Wij vliegen over minder dan een maand naar Vietnam, en blijven daar dan een volle maand. Voor ons relatief simpel, schoonfamilie woont daar. Dus alle lokale plekken krijg ik wel te zien

. Voor toeristen niet de beste tijd omdat alles dicht is ivm het lunarnieuwjaar. Maar wij gaan juist om dat te vieren met de schoonfamilie.
Ik probeer meestal ook uit toeristische dingen te blijven. Niet altijd het mooiste of meest luxe, maar wel het authentiekst. Toen ik naar Japan ging ben ik vooral rond gaan lopen en random restaurants binnen gegaan. Kijken waar lokale mensen heen gaan is ook nooit een slecht idee. Verder zoek ik wel online naar plekken, maar ontwijk ik toeristische zo veel mogelijk. Helpt als je in de lokale taal kan zoeken of mensen kent daar. Ik kan wat basis Japans dus online zoeken ging wel en had na een week vakantie een project met een universiteit daar waar ik aan teamleden wat kon vragen. Hoe ik dat de volgende keer in een ander land ga doen moet ik nog ff kijken.
Terug naar Japan staat nog wel hoog op de lijst. China ook, wordt mogelijk een doorreis dan. Ik wil de Forbidden City zien (wel erg toeristisch maar ik kijk te veel Chinese TV shows om die voorbij te laten gaan), en wellicht langs een vriend mocht hij weer terug zijn (studeert nu in Scandinavië ergens) en wellicht ook langs de graslanden (paardjes kijken!). Mogelijk langs Macau gezien m'n vriend daar vroeger gewerkt heeft en het Las Vegas on steroids zou moeten zijn (en als men dus zegt dat je Vegas eens gezien moet hebben, dit nog beter lijkt

). Verder weinig expliciete ideeën dus nog ff kijken wat het in de realiteit wordt. Vietnam zullen we blijven terugkeren voor de schoonfamilie. Verder wil ik nog terug naar London, wat natuurlijk ook makkelijk is kwa taal etc.
Maar na deze vakantie zal het voorlopig ff stil liggen want dan willen we eerst sparen om hopelijk over 1 a 2 jaar een huis te kopen.
Cowgirl schreef:Alleen de eerst volgende reis naar Thailand met die leeftijdscategorie is pas in juli. Is juli een goede periode om naar Thailand te reizen?
Check het weer ff. Ik weet niet zeker voor Thailand want het ligt echt aan waar je zit in Azie (je hebt ook plekken met dikke winters bijv.), maar meestal is juli enorm heet in Azie. Denk aan 40 graden en hoge luchtvochtigheid. Was vorige keer in Vietnam geen pretje (vakantie was eigenlijk in de lente gepland maar liep wat uit ivm passpoortwissels en visums waardoor het hartje zomer werd), en je bent dan
echt blij met gebouwen met airco. Check ook ff wanneer regenseizoen is. Die hadden wij er ook nog bij, dus het wisselde tussen 40 graden met hoge luchtvochtigheid en enorme regen (zelf een typhoon gehad, zelfs onze hotelkamer liep onder ergens op een 20e verdieping en dat was nog een "goed" hotel). Ik zou met zulk weer echt lente of herfst gaan als dat kan en wegblijven uit regenseizoenen.
We gaan nu eind januari tot eind februari en verwachten ong 25 graden zonder regen. Toch wel wat beter

.