[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 18:15

Tinka schreef:
Hij ging eerst 2 weken op vakantie. Daarna gaan we daar naar kantoor om alles te bespreken voor de devis. En daarna gaan we pas beslissen. Heeft ook geen haast. Even rust nu, deze week 3 bedrijven gehad voor een devis, best wel vermoeiend allemaal.

Verstandig. Van wat voor bedrijven allemaal deviezen?

Het nieuwe team werkmannen is toch nog gekomen om kwart over vijf nog eens. Ook moldaven. Erwin heeft echt tig foto's en filmpjes doorgestuurd naar hun baas over wat er aan de hand is en wat het vorige team fout heeft gedaan.

Ze kwamen weer helemaal onvoorbereid, hadden geen foto's gezien geen video's en zijn gewoon gestuurd van, er is daar een probleem en los het maar op zoals die klant het wil.

Brrr.

Tinka

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:57

Vorige week iemand voor een lekje in het dak, waarschijnlijk het lood van de schoorsteen. Zou dezelfde avond een devis sturen, nooit meer wat van gehoord. Dinsdag kozijnen, woensdag septic tank en vandaag de renovatie (isolatie, warmtepomp ed).

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 19:59

Hebben ze het opgelost zoals die mensen het wilden, Monique? Anders heb je er nog geen ruk aan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 23:35

Zo jullie zijn flink op dreef, Odette! Jammer van die schoorsteenlekkage. En de kozijnen zit dat niet bij de renovatie in?

@Balance, nou positief nieuws toch nog.

De nieuwe werkmannen zijn gestuurd om 1 probleem op te lossen. Ook Moldaven maar dit keer normale mensen, die een hand geven, beleefd zijn en mee hebben gedacht en met Erwin erbij hadden ze met een uurtje het probleem opgelost. Ondanks dat ze onvoorbereid kwamen. Heel aardige jongens ook, heel belangstellend. Als die anderen nou ook zo waren geweest, was de helft van het probleem al getackeld geweest. Maar vertelden ze, dit soort werk doen ze nooit. Zij zijn installateurs en elektriciens, geen bouwers. Ze hebben dit alleen even gedaan om een collega uit de brand te helpen. En zie daar ook het verschil in intellect. Niet om nou denigrerend te doen, maar die andere jongens hadden gewoon geen creatieve geest, lomp, onbeleefd etc. Dat waren echt alleen maar gipsplaatschroevers en deze jongens hebben installatietechniek in Frankrijk gestudeerd. Maakt toch wel een wereld van verschil of je opgeleid bent of niet.

Verder is de brief ontvangen en vraagt men wat ze kunnen doen om ons tevreden te stellen. Daar gaan we morgen dan weer over mailen. Het houdt je van de straat...

Ondertussen is Erwin voor de 4e keer terug naar de garage met banden die lek blijven gaan, op de een of andere manier kunnen ze daar geen banden omleggen. Laatste poging en dan op naar de volgende bandenboer...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 19:35

Voor wie onze filmpjes volgt, hier weer eentje, over de verbouwing, een griezelige enorme kever, Callas met een ochtendhoofd en slapende Quarbonne veel lentebloemen en middeleeuwse dorpjes:

https://youtu.be/4fDYesLVmU0

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-25 19:57

Wat een heerlijk lente filmpje dit. Ik wist niet dat er ook dennenboom processierupsen bestaan. Weer wat geleerd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 20:18

Nee, ik heb ook in Spanje geleerd dat er specifieke processierupsen zijn per boomsoort. En ja het is echt zo fijn lente, behalve nu regen, maar de explosie van bloemen is enorm!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 08:27

Die bloemen!!! Wauw! Ik kon ze bijna ruiken door mijn scherm! <3

En dat kasteeltje op het laatst van je filmpje. Wat een parel.. zo zonde dat daar maar verpauperd..

En wat fijn dat de laatste werkmannen wel wisten waar ze het over hadden.. hopelijk sturen ze die nog een dag of twee om wat schade te herstellen.. maar ben er bang voor! Maar.. hoop doet leven!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 08:48

-Namiro- schreef:
Die bloemen!!! Wauw! Ik kon ze bijna ruiken door mijn scherm! <3

En dat kasteeltje op het laatst van je filmpje. Wat een parel.. zo zonde dat daar maar verpauperd..

En wat fijn dat de laatste werkmannen wel wisten waar ze het over hadden.. hopelijk sturen ze die nog een dag of twee om wat schade te herstellen.. maar ben er bang voor! Maar.. hoop doet leven!

Hi Namiro, ja echt het wordt tijd dat er geur tv wordt uitgevonden. De seringen en de blauwe regen echt zooooo heerlijk. En ik denk dat ik daarnet in het bos een kamperfoelie heb ontdekt. Hij bloeit nog niet, zit nog in knop, maar ik ga hem zeker in de gaten houden de komende dagen en anders moet ik eens opzoeken wat het is, want ik ken dat nog niet.

En ja het gaat me zoooo aan het hart al die kastelen die in Frankrijk dood staat te gaan. Er zijn wel veel Engelsen die het opkopen, gelukkig en opknappen. Er is zelfs een al heel langlopend tv-programma daarover, soort chateau meilard, maar dan over heel veel kastelen. Maar dit is ook weer zo'n schitterend pand. Hebben ze bijv alle bovenraampjes open, je kunt je voorstellen dat daar hele kolonies duiven in leven die de hele boel onderschijten en dus gaan je vloeren van de zolder stuk en dus kunnen met de loop van tijd de vogels verder naar binnen en je hele pand gaat eraan. zo naar. Net als het kasteel in dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=EACYOxwZp_U daar zijn we stiekem in gegaan. We hadden ook nog naar de toren kunnen gaan maar waren al zo lang binnen dat we dat niet meer durfden. Maar zooo zo erg dat dat gewoon staat te vergaan.

Qua isolatieproject van Groupe Verlaine, never nooit meer. Maar ik hoop nu alleen nog op een nettere afwerken, maar ik vermoed dat ze alle klachten gaan afkopen. We kregen wel netjes antwoord waarop ik om een voorstel van hun kant heb gevraagd. Ik ben heel benieuwd of ze dat gaan doen.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:05

Mooi om te zien hoeveel oog voor detail jullie hebben ! Niet alleen in jullie eigen huis, maar ook in de natuur !
En alle mooie bloemetjes krijgen ook jullie volle aandacht :)
Vind ik altijd geweldig, mensen die de natuur en de dieren appreciëren en koesteren.

In Spanje, of tenminste toch de regio waar wij vertoeven, worden er ook met graagte karakollen gegeten. We zien in de straat bij ons, 's morgens oudere mannen en vrouwen met emmertjes en stokken vertrekken om karakollen te gaan zoeken.
Aan mij is het niet besteed.

We zijn overigens sedert dinsdag in de heel late avond terug thuis. Ik heb wel effe aan je gedacht, Monique, toen we met het vliegtuig in de buurt van Toulouse passeerden. Dat was toch al redelijk dicht in jouw buurt, denk ik.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 12:41

Prachtig gebied waar jullie wonen! Zo authentiek nog, ook al is het jammer dat veel kastelen leeg staan, ze zijn er tenminste nog en dit geeft kans op ooit herstel.

En die bloemen en planten.. prachtig zoals die in bloei staan.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 14:48

Oh dat kasteel!! <3 <3
Wat prachtig! Maar gewoon onbetaalbaar om dat nog op te knappen..

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 15:46

Bij ons is de wisteria al weer bijna uitgebloeid. Vond het wel erg sterk ruiken. Beetje typisch lucht, beetje stinken eigenlijk. Vind de bloesem van de kers wel erg lekker ruiken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 17:19

Ik heb weer eens een spitaanval. Ik verstapte me gisteren in een kuil. Geen last. Vanmorgen toilet schoonmaken, dus bukken, raak. We zouden een uitje gaan maken, naar een troc, dat laat ik me niet ontzeggen, dus toch in de auto gehesen, en een superleuk kinderpoppenwagentje gescoord jaren 50, een set moderne groene glaasjes of theelichtjes met witte vlinders en een antieke gietstalen pomp, minstens honderd jaar oud gok ik. Gaaf als decoratie en Erwin gaat er dan wel water op aansluiten.

Zitten we weer in de auto, nog een stukje de Pyreneeën in, herinner ik me en zeg ik, maar we hadden toch al zo'n pomp? Een groene van mijn tante. Eh o ja. Die moet dus nog ergens bij de verhuisspullen liggen. Afijn dan hebben we er twee.

Marilu schreef:
Mooi om te zien hoeveel oog voor detail jullie hebben ! Niet alleen in jullie eigen huis, maar ook in de natuur !
En alle mooie bloemetjes krijgen ook jullie volle aandacht :)
Vind ik altijd geweldig, mensen die de natuur en de dieren appreciëren en koesteren.

In Spanje, of tenminste toch de regio waar wij vertoeven, worden er ook met graagte karakollen gegeten. We zien in de straat bij ons, 's morgens oudere mannen en vrouwen met emmertjes en stokken vertrekken om karakollen te gaan zoeken.
Aan mij is het niet besteed.

We zijn overigens sedert dinsdag in de heel late avond terug thuis. Ik heb wel effe aan je gedacht, Monique, toen we met het vliegtuig in de buurt van Toulouse passeerden. Dat was toch al redelijk dicht in jouw buurt, denk ik.

Dank je Marilu, ik vind verbazingwekkende dingen altijd erg interessant en de natuur heeft nu eenmaal veel fascinerende dingen.

En behalve dat het me vreselijk smerig lijkt om slakken te eten, ben ik gelukkig vegan, hahahaha, dus heb ik een erg goed excuus om dat niet te hoeven doen.

En je bent alweer thuis, je zult ook gevonden hebben dat de tijd vliegt. Leuk dat je aan me dacht, ja over Toulouse, dan ben je mij al voorbij, maar zwaaien maar! En nu ben je weer in je andere thuis. Je zult wel altijd weer iets van weemoed hebben, maar het zal ook goed zijn weer thuis te zijn.

SjonnieZ schreef:
Prachtig gebied waar jullie wonen! Zo authentiek nog, ook al is het jammer dat veel kastelen leeg staan, ze zijn er tenminste nog en dit geeft kans op ooit herstel.

En die bloemen en planten.. prachtig zoals die in bloei staan.

Dank je Sjonnie, de bloemenpracht hier is echt overweldigend, maar het is alleen maar in april en nu heeft het geregend twee nachten en nu zijn de seringen, blauwe regen en judasbloesem al bruin aan het worden helaas.

En we worden iedere keer weer verrast hoeveel mooi ouds hier nog is. En dan praat je met gemak in zo'n dorpje over 700 jaar oud! Dat is telkens weer bijzonder om te realiseren hoeveel generaties er in zo'n huis of kasteel hebben gewoond. En idd hoop ik ooit op herstel inderdaad, zo zonde. Het heeft zo'n stuk historie. Het probleem is gewoon dat er ontzettend veel van is in Frankrijk. Het is het land met de meeste kastelen ter wereld en dan maakt een overheid keuzes over welke wel onder monumentenzorg vallen en welke niet. En niet, zijn er dus erg veel omdat die "wel" gewoon het bijzonderst zijn om een of andere reden en daar gaat het geld naar toe. Dus als de eigenaren geen geld hebben maar ook niet willen verkopen, houdt het gewoon op.

-Namiro- schreef:
Oh dat kasteel!! <3 <3
Wat prachtig! Maar gewoon onbetaalbaar om dat nog op te knappen..

Dus ja wat je zegt Namiro, je moet met een flinke tas geld komen om het te kunnen opknappen. Nu was deze aan de buitenkant nog goed, dak ook nog goed, maar de binnenkant zal erg te lijden hebben gehad. Dat zijn gelukkig minder kosten dan een dak. Ooit hoop ik dat er een rijkaard komt die het gaat opknappen, het verdient het echt. Want ik fotografeerde alleen het kasteel, maar het is een enorm terrein met kazernes van heel heel vroeger en dus met stallen en marcheerpleinen en zo. Maar al zou alleen het hoofdgebouw opgeknapt worden, zou dat al zoveel schelen, of alleen de tuin gemaaid worden...

Tinka schreef:
Bij ons is de wisteria al weer bijna uitgebloeid. Vond het wel erg sterk ruiken. Beetje typisch lucht, beetje stinken eigenlijk. Vind de bloesem van de kers wel erg lekker ruiken.

O ik vind het heerlijk die geur van de blauwe regen. Kersenbloesem is ook erg lekker, een andere meer bescheiden geur, blauwe regen is wel wat "bold" zouden ze in parfumtermen zeggen denk ik. En hier door de regen nu dus ook bruin aan het worden. Jammer maar zo kort...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 08:21

Er is niet toevallig iemand die hét perfecte wondermiddel heeft om spitaanvallen te genezen?

Meestal is het met dag 4 wel zover dat ik alles weer kan doen, zij het met pijn. Het is nu dag 3 en de scheuten schieten er nog steeds in bij bepaalde bewegingen. Ik doe wel alles wat ik moet doen, maar ik moet erg creatief zijn om niet te bukken. Zo heb ik net ontdekt dat ik een perfecte score heb met waswerpen ;-) De wasdroger staat hoog op de wasmachine en zittend op de grond kon ik de was uit de wasmachine omhoog in de wasdroger mikken. Score een tien! Yay. Overeind komen vanaf de grond was weer een ander verhaal...

Met de vaatwasser, lukte het niet zo goed...

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:30

Hè wat balen. Manlief had het ook wel ooit . Het enige wat hielp was spierverslappers en pijnmedicatie en geduld..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 10:08

manja39 schreef:
Hè wat balen. Manlief had het ook wel ooit . Het enige wat hielp was spierverslappers en pijnmedicatie en geduld..

Hi Manja, dank je. Je zei ooit. Heeft hij het nu niet meer?

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:29

Nee. Is echt al jaren geleden de laatste keer. Blijft wel een zwakke pkek en kan zomaar ineens toch weer opduiken bij een verkeerde beweging.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 11:17

manja39 schreef:
Nee. Is echt al jaren geleden de laatste keer. Blijft wel een zwakke pkek en kan zomaar ineens toch weer opduiken bij een verkeerde beweging.

De vraag is dan natuurlijk wat is hij anders gaan doen dat hij geen spit meer heeft. Ik heb het regelmatig van erg tot licht, zeg om de paar maanden, keer of 5 per jaar of zo. Dit keer is het een forse helaas.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:28

Ben je al eens bij een goede chiropractor geweest Mo? Ik heb geen spijt gelukkig, wel vaak last van mijn nek door kaak operaties.

Ik ga ook nog eens kijken voor body stress release, dat is gebaseerd op Chiropractie maar zachter, meer op spierspanning. Gevonden via een bokt topic.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:31

De eeuwige stillemeelezer meld zich.

Door de hernia + operatie 3 jaar terug moet ik gerichte rugspieren trainen.
En als het echt te extreem is. Het enigste wat helpt is water.
Ofwel zwemmen of wel een uur in bad liggen en zorgen dat er even geen gewicht op m'n wervels zit

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:05

Middeltje nee, maar effe een heel snelle reactie.
Beterschap Monique!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:13

Misschien kan Erwin je masseren? Een warme douche kan ook lekker zijn.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:12

Monique1963 schreef:
manja39 schreef:

De vraag is dan natuurlijk wat is hij anders gaan doen dat hij geen spit meer heeft. Ik heb het regelmatig van erg tot licht, zeg om de paar maanden, keer of 5 per jaar of zo. Dit keer is het een forse helaas.

Niks eigenlijk, en hij is veel zwaarder dan destijds. Dus zou je zeggen dat het risico dan groter zou zijn.
Gelukkig voor hem. Keertje op de terugreis van kroatie naar huis. Net paar honderd km onderweg , verkeerde beweging,niet eens iets geks en poef...
Gelukkig kon hij nog wel autorijden..maar dat was ook het enige.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 13:41

Prairy schreef:
Ben je al eens bij een goede chiropractor geweest Mo? Ik heb geen spijt gelukkig, wel vaak last van mijn nek door kaak operaties.

Ik ga ook nog eens kijken voor body stress release, dat is gebaseerd op Chiropractie maar zachter, meer op spierspanning. Gevonden via een bokt topic.

Ik ben wel eens bij een Franse kraker geweest. Voor mijn nekartrose. Vond niet dat het had geholpen. Er is in Frankrijk nog niet zoveel gebruikelijk als in NL. Fysio voorschrijven was voor tot 10 jaar terug nog heel apart. Nu ploppen ze en masse uit de grond en wordt voor een verstopte neus nog fysio voor geschreven.
Ik zou wel naar Lara kunnen gaan, dat is de therapeut van Erwin. Heb ik wel aan gedacht. Maar spit is meestal met 4 dagen over en binnen 4 dagen heb ik bij haar geen afspraak. Kan natuurlijk aan preventieve fysio denken met oefeningen.

hagelslag schreef:
De eeuwige stillemeelezer meld zich.

Door de hernia + operatie 3 jaar terug moet ik gerichte rugspieren trainen.
En als het echt te extreem is. Het enigste wat helpt is water.
Ofwel zwemmen of wel een uur in bad liggen en zorgen dat er even geen gewicht op m'n wervels zit

Dat kan ik me voorstellen dat water je helpt. Indd het gewichtloze is erg fijn. Zwemmen houd ik niet van, kan alleen ook maar rugzwemmen, ik kan met mijn nek niet vooruit zwemmen, badderen wel, maar we hebben (nog geen) bad. En naar zwembaden gaan heb ik zo'n hekel aan.

SjonnieZ schreef:
Middeltje nee, maar effe een heel snelle reactie.
Beterschap Monique!

Dank je, ik denk dat het schema van 4 dagen wel gaat kloppen, het gaat al weer een stuk beter.

Tinka schreef:
Misschien kan Erwin je masseren? Een warme douche kan ook lekker zijn.

Erwin en masseren, die weet niet hoe dat moet, joh. Warme douche heb ik idd gedaan, behalve lekker ook gewoon fijn die straal. Ik heb ook soort van tijgerbalsem. Misschien helpt het allemaal. Misschien als ik dat niet zou doen dat het dan langer zou duren, geen idee.

manja39 schreef:
Niks eigenlijk, en hij is veel zwaarder dan destijds. Dus zou je zeggen dat het risico dan groter zou zijn.
Gelukkig voor hem. Keertje op de terugreis van kroatie naar huis. Net paar honderd km onderweg , verkeerde beweging,niet eens iets geks en poef...
Gelukkig kon hij nog wel autorijden..maar dat was ook het enige.

O bijzonder idd wel, maar gelukkig dan voor hem. Bij mij is er ook niets voor nodig om het fout te laten gaan, maar de meest rare dingen. Een keer op de toilet een wc-papiertje afscheuren dat was wel de meest banketstaaf. En een keer een supersuperheftige. Ik kon alleen nog maar kruipen naar de slaapkamer en toen ik in bed lag, voelde ik niet dat mijn blaas leegliep. Dat vonden we toch wel erg heftig, dus toen de huisarts laten komen, was hier in Frankrijk, was een vervanger, grote zwarte man, die ramde er een spierverslapper in en liet een ambu komen. Die dacht aan een acute hernia. Was het gelukkig niet, gewoon spit.