HET Wintersport topic 2008/2009!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:02

Ik ben weer terug van het dagje Altastenberg!
Was een lekker opwarmertje voor komende week en natuurlijk leuk om eens met allemaal klasgenoten te skiën, was erg gezellig en een aantal hebben hele mooie schuivers gemaakt! :=
Ons materiaal was trouwens wel bar en bar slecht, de binding werd niet eens op gewicht en ervaring afgesteld en de schoenen waren van 20 jaar geleden met 1 binding. Ze waren ook nog eens nat van het zweet van de vorige (die van ons werden ook zo weer in het rek geplaatst na gebruik) en de ski's bevatten enorme krassen en soms zelf gaten, dus dat merkten we allemaal flink, maar het was wel heel tof!

verootjoo

Re: HET Wintersport topic 2008/2009!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:06

Jeetje... ik zou echt terplekke teruggaan en ergens anders ski's gaan huren := Bindingen niet goed afstellen is super gevaarlijk. Ze zouden maar te licht staan, laat je ski los als je op een zwarte piste naar beneden gaat, of je snelheid niet houdt. Of hij gaat juist niet los als je valt :\

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:26

Zo heb ik de laatste keer tijdens mijn eerste week snowboarden de hele eerste dag met de nose van mijn snowboard achter gesnowboard. 8)7

Ja wist ik veel.. je gaat er toch van uit dat de verhuur dat goed doet?

Echt slecht als ze dat niet voor elkaar hebben, veiligheid eerst zou je toch zeggen! (Ja dat van mij is dan niet direct onveilig, maar het verhaal van Jimb0o vind ik toch wel erg heftig!)

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:24

Jeetje zeg, lekkere service is dat zeg je betaald er tenslotte toch voor.. het je kan ook niet zeggen dat dat bepaald goedkoop is..
Gelukkig is niks ernstig gebeurd! :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:21

Lekker dan dat dat allemaal misgaat. Gelukkig is de verhuur waar wij heen gaan wel goed. Nog iets meer dan een weekjeee :D
Ik hoop wel dat er nog wat sneeuw bijvalt!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:34

Sodejuu, het sneeuwt hier als een gek. Heb over een stukje van 9,8 km 1 uur en 10 min gedaan.
Hopen dat t zaterdag niet zulk weer is, anders gaat het een hele lange rit worden naar Oostenrijk.. :=

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:42

Tsja het was allemaal via school geregeld en we waren daar met 150 man ofzo, teruggaan en vragen om andere had geen zin, want ze hadden maar een soort van alles. Het was via een Nederlandse organisatie geregeld, dus we betaalden vooraf voor de hele dag (busreis, skikaart en ski's)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:07

Sorry dat ik even kom inbreken hoor!
Heb deze week een spoedcursus snowboarden bij Snowworld Zoetermeer maar ik durf niet met die sleepliften... Heeft iemand een tip??

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:13

Ja, die sleepliften stinken echt. In Zwitserland waren ze nog veel moeilijker.... Maar gelukkig waren het daar meestal stoeltjesliften of gondels. Ik doe altijd 1 been op mijn board, gewoon vast in de binding, en dan 1 voet ernaast, gewoon sneeuwschuiven zeg maar. Ik heb anders echt geen balans... Je staat dan eigenlijk net als een skieer, alleen je ene knie is scheef, omdat je je board recht moet houden. Kost wel meer moeite, maar ik blijf iij rechtopstaan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:22

roxiie schreef:
Sodejuu, het sneeuwt hier als een gek. Heb over een stukje van 9,8 km 1 uur en 10 min gedaan.
Hopen dat t zaterdag niet zulk weer is, anders gaat het een hele lange rit worden naar Oostenrijk.. :=
Woh gaat lekker dan!! Hier sneeuwt/regent het van rechts naar links, kan ook niet goed zijn :'). Maar wat je zegt dat dacht ik gisteren nog toen het stortregende; hopelijk is het beter weer als we moeten rijden. Maar ik ga pas volgende week vrijdag dus tijd genoeg :P

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:26

Thanks Simone! :o

Pfff vind t gewoon echt eng! En nu word ik voor de keuze gesteld of ik terug ga naar de beginners(waar ik alleen maar zit) of het toch probeer met die K liften... Moeilijk!

Gelukkig heb je in Flaine weinig tot geen sleepliften!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:27

Gewoon met de lift mee :) Het is even rot maar je leert het vast snel!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:30

Sharon_Jims schreef:
Heb deze week een spoedcursus snowboarden bij Snowworld Zoetermeer maar ik durf niet met die sleepliften... Heeft iemand een tip??

Oefenen, oefenen, oefenen.

Pannenkoek-liftjes zijn echt niet moeilijk - zolang je er maar rekening mee houdt dat je er echt niet op kan 'zitten': je moet je dus gewoon voort laten trekken. Voorste voet vast, achterste voet los, tegen je binding aan zetten. Genoeg tegendruk geven met je armen. Voor anker-liftjes moet je zelf veel tegendruk geven op de legen kant van de 'T-bar', of (mijn favoriet) een verstandshuwelijk sluiten met een skiër voor de duur van 1 liftje naar boven.

Ik heb zelf de meeste hekel aan 'uitsmijtliften': ouderwetse stoeltjesliften die op 1 snelheid draaien en waar je boven min of meer uitgegooid wordt, op een steil hellinkje.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:31

Hilli schreef:
Ik heb zelf de meeste hekel aan 'uitsmijtliften': ouderwetse stoeltjesliften die op 1 snelheid draaien en waar je boven min of meer uitgegooid wordt, op een steil hellinkje.
:+:

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:34

Ik denk dat je toch over je liftangst heen moet en dat kan alleen maar als je er veel mee oefent.

Hoe je erin moet staan kan ik je helaas niet zeggen.
Ik heb 1 jaar snowboarden gedaan en lag meer naast de sleeplift als dat ik erin stond :+

Maar als je het maar vaak genoeg doet word het vanzelf minder eng :)

Wij gaan zelf altijd naar een gebied dat totaal geen sleepliften heeft. (Vriendlief is snowboarder en heeft een hekel aan sleepliften) Dat vind ik wel heerlijk.
Alleen kon ik met mijn ski's dit jaar de stoeltjeslift niet goed uitkomen. Er lag meer sneeuw dan voorgaande jaren en dat bemoeilijkte bij mij het uitstappen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:36

Hilli schreef:
Die zijn inderdaad verschrikkelijk.
Bij het instappen wordt je er al bijna uitgelanceerd vanwege het schommelen. Direct vastgrijpen aan de leuning en voetensteun naar beneden.
En het uitstappen maakt het er ook niet makkelijk op.

Die dingen zouden verboden moeten worden :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:37

Ik vind die liften eigenlijk wel fijn. Heb ook geen last van gelanceerd worden bij in- of uitstappen. Wat vinden jullie dan wél fijne liften?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:39

Och... ik ski al sinds ik 4 was en presteer het nog elk jaar minimaal 1x of zelf uit een stoeltjeslift te vallen, of met zn tweeën uit de ankerlift te vallen, of mn stokken uit de stoeltjeslift te laten vallen, of vergeten uit de stoeltjes lift op te staan, of vastzitten aan een stoeltjeslift. Stoeltjesliften zijn niet mijn vrienden _O- En het toppunt van een skimaatje dit jaar van mij: vergeten je ski's uit de gondel te halen :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:39

Sabbientje schreef:
Die dingen zouden verboden moeten worden :+

Inderdaad :))

Gelukkig hebben ze daar een heel zomerseizoen de tijd voor, want dit jaar gaat de wintersport-vakantie voor ons even niet door.
Toch nog een gelukje dus, dat we niet gaan :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:40

ManonR_ schreef:
Ik vind die liften eigenlijk wel fijn. Heb ook geen last van gelanceerd worden bij in- of uitstappen. Wat vinden jullie dan wél fijne liften?

Ik denk dat ze de echte uberouderwetse stoeltjesliften bedoeld. Die je bij je kuiten grijpt, en je er bovenaan uitdondert. Niet de luxe stoelenliften, die minderen vaart bij het in en uitstappen. En hebben tenminste een bubble :Y)

Het fijnste vind ik toch wel de gondel _O-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:42

Ik ski vanaf dat ik 8 ben. Ik heb nog ooit een stok uit de lift laten vallen en ben ook nog nooit uit de skilift gevallen. Wel ben ik één keer vergeten op tijd eruit te gaan :+

verootjoo schreef:
Ik denk dat ze de echte uberouderwetse stoeltjesliften bedoeld. Die je bij je kuiten grijpt, en je er bovenaan uitdondert. Niet de luxe stoelenliften, die minderen vaart bij het in en uitstappen. En hebben tenminste een bubble :Y)
Afbeelding
Zo één bedoel ik dus ook. Waar wij heen gaan minder de lift geen vaart, die gaat op één snelheid door tenzij er kinderen of oude mensen te voet in of uit moeten stappen dan kan ie wel iets langzamer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:43

als je er met 3 personen in kan is ie al te nieuw :') En ze kunnen alleen óf heel hard, of je drukt op de noodknop en dan gaat ie uit. En dan moeten de skipatrols hard werken om m weer aan de praat te krijgen _O-
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 10-02-09 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:44

Inderdaad, die écht ouderwetse stoeltjesliften (onderaan vaak ook met een lopende band, zodat je in elk geval met wat snelheid 'opgeschept' wordt). De nieuwerwetse stoeltjesliften hebben een langzaam wiel onder- en bovenaan, dus los van de kabel, en daar kom ik makkelijk in en uit.

Qua liften maakt het me verder niet uit, zeker niet als je daarna op een leuke piste uitkomt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:47

Nouja waar wij gaan hebben ze tweepersoons :'), maar daar kon ik geen plaatje van vinden. Zónder lopende band en zónder vaart te minderen :P. Het is echt zo'n heel oud ding die nog helemaal wiebelt als ie over de steunpilaar heen komt. In ieder geval zo'n lift die vast zit aan de kabel. But I love it :P. Ik zal wel een foto/filmpje maken als ik er ben haha.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:52

Sim0ne schreef:
Ja, die sleepliften stinken echt. In Zwitserland waren ze nog veel moeilijker.... Maar gelukkig waren het daar meestal stoeltjesliften of gondels. Ik doe altijd 1 been op mijn board, gewoon vast in de binding, en dan 1 voet ernaast, gewoon sneeuwschuiven zeg maar. Ik heb anders echt geen balans... Je staat dan eigenlijk net als een skieer, alleen je ene knie is scheef, omdat je je board recht moet houden. Kost wel meer moeite, maar ik blijf iij rechtopstaan.

Bedoel je zo'n pannenkoeken of een T? Want bij een T-bar hou je die stang toch tússen je benen als snowboarder? Of begrijp ik je uitleg niet goed?
Ik ben al jaren niet meer uit de sleeplift gedonderd (maar ik ski ook, da's toch makkelijker volgens mij) maar heb afgelopen keer wel voor het eerst mijn stok uit de lift laten vallen... Dat was best een karwei om 'm terug te krijgen :))