Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:49

LovingTweety schreef:
Ja weer thuis en vandaag weer aan het werk gegaan.

Nieuwsbericht over nederlandse jongen die is overleden in red deer gelezen?

en, hoe heb jij het gehad?

en.. nee wat is er gebeurd met die jongen dan?

LovingTweety

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:02

hm, ik lees het toevallig net op nu.nl ook.
Tjeetje heftig hoor.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:26

Jeetje zeg... nee, ik had het niet gehoord.
Fijn dat de vakantie zo goed bevallen is!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:09

De bosbranden bij Kelowna in de buurt zijn echt vlakbij waar ik zat vorig jaar. Maar een paar kilometer er vandaan. Hoop dat alles zich niet nog verder verspreid, evacueren met al je 120 paarden is vast geen pretje (ze hebben alleen een zespaardstrailer daar).

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:26

He bah, da's griezelig inderdaad. Heb je contact met die mensen? Zijn ze nog veilig?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:45

Ik heb ze een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord gehad, zou kunnen dat ze zonder elektriciteit zitten natuurlijk, dan doet het internet (via satteliet) het ook vast niet meer... Maar de plaatjes op internet laten zien dat de branden nog wel een eindje weg zijn. Het is inderdaad wel altijd erg droog bij hen in de zomer.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:52

Jeetje... en dan zoveel paarden hebben, die evacueer je niet zomaar. Wat fokken ze?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:45

IJslanders. Gelukkig kreeg ik net bericht terug dat zij nog veilig zijn. Paarden staan op een stuk land van 120 hectare, bestaande uit beboste heuvels met kleine open stukken. De jonkies groeien daar op het grote land op, dus ze zijn ook zeker niet allemaal even handelbaar, ze komen echt pas in handen als ze 4 zijn daar, (daarvoor alleen om te ontwormen en dat vinden ze meestal niet zo leuk). Maar gelukkig hoeven ze voorlopig nog niet weg.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:56

Wilde ik al vragen, ik wist dat hier iemand ijslanders was komen opzoeken. Jij dus. Oeh.. dat vind ik niet zo fijn als ze onhandelbaar zijn. Onnodige stress als er iets moet gebeuren imho. Ik ben pas een kudde wezen opzoeken waar de veulens tot een half jaar, jaar oud regelmatig in de hand komen en dan het land opgegegooid worden. Ze waren stuk voor stuk heel aanhalig naar mensen toe. Ik heb trouwens een kruising ijslander, zou misschien wel ooit in een echte interesse hebben. Is jouw kennis toevallig Robin Hood? Ik weet dat die in BC ook ijslanders heeft en fokt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:11

Ze heten Toos en Arnold Faber (in 1976 geemigreerd vanuit NL). Stoeterij heet Fitjamyri (website is tolthorse.com). Ze zitten in Vernon, vlakbij Kelowna dus (precieze coordinaten staan onderin mijn profiel). De meeste paarden komen ook wel gelijk naar je toe in het land hoor, ze krijgen natuurlijk wel hooi elke paar dagen, dus ze zien wel regelmatig mensen. Maar sommigen zijn echt schuw.

Ze hebben erg leuke paarden staan en ze zijn in principe allemaal te koop, dus altijd veel keus. Ze hebben zeker op elk moment een 30-tal paarden staan dat bereden en in principe verkoopklaar is (toen ik er was waren dat er wel 50). Prijzen liggen wel wat hoger dan in NL, tussen de 8000 en 12000 dollar zijn de getrainde paarden dacht ik. En ze hebben ook guestcabins, dus je kan zo een nachtje blijven als je meerdere paarden uit wil proberen. Haha, ik stop al met reclame maken. Ahh, nog eentje dan: ze hebben ook een stuk of 6 leuke hengsten staan, kun je gelijk een drachtige merrie meenemen :P

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:43

Grijns... dat is niet eerlijk hoor, me zo lekker maken. Die prijzen zijn voor ijslanders gangbaar hier merk ik. Wel een flink verschil met andere gangenpaarden. Nou was ik al van plan om naar Kelowna of anders naar Toronto te gaan dit jaar. Hmm... NLs sprekende mensen met paarden ontmoeten is natuurlijk altijd leuk. Eens over nadenken. Denk niet dat manlief op vakantie paarden wil gaan kijken.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:12

Haha, als je vanaf Kelowna langs de westkant van het Okanagan meer omhoog rijdt, dan is het ongeveer anderhalf uur rijden, is een heel mooie toeristische route, dan heeft je man er ook nog wat aan :D Langs de oostkant van het meer is het ruim een uur, maar die route is minder mooi.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 05:00

Sim0ne schreef:
Haha, als je vanaf Kelowna langs de westkant van het Okanagan meer omhoog rijdt, dan is het ongeveer anderhalf uur rijden, is een heel mooie toeristische route, dan heeft je man er ook nog wat aan :D Langs de oostkant van het meer is het ruim een uur, maar die route is minder mooi.

Laat ik nu in de buurt zitten... maar tis hier heel heet, wordt niks dit keer. Wie was nou degene die ook in Nelson was, jij? Wat een leuk stadje is dat zeg!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:34

Ah, das jammer zeg! Ik ben niet in Nelson geweest trouwens.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:57

Ik vind het wel een aanrader. Nou, tis afzien hoor. Het hotel heeft een zwembad met water dat net niet echt koud is als je erin gaat. Straks naar een wijngaard. Dan weer in het zwembad. Life's tough.
Ik ben gisteren nog maar eens naar de site gegaan, SimOne. Wat een leuk aanbod hebben ze. Dat filmpje met o.a. de beren en heerlijke trailrit nodigd wel uit hoor.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 04:20

oeps, tref ik zo dit topic weer eens. Is al een tijdje geleden, ik ben 10 maart naar canada gegaan en ben er nog niet weg te kijgen hihi. vind het helemaal geweldig, wil straks ook niet meer terug naar nederland! Ben zelf geen vakantie ganger, en het enige land wat me altijd wel trok was canada. Maar ik ben dan ook niet op vakantie, maar aan het werk voor 8 maanden en dat bevalt me prima. We hebben natuurlijk (ben hier samen met vriendlief) wel de nodige dingen bezocht (banff, drumheller, galgary stampede enz enz), maar gewoon het leven en het werk hier is super. (oei ik voel een emigratie aankomen haha, jammer dat dat niet heel makkelijk schijnt te zijn)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 07:48

Nou... op de wijngaard 'mission hill' hebben ze een wensput. Zal ik er een muntje voor je ingooien?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:00

balance schreef:
Laat ik nu in de buurt zitten... maar tis hier heel heet, wordt niks dit keer. Wie was nou degene die ook in Nelson was, jij? Wat een leuk stadje is dat zeg!

Ja! Nelson is erg leuk :D Wij waren er in juli en toen was het 35 graden. Dus nemen we een biertje op een van de terassen in de hoofdstraat. Dat moet je niet doen :o lege maag warm weer en bier drinken ik was behoorlijk aangeschoten ;) . En we hebben daarna niet veel van Nelson gezien...... errug he. Volgende keer beter.

vrolijke groetjes,

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:50

balance schreef:
Ik ben gisteren nog maar eens naar de site gegaan, SimOne. Wat een leuk aanbod hebben ze. Dat filmpje met o.a. de beren en heerlijke trailrit nodigd wel uit hoor.

Ja, als ik die filmpjes op de site bekijk wil ik ook gelijk weer terug. Helaas zijn mijn twee lievelingspaarden van daar alweer verkocht. dat is dus wel minder.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:55

Kan ik me voorstellen. Even iets anders, toen we hierheen reden zijn we onderweg paarden tegen gekomen die aan de verkeerde kant van de omheining liepen. Ik heb er wat foto's van gemaakt. Het blijkt maar weer dat als je ze maar niet opjaagd dat ze gewoon kalm hun pad blijven vervolgen. Neemt niet weg dat ze een gevaar voor het verkeer waren natuurlijk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:01

Oost west.... blij dat ik weer thuis ben bij de kids en de beestenboel. Rijden in 31 graden is niet mijn hobby en dat zal het ook niet worden. Gelukkig hebben we een onweersbui gehad dus vandaag valt het weer mee. Het stikt van de sprinkanen hier, bij jullie ook? Zielig voor de boeren hoor.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:18

Was het misschien op indianengebied? Daar lopen ze gewoon los daar in de buurt. Bij 'ons' hek kwamen ook vaak indianenpaarden snuffelen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:55

Ik weet het niet, kon het kaartje niet lezen dat ze in hun manen hadden. Gijntje. Tuurlijk kunnen het paarden van natives zijn maar het leek erop dat ze uitgebroken waren. D'r was namelijk wel een omheining, ze liepen alleen aan de straatkant. Overigens zag ik hoefsporen aan mijn (rechter) kant van de weg, ze zijn dus blijkbaar overgestoken. We werden ervoor gewaarschuwd door motorrijders die met hun lichten knipperden. Die hebben misschien wel een narrow escape gehad.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:27

Hoihoi, ben ik ook weer eens. Van de week heb ik m'n vliegtickets gereserveerd voor m'n reis. Ik vetrek januari 2010 voor 3 maanden naar USA en ga daarna door naar Vancouver. De vlucht terug heb ik vanuit Ottawa geboekt, en de retourdatum heb ik zover mogelijk vooruit gepland maar die kan ik omboeken. Dus ik kom terug als de tijd rijp is. Voor canada probeer ik eind november een werkvisum te bemachtigen, zodat ik niet naar huis hoef omdat ik het geld op is ofzo :) .

@ Marlo, heb jij een werkvisum?