Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:52

komone schreef:
Die lijkt me echt leuk! Maar krijg net te horen dat er een collega zit die we willen ontwijken :') haha.

O jeugdsentiment wij gingen er vroeger altijd kamperen. Eerste keer stond mijn wiskunde leraar ook op de camping. Als 14 jarige is dat echt niet tof.

In Friesland zijn vast wel plekken te vinden met camping en mogelijkheden om te suppen. Of in Limburg bij de Maasplassen? En van mijn man hoor ik net dat er bij Arcen ook een camping aan het water zit. Of iets centraler bij het eiland van Maurik.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:56

komone schreef:
Hee kom even binnenvallen. Weten jullie in Nederland nog een mooie camping met een meer om te suppen? Verder gaan we met 2 kinderen van 4 en 6 jaar oud. Dus een leuk zwembadje en speeltuintje zou ook fijn zijn.

Oetdoor? Heeft geen zwembad maar wel recreatie plas en plas om te suppen op loopafstand.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 22:23

ontherun schreef:
Jullie staan inderdaad mooi daar Leo!

Wij hebben ook wel een lekker uitzicht zo [ [url=m/iNsEVl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grote plaats, lopen zo het water in en fijn privé. Alleen de sleurhut op zijn plek krijgen was even wat lastiger met een korte draai en auto met grote draaicirkel >;) Achja, we hadden meteen hulp gelukkig.
De zee is ook heerlijk, beetje fris als je erin gaat maar niet koud-koud.

Alleen dachten we een groot genoeg tent tapijt te hebben, zat beide bij de caravan, is het een mini ding :') Er zijn genoeg verbeter en leer puntjes zullen we maar zeggen.

Heerlijk zo dicht bij het water en met dit uitzicht.
Kijk ondertussen goed wat voor tapijten anderen hebben. Veel campings in Kroatië hebben grind als ondergrond. Niet elk tapijt is hier tegen bestand.

Camping aan het water, kan je ook kijken naar campings om het Veerse meer in Zeeland. Op het Veerse meer kan je goed suppen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 08:26

Neonlight schreef:
Vaak kun je de wc verplaatsen/wat draaien.
En het paneel kun je gewoon uit laten, is geen bedieningspaneel maar een controle paneel. Als je campings pakt hoef je je geen zorgen te maken over de accu, en je hoeft echt niet constant het waterniveau te controleren.

Dankjewel voor je hulp!
Het wastafeltje kon idd opzij, is gelukt :)
Zonde trouwens dat er een douche in de camper zit. Die gaan we niet gebruiken en dat zou veel kastruimte opleveren. Hebben er nu een kratje in gezet met nog wat spulletjes.

Ik heb contact gehad met de eigenaar en snap nu ook dat stroom/paneel etc wat beter. Ik heb de camper nu thuis ook aangesloten op het stroom en de koelkast aangezet.

Vandaag verder inpakken en dan gaan *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 08:51

Wij gebruiken de douche voornamelijk om de regenjassen op te hangen en handdoeken etc. En de hondenbakken staan op de grond in de douche. :))

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:13

Majabeestje schreef:
Neonlight schreef:
Vaak kun je de wc verplaatsen/wat draaien.
En het paneel kun je gewoon uit laten, is geen bedieningspaneel maar een controle paneel. Als je campings pakt hoef je je geen zorgen te maken over de accu, en je hoeft echt niet constant het waterniveau te controleren.

Dankjewel voor je hulp!
Het wastafeltje kon idd opzij, is gelukt :)
Zonde trouwens dat er een douche in de camper zit. Die gaan we niet gebruiken en dat zou veel kastruimte opleveren. Hebben er nu een kratje in gezet met nog wat spulletjes.

Ik heb contact gehad met de eigenaar en snap nu ook dat stroom/paneel etc wat beter. Ik heb de camper nu thuis ook aangesloten op het stroom en de koelkast aangezet.

Vandaag verder inpakken en dan gaan *\o/*

Wij gebruiken de douche voor natte spullen op te hangen nog nooit als douche gebruikt.
Wat heb je voor camper?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:16

Neonlight schreef:
Wij gebruiken de douche voornamelijk om de regenjassen op te hangen en handdoeken etc. En de hondenbakken staan op de grond in de douche. :))

Snap ik :D Wij hebben ook de hondenspullen in het kratje gedaan in de douche.
Daar jassen en handdoeken ophangen is ook een goeie! Ga ik ook nog even naar kijken.

Ben ook benieuwd hoe het gaat met onze pup van 4 maandjes oud. Een camper vol met 4 mensen waarvan 2 pubers en dus nog een hond/pup.
Misschien zijn we morgen wel weer thuis _O-

Kan je in Frankrijk gewoon bij de auto's diesel tanken met een hoge (alkoof) camper? Of moet je dan naar de vrachtwagens?

Gottegot :=

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:19

lukka63 schreef:
Wij gebruiken de douche voor natte spullen op te hangen nog nooit als douche gebruikt.
Wat heb je voor camper?
[/quote]

Een Weinsberg (?). Zo'n hoge, alkoof.

Gek eigenlijk, ik heb het idee dat de meeste de douche niet gebruiken. Zonde van de ruimte.

En wat jij ook al zei: vast genoeg mensen die kunnen helpen. Met de luifel bijvoorbeeld :D
Of het ding recht zetten met van die oprij-blokken.. :=

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:21

Majabeestje schreef:
Neonlight schreef:

Snap ik :D Wij hebben ook de hondenspullen in het kratje gedaan in de douche.
Daar jassen en handdoeken ophangen is ook een goeie! Ga ik ook nog even naar kijken.

Ben ook benieuwd hoe het gaat met onze pup van 4 maandjes oud. Een camper vol met 4 mensen waarvan 2 pubers en dus nog een hond/pup.
Misschien zijn we morgen wel weer thuis _O-

Kan je in Frankrijk gewoon bij de auto's diesel tanken met een hoge (alkoof) camper? Of moet je dan naar de vrachtwagens?

Gottegot :=

Tip doe op stuur de hoogte van de camper, wij hebben wel eens ineens voor een viaduct gestaan waar we absoluut niet onderdoor konden.

Ook bij tankstations goed opletten daar hangen ook hoogte borden.
Als camper tot 3500 gewicht is tank je bij personenauto's.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:24

Wij hebben 3 honden bij ons waaronder een grote herder, niet handig maar ze vinden het zo leuk.
Wij zoeken wel altijd het mooie weer op.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:36

Mijn honden doen niets liever dan weggaan met de camper

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:41

Tip voor luifel, laat hem altijd goed aflopen naar de achterkant van de camper. Die luifels zijn niet heel sterk qua contructie, moet geen regenwater op blijven staan.
Verder kun je gewoon bij de normale pomp tanken, die zijn hoog genoeg, de vrachtwagen pompen hebben een andere snelheid voor diesel in de tank te pompen.
Maten opschrijven en in het zicht is inderdaad heel handig. :j

Edi: waar in brabant is nu je eerste stop?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:48

Ik ben echt blij met jullie tips! <3

We gaan naar camperplaats Heusden. We hebben even met zijn 4tjes gekeken en onze zoon wil daar vissen.
Tweede stop hopelijk een rustige camping. Moeten we nog zoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 09:55

Dat is te ver weg, als het omgeving Eersel was had ik nog wel langs willen komen om te helpen. :))
Maar in Eersel kun je niet vissen, alleen achter het net. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:02

Majabeestje schreef:
lukka63 schreef:
Wat heb je voor camper?

Gek eigenlijk, ik heb het idee dat de meeste de douche niet gebruiken. Zonde van de ruimte.

En wat jij ook al zei: vast genoeg mensen die kunnen helpen. Met de luifel bijvoorbeeld :D
Of het ding recht zetten met van die oprij-blokken.. :=

Het staat leuk in de folder en daarna is het niet meer het probleem van de fabrikant. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:03

Majabeestje schreef:
lukka63 schreef:
Wat heb je voor camper?

Weinsberg, nice.
Ik rijd met een 34 jaar oude weinsberg.

Normaalgesproken gaat tanken bij tankstation gewoon prima bij de autos, en dat wordt doorgaans ook verwacht.

Het is voor jezelf onderweg wèl heel fijn om de uiterste buitenmaten van de camper te weten.

Hoogte, breedte, lengte, uiterste maten.
En maximaal totaalgewicht/aslast.

Die informatie kun je onderweg nodig hebben om te weten of je onder een tunnel door kan, een smal weggetje in mag, of bijvoorbeeld over een bepaald bruggetje kunt.

Mijn úiterste buitenmaten zijn 2.80 hoog, 5.95 lang en 2.18 breed, totaal max gewicht op kenteken net onder de 3000 kilo.

Voor een moderne alkoof camper (pepper mogelijk in geval van Weinsberg?) zullen de maten groter zijn.

Die gegevens zijn handig om op te schrijven en zichtbaar te hebben liggen voor bestuurder (bijvoorbeeld op dashboard)
Er gaan wel eens wat dingen mis met nieuwe camper rijders op dat vlak ;)

En verder geniet er gewoon van.

Wees niet bang om vragen te stellen, hier, eigenaars of camping. Iedereen heeft ooit moeten starten bij 0 ;)
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 28-07-24 10:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:04

Wat oprijblokken betreft - ik kijk hier om me heen (mediumgrote camping Italie) en ik zie welgeteld 1 camper op de blokken :+

Wij gaan morgen voor het eerst onze nieuwe tent (xxl, opblaasbaar) opruimen en opzetten op dezelfde dag. Ben benieuwd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:09

Unwritten schreef:
Wat oprijblokken betreft - ik kijk hier om me heen (mediumgrote camping Italie) en ik zie welgeteld 1 camper op de blokken :+

Wij gaan morgen voor het eerst onze nieuwe tent (xxl, opblaasbaar) opruimen en opzetten op dezelfde dag. Ben benieuwd.

Als een plek heel scheef is kan het handig zijn.
(Hoewel dat mij persoonlijk nooit zo boeit :') maar ik sta ook zelden lang op 1 plek en een nachtje scheef overleef ik wel)

K gebruik blokken alleen om de boel bewust iets scheef te zetten als t zeikt van de regen, dan loopt het water makkelijker van mijn dak af. :+
Maar bij een moderne goed in de kit zittende camper zonder zwakke plekken bij luiken of in t dak hoef je daar geen seconde bij na te denken ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:23

Femke_Tweety schreef:
Unwritten schreef:

Als een plek heel scheef is kan het handig zijn.
(Hoewel dat mij persoonlijk nooit zo boeit :') maar ik sta ook zelden lang op 1 plek en een nachtje scheef overleef ik wel)

K gebruik blokken alleen om de boel bewust iets scheef te zetten als t zeikt van de regen, dan loopt het water makkelijker van mijn dak af. :+
Maar bij een moderne goed in de kit zittende camper zonder zwakke plekken bij luiken of in t dak hoef je daar geen seconde bij na te denken ;)

Klopt maar de voorwaarde is dan wel dat je je dak regelmatig netjes schoon maakt (sopje, hogedrukreiniger is voor sukkels!) zodat de rommel zich niet onder je kit wurmt. Met name algjes zijn daar goed in :j

Daarnaast, oefen ook met gevoel krijgen hoe groot je camper ECHT is.
Soms plegen onervaren camperchauffeurs nog wel eens een aanslag op mijn spiegels :D omdat ze denken dat de witte streep aan de zijkant bijt en vrachtwagens bijten ook niet, echt niet, maar hebben wel ruimte nodig, net als jij. Eerlijk samen delen :j

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:27

Hier rijden grote autos per definitie gewoon op 2 rijbanen _O-

Wij moeten nog even uitdokteren hoe we vogelpoep van de tent krijgen, dat lukt alleen met de tent plat want hij is te hoog :+

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 10:34

Noemde al hoogte camper op stuur!

Wij zijn aan het begin de stroomdraad wel eens vergeten of kastjes/koelkast niet dicht, dat geeft rommel.
Dus misschien die punten ff opschrijven.

Blokken hebben we niet en willen we niet.
Hebben lengtebedden dus eigenlijk nooit een probleem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 11:52

Wij zetten de camper meestal wel op blokken. Koken in een scheve camper is nogal vervelend, of eigenlijk met name het bakken als de boter aan 1 kant van de pan blijft. Op de een of andere manier hebben wij altijd de scheve plekken. :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 14:01

Wij koken buiten, dus daar heb ik geen last van.
Wij zetten m meestal niet op blokken, tenzij de grond wel heel scheef is.
Maar in de tent sliepen we ook op de scheve grond. Kwestie van dusdanig mikken dat de voeten lager liggen dan het hoofd en dan lukt het meestal wel.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:07

Wij koken ook buiten of buiten de deur.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 15:11

lukka63 schreef:
Wij koken ook buiten of buiten de deur.

Heb geen eens kooktoestel in camper
We bbquen of op.de campinggaz partygril
En hebben ook.een bakplaatje..oven en ping