dat jouw hand en/of de handschoen meteen rijp voor de sloop zijn, dan is (in elk geval volgens internet) de spoeling dun: je kunt naar Modell's, Paragon en Dick's sporting goods (blijken toch ook met een winkel op Manhattan te zitten). Paragon is een echte insider's winkel. Leuk voor mensen die het wereldje kennen. Minder voor mensen die 1x een handschoen komen kopen. Modell's heeft een hele brede range van super duur ($400+) tot heel goedkoop (en in Nederland onpopulair omdat ze niet 100% van leer zijn). Dick's heeft de meest brede en betaalbare keuze in de $80-$120 range. A-merken, bekende kwaliteit.

Het voordeel van Modell's en Dick's is dat je online al kunt kijken wat je wil en gewoon de namen/typenummers al kunt opschrijven. Maakt het shoppen makkelijker en je komt niet met het verkeerde thuis.

Cowboy55 schreef:

Yasmine schreef:
Ja, omdat Canada 10 provincies heeft en Amerika 50 staten :+ Logisch dat Amerika meer teams heeft.

Dat heeft er niks mee te maken. Ook de NHL draait op geld. Canada leverde niet genoeg op. Als de fanbase van bijvoorbeeld de Québec Nordiques kapitaalkrachtiger was geweest was het team gegarandeerd nooit naar Denver vetrokken. Maar als je het geld niet meer hebt om wereldsterren te betalen en je wint minder en de fans blijven nog meer weg.....enfin. Na sanering van een aantal teams doen de Canadese teams het weer goed: http://www.forbes.com/nhl-valuations/list/. Opvallend hier bij is dat teams in het diepe zuiden van de VS (daarheen gehaald zodat de pensionado's uit het Noordoosten van de VS toch hun hockey konden blijven bijwonen) financieel falen.

Yasmine schreef:
Maar omdat Amerika meer teams heeft, betekent niet dat het daar beter of intensiever beleefd wordt.

IJshockey leeft in Canada veel meer dan in Amerika. In Canada is het echt dé nationale sport. Canada is een winterland en ijshockey is een wintersport. Toen ik in Vancouver woonde, liep iedereen rond in teamshirts op dagen dat de Canucks speelden.

Oh, daar zul je me ook niets over horen zeggen! Anders dan dat ik in 2011 een Vancouver shirt van mijn Canadese chiropractor heb gewonnen omdat hij me garandeerde dat de Canucks de Stanley Cup zouden winnen terwijl ik toch zeker wist dat de Boston Bruins zouden winnen........ :D :D :D Hij en ik zijn het er trouwens over eens dat Canadees hockey beter is en dat hockey in California and Florida verboden zou moeten worden. We willen ook de Nordiques terug......en de Whalers :+