Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:29

@JoyCiej007: Dan is het overdrijven in dit topic gedaan. Heb alleen maar teksten uit dit topic gekopieerd.
Verder: nergens voor nodig om het op de persoon te spelen. Niet zo netjes ook, eerlijk gezegd

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:33

Als jij dit al op de persoon spelen vind......... tsja.

Klopt, zijn quotes uit dit topic. Wat je alleen wel krijgt is dat alles enorm uit zijn context wordt getrokken op het moment dat je die quotes allemaal verzameld en selectief gaat knippen en plakken.
Die jij vervolgens samen bij elkaar brengt om je mening te verkondigen dat paardenmarkten maar 'zielig' zijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:37

JoyCiej007 schreef:
Punz; goh had jij niets beters te doen vandaag?
Punz & Kymalin; heb er werkelijk waar behalve een stuk of 3 dwergjes niets ernstigs tussen zien staan. Ja, sommige (!) pony's aan de iele kant. Geen wonden, zieken of weet ik het wat.

overdrijven is ook een vak zeg. 99% van de paarden stond er prima bij, met voldoende hooi en water. Hier in het topic gaan zieken en spuien heeft geen enkel nut.

p.s. heb nog een érg leuk Welsh hengstveulen gezien, vos sabino/roan met mooie brede, asymetrische bles, en rechtsboven in een vos-stip. Prachtig ding en onze favoriet van de dag.
Foto's en verslagje van mijn kant volgt nog.

Iedereen gefeliciteerd met de prachtige aanwinsten. Letsdunit: jou Corona <3 <3

Die heb ik ook nog gezien! Leuk ding was dat! :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:41

Paardjes stonden er idd best bij. Geen schokkende dingen gezien. De dwergjes zie je elk jaar wel eigenlijk. Verder als je bij de veulentjes goed in de wintervacht gaat voelen zitten er wel hele magere dieren tussen. Mijn pony komt er ook vandaan en was schandalig mager, dat zag je alleen pas als je goed ging voelen of hem kaal scheerde. Verder zou het ABSOLUUT mijn keuze niet zijn om een diertje daar te verkopen, ik vind de stress en de drukte veel teveel voor die diertjes. Daarnaast is het jammer dat er zoveel hooi, stro en water ligt maar de dieren of veel te kort vastgebonden staan of gewoon geen hooi krijgen. Ik heb een hoop dieren staan voeren met hooi waar ze niet bij konden. Ik zou niet willen dat mijn beestje daar de hele nacht en de dag aan een kort touw in de regen staat. Veel dieren zijn gewoon doodmoe maar echt extreme mishandeling of verwaarlozing...nee.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:43

Punz ik snap ook niet wat je doel in dit topic is. Mensen vinden het leuk en er wordt aan het welzijn van de paarden gedacht. Wat wil je nog meer?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:49

Het grootste gedeelte viel inderdaad mee, al stonden er ook wel een paar hele sneue tussen, maar het grootste gedeelte viel mee. Dit was nu mijn tweede keer, de keer hiervoor was vier jaar terug en toen was het vele malen erger!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:52

Slecht praten kan iedereen, vergeten we ook niet dat er goede handelaren tussen zitten die met veel zorg om hun dieren geeft, ik hoef daarvoor geen namen te noemen.
snap inderdaad die lange quote met teksten uit het topic niet zo goed, wat wil je nu zeggen dan?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:54

Ik ben nu al voor het 7e of 8e jaar op rij gegaan. Eerder stonden er echt niet zoveel dieren met eten daar. En dan waren er dieren die echt mager waren of echt vieze wonden hadden. Dat zie je nauwelijks nog

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:58

Punz schreef:
@JoyCiej007: Dan is het overdrijven in dit topic gedaan. Heb alleen maar teksten uit dit topic gekopieerd.
Verder: nergens voor nodig om het op de persoon te spelen. Niet zo netjes ook, eerlijk gezegd

Nou nou, je hebt ook wel erg selectief gequote. Een heleboel positieve dingen weggelaten. Zelfs uit berichten die zowel positief als negatief waren heb je alleen het negatieve gequote. Dat geeft nogal een vertekend beeld, niet? Zeker omdat juist iedereen erop wijst dat het al zichtbaar verbeterd is ten opzichte van andere jaren en het dit jaar wel meeviel qua sneue situaties.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:00

Tja, als je alle slechte dingen op een rij gaat zetten, wat ook nog meningen zijn van mensen (kan dus erger vertaald zijn dan in werkelijkheid) dan lijkt het allemaal verschrikkelijk.
Ik heb werkelijk niks super ernstigs gezien, hooguit een paar paardjes ietwat mager, maar niks schokkends hoor. De mensen die wel goed voor hun beesten zorgen, petje af. En over het in de regen staan, mijn paarden hebben dezelfde dag ook de hele tijd in de regen gestaan, zonder deken. Zielug! Y;(
Ik vond het een geslaagde markt, ik was alleen zelf doorweekt :Y)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:02

De regen was een beetje jammer, maar ook het slechte weer houd me niet tegen.
Elk jaar gaat het beter, de markt veranderd in positieve zin in dierenwelzijn.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:07

Mensen die eenmaal negatief ergens over zijn worden niet zomaar positief. En als je er nog nooit bij bent geweest is dat helemaal lastig.

No offence, maar het stoken in dit topic helpt niet voorkomen dat mensen gaan. Helemaal niet als het iets jaarlijks is.
Open een anti markt topic en ga daar met mede tegenstanders alle negatieve dingen bij elkaar zoeken. Dan kan iedereen zijn eigen ding blijven doen.
want de goede dingen worden vergeten, en dat vind ik heel kwalijk.

Als er iets gebeurd wat niet kan en ik zie dat, grijp ik ook in. Maar dat drukt niet gelijk een stempel op de rest van de markt.
Overal zitten rotte appels, of ze ze nou op de markt willen verkopen of het op marktplaats doen, eraf komen ze toch wel.
Dan liever openlijk op de markt waar anderen nog kunnen ingrijpen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:10

@punz
1 niemand ziet de hele opsomming die jij maakt inzien totaal. Iedereen ziet maar een deel. Dan is de impact iets anders dan als je de opsomming leest.
2 als je een van die dingen ziet, betekent dat niet voor iedereen dat je geen leuke dag meer kan hebben. De één gaat in een hoekje zitten huilen, de ander laat het los en gaat genieten van de dingen die wél leuk zijn. En dat laatste betekent niet per se dat je een gevoelloos mens bent, maar wellicht dat je wat meer relativeert en je niet zo snel van je stuk laat brengen.

Als ik op vakantie ga naar een ontwikkelingsland vind ik het ook erg dat er krottenwijken zijn, verminkte bedelaars en dakloze kindjes. Maar dat betekent nog niet dat ik niet daarnaast óók kan genieten van die prachtige oude tempel, de natuur, alle schoonheid die het land te bieden heeft.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:27

Smileyy schreef:
Ik zag een friese merrie staan en ben eigenlijk benieuwd wat er met haar is gebeurd. Ze stond alleen, dus niet bij al die andere friese merries, ze had wat rare bulten en had hoefijzers onder. Ze was niet bang voor paraplu's en ze begon je te likken als je haar aaide.

Iemand enig idee ?

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:23

Even een kleine impressie :) Het was mijn eerste keer en ik vond het erg leuk, jammer van de regen want ik heb vrij weinig foto's kunnen maken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:27

die voorlaatste vos met bles kijkt zo lief, die zou je zó in je broekzak steken :j

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:29

Toevallig ook iemand in dit topic die een fries veulen heeft gekocht, genaamd Tellie ?
veulen had 3e premie. ;)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:33

Wat een leuke foto's!

Dat laatste paardje was ook een leukerd he...

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:35

Ja, zeker! Hij had er 3 bij zich geloof ik? Ik vond dit toch wel de leukste. Hij was ook zo nieuwsgierig.
Weet iemand of je hier een apart topic voor mag maken bij Evenementen in the Picture?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:42

Het ging er niet altijd even diervriendelijk aan toe, dat is niet goed te praten. Maar niet elke handelaar is verkeerd. Ik heb (vooral op andere markten) wel eens gezien hoe paarden zonder ook maar enig respect de vrachtwagen in GESLAGEN werden, maar niet alle handelaren gaan standaard onrespectvol met de dieren om. Ik koop en verkoop ook op de markt, maar welzijn van de dieren staat bij mij boven, wat dan ook.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:43

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:47

SaraViavia schreef:
princequillo schreef:
Even een kleine impressie :) Het was mijn eerste keer en ik vond het erg leuk, jammer van de regen want ik heb vrij weinig foto's kunnen maken.

1.
[ Afbeelding ]

2.
[ Afbeelding ]

3.
[ Afbeelding ]

4.
[ Afbeelding ]

5.
[ Afbeelding ]

6.
[ Afbeelding ]

7.
[ Afbeelding ]

8.
[ Afbeelding ]

9.
[ Afbeelding ]

10.
[ Afbeelding ]

11.
[ Afbeelding ]

12.
[ Afbeelding ]

13.
[ Afbeelding ]

14.
[ Afbeelding ]

15.
[ Afbeelding ]

Ahh die vierde hadden wij bij

Oh, echt?! Ik vond het een ontzettend mooi paard, maar net toen ik hem op de foto wou zeggen stond er een hele groep oude mannen om hem heen steeds. Wat voor een was het?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:47

Hebben er nog meer foto's van het 4e paard van de foto's hierboven? Hadden hem mee maar was benieuwd of iemand nog foto's van hem had..

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:53

SaraViavia schreef:
princequillo schreef:

Ahh die vierde hadden wij bij

Oh, echt?! Ik vond het een ontzettend mooi paard, maar net toen ik hem op de foto wou zeggen stond er een hele groep oude mannen om hem heen steeds. Wat voor een was het?

Haha ja kwamen veel Duitsers op af, een man zei al tegen me: "Ga een half uur bij dat paard staan en je spreekt vloeiend Duits" _/-\o_
Het is een kruising Boulonnais x Fries

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:58

Wat gaaf! Ik had echt geen flauw idee, maar ik vond hem heel knap. En dat terwijl ik normaal niet zo van de zware paarden ben.

Ik heb alleen deze foto's nog helaas. Er stonden echt veel mensen omheen, haha! Is hij uiteindelijk ook verkocht?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding