Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:43

purny schreef:
Relaxed schreef:
Ik vond Dubai wel gaaf hoor. Het is gewoon bijzonder om alles daar te zien. Alles is groot, groter, grootst. Ik zou bijna zeggen, je moet het een keer gezien hebben.. Zou ik er nog tig keer heen gaan? Nee dat niet, wellicht nog wel een keer omdat we maar 1 dag zijn geweest.

Zo heb ik dat ook met Vegas. Dat moet je gewoon een keer gezien hebben.
En 1 keer in mijn leven vliegen met die A380, dat is een droom van mij.

Je houd ook van NYC toch? Dan zou ik zeggen je moet ook Dubai gewoon gezien hebben. Het is gewoon een mega stad, shoppen, er is toch van alles wel te doen. Ik houd er wel van. Nu zijn wij dan wel van de steden, zeker als er wat te shoppen is. Er is voor elk budget wel iets, ik houd van de food courts, helemaal als je alleen reist. En ja, de A380 moet je gewoon eens gevlogen hebben :D Zó gaaf dat ding.

Earth

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 15:48

Ja ik ben dan ook geen stadsmens, alleen binnen Europa vind ik dat nog wel leuk. Smaken verschillen natuurlijk :P
Als je met de A380 reist, kijk dan of het lukt om boven te zitten, daar heb je 2 zits rijen en dan loop je dus ook zo'n hele sjieke trap op :D Wij hebben daar ook gezeten naar Indonesië, dat was echt heerlijk!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:35

Nou heb net een 2 weekse reis door Noorwegen gepland, we gaan met vrienden en dan vind ik het best lastig

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:06

Wat leuk Noorwegen! Wanneer gaan jullie? Wij zijn in september 2022 geweest en echt intens genoten <3

Wij zijn net een week terug uit Bonaire, gewoon even 10 dagen er tussenuit. Prachtig eiland en veel mooie dingen gezien. Helaas wel vertraging gehad op de heenweg, gelukkig krijg je er wel compensatie voor dus dat verzacht de pijn

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:26

Mooie foto!
Hier ook wachtende op 3 compensaties. Zodra ik die binnen heb ren ik naar het reisbureau

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:42

Noorwegen is inderdaad prachtig, daar ben ik afgelopen zomer geweest. Wel veel regen gehad helaas maar ook heerlijke zonnige dagen.

Afbeelding

Dubai en vrouwonvriendelijk heb ik niks van gemerkt. Met veel taxichauffeurs en winkeliers een leuk praatje gemaakt.

Prachtige foto Evy! Jammer van de vertraging maar klinkt als een geslaagde vakantie.

Ik heb nog steeds niks geboekt. Keuzestress..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:37

dubai trekt me echt helemaal niet.
We gaan de eerste 2 van juli, ben er nog nooit geweest. We gaan met vrienden, die wouden heel graag naar Noorwegen, ik vind het jammer dat het eten en drinken zo duur is. Maar misschien ben ik straks helemaal om.,

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:54

Wij zijn op weg naar het vliegveld en vliegen morgen naar Australië. Super veel zin in! Ook best trots op mezelf, mijn koffer weegt slechts 15 kilo. En dat voor een maand op reis. Nu echt het idee dat ik de helft vergeten moet zijn maar de paklijst 2x gecheckt dus blijkbaar gaat er steeds minder “troep” mee :) en anders is daar vast ook het eea te koop haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:56

boeflover schreef:
Wij zijn op weg naar het vliegveld en vliegen morgen naar Australië. Super veel zin in! Ook best trots op mezelf, mijn koffer weegt slechts 15 kilo. En dat voor een maand op reis. Nu echt het idee dat ik de helft vergeten moet zijn maar de paklijst 2x gecheckt dus blijkbaar gaat er steeds minder “troep” mee :) en anders is daar vast ook het eea te koop haha

Deel even in het lifehack topic hoe je dat hebt gedaan? :')

Supergave reis gewenst!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:10

boeflover schreef:

Ik ben heel benieuwd naar de reis/route of is het go with the flow? Ik wil ook nog naar Australië en nu ik 35 geworden ben wil ik er opeens mee opschieten, het zal het verst zijn waar ik ooit zal gaan waarschijnlijk en nu ben ik nog 'fit' :') ik moet nog wel veel sparen maar hoop voor mijn 39e te gaan :+

Had eerder al helemaal uitgezocht wat ik wou maar wegens omstandigheden ging het toen 4 jaar terug niet door :(

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:17

Heel veel plezier in Australië! Ben ook benieuwd naar je route.

Vriend en ik hadden een backpack mee en waren beide rond de 12 kilo. Daar was ik wel blij mee want was dat ding halverwege de reis al zat :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:39

Ow heerlijk Australië! Jaloers! Is alweer 22 jaar geleden dat wij er waren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:08

Australie is voor mij alweer 20 jaar geleden, ben er toen 6 maanden geweest incl NZ.

Wil graag nog eens terug en heb daar ook wel naar zitten kijken maar vooral tijd is een issue.

Ik denk dat het volgend jaar indonesie word. Iemand ervaring met Koning Aap of Shoestring?
Normaal ga ik wel alleen maar daar heb ik nu geen zin in en wil eens ene groeps/single reis proberen.
Sawadee valt voor komend jaar af omdat de reis die ik wil alleen uit stellen bestaat. Zoek juist een reis met ook alleen reizende :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:37

Cowgirl schreef:
Australie is voor mij alweer 20 jaar geleden, ben er toen 6 maanden geweest incl NZ.

Wil graag nog eens terug en heb daar ook wel naar zitten kijken maar vooral tijd is een issue.

Ik denk dat het volgend jaar indonesie word. Iemand ervaring met Koning Aap of Shoestring?
Normaal ga ik wel alleen maar daar heb ik nu geen zin in en wil eens ene groeps/single reis proberen.
Sawadee valt voor komend jaar af omdat de reis die ik wil alleen uit stellen bestaat. Zoek juist een reis met ook alleen reizende :D

Ik ben dit jaar 2 keer met shoestring op reis geweest. Naar Costa Rica en naar Jordanië en dat is mij goed bevallen. Wil in 2024 naar Thailand met shoestring. Costa Rica was leeftijd 18-45 en Jordanië 25-35. Die laatste leeftijdscategorie vond ik wel leuker. Ben 28. Alleen de eerst volgende reis naar Thailand met die leeftijdscategorie is pas in juli. Is juli een goede periode om naar Thailand te reizen?

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 20:41

Heel veel plezier in Australië! De valutakoers is nu erg gunstig. Vind ik zelf altijd wel fijn!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:03

Wij vliegen over minder dan een maand naar Vietnam, en blijven daar dan een volle maand. Voor ons relatief simpel, schoonfamilie woont daar. Dus alle lokale plekken krijg ik wel te zien ;) . Voor toeristen niet de beste tijd omdat alles dicht is ivm het lunarnieuwjaar. Maar wij gaan juist om dat te vieren met de schoonfamilie.

Ik probeer meestal ook uit toeristische dingen te blijven. Niet altijd het mooiste of meest luxe, maar wel het authentiekst. Toen ik naar Japan ging ben ik vooral rond gaan lopen en random restaurants binnen gegaan. Kijken waar lokale mensen heen gaan is ook nooit een slecht idee. Verder zoek ik wel online naar plekken, maar ontwijk ik toeristische zo veel mogelijk. Helpt als je in de lokale taal kan zoeken of mensen kent daar. Ik kan wat basis Japans dus online zoeken ging wel en had na een week vakantie een project met een universiteit daar waar ik aan teamleden wat kon vragen. Hoe ik dat de volgende keer in een ander land ga doen moet ik nog ff kijken.

Terug naar Japan staat nog wel hoog op de lijst. China ook, wordt mogelijk een doorreis dan. Ik wil de Forbidden City zien (wel erg toeristisch maar ik kijk te veel Chinese TV shows om die voorbij te laten gaan), en wellicht langs een vriend mocht hij weer terug zijn (studeert nu in Scandinavië ergens) en wellicht ook langs de graslanden (paardjes kijken!). Mogelijk langs Macau gezien m'n vriend daar vroeger gewerkt heeft en het Las Vegas on steroids zou moeten zijn (en als men dus zegt dat je Vegas eens gezien moet hebben, dit nog beter lijkt :P ). Verder weinig expliciete ideeën dus nog ff kijken wat het in de realiteit wordt. Vietnam zullen we blijven terugkeren voor de schoonfamilie. Verder wil ik nog terug naar London, wat natuurlijk ook makkelijk is kwa taal etc.

Maar na deze vakantie zal het voorlopig ff stil liggen want dan willen we eerst sparen om hopelijk over 1 a 2 jaar een huis te kopen.
Cowgirl schreef:
Alleen de eerst volgende reis naar Thailand met die leeftijdscategorie is pas in juli. Is juli een goede periode om naar Thailand te reizen?
Check het weer ff. Ik weet niet zeker voor Thailand want het ligt echt aan waar je zit in Azie (je hebt ook plekken met dikke winters bijv.), maar meestal is juli enorm heet in Azie. Denk aan 40 graden en hoge luchtvochtigheid. Was vorige keer in Vietnam geen pretje (vakantie was eigenlijk in de lente gepland maar liep wat uit ivm passpoortwissels en visums waardoor het hartje zomer werd), en je bent dan echt blij met gebouwen met airco. Check ook ff wanneer regenseizoen is. Die hadden wij er ook nog bij, dus het wisselde tussen 40 graden met hoge luchtvochtigheid en enorme regen (zelf een typhoon gehad, zelfs onze hotelkamer liep onder ergens op een 20e verdieping en dat was nog een "goed" hotel). Ik zou met zulk weer echt lente of herfst gaan als dat kan en wegblijven uit regenseizoenen.

We gaan nu eind januari tot eind februari en verwachten ong 25 graden zonder regen. Toch wel wat beter :j .

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:23

Cambionn schreef:
Wij vliegen over minder dan een maand naar Vietnam, en blijven daar dan een volle maand. Voor ons relatief simpel, schoonfamilie woont daar. Dus alle lokale plekken krijg ik wel te zien ;) . Voor toeristen niet de beste tijd omdat alles dicht is ivm het lunarnieuwjaar. Maar wij gaan juist om dat te vieren met de schoonfamilie.

Ik probeer meestal ook uit toeristische dingen te blijven. Niet altijd het mooiste of meest luxe, maar wel het authentiekst. Toen ik naar Japan ging ben ik vooral rond gaan lopen en random restaurants binnen gegaan. Kijken waar lokale mensen heen gaan is ook nooit een slecht idee. Verder zoek ik wel online naar plekken, maar ontwijk ik toeristische zo veel mogelijk. Helpt als je in de lokale taal kan zoeken of mensen kent daar. Ik kan wat basis Japans dus online zoeken ging wel en had na een week vakantie een project met een universiteit daar waar ik aan teamleden wat kon vragen. Hoe ik dat de volgende keer in een ander land ga doen moet ik nog ff kijken.

Terug naar Japan staat nog wel hoog op de lijst. China ook, wordt mogelijk een doorreis dan. Ik wil de Forbidden City zien (wel erg toeristisch maar ik kijk te veel Chinese TV shows om die voorbij te laten gaan), en wellicht langs een vriend mocht hij weer terug zijn (studeert nu in Scandinavië ergens) en wellicht ook langs de graslanden (paardjes kijken!). Mogelijk langs Macau gezien m'n vriend daar vroeger gewerkt heeft en het Las Vegas on steroids zou moeten zijn (en als men dus zegt dat je Vegas eens gezien moet hebben, dit nog beter lijkt :P ). Verder weinig expliciete ideeën dus nog ff kijken wat het in de realiteit wordt. Vietnam zullen we blijven terugkeren voor de schoonfamilie. Verder wil ik nog terug naar London, wat natuurlijk ook makkelijk is kwa taal etc.

Maar na deze vakantie zal het voorlopig ff stil liggen want dan willen we eerst sparen om hopelijk over 1 a 2 jaar een huis te kopen.
Cowgirl schreef:
Alleen de eerst volgende reis naar Thailand met die leeftijdscategorie is pas in juli. Is juli een goede periode om naar Thailand te reizen?
Check het weer ff. Ik weet niet zeker voor Thailand want het ligt echt aan waar je zit in Azie (je hebt ook plekken met dikke winters bijv.), maar meestal is juli enorm heet in Azie. Denk aan 40 graden en hoge luchtvochtigheid. Was vorige keer in Vietnam geen pretje (vakantie was eigenlijk in de lente gepland maar liep wat uit ivm passpoortwissels en visums waardoor het hartje zomer werd), en je bent dan echt blij met gebouwen met airco. Check ook ff wanneer regenseizoen is. Die hadden wij er ook nog bij, dus het wisselde tussen 40 graden met hoge luchtvochtigheid en enorme regen (zelf een typhoon gehad, zelfs onze hotelkamer liep onder ergens op een 20e verdieping en dat was nog een "goed" hotel). Ik zou met zulk weer echt lente of herfst gaan als dat kan en wegblijven uit regenseizoenen.

We gaan nu eind januari tot eind februari en verwachten ong 25 graden zonder regen. Toch wel wat beter :j .

Dankje, hmmm balen want de rest van de datums zijn niet in leeftijdscategorie die ik wil. Alleen juli en augustus.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:32

moonsparkle schreef:
boeflover schreef:

Ik ben heel benieuwd naar de reis/route of is het go with the flow? Ik wil ook nog naar Australië en nu ik 35 geworden ben wil ik er opeens mee opschieten, het zal het verst zijn waar ik ooit zal gaan waarschijnlijk en nu ben ik nog 'fit' :') ik moet nog wel veel sparen maar hoop voor mijn 39e te gaan :+

Had eerder al helemaal uitgezocht wat ik wou maar wegens omstandigheden ging het toen 4 jaar terug niet door :(

Wij gaan voor de 3de keer en dit keer is de reisroute heel onlogisch geworden. We waren eerst van plan om van Melbourne naar Perth te rijden (door de Nullabor woestijn), maar hebben uiteindelijk besloten om ook Uluru mee te pakken en daardoor nu binnenlandse vluchten ingebouwd. Oudjaar wordt dus Melbourne, daarna met een binnenlandse vlucht naar Alice Springs en dan 5 dagen in die omgeving rondrijden (niet alleen Uluru is mooi), en daarna weer met een binnenlandse vlucht naar Perth. Daar hebben we nog bijna 3 weken een camper en willen we een groot stuk van de zuid oost kust afleggen (hopelijk tot Esperance), en dan via het binnenland (o.a. Wave Rock) terug en mogelijk nog iets omhoog boven Perth, maar dat ligt deels aan de tijd en de warmte. In het noorden is nu het regenseizoen dus hoe hoger je gaat hoe klammer en warmer het zal gaan worden.
Dus niet de meest standaard reisroute, maar we hadden de vliegtickets al toen we besloten de route toch anders te gaan doen.

En de tip voor weinig bagage heb ik nu nog niet, ms na de vakantie dat ik het antwoord wel heb..?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 22:25

Wat staan er allemaal weer toffe reizen op de planning.
@Fokfanaat waar in Noorwegen gaan jullie heen? Wij zijn in de Lofoten geweest een paar jaar geleden, ik had het niet verwacht maar ik vond het geweldig daar.

@Boeflover, goede reis! En knap zo weinig bagage. Ik ga dat ook proberen naar de Filipijnen. Ik zal verder in de post mn reis ff delen.

@Cowgirl, wij zijn zelf naar Lombok en de Komodo eilanden geweest en hebben dat zelf gedaan. Dat was echt dikke prima. De komodo eilanden is wel echt een dikke aanrader om te doen hoor! Dat is echt het mooiste wat wij ooit hebben gezien.

Voor de beste reistijd kijk ik altijd op https://www.klimaatinfo.nl. Vind ik echt een fijne site.

Ik heb de reis naar de Filipijnen zo goed als afgerond. Het is helaas wel wat duurder geworden dan we wilden, maar we zijn gewoon verwend geraakt met mooie resorts _O- Nou komt het ook dat we sowieso een plek willen met zwembad, airco en in huis restaurant. Omdat mijn man het gewoon altijd te warm heeft, dus die heeft verkoeling nodig van een zwembad en airco. En ik omdat ik altijd moe ben en niet altijd de hort op kan, dan is het wel fijn als je in een hotel/resort zit waarbij alle faciliteiten aanwezig zijn om de dag door te komen :P
Dat gezegd hebbende, is eigenlijk de reis nog steeds niet duur besef ik me nu. Ook gaan we normaal nooit zo lang dus dat vertekent natuurlijk ook. We zijn voor 2 pers €4000.- kwijt voor vliegtickets en overnachtingen. Dus dat is natuurlijk dikke prima voor 3 weken _O-

We komen in de avond aan en hebben besloten om niet direct door te reizen, maar eerst een overnachting te pakken in Manila. Hierbij heb ik gekozen voor een hotel midden in de stad met een rooftop zwembad en restaurant. Zo hoeven we de deur niet uit maar proeven we toch wat sfeer van de stad.

Afbeelding

Afbeelding

Dan reizen we de volgende dag met het vliegtuig door naar:
Plek 1: Anda Bohol. We hebben er bewust voor gekozen om niet de drukte van Panglao op te zoeken, maar even door te rijden naar een rustigere omgeving. Hier zitten we 6 nachten. We kunnen vanaf hier ook alle mooie plekken op het eiland bezoeken. We stappen de zee in en we kunnen snorkelen, echt perfect. Hier verwacht ik wel veel van. Ik liep hier eerst een paar keer voorbij op booking omdat de foto's echt slecht zijn. Maar soms moet je ff daar doorheen kijken en lezen, en dan zie je dat het eigenlijk een prachtige plek is.

Afbeelding

Afbeelding

Dan reizen we per boot door naar:
Plek 2: Siquijor. Dit is een klein eilandje onder Bohol. Ik heb getwijfeld om deze te skippen maar mensen waren echt onwijs enthousiast over dit eiland. Vanaf het eerste moment dat ik op booking de naam in toetste wist ik al naar welk hotel we zouden gaan. Eentje met een infinitypool met belachelijk uitzicht _O- Op de foto's ziet het er mooi maar ook heel gezellig uit, oh hier heb ik ook al zoveel zin in.
Je verwacht het misschien niet maar deze was per nacht het meest voordelig. Oké misschien verwacht ik hier wel het meeste van :') We verblijven hier 4 nachten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan varen we met de boot terug naar Bohol om vanuit daar door te vliegen naar:
Plek 3: El Nido. Het is wat duurder hierheen vliegen, maar je kon ook naar de hoofdstad van het eiland vliegen voor 30 piek, maar dan moest je nog 5 uur in een misselijkmakend busje zitten. Dus dan maar 4 keer zoveel uitgeven voor een vliegticket om dat te voorkomen _O-
El Nido ben ik benieuwd naar. De eilanden daar omheen moeten echt waanzinnig zijn, ik kreeg kippenvel van de reisblogfilmpjes op yt, zo mooi. Het is wel een vrij dure plaats, dus het was een uitdaging om een goede plek te zoeken die aan onze eisen voldeed maar ook betaalbaar was. Dat is het uiteindelijk nog niet helemaal geworden, maar daar hebben we vrede mee :')
We zitten hier op nog geen 50 mtr van het strand maar ook dus heel rustig in een mooie tuin. Echt een boutique resort dus. We verblijven hier 5 nachten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan rijden en varen we door naar:
Plek 4: Het 'onbewoonde eiland' Darocotan. Even geen luxe van wat ik eerder beschreef, maar gewoon back to basic slapen in een klein hutje op strand. Dit hebben wij eerder gedaan en ondanks het gebrek aan luxe hebben we dat toch als iets heel bijzonders ervaren, dus hebben we besloten dat nog eens te doen. Ook hier heb ik veel zin in, al heb ik al nachtmerries van enge beesten in bed enzo :')

Afbeelding
ps. voor de oplettende kijker, ja er ligt hier links in zee een scheepswrak. Ongeveer op een meter onder het wateroppervlakte.

Afbeelding

Afbeelding

En dan heb ik nog 2 nachten op te vullen. Ik twijfel om het open te laten en te kijken of we nog een nacht bijboeken op het eiland, of dat we eerder terug reizen naar El Nido of toch een dagje Manila meepakken. Ik vind het knap dat we ondanks de luxe plekken op een gemiddelde van €75.- per nacht zitten. Ik heb echt abnormaal veel zin in de reis. We hebben alle tijd van de wereld om de eilanden en hun wateren te verkennen dus ik ben echt zo nieuwsgierig.

We vliegen overigens met KLM, met de kortste vliegtijden mogelijk.
Heen 16,25 uur, alleen een stop op Taipei maar niet uitstappen.
Terug 17,25 uur, korte stop op KL.
Dus voor zo'n ver land is dat echt verdomde netjes vind ik :P

Had ik al gezegd dat ik er zin in had? *\%/* *\%/*

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:40

Wauw earth! Dat 2e hotel vind ik ook wel de mooiste zo vanaf de foto. Heel veel plezier!!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:09

Wow Earth! Dat ziet er fantastisch uit! Heel benieuwd naar de ervaringen tzt

Noorwegen hebben wij vorig jaar kort gezien, wij gaan zeker terug. De ruige natuur vonden wij ontzettend mooi!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 23:19

Ja maar vergis je niet, die hebben ook wel gewoon de mooiste foto's he. Dus dan lijkt het al een stuk beter haha. Foto's doen zoveel. Dat eerste resort ziet er echt niet uit op booking, maar als je de recensies leest moet het een paradijsje zijn, dus daar moet je dan echt doorheen kijken. https://www.booking.com/Share-TxJrJv

Maar ik ben blij, en trots dat ik het allemaal weer zelf heb gefixt. Enkel nog twee binnenlandse vluchten boeken en dan is het compleet.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:21

Zo gaaf, Earth! <3
Heerlijk die voorpret. Ben je er lang mee bezig geweest om alles te plannen en uit te pluizen?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:23

Gave plekken! En die hotels echt prachtig!

Bij mij zijn mijn plannen iets veranderd. Ik zit nu op de Galapagos eilanden en blijf daarna in Ecuador nog 2 weken. Vervolgens wordt het Panama, Costa Rica, Guatemala en Belize en dan vlieg ik vanaf Cancun naar Zuid Afrika. Mexico ga ik verder overslaan, maar vlucht vanaf Cancun is stuk goedkoper.
Wel idioot... Goedkoopste ticket was met KLM (Cancun-Kaapstad) en heeft een overstap in...... Amsterdam..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 23:26

Ja ik ben er lang mee bezig, maar dat is ook echt mijn hobby. Maar het duizelde me wel even hoor, het was een complexe zoektocht. Vooral, hoe lang blijf je ergens en wat is de beste plek etc. Een hotel/resort uitkiezen daar kan ik gewoon voor een plek een paar dagen over doen, ik zoek eerst heel booking door, dan nog via google kijken wat ik tegenkom en niet op booking vind. Dan prijzen vergelijken.
Ik heb er een maand over gedaan en dan om en nabij 30 uur in de week. Maar ik zit ook bij huis dus nogmaals, ik heb er alle tijd voor en het is mijn hobby. Ik kan ook uuuuren vliegtickets uitpluizen. Maar ik kijk ook naar reisblogs. En in het begin toets ik heel simpel in google 'de tien mooiste eilanden/plekken/stranden/snorkelplekken van de Filipijnen'. :P

@Travel me, dat klinkt gaaf, vee plezier nog! Haha ja die tickets zijn soms zo idioot :')